F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2008
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Turcji
GP Monako
GP Kanady
GP Francji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Europy
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Chin
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2008
Klasyfikacje generalne 2008
Statystyki z sezonu 2008

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Interlagos.
Grande Premio do Brasil 20082 listopada
Autódromo José Carlos Pace
Długość toru: 4,309 km
Liczba okrążeń: 71
Pełny dystans: 305,909 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:09,822 - Q1, Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:11,473 - Juan Pablo Montoya (Williams), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
208,517 km/h - Juan Pablo Montoya (Williams), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 3  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.5Fernando AlonsoRenault R281:12,141--19
2.22Lewis HamiltonMcLaren MP4-231:12,2120,0710,07118
3.23Heikki KovalainenMcLaren MP4-231:12,2250,0840,01318
4.2Felipe MassaFerrari F20081:12,3120,1710,08717
5.15Sebastian VettelToro Rosso STR31:12,3890,2480,07719
6.3Nick HeidfeldBMW Sauber F1.081:12,4020,2610,01319
7.14Sebastien BourdaisToro Rosso STR31:12,4260,2850,02418
8.10Mark WebberRed Bull RB41:12,4530,3120,02718
9.6Nelson Piquet JrRenault R281:12,4570,3160,00424
10.11Jarno TrulliToyota TF1081:12,4570,3160,00019
11.7Nico RosbergWilliams FW301:12,6250,4840,16816
12.1Kimi RaikkonenFerrari F20081:12,6980,5570,07318
13.12Timo GlockToyota TF1081:12,7120,5710,01422
14.4Robert KubicaBMW Sauber F1.081:12,9710,8300,25922
15.8Kazuki NakajimaWilliams FW301:13,0540,9130,08319
16.9David CoulthardRed Bull RB41:13,0580,9170,00422
17.17Rubens BarrichelloHonda RA1081:13,1350,9940,07724
18.16Jenson ButtonHonda RA1081:13,2781,1370,14323
19.21Giancarlo FisichellaForce India VJM011:13,4601,3190,18222
20.20Adrian SutilForce India VJM011:13,6801,5390,22022
107% najlepszego czasu: 1:17,191

Fernando Alonso (Renault) ponownie okazał się najszybszym kierowcą na torze Interlagos. Hiszpan podczas ostatniej sesji treningowej przed kwalifikacjami do wyścigu o Grand Prix Brazylii pokonał faworyta do tytułu – Lewisa Hamiltona (McLaren) o zaledwie 0,071 sekundy. Trzeci czas uzyskał kolega zespołowy Brytyjczyka – Heikki Kovalainen, a tuż za Finem znalazł się drugi kierowca walczący o tytuł – Felipe Massa (Ferrari). Tymczasem Robert Kubica (BMW Sauber) uplasował się dopiero na 14 pozycji, narzekając w trakcie sesji na ustawienia bolidu.

Sobotni trening rozpoczął się podobnie jak obydwie piątkowe sesje – przy suchej nawierzchni toru i zachmurzonym niebie. Po serii okrążeń zapoznawczych kierowcy wrócili do boksów i na torze zapanowała na krótko cisza. Przewał ją Giancarlo Fisichella (Force India), powracając na tor w szóstej minucie. Włoch na bardziej miękkich oponach uzyskał zaledwie czas 1:21,255, a następnie poprawił go na 1:20,178 i 1:19,243. Tymczasem drugi kierowca Force India – Adrian Sutil wykręcił od razu znacznie lepszy czas – 1:14,207. Następnie na pierwszej pozycji znalazł się Timo Glock (Toyota), wykręcając 1:13,803.

Po upływie kwadransa czasy miało ustanowione tylko czterech kierowców. Czwartym z nich był Nelson Piquet Jr (Renault), który wskoczył właśnie na pierwsze miejsce z czasem 1:13,154, poprawiając go na kolejnym kółku na 1:12,954. Po chwili za Brazylijczykiem znaleźli się Rubens Barrichello (Honda), Jarno Trulli (Toyota) i Nick Heidfeld (BMW Sauber). Na torze byli już także kierowcy z czołowych zespołów, w tym Kubica, który po pierwszym niezbyt szybkim kółku zajmował ostatnie miejsce, ale po chwili poprawił się na 1:13,623 i wskoczył na siódme miejsce. Tymczasem na czele klasyfikacji znaleźli się Heikki Kovalainen (McLaren) i Kimi Raikkonen (Ferrari), wykręcając odpowiednio 1:12,555 i 1:12,881.

W 24 minucie najlepszy czas sesji (1:12,278) uzyskał Lewis Hamilton (McLaren), bijąc rekordy we wszystkich sektorach. Nieznacznie wolniej od Brytyjczyka pojechał jego rywal w walce o tytuł – Felipe Massa (Ferrari), wykręcając 1:12,427. W połowie sesji pierwsza dziesiątka wyglądała następująco: Hamilton, Massa, Kovalainen, Raikkonen, Sebastian Vettel (Toro Rosso), Mark Webber (Red Bull), Sebastien Bourdais (Toro Rosso), Piquet, David Coulthard (Red Bull) i Barrichello. Kubica spadł na 14 miejsce, mając ponad sekundę straty do Hamiltona. Na torze było w tym momencie zaledwie trzech kierowców: Vettel, Webber i Sutil (P20), a po chwili dołączyli do nich Massa i Glock (P17). Massa pokonał jednak tylko jedno okrążenie i wrócił do boksów.

W 37 minucie na torze ponownie pojawili się kierowcy McLarena, a w chwilę później także Raikkonen. Żaden z trzech kierowców nie poprawił jednak swojego czasu i kolejność czołowej czwórki pozostała bez zmian. W istocie w całej pierwszej dziesiątce nie nastąpiła żadna zmiana w kolejności kierowców od ponad 10 minut. Tymczasem zajmujący nadal 14 miejsce Kubica narzekał przez radio na problemy ze stabilnością tyłu samochodu podczas hamowania i blokowanie kół na wejściu w zakręty. W 44 minucie Massa był bliski poprawy swojego czasu, ale ostatecznie zabrakło mu do tego zaledwie 0,06 sekundy. W 49 minucie Trulli uzyskał czas 1:13,104 i awansował na 10 miejsce. Włoch jednym z nielicznych kierowców, który na tym etapie był w stanie się poprawić.

Sześć minut przed końcem sesji na torze był tylko Webber, jednak po chwili dołączyli do niego Hamilton, Kovalainen i pozostali kierowcy, aby wykonać ostatnie przejazdy przed kwalifikacjami na miękkich oponach – na torze nagle zrobiło się więc dość tłoczno. Kovalainen poprawił się na 1:12,225 i przez chwilę znajdował się na szczycie tabeli, dopóki Hamilton nie wykręcił 1:12,212. Bourdais awansował na trzecie miejsce z czasem 1:12,426, ale nie cieszył się z niego zbyt długo, gdyż Massa poprawił się na 1:12,312. Ostatnie słowo – podobnie jak w piątek – należało do Alonso, który na swoim finałowym okrążeniu uzyskał czas 1:12,141 i wygrał trzeci trening.

Pierwszą piątkę zamknął Vettel, mając za sobą Heidfelda i Bourdaisa. Kubica tymczasem pomimo poprawienia swojego czasu na 1:12,971 pozostał na 14 pozycji. Po zakończeniu sesji kierowcy wykonali próbne starty na głównej prostej.

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 37°C
Temperatura powietrza: 20°C
Prędkość wiatru: 4,4 m/s
Wilgotność powietrza: 74%
Sucho

Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
fordern, 01.11.2008 15:20[!]
Jak z prognozami ? A w trakcie sesji przelotnie padało może ?
Maraz, 01.11.2008 15:23[!]
Nie, cały czas było sucho i temperatura rosła. Były nawet przebłyski słońca.
michael85, 01.11.2008 15:25[!]
No czekam na qual i wyścig. Ferdek jest zadziorny i nie lubi hamiltonka więc może być ciekawie. Oby tylko nadal był taki szybki. Niech pamięta o obietnicy danej Massie.
tomekzzar, 01.11.2008 15:30[!]
Alonso jest niesamowity,moim zdaniem najlepszy kierowca na świecie na dzień dzisiejszy,oby jutro pokazał hamiltonowi na co go stać
tomix14, 01.11.2008 15:34[!]
co jest z Robertem?po pierwszej sesji myslalem ze trafili z ustawieniami i bedzie mniejsza strata do czołówki... 8 dziesiatych to bardzo duzo... Oby to tylko zasłona dymna przed kwalifikacjami...
Grekyy, 01.11.2008 15:58[!]
Raczej nie zasłona ; ] Ostatnio to niemal prawidłowość, że Heidfeld wykręca lepsze czasy a Robert ma problemy. Zwolennikiem teorii spiskowych raczej nie jestem... ale nieco podejrzane to jest, zwłaszcza że problem pojawia się od momentu kiedy Polak nie walczy już o mistrzostwo. Gdzieś jest problem i chyba dobrze, że to już końcówka sezonu :P
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca