F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2008
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Turcji
GP Monako
GP Kanady
GP Francji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Europy
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Chin
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2008
Klasyfikacje generalne 2008
Statystyki z sezonu 2008

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Istanbul.
Petrol Ofisi Grand Prix of Turkey 200811 maja
Istanbul Park
Długość toru: 5,338 km
Liczba okrążeń: 58
Pełny dystans: 309,396 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:25,850 - Q2, Michael Schumacher (Ferrari), 2006
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:24,770 - Juan Pablo Montoya (McLaren), 2005
Największa średnia prędkość wyścigu:
219,497 km/h - Kimi Raikkonen (McLaren), 2005
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.1Kimi RaikkonenFerrari F20081:27,543--30
2.22Lewis HamiltonMcLaren MP4-231:27,5790,0360,03631
3.2Felipe MassaFerrari F20081:27,6820,1390,10329
4.9David CoulthardRed Bull RB41:27,7630,2200,08124
5.23Heikki KovalainenMcLaren MP4-231:27,9540,4110,19127
6.4Robert KubicaBMW Sauber F1.081:28,4310,8880,47729
7.11Jarno TrulliToyota TF1081:28,6191,0760,18829
8.8Kazuki NakajimaWilliams FW301:28,6641,1210,04527
9.5Fernando AlonsoRenault R281:28,6811,1380,01726
10.3Nick HeidfeldBMW Sauber F1.081:28,8171,2740,13631
11.16Jenson ButtonHonda RA1081:28,8261,2830,00928
12.12Timo GlockToyota TF1081:28,8491,3060,02326
13.7Nico RosbergWilliams FW301:28,9071,3640,05829
14.21Giancarlo FisichellaForce India VJM011:29,0081,4650,10135
15.17Rubens BarrichelloHonda RA1081:29,0241,4810,01622
16.6Nelson Piquet JrRenault R281:29,2121,6690,18826
17.15Sebastian VettelToro Rosso STR2B1:29,4621,9190,25030
18.14Sebastien BourdaisToro Rosso STR2B1:29,6302,0870,16832
19.10Mark WebberRed Bull RB41:29,6332,0900,0034
20.20Adrian SutilForce India VJM011:30,8323,2891,1999
107% najlepszego czasu: 1:33,671

Podczas popołudniowej sesji treningowej F1 na torze Istanbul Park w Turcji na czele klasyfikacji ponownie znalazł się kierowca Ferrari, ale tym razem był to już Kimi Raikkonen. Felipe Massa musiał zadowolić się trzecim miejscem, a pomiędzy nim i jego zespołowym partnerem znalazł się Lewis Hamilton (McLaren), tracąc mniej niż 0,1 sekundy do Raikkonena.

Druga sesja ponownie rozpoczęła się przy mokrej nawierzchni toru, ale tym razem była to już zasługa deszczu, który zgodnie z prognozami pogody pojawił się w piątek. Padało jednak dość krótko i tor zaczął od razu wysychać. Jako pierwszy okrążenie pomiarowe ukończył podobnie jak przed południem Sebastien Bourdais (Toro Rosso), uzyskując na przejściowych oponach czas 1:37,723 tuż przed upływem 10 minut. Później jednak ruch na torze całkiem zamarł i rozpoczęło się oczekiwanie na poprawę warunków.

Niespełna 10 minut później na torze pojawił się Raikkonen – już na oponach na suchą nawierzchnię (twarda mieszanka) – i uzyskał czas 1:29,235. Na tor wyjechali także kierowcy Force India – Giancarlo Fisichella na średniej mieszance wykręcił 1:30,880. Następnie Raikkonen poprawił swój wynik na 1:27,812, a w chwilę później za Finem znalazł się Nick Heidfeld (BMW Sauber), uzyskując na twardych oponach czas 1:30,104. Następnie przed Niemcem znaleźli się Hamilton i Massa, schodząc poniżej jednej minuty i 29 sekund.

Raikkonen swój pierwszy – w sumie 8-okrążeniowy przejazd – zakończył z czasem 1:27,543. Tymczasem Robert Kubica (BMW) na swoim pierwszym okrążeniu tuż przed upływem pierwszych trzydziestu minut sesji wykręcił 1:29,190 i wskoczył na czwarte miejsce. W międzyczasie Massa poprawił się na 1:28,159 i awansował na drugie miejsce. W chwilę później na torze pojawiła się czerwona flaga po tym, jak Mark Webber (Red Bull) wpadł w poślizg w szóstym zakręcie i po wykonaniu kilku obrotów uderzył przodem bolidu w bandę, powodując znaczne uszkodzenia RB4. Dla Australijczyka był to koniec jazdy na dziś.

Sesja została wznowiona o godzinie 14:37 czasu lokalnego. Pierwszy z czołówki swój czas poprawił Heikki Kovalainen (McLaren), wykręcając na bardziej miękkich oponach czas 1:28,205, co dało mu trzecie miejsce. Kubica także był na najlepszej drodze do poprawienia czasu, ale popełnił błąd w ostatnim sektorze toru. Polak w połowie sesji zajmował siódme miejsce, mając przed sobą Davida Coultharda (Red Bull) i Fernando Alonso (Renault). Następnie przed kierowcę BMW wskoczył także Timo Glock (Toyota), jednak gdy Kubica powrócił na tor na bardziej miękkiej mieszance, udało mu się awansować na piąte miejsce z czasem 1:28,515.

Na początku ostatnich trzydziestu minut sesji Coulthard uzyskał czas 1:28,127 na bardziej miękkich oponach i znalazł się tuż za kierowcami Ferrari na trzeciej pozycji. Kilka minut później Szkota pokonał Kovalainen, wykręcając 1:27,965. W międzyczasie Massa poprawił się na 1:27,766 i jego strata do Raikkonena wynosiła już tylko 0,223 sekundy. W ostatnim kwadransie przed Kubicą na szóstej pozycji znalazł się Nico Rosberg (Williams). Dwie minuty przed końcem sesji Hamilton był bliski pokonania Raikkonena na średniej mieszance – zabrakło mu do tego zaledwie 0,036 sekundy i musiał zadowolić się drugim miejscem.

W samej końcówce Coulthard pokonał Kovalainena i awansował na czwarte miejsce, natomiast Kubica poprawił swój czas na 1:28,431, by sesję ukończyć tuż za Kovalainenem na szóstej pozycji. Polak jako ostatni zmieścił się poniżej jednej sekundy straty do Raikkonena, którego najlepszy czas 1:27,543 z pierwszego przejazdu nie został poprawiony do końca sesji. Pierwszą dziesiątkę zamknęli Jarno Trulli (Toyota), Kazuki Nakajima (Williams), Alonso i Heidfeld.

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 20°C
Temperatura powietrza: 14°C
Prędkość wiatru: 1,6 m/s
Wilgotność powietrza: 59%
Sucho

Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Jakuzo, 09.05.2008 14:43[!]
No, ostatni i pierwszy.
Alakhai, 09.05.2008 14:43 Komentarz poprawiony przez moderatora[!]
cieżko cokolwiek wyrokować poza dobrą formą Ferrari , warunki trudne i nie bardzo miarodajne do tego co bedzie sie działo jutro czy w wyscigu [ciach]

Nie rozpowszechniamy materiałów objętych prawem autorskim (patrz regulamin).
michal2111, 09.05.2008 14:45[!]
Raikkonen wraca, tam gdzie jego miejsce. Ale warunki były parszywe. Webber niezłego dzwona zaliczył. Teraz tylko czekać na kwalifikacje i wyścig (3 trening mniej istotny).
Statek, 09.05.2008 14:53[!]
Kilka faktów z tego treningu Raikkonen zrobił swój czas na początku treningu i na twardych oponach zarówno Massa,Hamilton jak i Heikki uzyskali swoje czasy w samej koncówce i na Miekkiej mieszance z małą ilościa paliwa.David Coulthard zaskoczył ,ale spewnoscią jechał na kropelce paliwa ... Ferrari na twardych szybsze od Maców na miekkich to o czymś świadczy tym bardziej,że pod koniec tor był już nagumowany niż na początku.Robert też ładnie ,ale czas równierz na miekkich.
virescens, 09.05.2008 14:59[!]
Chyba tak z grubsza będzie wyglądała kolejność miejsc po wyścigu.
5 miejsce to chyba maks na co stać tutaj R. Kubicę chyba że ktoś z czołówki wyleci poza tor. :)
haha_xd, 09.05.2008 15:09[!]
virescens~> to jest tylko piątkowy trening. Np. w Australii Kubica i Heidfeld byli w piątek na końcu a w qualu Kubica był drugi.
drgonzo78, 09.05.2008 15:15[!]
Z takimi prędkościami maksymalnymi na tym torze to niewiele zdziałają.
michal5, 09.05.2008 15:15[!]
ale ferrari ma przewagę w maksymalny prędkością nad BMW i McLaren Kubica 10 km/h traci do Raikkonena
a Hamilton 8,4 km/h

http://www.formul...6505/speed_trap.html
Pawel, 09.05.2008 17:44[!]
Wg mnie na tym torze kierowcy BMW nie będą uzyskiwali takich rezultatów jak na poprzednich torach. Z kolei w MIARĘ wysoko postawiłbym F. Alonso pomimo, że na treningach nie pokazuje nic nadzwyczajnego. Dodatkowo zacząłbym w drugiej częsci sezonu (a może już w najbliższych wyścigach) stawiać na McLarena. Ale to tylko takie moje mało ważne zdanie
Pozdrawiam
jędruś, 09.05.2008 19:35[!]
Coulthard niech to powtórzy jutro w kwalifikacjach . Na treningach w ścisłej czołówce , a na qwalu do Q2 nie może wejść :D
Wiele wywniokować nie można . Widać , że Ferrari dalej jest w genialnej dyspozycji . Mclaren straszy . Obaj kierowcy pojechali dziś bardzo szybko .
Kubek dziś o czasy się nie bił , a mimo to i tak jest w czołówce .

STR już ma chyba gorszy bolid od Force India ...

Ferrari bije wszystkich na głowę tymi prędkościami . Jak tak dalej pójdzie to sprawa następnego roku jest już przesądzona ...
Statek, 10.05.2008 09:31[!]
jędruś ja czekam na Monze jakie tam będą prędkości może i nawet 360:D,ale fakt takie duże róźnice mówia same za siebie.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca