F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2008
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Turcji
GP Monako
GP Kanady
GP Francji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Europy
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Chin
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2008
Klasyfikacje generalne 2008
Statystyki z sezonu 2008

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Istanbul.
Petrol Ofisi Grand Prix of Turkey 200811 maja
Istanbul Park
Długość toru: 5,338 km
Liczba okrążeń: 58
Pełny dystans: 309,396 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:25,850 - Q2, Michael Schumacher (Ferrari), 2006
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:24,770 - Juan Pablo Montoya (McLaren), 2005
Największa średnia prędkość wyścigu:
219,497 km/h - Kimi Raikkonen (McLaren), 2005
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 3  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.10Mark WebberRed Bull RB41:27,030--16
2.5Fernando AlonsoRenault R281:27,1720,1420,14213
3.9David CoulthardRed Bull RB41:27,1930,1630,02115
4.7Nico RosbergWilliams FW301:27,3650,3350,17216
5.2Felipe MassaFerrari F20081:27,5300,5000,16513
6.11Jarno TrulliToyota TF1081:27,6140,5840,08415
7.22Lewis HamiltonMcLaren MP4-231:27,6580,6280,04418
8.12Timo GlockToyota TF1081:27,7330,7030,07522
9.16Jenson ButtonHonda RA1081:27,7660,7360,03316
10.6Nelson Piquet JrRenault R281:27,7810,7510,01514
11.1Kimi RaikkonenFerrari F20081:27,8370,8070,05614
12.23Heikki KovalainenMcLaren MP4-231:27,8490,8190,01213
13.15Sebastian VettelToro Rosso STR2B1:27,8990,8690,05018
14.17Rubens BarrichelloHonda RA1081:27,9460,9160,04714
15.14Sebastien BourdaisToro Rosso STR2B1:27,9480,9180,00217
16.4Robert KubicaBMW Sauber F1.081:27,9710,9410,02316
17.8Kazuki NakajimaWilliams FW301:28,3011,2710,33014
18.21Giancarlo FisichellaForce India VJM011:28,5731,5430,27218
19.3Nick HeidfeldBMW Sauber F1.081:28,6551,6250,08219
20.20Adrian SutilForce India VJM011:29,1312,1010,47619
107% najlepszego czasu: 1:33,122

Podczas sobotniego treningu bezpośrednio poprzedzającego kwalifikacje do wyścigu o Grand Prix Turcji trochę niespodziewanie najszybszy czas uzyskał Mark Webber (Red Bull). Tuż za Australijczykiem znaleźli się dwaj kierowy, których bolidy także napędzają silniki Renault – Fernando Alonso (Renault) i David Coulthard (Red Bull).

Ostatnia sesja treningowa – podobnie jak obydwie piątkowe – rozpoczęła się przy wilgotnej nawietrzni toru Istanbul Park po kolejnych opadach deszczu. W tym momencie nie padało już jednak i prognoza pogody nie przewidywała dalszych opadów w czasie tej sesji, choć na dalszą część dnia tak. Po standardowej serii okrążeń zapoznawczych, które zaliczyli wszyscy z wyjątkiem kierowców Ferrari, na torze zapanowała cisza i rozpoczęło się oczekiwanie na poprawę warunków do jazdy.

Tuż przed upływem 20 minut na tor powrócił Timo Glock (Toyota), który jako pierwszy zdecydował się na przejechanie okrążenia pomiarowego. Niemiec na przejściowych oponach ustanowił czas 1:30,427. Następnym razem poprawił się na 1:29,797, a w chwilę później Lewis Hamilton (McLaren) już na oponach na suchy tor (twarda mieszanka) ustanowił czas 1:29,144. Kilka minut później na czele klasyfikacji znalazł się Nico Rosberg (Williams) z czasem 1:28,734, który następnie poprawił na 1:28,513. Na torze byli w tym momencie już prawie wszyscy kierowcy, wliczając w to Kimiego Raikkonena i Felipe Massę z Ferrari.

W połowie sesji najszybszym czasem popisał się Alonso, poprawiając czas Rosberga o ponad 0,3 sekundy. W chwilę później za Hiszpanem znaleźli się Hamilton i zespołowy partner Nelson Piquet Jr, a następnie na czoło tabeli powrócił Rosberg, by zostać niemal od razu pokonanym przez Piqueta. Brazylijczyk na swoim szóstym okrążeniu wykręcił 1:28,000. Za nim ze stratą mniej niż 0,1 sekundy znaleźli się Hamilton i Alonso. Robert Kubica (BMW Sauber) zajmował w tym momencie dziesiąte miejsce z czasem 1:28,790.

W 36 minucie Hamilton awansował na pierwsze miejsce z czasem 1:27,658, a z nim znaleźli się Massa, Coulthard, Heikki Kovalainen (McLaren) i Raikkonen. Następnie najszybszy czas wykręcił Massa, poprawiając wynik Hamiltona o ponad 0,1 sekundy. Warunki na torze cały czas poprawiały się, ale nadal było kilka zdradliwych miejsc (głównie zakręty 12 i 13), o czym świadczyły poślizgi Sebastiena Bourdaisa (Toro Rosso) i Kazukiego Nakajimy (Williams). Obaj kierowcy byli jednak w stanie kontynuować jazdę.

Kwadrans przed końcem sesji Webber wskoczył na drugą pozycję, tracąc do Massy zaledwie 0,019 sekundy. Tymczasem Kubica podczas swojego drugiego przejazdu wykręcił za pierwszym razem jedenasty czas, jednak kolejne dwie próby nie przyniosły poprawy, a że w międzyczasie przed nim znaleźli się kierowcy Hondy, to Polak spadł na 13 miejsce. Dziesięć minut przed końcem sesji Coulthard uzyskał czas 1:27,340, pokonując Massę o blisko 0,2 sekundy.

W końcówce sesje kierowcy zaczęli wyjeżdżać na tor na bardziej miękkich oponach w celu wykonania symulowanych okrążeń kwalifikacyjnych. Raikkonen popełnił błąd w pierwszym zakręcie i wyjechał na chwilę poza tor, pozostając w efekcie na 10 pozycji. Błędu nie uniknął także Hamilton, a tymczasem bardzo dobre okrążenie pojechał Webber, który z czasem 1:27,030 wskoczył na pierwsze miejsce. Na czele klasyfikacji znajdowali się więc dwaj kierowcy Red Bull, ale tylko przez chwilę, bowiem wkrótce rozdzielił ich Alonso, wykręcając 1:27,172.

Na kolejnych miejscach sesję ukończyli Rosberg, Massa, Jarno Trulli (Toyota), Hamilton, Glock, Jenson Button (Honda) i zamykający pierwszą dziesiątkę Piquet. Tymczasem poza pierwszą dziesiątką znaleźli się dwaj Finowie – Raikkonen i Kovalainen, a także Kubica, który pomimo zajęcia dopiero 16 pozycji zdołał zmieścić się poniżej jednej sekundy straty do Webbera. Drugi kierowca BMW – Nick Heidfeld uplasował się na 19 pozycji. Kwalifikacje rozpoczną się o godzinie 13:00 naszego czasu.

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 26°C
Temperatura powietrza: 16°C
Prędkość wiatru: 4,4 m/s
Wilgotność powietrza: 52%
Sucho

Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
kemek, 10.05.2008 11:26[!]
W kwalu będą dużo jeździć wszyscy i dostrajać ustawienia na suchy tor (;
Chyba, że dziś popada jeszcze, a na jutro, z tego co widzę, nie zapowiadają deszczu. Będzie jak zawsze ciekawie [;

http://www.formul...6506/speed_trap.html - Patrzcie o_O
bartekws, 10.05.2008 11:35[!]
hmm, wiem ze to tylko kolejny trening i ciężko snuć jakieś wnioski, ale wydaje mi się ze tym razem Robert zatankuje trochę więcej paliwa niż ostatnio na Q3. Widać,że testowali pod długi przejazdy a ostatnie wypowiedzi Roberta wskazują na to, że wolałby więcej zatankować i potem nadrabiać miejsca w wyścigu niż je tracić...

Ciekawi mnie bardzo jak sie spisze Reno- wydaję mi się, że jednak mimo wszystko zrobili postęp i trochę nadgonili ale i tak do bmw jeszcze im pewnie daleko.
kemek, 10.05.2008 11:40[!]
Może BMW na jeden pitstop? :P Może stwierdzili, że opony na tak zimnej nawierzchni mogą długo pracować? [;
Chociaż skarżyli się na średnią mieszankę; sam nie wiem [;
O 14 będziemy wiedzieć..
virescens, 10.05.2008 11:41[!]
W 1 sektorze BMW miało najgorsze czasy Ten odcinek składa on sie z dwóch prostych. Tracili do pozostałych 0,5 sek. Nawet jak testowali to z pełnymi bakami to i tak do chrzanu.
Saruto, 10.05.2008 11:44[!]
bawią się ;)
fordern, 10.05.2008 11:58[!]
Kemek - ten link jest świetny, prawie 10 km/h różnicy między ferką a BMW
pitstop, 10.05.2008 12:03[!]
przecież zawodnicy mają ten swój przycisk do chwilowego zwiększania obrotów, możliwe ze BMW go nie użyło. Nieważne jak bedzie zatankowany Robert, wazne zeby podczas wyścigu zjechał 2-3 okrązenia za Hamiltonem i Kovalainenem, ze nie wspomne o Ferrari.
Easyrider, 10.05.2008 12:16[!]
Ohydnie wygląda Honda z tym badziewiem na nosie. A miejscami BMW nie ma się co przejmować. W qualu jedzie się na wynik, a treningi to treningi. Może sprawdzano ustawienia na deszcz? A może jutro obiorą strategię jednego postoju? Heidfeld mówił przecież, że opony sprawują się dobrze dopiero po jakimś czasie, na dłuższych przejazdach.
jędruś, 10.05.2008 12:17[!]
Niewiele wiadomo .
Jak Red Bull pojedzie tak w kwalifikacjach to obaj kierowcy będą po raz pierwszy w tym sezonie w Q3 , Choć ostatnio była podobna sytuacja , a Coulhard odpadł w pierwszej sesji .
Czasy wiele nam nie mówią .
Z tego co tu widać może wynikać , że Ferrari zajdzie nawet ponieżej 1:26,500 .
BMW sie maskowało znów :D
ToshibaUser, 10.05.2008 12:25[!]
Tutaj raczej pogoda ustawiła wyniki i nie pozwoliła na pokazanie właściwego potencjału poszczególnych zespołów .
pioter, 10.05.2008 12:44[!]
Turecki tor nigdy, jak dotąd, nie "leżał" Kubicy. BMW widocznie nie ma patentu na ten tor. Odległe miejsca Kubicy i Heidfelda to pewnie wynik złego dostrojenia bolidów i nietypowej pogody. Zajęcie 5. miejsca w kwalifikacjach byłoby dużą niespodzianką. Być może mogą być problemy z zakwalifikowaniem się do pierwszej dziesiątki. Obym się mylił. Ale w tym sporcie nie ma miejsca na przypadki i cuda. Jeśli nie szło z bolidem podczas treningów to nie ma co liczyć na cud. Później pozostaje liczyć na dobry start i dobre tempo.
rafaello85, 10.05.2008 12:44[!]
Pierwsze trzy pozycje dla kierowców, których bolidy napędzane są silnikami Renault;)
stachbis, 10.05.2008 12:57[!]
stawiam na 5-6 miejsce Kubicy w Q3. Poranna sesja treningowa tradycyjnie o niczym nie świadczy. Pewnie ponownie Alonso będzie startował a minimalną ilością paliwa. Być może taką samą taktykę Red Bull obierze dla jednego ze swoich kierowców.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca