F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2008
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Turcji
GP Monako
GP Kanady
GP Francji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Europy
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Chin
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2008
Klasyfikacje generalne 2008
Statystyki z sezonu 2008

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Gilles Villeneuve.
Grand Prix du Canada 20088 czerwca
Circuit Gilles Villeneuve
Długość toru: 4,361 km
Liczba okrążeń: 70
Pełny dystans: 305,270 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:12,275 - Ralf Schumacher (Williams), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:13,622 - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
207,165 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.2Felipe MassaFerrari F20081:17,553--14
2.4Robert KubicaBMW Sauber F1.081:17,8090,2560,25612
3.23Heikki KovalainenMcLaren MP4-231:18,1330,5800,32410
4.3Nick HeidfeldBMW Sauber F1.081:18,1820,6290,04913
5.1Kimi RaikkonenFerrari F20081:18,2920,7390,11012
6.22Lewis HamiltonMcLaren MP4-231:18,3030,7500,0118
7.10Mark WebberRed Bull RB41:18,7121,1590,40911
8.9David CoulthardRed Bull RB41:18,8091,2560,09712
9.8Kazuki NakajimaWilliams FW301:18,9711,4180,16224
10.5Fernando AlonsoRenault R281:19,0051,4520,03413
11.7Nico RosbergWilliams FW301:19,0931,5400,08820
12.15Sebastian VettelToro Rosso STR31:19,2281,6750,13521
13.12Timo GlockToyota TF1081:19,3461,7930,11828
14.11Jarno TrulliToyota TF1081:19,5682,0150,22231
15.21Giancarlo FisichellaForce India VJM011:19,8152,2620,24716
16.20Adrian SutilForce India VJM011:19,8882,3350,07315
17.6Nelson Piquet JrRenault R281:20,0912,5380,20323
18.17Rubens BarrichelloHonda RA1081:20,1732,6200,08217
19.14Sebastien BourdaisToro Rosso STR31:20,5412,9880,36816
20.16Jenson ButtonHonda RA1081:21,5423,9891,00117
107% najlepszego czasu: 1:22,982

Felipe Massa (Ferrari) okazał się najszybszym kierowcą podczas pierwszej sesji treningowej na Circuit Gilles Villeneuve w Montrealu. Drugi czas sesji, która zakończyła już niemal przy całkowicie suchej nawierzchni uzyskał Robert Kubica (BMW Sauber), tracąc mniej niż 0,3 sekundy do Massy. Pierwszą trójkę zamknął Heikki Kovalainen (McLaren).

Pierwsza sesja rozpoczęła się przy dość mokrej nawierzchni toru, choć deszcz nie padał w tym momencie. Na samym początku niewiele ponad połowa kierowców zdecydowała się na wykonanie okrążeń zapoznawczych, wśród nich obywaj kierowcy BMW – Nick Heidfeld i Kubica. Po pięciu minutach ani jednego okrążenia na swoim koncie nie mieli tylko kierowcy zespołów Ferrari i Honda, a także Lewis Hamilton (McLaren).

Wydawało się, że jako pierwszy okrążenie pomiarowe przejedzie Jarno Trulli (Toyota), jednak Włoch popełnił błąd w trzeciej szykanie i ściął ją po trawie, by pod koniec okrążenia powrócić do boksów. Po dziesięciu minutach po okrążeniu zapoznawczym mieli już także na swoim koncie Hamilton, Rubens Barrichello i Jenson Button, a więc tylko Kimi Raikkonen i Massa nie pojawili się do tego momentu na torze. Tymczasem deszcz zaczął znowu padać i nie zanosiło się na to, aby ktoś zdecydował się wkrótce na ustanowienie czasu.

Po upływie kwadransa na tor powrócili kierowcy Force India – Giancarlo Fisichella i Adrian Sutil. Sutil jako pierwszy przejechał pełne okrążenie, wykręcając 1:33,637, a w chwilę później wynik ten poprawił o około półtorej sekundy Fisichella. Na kolejnym kółku Włoch podniósł poprzeczkę na 1:29,625, a tymczasem na torze pojawił się Fernando Alonso (Renault). Z kamery na jego bolidzie widać było wyraźnie, że deszcz dość mocno pada. Hiszpan po przejechaniu dwóch okrążeń powrócił do boksów bez ustanowienia czasu. W międzyczasie Fisichella poprawił się na 1:29,166 i także wrócił do boksów.

Jako trzeci minimum jedno pełne okrążenie pomiarowe ukończył Kazuki Nakajima (Williams), który popełnił błąd w ostatniej szykanie. Japończyk uzyskał czas 1:32,915, który następnie poprawił na 1:31,832, awansując na drugie miejsce. Tuż przed upływem 30 minut Nakajima pojechał w końcu szybciej od Fisichelli i znalazł się na szczycie tabeli czasowej z wynikiem 1:28,574. W tym momencie deszcz już nie padał i powoli zaczęła pojawiać się sucha linia w niektórych miejscach toru. Po kilku okrążeniach najszybszy czas Nakajimy wynosił 1:26,999.

Tymczasem Kubica na swoim pierwszym okrążeniu pomiarowym wykręcił 1:28,152 i wskoczył na trzecie miejsce. Polak powrócił jednak od razu do boksów, a po chwili lepszym czasem popisał się Sebastian Vettel (Toro Rosso), awansując na drugie miejsce. Następnie na czele klasyfikacji znalazł się Nico Rosberg (Williams) z czasem 1:26,776. Największe problemy z utrzymaniem bolidu na śliskim torze wydawał się mieć Trulli, który miał już kilka przygód na swoim koncie. Trudności miał także Button – Brytyjczyk był na najlepszej drodze do ustanowienia najszybszego czasu, ale po błędzie w trzeciej szykanie powrócił do boksów.

W połowie sesji najszybszy czas uzyskał Heidfeld (1:26,441). Na drugie miejsce awansował po chwili Timo Glock (Toyota). Pozostałe miejsca w pierwszej dziesiątce zajmowali w tym momencie Rosberg, Nakajima, Vettel, Nelson Piquet Jr (Renault), Barrichello, Trulli, Button i Kubica. Tymczasem na torze pojawili się w końcu obydwaj kierowcy Ferrari. Zanim jednak pierwszy z nich ustanowił czas okrążenia, Glock wskoczył na pierwsze miejsce z czasem 1:26,060. Raikkonen po dwóch okrążeniach zapoznawczych powrócił do boksów, natomiast Massa po pierwszym pełnym okrążeniu zajmował 11 miejsce.

Po upływie 40 minut na pierwsze miejsce wskoczył Trulli z czasem 1:25,884. Włoch wpadł następnie w poślizg w drugiej szykanie, ale po chwili udało mu się kontynuować jazdę. Tymczasem Massa awansował na drugie miejsce, wykręcając 1:26,007. W tym momencie sucha linia jazdy była już na tyle wyraźna, że zespoły zaczęły rozważać założenie opon do jazdy po suchym torze. Na pół godziny przed końcem sesji na torze nie było ani jednego bolidu, a bez czasu nadal byli Alonso, kierowcy zespołów McLaren i Red Bull Racing, a także Raikkonen.

Ciszę przerwali w końcu kierowcy Toro Rosso – Bourdais powrócił co prawda od razu do boksów, ale Vettel w 64 minucie sesji uzyskał czas 1:25,711 na przejściowych oponach i wskoczył na pierwsze miejsce. W chwilę później wynik ten poprawił o ponad sekundę Glock, jadąc już na oponach na suchy tor. Na drugim okrążeniu Niemiec poprawił się na 1:22,782, by na trzecim ustawić poprzeczkę na 1:21,555. Zwykłe opony rowkowane wybrał także Trulli, który 20 minut przed końcem sesji awansował na drugie miejsce z czasem 1:23,996. Następnie Włoch poprawił się na 1:23,216, by na kolejnym kółku wykręcić 1:21,777.

Po jego powrocie do boksów na torze znów zrobiło się cicho, ale tylko na chwilę, bo już wkrótce z pit-lane wyjechali kierowcy Williamsa, Raikkonen i Alonso – do końca sesji pozostawał w tym momencie niecały kwadrans. Alonso po pierwszym okrążeniu pomiarowym uplasował się na czwartej pozycji. Tymczasem Raikkonen wskoczył od razu na pierwsze miejsce z czasem 1:20,904. Fin poprawił się następnie na 1:19,914, a tuż za nim znaleźli się Rosberg i Massa. Trzecie okrążenie Raikkonena przyniosło czas 1:18,292.

Hamilton na swoim pierwszym szybkim kółku wykręcił trzeci czas, ale już po chwili spadł na czwarte miejsce, gdyż przed nim znalazł się Heidfeld. Brytyjczyk poprawił się następnie na 1:18,314 i wskoczył na drugie miejsce. Minutę przed końcem sesji najszybszym czasem popisał się Massa, wykręcając 1:17,948. Brazylijczyk poprawił się następnie na 1:17,553 i do końca sesji nikt nie zdołał go już pokonać. Najbliższy tego był Kubica, który sesję ukończył na drugiej pozycji z czasem 1:17,809. Trzecie miejsce zajął Kovalainen, a pierwszą piątkę zamknęli Heidfeld i Raikkonen, jako ostatni mieszcząc się poniżej jednej sekundy straty do Massy.

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 17°C
Temperatura powietrza: 17°C
Prędkość wiatru: 3,1 m/s
Wilgotność powietrza: 90%
Sucho

Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
bartekws, 06.06.2008 18:57[!]
Filo_M-ce: no właśnie. Też widziałem, że kiedy zapychali Roberta do garażu to miał intermediaty - ale akurat miałem na małym okienku i myslalem ze może mi się przewidziało a na jeo ostatnim kółku nie zwróciłem uwagi na opony. To się wydaje niemożliwe, żeby tych oponach osiągnął drugi czas...

Może ktoś jednak zauważył na jakich jechał?? bo może to pokazali jakąś powtórkę jak wcześniej zjeżdżał??

Edyta:

Dzięki Maraz, pewnie masz rację (a już mnie fantazja ponosiła - aż wstyd się przyznać)

Większość rzeczywiście jeździła na twardszej mieszance ale ferrari jak zwykle na opak bo Massa był na miękkich chyba...
Filo_M-ce, 06.06.2008 19:55[!]
No właśnie coś mi sie nie zgadzało. Więc z całą pewnością jechał na suchych i twardszej mieszance bez paska.
virescens, 06.06.2008 21:16[!]
Kubica nr 2 na suchym torze !!!
W zeszłym roku Hamilton tu zdobył P1 i wygrał. Teraz kolej Roberta na zwycięstwo a Hamilton zaliczy ścianę. Zaczynam wierzyć że ma szansę na mistrzostwo.
czarodziej_f1, 06.06.2008 21:27[!]
Na FP2 też Kubek wymiata!!! Wygląda na to, że liczyć się tu będą KUB, HEI i niestety HAM. Ferrarki jakby lekkie miały tu trudności, co jakoś szczególnie mnie nie martwi:D
gross, 06.06.2008 21:36[!]
a Honda wróciła do przedsezonowej formy ;) wie ktoś jak drugi trening? coś mi f1.com nie pozwala się zalogować :)
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca