F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2008
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Turcji
GP Monako
GP Kanady
GP Francji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Europy
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Chin
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2008
Klasyfikacje generalne 2008
Statystyki z sezonu 2008

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Gilles Villeneuve.
Grand Prix du Canada 20088 czerwca
Circuit Gilles Villeneuve
Długość toru: 4,361 km
Liczba okrążeń: 70
Pełny dystans: 305,270 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:12,275 - Ralf Schumacher (Williams), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:13,622 - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
207,165 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 3  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.7Nico RosbergWilliams FW301:16,555--16
2.1Kimi RaikkonenFerrari F20081:16,5890,0340,03422
3.22Lewis HamiltonMcLaren MP4-231:16,7250,1700,13617
4.2Felipe MassaFerrari F20081:16,7870,2320,06219
5.8Kazuki NakajimaWilliams FW301:16,8980,3430,11116
6.11Jarno TrulliToyota TF1081:16,9460,3910,04820
7.23Heikki KovalainenMcLaren MP4-231:16,9520,3970,00616
8.6Nelson Piquet JrRenault R281:17,0600,5050,10819
9.10Mark WebberRed Bull RB41:17,0620,5070,00216
10.15Sebastian VettelToro Rosso STR31:17,0850,5300,02316
11.4Robert KubicaBMW Sauber F1.081:17,1090,5540,02417
12.14Sebastien BourdaisToro Rosso STR31:17,2820,7270,17317
13.9David CoulthardRed Bull RB41:17,3220,7670,04020
14.17Rubens BarrichelloHonda RA1081:17,5571,0020,23519
15.12Timo GlockToyota TF1081:17,5571,0020,00020
16.21Giancarlo FisichellaForce India VJM011:17,6081,0530,05124
17.5Fernando AlonsoRenault R281:17,6831,1280,07516
18.3Nick HeidfeldBMW Sauber F1.081:17,7661,2110,08317
19.16Jenson ButtonHonda RA1081:18,1781,6230,41219
20.20Adrian SutilForce India VJM011:18,4241,8690,24621
107% najlepszego czasu: 1:21,914

Nico Rosberg (Williams) wygrał ostatnią sesję treningową w Montrealu, bezpośrednio poprzedzającą kwalifikacje do wyścigu o Grand Prix Kanady. Niemiec pokonał o 0,034 sekundy Kimiego Raikkonena (Ferrari), a trzeci czas uzyskał Lewis Hamilton (McLaren). Sobotni trening okazał się dość pechowy dla zespołu Toro Rosso, bowiem obydwa nowe bolidy STR3 zostały uszkodzone w wyniku uderzenia w bandę.

Sesja rozpoczęła się na suchym torze, choć w ósmym zakręcie i w nawrocie widoczne były ślady po naprawie nawierzchni po wczorajszych jazdach i w tych miejscach wywieszone były flagi informujące o śliskiej nawierzchni. Po przejechaniu okrążeń zapoznawczych kierowcy powrócili do boksów i rozpoczęło się oczekiwanie na – jak się wydawało – poprawę warunków atmosferycznych bądź też na to, aż kierowcy ze słabszych zespołów oczyszczą tor po nocnych opadach deszczu.

Jak na zawołanie, na torze jako pierwsi pojawili się kierowcy Force India – Giancarlo Fisichella i Adrian Sutil. Wkrótce dołączyli jednak do nich także pierwsi kierowcy z czołowych zespołów – BMW Sauber, Ferrari i McLaren. Po pierwszych okrążeniach pomiarowych na szczycie klasyfikacji znajdował się Nick Heidfeld z czasem 1:19,344. Kierowca BMW poprawił się na 1:18,512 na kolejnym kółku, jednak po chwili z pierwszego miejsca zrzucił go Raikkonen, wykręcając najpierw 1:18,174, a następnie 1:17,629.

W 20 minucie Robert Kubica (BMW Sauber) uzyskał czas 1:17,589, pokonując Raikkonena o zaledwie 0,040 sekundy. Polak nie cieszył się jednak zbyt długo z pierwszego miejsca, bowiem po chwili szybciej od niego pojechał Rosberg, a następnie na szczyt tabeli powrócił Raikkonen z czasem 1:16,785. Odpowiedzią Rosberga na to było 1:16,555, a tymczasem Kubica, który wrócił chwilę wcześniej do boksów, spadł już na ósme miejsce.

Tuż przed połową godzinnej sesji pierwsza piątka wyglądała następująco: Rosberg, Raikkonen, Felipe Massa (Ferrari), Nelson Piquet Jr (Renault) i Kazuki Nakajima (Williams). W 31 minucie Mark Webber (Red Bull) uzyskał czas 1:17,334 i wskoczył na piąte miejsce. Heidfeld, który zajmował w tym momencie dopiero 16 miejsce, na swoim drugim kilkuokrążeniowym przejeździe nie zdołał poprawić swojej pozycji. Poza pierwszą dziesiątką był także Heikki Kovalainen (McLaren), a jego zespołowy kolega Hamilton zajmował dziewiąte miejsce – za dwójką kierowców Toro Rosso.

W 35 minucie sesji na tor powrócił Kubica. Polak na drugim okrążeniu pomiarowym uzyskał czas 1:17,137 i awansował na szóste miejsce. Tymczasem Kovalainen zdołał przekroczyć granicę jednej minuty i 17 sekund (1:16,952), co zapewniło mu awans na trzecie miejsce. W chwilę później jeszcze szybciej pojechał Hamilton i zrzucił swojego zespołowego kolegę na czwarte miejsce, wykręcając 1:16,725. Do tego momentu zdecydowana większość kierowców jeździła na twardszej z dwóch mieszanek opon. Kwadrans przed końcem sesji Piquet wpadł w poślizg, ale zdołał uniknąć kontaktu z bandą i mógł kontynuować jazdę.

Zdecydowanie mniej szczęścia miał jednak Vettel, który w chwilę później uderzył w bandę w dziewiątym zakręcie, poważnie uszkadzając swój bolid Toro Rosso. Sesja została od razu wstrzymana, ale zegar nie przestał odliczać czasu, a ponieważ na torze znalazło się sporo odłamków i zanosiło się na kilka minut sprzątanie, to kierowcy mogli liczyć już tylko na przejechanie paru okrążeń przed końcem sesji. Na powtórce widać było, że Vettel stracił kontrolę nad tyłem bolidu po najechaniu na krawężnik i uderzył w bandę. Niemiec wyszedł z tej kraksy bez szwanku, ale zespół czekała teraz gorączkowa naprawa auta przed kwalifikacjami.

Sesja została wznowiona na niespełna sześć minut przed upływem godziny i na torze zrobiło się od razu dosyć tłoczno – wielu kierowców założyło na ostatni przejazd opony z białym paskiem. Dwie minuty przed końcem sesji, kiedy na torze byli wszyscy kierowcy z wyjątkiem Vettela, pech dopadł drugiego kierowcę Toro Rosso – Sebastiena Bourdaisa. Francuz uderzył lekko w bandę w piątym zakręcie i zatrzymał się na poboczu z uszkodzony tylnym zawieszeniem. Żółta flaga oznaczała, że do końca sesji nikt nie zdołał już poprawić czasu.

Na koniec kolejność pierwszej piątki była następująca: Rosberg, Raikkonen, Hamilton, Massa (Brazylijczyk wykręcił przed wypadkiem Bourdaisa czas 1:16,787) i Nakajima. Kubica ostatnią sesję treningową ukończył na 11 pozycji, rozdzielając kierowców Toro Rosso. Kwalifikacje rozpoczną się o godzinie 19:00 naszego czasu i będzie je można obejrzeć na antenie Czwórki.

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 36°C
Temperatura powietrza: 25°C
Prędkość wiatru: 5,3 m/s
Wilgotność powietrza: 69%
Sucho

Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
K2, 07.06.2008 17:24[!]
A nick 18.........myślałem, że będzie min. 10 ale w końcu to są treningi
Jankes, 07.06.2008 17:26[!]
oby te słabe wyniki BMW były opatrzone oszczędnością sprzętu :P
czarodziej_f1, 07.06.2008 17:28[!]
Ludzie, czym wy się martwicie? BMW jest tu bardzo mocne... Porównajcie sobie czasy z wczoraj. Dziś po prostu sprawdzali coś innego i jeździli z większym obciążeniem. Ot, cała tajemnica. A wy z każdym weekendem GP macie te same wątpliwości;)
madry86, 07.06.2008 17:37[!]
będzie dobrze, zobaczycie na kwalifikacjach;) bmw to tutaj jeden z liderów więc ja jestem spokojny
virescens, 07.06.2008 17:47[!]
Patrząc na to co się dzieje na treningach to SC będzie wyjeżdżał min 3-4 razy w czasie wyścigu.
Speedster, 07.06.2008 17:50[!]
będzie nerwowo, widać było już po ostatniej sesji treningowej... co do postawy BMW - może po prostu testowali przejazdy z większą ilością paliwa, czasy ogólnie były gorsze niż wczoraj.
bartekws, 07.06.2008 18:05[!]
dokładnie - safety car pojawi się na torze na pewno nie raz. Tylko pytanie komu się poszczęści a kto np dostanie kare za tankowanie....
Speedster, 07.06.2008 20:04[!]
Drugi, a już myślałem że będzie PP!!!!
1688988, 07.06.2008 20:06[!]
Ladnie Robert, nie ma szans z McLarenem :/ jutro 3. m-ce :]
czarodziej_f1, 07.06.2008 20:09[!]
Dziś wygrał Hamilton, jutro wygra Robert;)
madry86, 07.06.2008 23:26[!]
Hamilton gdzieś przywali na wyścigu, takie mam przeczucia, oczywiście nikomu źle nie życzę, ale on dzisiaj dosłownie 5 cm od ściany jeździł, dosłownie na krawędzi
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca