F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2008
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Turcji
GP Monako
GP Kanady
GP Francji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Europy
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Chin
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2008
Klasyfikacje generalne 2008
Statystyki z sezonu 2008

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Magny-Cours.
Grand Prix de France 200822 czerwca
Circuit de Nevers Magny-Cours
Długość toru: 4,411 km
Liczba okrążeń: 70
Pełny dystans: 308,586 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:13,377 - Q1, Juan Pablo Montoya (Williams), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:15,377 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
205,035 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.2Felipe MassaFerrari F20081:15,306--22
2.22Lewis HamiltonMcLaren MP4-231:16,0020,6960,69622
3.23Heikki KovalainenMcLaren MP4-231:16,0550,7490,05320
4.1Kimi RaikkonenFerrari F20081:16,0730,7670,01821
5.4Robert KubicaBMW Sauber F1.081:16,3771,0710,30419
6.5Fernando AlonsoRenault R281:16,4001,0940,02323
7.11Jarno TrulliToyota TF1081:16,7581,4520,35832
8.15Sebastian VettelToro Rosso STR31:16,8381,5320,08027
9.3Nick HeidfeldBMW Sauber F1.081:16,8701,5640,03221
10.12Timo GlockToyota TF1081:16,8861,5800,01631
11.6Nelson Piquet JrRenault R281:17,0631,7570,17731
12.9David CoulthardRed Bull RB41:17,2341,9280,17121
13.10Mark WebberRed Bull RB41:17,2691,9630,03522
14.7Nico RosbergWilliams FW301:17,3942,0880,12530
15.17Rubens BarrichelloHonda RA1081:17,4912,1850,09725
16.14Sebastien BourdaisToro Rosso STR31:17,6832,3770,19227
17.8Kazuki NakajimaWilliams FW301:17,6962,3900,01325
18.16Jenson ButtonHonda RA1081:17,9282,6220,23221
19.21Giancarlo FisichellaForce India VJM011:18,0822,7760,15427
20.20Adrian SutilForce India VJM011:18,6733,3670,59113
107% najlepszego czasu: 1:20,577

Felipe Massa (Ferrari) okazał się zdecydowanie najszybszym kierowcą podczas pierwszej sesji treningowej na torze Magny-Cours. Brazylijczyk jako jedyny uzyskał czas poniżej jednej minuty i 16 sekund, pokonując kierowców McLarena i swojego zespołowego partnera Kimiego Raikkonena o 0,7 sekundy. Pierwszą piątkę zamknął Robert Kubica (BMW Sauber), mając niewiele ponad sekundę straty do Massy.

Pierwsza sesja rozpoczęła się przy dość zachmurzonym niebie, ale było sucho i organizatorzy poinformowali, że deszcz nie powinien zacząć padać przez najbliższe półtorej godziny. Po standardowej serii okrążeń zapoznawczych, które przejechali wszyscy z wyjątkiem kierowców Ferrari i Jarno Trullego (Toyota), na torze zapanowała na pewien czas cisza. Włoch pojawił się po raz pierwszy na torze po upływie dziesięciu minut od rozpoczęcia sesji, jednak po jednym okrążeniu także wrócił do boksów. Tymczasem kierowcy Ferrari raczej nie spieszyli się z wyjazdem na tor.

W końcu po upływie 23 minut na tor powrócił Nico Rosberg (Williams) i jako pierwszy ustanowił czas okrążenia – 1:19,217. W chwilę później wolniej o ponad sekundę wolniej od niego pojechał Sebastien Bourdais (Toro Rosso). Na kolejnym kółku Rosberg poprawił się na 1:18,682, a następnie wykręcił 1:18,331. Bourdais poprawił się z kolei na 1:18,649 i jego strata do Rosberga zmalała do 0,3 sekundy. W 31 minucie na czele tabeli czasowej pojawił się drugi kierowca Toro Rosso – Sebastian Vettel, wykręcając 1:17,268. Niemiec poprawił się następnie na 1:16,863, a tuż za nim znalazł się Nelson Piquet Jr (Renault), którego po chwili pokonał Trulli.

Z kierowców z czołówki jako pierwszy okrążenie pomiarowe przejechał Heikki Kovalainen (McLaren), plasując się na czwartej pozycji z czasem 1:17,572. Na torze byli już także obydwaj kierowcy Ferrari, a do wyjazdu szykował się Lewis Hamilton (McLaren). Na drugim kółku Kovalainen poprawił się na 1:16,552 i wskoczył na pierwsze miejsce. Raikkonen na pierwszym okrążenie ustanowił dość słaby czas, natomiast jego kolega zespołowy Massa od razu pojechał nieznacznie szybciej od Kovalainena i odebrał mu pierwsze miejsce (1:16,519). Odpowiedzią Kovalainena na to był czas 1:16,055, dzięki któremu Fin powrócił na szczyt tabeli.

W 43 minucie najszybszym czasem popisał się Hamilton, wykręcając 1:16,002 i pierwsze dwie pozycje okupowali kierowcy McLarena, mając za sobą dwójkę kierowców Ferrari, z których najszybszy na koniec pierwszego przejazdu okazał się Raikkonen (1:16,073). W końcu na torze pojawili się także kierowcy zespołu BMW Sauber. Kubica po pierwszym okrążeniu pomiarowym zajmował piąte miejsce z czasem 1:16,571, natomiast Nick Heidfeld po pierwszym kółku był ostatni. Na kolejnym Niemiec zdoła wskoczyć na dziesiąte miejsce, a tymczasem Kubica poprawił się na 1:16,377 i odzyskał piąte miejsce, które chwilę wcześniej odebrał mu Fernando Alonso (Renault).

Tuż za połową sesji kolejność pierwszej dziesiątki była następująca: Hamilton, Kovalainen, Raikkonen, Massa, Kubica, Alonso, Vettel, Heidfeld, Trulli i David Coulthard (Red Bull) – ten ostatni jako jedyny tracił już ponad sekundę do Hamiltona. Kilka minut później przed Szkotem znaleźli się Timo Glock (Toyota) i Piquet, wypychając go z pierwszej dziesiątki. Następnie Piquet pokonał Glocka o zaledwie 0,007 sekundy i wskoczył na 10 miejsce. Na niewiele ponad pół godziny przed końcem sesji na torze ponownie pojawili się kierowcy z czołówki, nadal korzystając z twardszych opon.

Massa na swoim pierwszym okrążeniu z drugiego przejazdu zszedł poniżej jednej minuty i 16 sekund, awansując na pierwsze miejsce. Po trzech okrążeniach Brazylijczyk ustawił poprzeczkę na 1:15,450, a tymczasem Hamilton nie zdołał poprawić swojego czasu ze względu błędy. Kovalainen także wypadł na chwilę z toru i nadal był za Hamiltonem, a przed Raikkonen, dla którego drugi przejazd także nie przyniósł poprawy czasu. Massa kontynuował jednak poprawę i wykręcił 1:15,418. W międzyczasie Adrian Sutil (Force India) z nieznanych przyczyn zatrzymał się na torze w pierwszym sektorze. Jego bolid został wkrótce odstawiony do boksów, ale Niemiec nie wyjechał już więcej na tor.

Na kwadrans przed końcem sesji większość samochodów była w boksach – po torze jeździli tylko Trulli, Piquet, kierowcy Hondy (Rubens Barrichello zajmował 13 miejsce, a Jenson Button 17 miejsce) i Giancarlo Fisichella (Force India), który był szybszy tylko od zajmującego ostatnie miejsce zespołowego kolegi Sutila. Na ostatni przejazd z czołówki wyjechał jako pierwszy Hamilton, nadal na twardych oponach. W chwilę później Trulli (P7) zaliczył niegroźny poślizg w nawrocie Adelaide, ale szybko nawrócił bolid w odpowiednim kierunku i kontynuował jazdę.

Hamilton nadal popełniał błędy podczas hamowania i nie był w stanie poprawić czasu, natomiast jadący także na twardszych oponach Massa na cztery minuty przed końcem sesji wykręcił 1:15,306 i umocnił się na czele klasyfikacji, mając już blisko 0,7 sekundy przewagi nad Hamiltonem. Pozostali kierowcy z czołówki nie zdołali już poprawić czasów, a sesja zakończyła się awarią silnika lub układu przeniesienia napędu w bolidzie Alonso, który zjechał z toru w kłębach dymu. Tymczasem Kovalainen na swoim ostatnim okrążeniu popełnił błąd w szybkim zakręcie Estoril i wypadł z toru, ale na szczęście zdołał uniknąć zderzenia z bandą.

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 25°C
Temperatura powietrza: 20°C
Prędkość wiatru: 2,4 m/s
Wilgotność powietrza: 67%
Sucho

Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
oligator, 20.06.2008 11:45[!]
toyota 63 kolka ale sie najezdzili :)
Speedster, 20.06.2008 11:49[!]
a czołówka lajtowo, po około 40 kółek... czują się pewnie ;)
DarkArt, 20.06.2008 11:51[!]
Alonso ladnie zakonczyl ;)
Speedster, 20.06.2008 11:56[!]
jest filmik z tego "zakończenia" ferdka? bylem na spotkaniu w pracy i nie oglądałem ;-/
michal5, 20.06.2008 12:00[!]
Lewis Hamilton dużo błędów na treningu, wyścigu nie ukończy

Massa Brawo będzie dublet Ferrari
Ducsen, 20.06.2008 12:26[!]
Ja oglądałem tylko live timing i bawiłem się w Borowczyka i Sokoła :P Szkoda tylko, że jak była żółta flaga to kilka minut nie wiedziałem czemu :D
haha_xd, 20.06.2008 12:26[!]
micha5 żebyś sie przypadkiem nie mylił.
michal2111, 20.06.2008 12:38[!]
Co prawda wyniki treningów mało mówią, ale martwię się Iceman'em. Ale myślę, że będzie dobrze. Widać też, że Massa dobrze się czuje na Magny-Cours.
Pussik, 20.06.2008 12:43[!]
Postawilam ze IceMan bedzie rpzed Hamiltonem. ;/ GRRR
sobiibos, 20.06.2008 12:46[!]
gdzie mogę obejżeć trnening w necie podajcie stronke bede wdzięczny pozdro 4all
mrzaza, 20.06.2008 12:57[!]
82TOMMY82, 20.06.2008 13:01[!]
orientuje sie ktos moze czy na live timing jest opcja porownania czasu danego kierowcy z jego czasami na poprzednich kolkach? (poza oczywscie wyswietlanym best lap)

ja nic nie mowie ale massa pobil najszybsze okrazenie w wyscigu Schumiego z 2004 - a nie musze chyba przypominac czym wtedy jezdzili....pytanie tylko co testowal, bo jak pakiet na sam wyscig to nie mam pytan
sobiibos, 20.06.2008 13:03[!]
dzieki marza jestes spoko
Bartix, 20.06.2008 13:08[!]
@ 82TOMMY82 Na www.f1.com niestety nie ma takiej możliwości. A szkoda.
McLareny (głównie gwiazdorek, bo jego pokazują najwięcej) często blokowały koła przy hamowaniach.
Ale czasy pokazują przepaść: Ferrari, McLaren a reszta stawki.
82TOMMY82, 20.06.2008 13:54[!]
Bartix ---> dzieki
Bartix, 20.06.2008 14:02[!]
Na końcu drugiej sesji będą wypuszczać testowego SC.
SFM, 20.06.2008 14:04[!]
no chyba wwdepnoł ostro w podłogę
Bartix, 20.06.2008 14:34[!]
Nie udało mi się jeszcze dojrzeć, który garaż na ten weekend "wykupił" McLaren. :-)
A Gwiazdorek Bambo dalej piłuje oponki na każdym hamowaniu. :-)

Kubica piękne okrążenie S2 +0,048 i pół sekundy straty w trzecim sektorze :-(

Wygląda jakby ciągle były problemy z grainingiem.

Aż 11 km/h różnicy między Alonso a Piquetem na Imola (11 12)!!!
Umiejętności czy różne ustawienia?
A może paliwo, bo Alonso chyba z pustym bakiem :-)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca