F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2008
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Turcji
GP Monako
GP Kanady
GP Francji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Europy
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Chin
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2008
Klasyfikacje generalne 2008
Statystyki z sezonu 2008

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Magny-Cours.
Grand Prix de France 200822 czerwca
Circuit de Nevers Magny-Cours
Długość toru: 4,411 km
Liczba okrążeń: 70
Pełny dystans: 308,586 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:13,377 - Q1, Juan Pablo Montoya (Williams), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:15,377 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
205,035 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.5Fernando AlonsoRenault R281:15,778--37
2.2Felipe MassaFerrari F20081:15,8540,0760,07624
3.1Kimi RaikkonenFerrari F20081:15,9990,2210,14542
4.22Lewis HamiltonMcLaren MP4-231:16,2320,4540,23329
5.15Sebastian VettelToro Rosso STR31:16,2980,5200,06642
6.4Robert KubicaBMW Sauber F1.081:16,3170,5390,01935
7.23Heikki KovalainenMcLaren MP4-231:16,3400,5620,02336
8.3Nick HeidfeldBMW Sauber F1.081:16,4580,6800,11843
9.6Nelson Piquet JrRenault R281:16,5430,7650,08539
10.9David CoulthardRed Bull RB41:16,5720,7940,02936
11.7Nico RosbergWilliams FW301:16,6820,9040,11042
12.11Jarno TrulliToyota TF1081:16,7430,9650,06143
13.14Sebastien BourdaisToro Rosso STR31:16,7580,9800,01542
14.8Kazuki NakajimaWilliams FW301:17,0021,2240,24432
15.12Timo GlockToyota TF1081:17,0921,3140,09039
16.10Mark WebberRed Bull RB41:17,1061,3280,01438
17.16Jenson ButtonHonda RA1081:17,2441,4660,13837
18.21Giancarlo FisichellaForce India VJM011:17,3941,6160,15042
19.17Rubens BarrichelloHonda RA1081:17,5911,8130,19727
20.20Adrian SutilForce India VJM011:17,8682,0900,27733
107% najlepszego czasu: 1:21,082

Fernando Alonso (Renault) dosyć nieoczekiwanie okazał się najszybszym kierowcą podczas ostatniej z dwóch piątkowych sesji treningowych na torze Magny-Cours. Hiszpan pokonał na miękkich oponach dwójkę kierowców Ferrari, jednak do poprawienia najlepszego czasu Felipe Massy z porannej sesji zabrakły mu ponad 0,4 sekundy. Robert Kubica (BMW Sauber) po początkowych problemach z silnikiem ostatecznie uplasował się na szóstej pozycji, tuż za świetnie spisującym się Sebastianem Vettelem (Toro Rosso).

Druga sesja rozpoczęła się już przy słonecznej pogodzie, choć nad torem nadal wisiały chmury, ale już nie tak ciemne, jak przed południem. Tym razem kierowcy przystąpili od razu do pracy i jako pierwszy czas okrążenia ustanowił lokalny bohater Sebastien Bourdais (Toro Rosso) – 1:18,745. W chwilę później szybciej od Francuza pojechali Nelson Piquet Jr (Renault) i obydwaj kierowcy BMW, z których szybciej pojechał Kubica i to właśnie Polak znalazł się na pierwszym miejscu z czasem 1:17,281. Następnie kierowców BMW rozdzielił Heikki Kovalainen (McLaren), by na kolejnym okrążeniu uzyskać czas 1:17,001, który dał mu pierwsze miejsce.

Po 10 minutach na czele klasyfikacji znalazł się Lewis Hamilton (McLaren) z czasem 1:16,500. Tymczasem Kovalainen spadł na trzecie miejsce, bowiem szybciej od niego pojechał także Vettel. Niemiec nie cieszył się jednak długo z drugiego miejsca, bowiem lepszy czas od niego uzyskał po chwili Alonso – 1:16,607. W międzyczasie okazało się, Kubica podczas drogi powrotnej do boksów narzekał przez radio na problemy z silnikiem w swoim BMW F1.08. W 16 minucie Bourdais uzyskał czas 1:16,758 i awansował na czwarte miejsce, plasując się przed Kovalainen i Kimim Raikkonenem (Ferrari).

Kilka minut później na torze pojawił się także Massa, wykręcając na swoim pierwszym okrążeniu pomiarowym czas 1:16,569, który dał mu drugie miejsce. W chwilę później Raikkonen poprawił się na 1:16,514 i zrzucił swojego kolegę z zespołu na trzecie miejsce. Odpowiedzią Massy na to był czas 1:16,359 i tym samym Brazylijczyk awansował na pierwsze miejsce, pokonując najszybszego dotąd Hamiltona o 0,141 sekundy. Tuż po upływie pół godziny od rozpoczęcia sesji pierwsza pozycja wróciła jednak w ręce zespołu McLaren, kiedy to Kovalainen na bardziej miękkich oponach uzyskał czas 1:16,340.

W chwilę później Hamilton wypadł z toru w trzecim zakręcie, ale tak jak Kovalainen w pierwszej sesji zdołał uniknąć zderzenia z bandą i po przejechaniu przez całe żwirowisko wrócił na tor. Po powrocie do boksów okazało się, że Brytyjczyk uszkodził nieco swój bolid podczas przejazdu przez żwir. W 36 minucie najszybszy czas sesji uzyskał Raikkonen, pokonując na twardszych oponach Kovalainena o ponad 0,3 sekundy. W międzyczasie na tor powrócił po początkowych problemach z silnikiem Kubica. Polak przejechał cztery okrążenie i powrócił do boksów bez poprawy swojej pozycji – nadal był trzynasty.

W 41 minucie Massa przełamał w końcu barierę jednej minuty i 16 sekund, wykręcając czas 1:15,854, po czym popełnił błąd w ostatniej szybkiej szykanie i wypadł na pobocze, ale zdołał utrzymać kontrolę nad bolidem i po chwili był z powrotem na torze. W połowie sesji na czele klasyfikacji znajdowali się dwaj kierowcy Ferrari, a pozostałe miejsca w pierwszej dziesiątce zajmowali: Kovalainen, Vettel, Hamilton, Alonso, David Coulthard (Red Bull), Nico Rosberg (Williams), Nick Heidfeld (BMW Sauber) i Bourdais. Vettel na bardziej miękkich oponach uzyskał czas 1:16,345, mieszcząc się poniżej pół sekundy straty do Massy.

W międzyczasie Kubica zaliczył kolejny krótki przejazd i poprawił nieznacznie swój czas (1:17,140), ale nadal był poza pierwszą dziesiątką. W końcu po założeniu bardziej miękkich opon z białym paskiem Polak wykręcił 1:16,450 i awansował na piąte miejsce. Tymczasem Raikkonen na takich samych oponach zszedł poniżej jednej minuty i 16 sekund, ale nadal był drugi. Miękkie opony sprawdzał też Massa i był szybszy na nich aż o pół sekundy, ale nie ukończył okrążenia i wrócił do boksów.

Na 25 minut przed końcem sesji Hamilton powrócił na tor po blisko półgodzinnej naprawie bolidu. Pomimo jazdy na miękkich oponach Brytyjczyk nie zdołał jednak poprawić czasu i nadal był siódmy. Tymczasem Alonso wykręcił na oponach z białym paskiem czas 1:16,260 i awansował na trzecie miejsce. Na kwadrans do zakończenia sesji kolejność pierwszej dziesiątki była następująca: Massa, Raikkonen, Alonso, Vettel, Kovalainen, Kubica, Heidfeld, Hamilton, Coulthard i Rosberg.

W 81 minucie Hamilton poprawił się na 1:16,232 i awansował na trzecie miejsce, a w chwilę później najlepszy czas sesji uzyskał niespodziewanie Alonso, wykręcając na miękkich oponach 1:15,778. W końcówce sesji Massa próbował poprawić swój czas na miękkich oponach, ale wypadł z toru w trzecim zakręcie i o mały włos nie uderzył w bandę. Brazylijczyk nie wrócił jednak od razu do boksów i kontynuował jazdę, by zakończyć swój ostatni przejazd bez poprawy czasu. Tymczasem Kubica poprawił się na 1:16,317 i sesję ukończył przed Kovalainenem na szóstej pozycji.

Tuż po zakończeniu regulaminowych 90 minut rozpoczęła się zapowiadana wcześniej próba nowego oprogramowania w standardowych ECU, które może umożliwić zmianę przepisów dotyczących samochodu bezpieczeństwa. W pewnym momencie porządkowi wywiesili żółte flagi i tablice z literami SC, a dodatkowo zainstalowane na torze "digiflagi" zaczęły rozświecać się na żółto i gasnąć w równych odstępach czasu. Kierowcy mieli za zadanie potwierdzić otrzymanie sygnału o symulowanej neutralizacji i z wolniejszą prędkością powrócić do boksów. Wszystko zdawało się przebiegać zgodnie z planem.

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 41°C
Temperatura powietrza: 23°C
Prędkość wiatru: 2,3 m/s
Wilgotność powietrza: 55%
Sucho

Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
konrad111996666, 20.06.2008 15:42[!]
No no Alonso pięknie ale myślę że jeździł prawie z pustym bakiem a co do Kubicy to zachowuje spokój
Clydebarrow, 20.06.2008 15:43[!]
A czy termin "P1" nie odnosi się tylko do kwalifikacji lub wyścigu? Z ciekawości pytam, bo nie mam pewności...

I jeszcze jedno pytanie - czy ktoś z oglądających sesję orientuje się, jaki problem zgłaszał Robert w jej początkowej fazie (po zgłoszeniu tego problemu zjechał na dobrych kilkanaście minut do garażu)? Tak, jak przez całą sesję kwalifikacyjną miałem ciszę i spokój i mogłem oglądać, tak akurat w tym momencie ktoś postanowił zadzwonić i nie dosłyszałem. Byłbym wdzięczny za info...
buczu, 20.06.2008 15:46[!]
P to P, czyli pozycja.
pyciek, 20.06.2008 15:49[!]
komentatorzy na PSE mówili coś o ile dobrze pamiętam o problemach z zapłonem silnika ze wydawal jakies dziwne odgłosy
Clydebarrow, 20.06.2008 15:50[!]
Uzupełnienie do mojego pytania - pytam o zgłoszenie Roberta z drugiej sesji treningowej. O problemach z grainingiem w pierwszej słyszałem.
sobiibos, 20.06.2008 15:52[!]
konrad nie pustego baku nie miał bo jeszcze troche jechał a co do kubicy to zastanawia mnie tylko OGROMNA strata w 3 sek. tracił tam strasznie duzo czasu jednak bedzie dobrze bo nie jechał na 100% (nie zrobił rzadnego błędu a inni mase oraz nie było tej jego agresywnosci w jeździe)

w 2 było chyba to samo lecz nie zbyt dobrze słyszałem a oglądałem na internecie
rafaello85, 20.06.2008 15:58[!]
Jestem absolutnie spokojny o Ferrari:) Ta ekipa zawsze byłą bardzo mocna na tym torze.
hawaj, 20.06.2008 16:03[!]
Ludzie tylko proszę nie piszcie że Alonso jeździł z pustym bakiem, bo nie jeździł, wyjechał kilkanaście minut przed końcem sesji (chyba około 10 - 12 minut) i pozostał do końca na torze - pierwsze okrążenie miał rewelacyjne a później widać było że ma problemy - najprawdopodobniej graining. Robert jechał bardzo uważnie, precyzyjnie i ostrożnie, widać było duży zapas, unikał tarek i nie ciął ostro zakrętów, więc moim zdaniem to była taktyka by nie niszczyć auta i nie ryzykować wypadnięcia. Uważam że jutro BMW będzie na swoim miejscu.
farkf1, 20.06.2008 16:07[!]
Alonso pięknie, na oparach nie jechał bo przejechał jeszcze dobrych kilka okrążeń po wykręceniu tego czasu, nie twierdzę, że Renault poczyniło taki postęp by walczyć o P1 w kwalifikacjach ale jednak jakaś poprawa na pewno jest i to nie mała. Robert pewnie gdyby nie problemy z bolidem to byłby dużo wyżej i też było widać, że nie jedzie na 100%.
Filo_M-ce, 20.06.2008 16:11[!]
Tak dokładnie, miał problemy z zapłonem silnika, który wydawał dziwne dzwięki - tak przynajmniej poinformowali nas komentatorzy. Po wyjeździe gdy pokazywali Kubicę nawet przez chwilę wydawało mi się że faktycznie coś dziwnie silnik chodzi, ale po pokazaniu onboarda upewniłem się że brzmi on normalnie. No to jednak trening, jak zawsze. Nic nam wyniki specjalnego nie mówią raczej.
oligator, 20.06.2008 16:14[!]
A ja mysle ze Alonso postapi podobnie jak w Hiszpani i bedzie walczyl o PP. Pamietajcie ze postoj bardzo malo kosztuje na Magny Court wiec mozna jechac nawet na 4 stopy (o ile sie umie naciskac przez 100% okrazen ale Alonso to potrafi)
michal2111, 20.06.2008 17:08[!]
Spokojny trening. Moje wnioski:

-Alfonso będzie na pewno walczył
-Ferrari w porządku :)
-Hamilton gorzej od Raikkonena
-Toro Rosso to zaskoczenie
-Bourdais chyba wiele nie zwojuje

Ale pamiętajmy, to tylko treningi.
maciej, 20.06.2008 17:14[!]
Alonso pojechał pod publike:) Wkońcu renault to Francuski koncern. Eh Martwią mnie problemy Roberta z silnikiem:(
Mati93, 20.06.2008 17:27[!]
ja się martwię silnikiem Roberta żeby tylko nie zawiódł w czasie wyścigu.
sobiibos, 20.06.2008 17:32[!]
nie ma sie czym martwić miał problemy z zapłonem ot cała ceregiela wymienili na nowy a wy tu przeżywacie
Anderis, 20.06.2008 17:36[!]
Toro Rosso nie jest żadnym zaskoczeniem. W zeszłym roku byli znacznie wyżej na treningach, a w kwalifikacjach i wyścigu powrócili do normalności.
buczu, 20.06.2008 18:11[!]
O co wam chodzi z tymi silnikami. Te piątkowe to są nówki sztuki. Weekend wyścigowy obejmuje tylko sobotę i niedziele. Piątki to co innego. Mogą zmieniać silniki do woli.
Sultan, 21.06.2008 00:04[!]
beemy mają na nosie wloty powietrza.Za przednim zawieszeniem. Zauważył to ktoś? były wcześniej?
barteks2, 21.06.2008 01:20[!]
LOL! Te wloty są już co najmniej od paru miesięcy...
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca