F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2008
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Turcji
GP Monako
GP Kanady
GP Francji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Europy
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Chin
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2008
Klasyfikacje generalne 2008
Statystyki z sezonu 2008

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Magny-Cours.
Grand Prix de France 200822 czerwca
Circuit de Nevers Magny-Cours
Długość toru: 4,411 km
Liczba okrążeń: 70
Pełny dystans: 308,586 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:13,377 - Q1, Juan Pablo Montoya (Williams), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:15,377 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
205,035 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 3  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.6Nelson Piquet JrRenault R281:15,750--19
2.10Mark WebberRed Bull RB41:15,7590,0090,00914
3.15Sebastian VettelToro Rosso STR31:15,8270,0770,06821
4.7Nico RosbergWilliams FW301:15,9740,2240,14717
5.1Kimi RaikkonenFerrari F20081:16,0030,2530,02918
6.11Jarno TrulliToyota TF1081:16,1470,3970,14420
7.22Lewis HamiltonMcLaren MP4-231:16,1820,4320,03516
8.14Sebastien BourdaisToro Rosso STR31:16,2350,4850,05318
9.2Felipe MassaFerrari F20081:16,2560,5060,02117
10.9David CoulthardRed Bull RB41:16,2820,5320,02618
11.12Timo GlockToyota TF1081:16,3440,5940,06220
12.5Fernando AlonsoRenault R281:16,4370,6870,09320
13.23Heikki KovalainenMcLaren MP4-231:16,5450,7950,10816
14.4Robert KubicaBMW Sauber F1.081:16,6170,8670,07220
15.8Kazuki NakajimaWilliams FW301:16,6440,8940,02716
16.16Jenson ButtonHonda RA1081:16,6510,9010,00720
17.17Rubens BarrichelloHonda RA1081:16,6580,9080,00717
18.3Nick HeidfeldBMW Sauber F1.081:16,6870,9370,02919
19.21Giancarlo FisichellaForce India VJM011:17,3651,6150,67821
20.20Adrian SutilForce India VJM011:17,6121,8620,24721
107% najlepszego czasu: 1:21,053

Podczas ostatniej sesji treningowej na torze Magny-Cours bezpośrednio poprzedzającej kwalifikacje do wyścigu o Grand Prix Francji najszybszym bolidem ponownie okazało się Renault R28, choć w przeciwieństwie do ostatniej sesji z piątku tym razem najlepszy czas uzyskał Nelson Piquet Jr. Brazylijczyk pokonał Marka Webbera (Red Bull) o zaledwie 0,009 sekundy, a nietypową pierwszą trójkę uzupełnił Sebastian Vettel (Toro Rosso).

Trzecia sesja rozpoczęła się przy słonecznej pogodzie. Po tradycyjnej serii okrążeń zapoznawczych, w której nie wzięli udziału kierowcy Ferrari i Hondy, rozpoczęło się jak zwykle oczekiwanie na poprawę warunków na torze. Po ponad 10 minutach braku jakiejkolwiek akcji ciszę przerwał w końcu lokalny bohater Sebastien Bourdais (Toro Rosso), wyjeżdżając na tor w 13 minucie. Po chwili dołączyli do niego kierowcy Toyoty oraz Force India i wyglądało na to, że sesja rozpoczęła się na dobre.

Bourdais na swoim pierwszym okrążeniu pomiarowym uzyskał czas 1:17,491, który poprawił o razu Jarno Trulli, wykręcając 1:17,103. Następnie nieznacznie lepszy czas uzyskał drugi kierowca Toyoty – Timo Glock, a potem na krótko na pierwsze miejsce wrócił Bourdais, jednak po chwili musiał ustąpić miejsca swojemu zespołowemu partnerowi Vettelowi, który wykręcił 1:16,432. Z czołówki okrążenie pomiarowe jako pierwszy ukończył Kimi Raikkonen (Ferrari), plasując się na trzeciej pozycji. Heikki Kovalainen (McLaren) także nie zdołał pokonać Vettela na pierwszym okrążeniu, podobnie zresztą jak i Felipe Massa (Ferrari).

Dopiero – i tu mała niespodzianka – Piquet zdołał poprawić czas Vettela, wykręcając 1:16,344, co dało mu pierwsze miejsce. Lewis Hamilton (McLaren) na pierwszym okrążeniu uzyskał czwarty czas, tracąc 0,3 sekundy do Piqueta, a tymczasem kierowcy zespołu BMW Sauber po pierwszych przejazdach zajmowali miejsca w okolicy piętnastego. Hamilton na kolejnym kółku poprawił się na 1:16,182 i wskoczył na pierwsze miejsce, a w chwilę później tuż za nim na drugiej pozycji znalazł się weteran David Coulthard (Red Bull), tracąc do kierowcy McLarena 0,128 sekundy.

W połowie godzinnej sesji kolejność pierwszej dziesiątki była następująca: Hamilton, Coulthard, Piquet, Vettel, Raikkonen, Nico Rosberg (Williams), Kazuki Nakajima (Williams), Rubens Barrichello (Honda), Massa i Jenson Button (Honda). W sumie niespełna sekunda dzieliła aż 15 kierowców, a jako ostatni poniżej jednej sekundy straty do Hamiltona mieścił się Robert Kubica. W tym momencie czasu okrążenia nie miał ustanowionego tylko Webber, który od przejechania okrążenia zapoznawczego na początku sesji był nadal w garażu, co najprawdopodobniej oznaczało problemy z samochodem.

W końcu w 34 minucie Australijczyk powrócił na tor i na swoim pierwszym okrążeniu pomiarowym uzyskał czas 1:16,602, plasując się na szóstej pozycji. Tymczasem Piquet jako pierwszy zszedł poniżej jednej minuty i 16 sekund, wykręcając na twardszych oponach 1:15,750. Zespół Renault najwyraźniej przyjął jednak różną strategię dla swoich kierowców na sobotni trening, bowiem Fernando Alonso zajmował w tym momencie dopiero 17 miejsce. Tuż przed nim był Kubica – obaj kierowcy tracili do Piqueta blisko półtorej sekundy. Na kwadrans przed końcem sesji pierwsza dziesiątka wyglądała następująco: Piquet, Hamilton, Raikkonen, Massa, Coulthard, Vettel, Bourdais, Webber, Rosberg i Kovalainen.

W 48 minucie Vettel uzyskał czas 1:16,227 i awansował na czwarte miejsce, rozdzielając tym samym kierowców Ferrari. Na 10 minut przed końcem sesji niemal wszyscy kierowcy byli w boksach, szykując się do wykonania próbnych przejazdów kwalifikacyjnych na bardziej miękkich oponach (z białym paskiem). Jako pierwszy przejazd taki wykonał Webber, wykręcając w 54 minucie czas 1:15,759, który dał mu drugie miejsce (zaledwie 0,009 straty do Piqueta). Tymczasem Piquet pomimo najlepszego czasu w środkowym sektorze nie zdołał poprawić swojego wyniku uzyskanego wcześniej na twardszych oponach.

W 57 minucie Vettel poprawił się na 1:15,827 i awansował na trzecie miejsce. W chwilę później za Vettelem na czwartej pozycji pojawił się jego rodak Rosberg, także schodząc poniżej jednej minuty i 16 sekund. Tymczasem Hamilton popełnił błąd przed szykaną Imola podczas przejazdu na bardziej miękkich oponach i musiał skorzystać z pobocza, tak więc nie zdołał poprawić czasu. Alonso w końcówce sesji poprawił się na 1:16,437 i awansował na 12 miejsce, natomiast Kubica pomimo użycia bardziej miękkich opon sobotni trening ukończył dopiero na 14 pozycji.

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 40°C
Temperatura powietrza: 25°C
Prędkość wiatru: 2,6 m/s
Wilgotność powietrza: 56%
Sucho

Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
konrad111996666, 21.06.2008 12:10[!]
coś czołówka słabo myślę że mieli dużo paliwa żeby sprawdzić i wlać paliwa na klasyfikacje
Teliss, 21.06.2008 12:13[!]
Te wyniki bardziej skomplikowane od wyników testów...
Domski93, 21.06.2008 12:14[!]
trochę dziwne wyniki tego treningu... Robert daleko a o Nicku nie wspomnę. Chociaż ferrari i McLaren też daleko jak na swoje możliwości. Dowiemy się wszystkiego podczas kwalifikacji
Anderis, 21.06.2008 12:15[!]
No, te wyniki wyglądają tak, jakby ktoś wrzucił pierwszych 18 nazwisk do maszyny losującej.
Speedster, 21.06.2008 12:16[!]
a moim zdaniem wyglądają tak jakby poszczególni zawodnicy mieli różne programy testowe - jeden ustawiał bolid pod qual, drugi testował tempo wyścigowe etc... W qualu wszystko wróci do normy - czyli najpierw Ferrari, niedaleko za nimi lub między nimi McLaren, potem BMW - jak będą mieli szczęście lub któryś z zawodników czołówki pecha to może się między nich wcisną, no i Red Bull też może namieszać w pierwszej dziesiątce, Mark jest w naprawdę wyśmienitej formie
incasento, 21.06.2008 12:17[!]
pierwsza 18-stka w jednej sekundzie sie zmiescila.. ostro;)
Falarek, 21.06.2008 12:28[!]
Wyścig sprowadzi Renault na ziemię czyli za Ferrari, McLarena i BMW
Konfederat1970, 21.06.2008 12:33[!]
No,no !! Nelson Piquet Jr. na pierwszym miejscu !! W końcu wziął się do roboty chłopak :). Ale wyniki tego treningu są i tak nieadekwatne do rzeczywistości na torze. Czołowka przyczaiła się przed kwalifikacjami i tyle. O 14 dowiemy się naprawdę kto jest w super kondycji. Liczę na Alonso i Renault !! Sami niedawno powiedzieli że dalej rozwijają obecny bolid i mimo że mają tylko 9 pkt chcą walczyć dalej w tym sezonie. Cześć im i chwała !! Ale na Roberta Kubicę też liczę. Może nie na zwycięstwo, ale na walkę choćby o podium. Ten jego silnik ostatnio coś nie bardzo :(. Za to zajęcie miejsca na "pudle" pomoże mu dalej trzymać się w czołówce.
Krauza, 21.06.2008 12:44[!]
No ale zobaczcie też na Vettela. Chłopak notował dość równe czasy w trzech treningach. Może torówki coś dzisiaj wywalczą!
Ducsen, 21.06.2008 12:47[!]
Ale macie podniete... BMW, Ferrari i McLaren jechali czołgami, a Piquetinho wraz tą czołóweczką pewnie na oparach...
Malina, 21.06.2008 12:53[!]
Było by dobrze żeby Renault w wyścigu pokazało klasę (wreszcie). Nick słabo i chyba lepiej nie będzie. Ferka będzie rządzić. Stawiam na Massę!
Metus, 21.06.2008 12:56[!]
No taka magia treningów, jak zespoły coś testują to robią to w możliwie powtarzalnych warunkach więc trudno tu mówić "o jeździe na krawędzi", lubię sobie pooglądać ale wyciąganie jakichkolwiek wniosków jest chybione. Największe wrażenie i tak zrobiła honda pokazując zegarmistrzowską precyzję przy walce o samochód bonda ;).
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca