F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2009
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Turcji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Europy
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2009
Klasyfikacje generalne 2009
Statystyki z sezonu 2009

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Spa-Francorchamps.
ING Belgian Grand Prix 200930 sierpnia
Circuit de Spa-Francorchamps
Długość toru: 7,004 km
Liczba okrążeń: 44
Pełny dystans: 308,052 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:45,070 - Q2, Kimi Raikkonen (Ferrari), 2007
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:47,930 - Kimi Raikkonen (Ferrari), 2008
Największa średnia prędkość wyścigu:
229,266 km/h - Kimi Raikkonen (Ferrari), 2007
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 3  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.6Nick HeidfeldBMW Sauber F1.091:45,388--17
2.9Jarno TrulliToyota TF1091:45,4620,0740,07418
3.20Adrian SutilForce India VJM021:45,6770,2890,21520
4.8Romain GrosjeanRenault R291:45,8780,4900,20118
5.10Timo GlockToyota TF1091:45,9080,5200,03018
6.5Robert KubicaBMW Sauber F1.091:45,9870,5990,07918
7.16Nico RosbergWilliams FW311:46,0400,6520,05319
8.21Giancarlo FisichellaForce India VJM021:46,1140,7260,07421
9.1Lewis HamiltonMcLaren MP4-241:46,3010,9130,18717
10.22Jenson ButtonBrawn BGP0011:46,4061,0180,10520
11.4Kimi RaikkonenFerrari F601:46,4091,0210,00319
12.12Sebastien BuemiToro Rosso STR41:46,4171,0290,00819
13.2Heikki KovalainenMcLaren MP4-241:46,4621,0740,04517
14.15Sebastian VettelRed Bull RB51:46,7471,3590,28514
15.11Jaime AlguersuariToro Rosso STR41:46,8141,4260,06722
16.23Rubens BarrichelloBrawn BGP0011:46,8151,4270,00119
17.7Fernando AlonsoRenault R291:46,9261,5380,11114
18.3Luca BadoerFerrari F601:47,0551,6670,12920
19.17Kazuki NakajimaWilliams FW311:47,0781,6900,02319
20.14Mark WebberRed Bull RB5---3
107% najlepszego czasu: 1:52,765

Nick Heidfeld dość nieoczekiwanie uzyskał najlepszy czas przejazdu jednego okrążenia w trzeciej sesji treningowej na torze Spa-Francorchamps, bezpośrednio poprzedzającej kwalifikacje do Grand Prix Belgii. Jadąc na twardszych oponach, kierowca BMW pokonał Jarno Trullego o zaledwie 0,074 sekundy. Na trzeciej pozycji sklasyfikowany został Adrian Sutil, który przez kilkanaście minut był nawet w posiadaniu najlepszego czasu sesji, ale ostatecznie stracił blisko 0,3 sekundy do Heidfelda. Kolega zespołowy Nicka – Robert Kubica uplasował się za Romainem Grosjeanem i Timo Glockiem na szóstej pozycji.

Po wykonaniu okrążeń instalacyjnych wszyscy kierowcy wrócili do boksów i rozpoczęło się oczekiwanie na właściwą jazdę. Jako pierwszy okrążenie pomiarowe przejechał w 13 minucie Giancarlo Fisichella, uzyskując na nim czas 1:49,018. Włoch na kolejnym kółku poprawił się 1:47,342, a następnie na pierwszej pozycji pojawił się Lewis Hamilton, wykręcając 1:47,275. Brytyjczyk swój pierwszy przejazd zakończył z czasem 1:46,588, mając 0,221 sekundy przewagi nad Jarno Trulli, który w międzyczasie awansował na drugie miejsce.

W połowie sesji kolejność kierowców była następująca: Hamilton, Trulli, Kovalainen, Buemi, Glock, Sutil, Alguersuari, Fisichella, Raikkonen, Barrichello, Heidfeld, Kubica, Vettel, Grosjean, Button, Rosberg, Badoer, Nakajima, Alonso, Webber. Ten ostatni nie miał jeszcze ustanowionego czasu i musiał mieć jakieś problemy z bolidem, ponieważ wykonał tylko kilka okrążeń instalacyjnych. W 39 minucie na czele klasyfikacji pojawił się Sutil, jako pierwszy uzyskując czas poniżej jednej minuty i 46 sekund (1:45,677). Był to rewelacyjny wynik, jak na zespół Force India.

Na drugie miejsce awansował Kovalainen z czasem 1:46,500, ale już po chwili szybciej do Fina pojechał Glock, wykręcając 1:46,233. Strata kierowcy Toyoty do Sutila była jednak nadal dość duża, gdyż wynosiła ponad pół sekundy. W istocie poniżej jednej sekundy starty do Sutila mieściło się tylko czterech kierowców na kwadrans przed końcem sesji. Byli to: Glock, Kovalainen, Hamilton i Buemi. Kubica był w tym momencie trzynasty, mając ponad półtorej sekundy straty do najszybszego kierowcy. Tymczasem wyglądało na to, że Badoer zdołał w końcu uciec z końca stawki, gdyż od dłuższego czasu zajmował piętnaste miejsce, mieszcząc się poniżej dwóch sekund straty do Sutila.

Dziesięć minut przed końcem sesji na torze był tylko Kovalainen, podczas gdy pozostali kierowcy szykowali się do wykonania ostatnich przejazdów przed kwalifikacjami. Wyjątek stanowił Webber, dla którego sesja już się zakończyła ze względu na problemy z silnikiem, zanim zdołał ustanowić czas. W 58 minucie Grosjean wykręcił 1:46,281 i awansował na trzecie miejsce. Po chwili lepsze czasy uzyskali Trulli (1:45,983) i Heidfeld (1:45,784), a następnie Grosjean poprawił się na 1:45,878. Większość kierowców wydawała się mieć problemy z rozgrzaniem nawet bardziej miękkich opon. Świadczył o tym choćby fakt, że nawet na drugim czy trzecim okrążeniu możliwe było uzyskanie najlepszego czasu.

Heidfeld swój ostatni przejazd wykonał jednak na twardszych oponach, które uważał za szybsze już po piątkowych treningach. Niemiec na potwierdzenie swojej teorii uzyskał w ostatnich sekundach sobotniej sesji czas 1:45,388, który dał mu pierwsze miejsce. Nieznacznie wolniej od Heidfelda pojechał Trulli, plasując się na drugiej pozycji, a pierwszą szóstkę zamknęli Sutil, Grosjean, Glock i Kubica. Badoer ostatecznie uplasował się na 18 pozycji, zmniejszając swoją stratę do Raikkonena (P11) do mniej niż 0,7 sekundy. Po zakończeniu sesji kierowcy otrzymali możliwość wykonania próbnych startów na głównej prostej.

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 23°C
Temperatura powietrza: 13°C
Prędkość wiatru: 4,0 m/s
Wilgotność powietrza: 69%
Sucho

Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
noofaq, 29.08.2009 15:09[!]
hehehe ;)
Spandex, 29.08.2009 15:12[!]
@ewreteyrytu
Ekspert kolejny... ^^
omen10, 29.08.2009 20:50[!]
Aleś walną tekst :D
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca