F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2009
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Turcji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Europy
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2009
Klasyfikacje generalne 2009
Statystyki z sezonu 2009

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Monza.
Gran Premio Santander d'Italia 200913 wrze?nia
Autodromo Nazionale di Monza
Długość toru: 5,793 km
Liczba okrążeń: 53
Pełny dystans: 306,720 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:19,525 - Q1, Juan Pablo Montoya (Williams), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:21,046 - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
247,586 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2003
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 3  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.20Adrian SutilForce India VJM021:23,336--21
2.22Jenson ButtonBrawn BGP0011:23,4040,0680,06821
3.6Nick HeidfeldBMW Sauber F1.091:23,4900,1540,08618
4.23Rubens BarrichelloBrawn BGP0011:23,5750,2390,08520
5.1Lewis HamiltonMcLaren MP4-241:23,6330,2970,05818
6.2Heikki KovalainenMcLaren MP4-241:23,8030,4670,17020
7.21Vitantonio LiuzziForce India VJM021:23,8490,5130,04621
8.7Fernando AlonsoRenault R291:23,9150,5790,06617
9.10Timo GlockToyota TF1091:23,9590,6230,04421
10.5Robert KubicaBMW Sauber F1.091:23,9960,6600,03718
11.8Romain GrosjeanRenault R291:24,1970,8610,20115
12.4Kimi RaikkonenFerrari F601:24,3020,9660,10520
13.9Jarno TrulliToyota TF1091:24,3260,9900,02417
14.17Kazuki NakajimaWilliams FW311:24,3921,0560,06620
15.12Sebastien BuemiToro Rosso STR41:24,5721,2360,18023
16.16Nico RosbergWilliams FW311:24,6211,2850,04921
17.14Mark WebberRed Bull RB51:25,1541,8180,53313
18.15Sebastian VettelRed Bull RB51:25,2441,9080,09016
19.11Jaime AlguersuariToro Rosso STR41:25,7912,4550,54710
20.3Giancarlo FisichellaFerrari F601:25,9512,6150,16010
107% najlepszego czasu: 1:29,170

Adrian Sutil ponownie okazał się najszybszym kierowcą na torze Monza, pokonując lidera mistrzostw Jensona Buttona o zaledwie 0,068 sekundy podczas ostatniej sesji treningowej przed kwalifikacjami do wyścigu o Grand Prix Włoch. Trzeci czas uzyskał Nick Heidfeld, potwierdzając tym samym niezłą dyspozycję BMW na Monzy, a tymczasem Giancarlo Fisichella rozbił swoje Ferrari tuż przed połową sesji i wygląda na to, że czekają go dość trudne kwalifikacje.

Sobotnia sesja treningowa rozpoczęła się przy słonecznej pogodzie, jednak deszcz w nocy zmył z toru gumę z opon naniesioną wczoraj przez bolidy i przyczepność z początku nie była najlepsza. Jako pierwszy czas okrążenia uzyskał w 15 minucie sesji Giancarlo Fisichella – 1:28,402. Jaime Alguersuari pojechał o 0,3 sekundy wolniej, a pomiędzy nim i Fisichellą znalazł się po chwili Vitantonio Liuzzi, wykręcając 1:28,569. Fisichella poprawił się następnie na 1:27,173, a jeszcze szybciej pojechał Liuzzi, plasując się na czele klasyfikacji z czasem 1:26,268.

Na jednym z kolejnych okrążeń kierowca Force India podniósł poprzeczkę na 1:25,251, a następnie na pierwszej pozycji znalazł się Lewis Hamilton z czasem 1:25,180. Brytyjczyk poprawił się po chwili na 1:24,778 i 1:24,046, a tuż za nim pięć minut przed połową sesji znajdowali się Timo Glock, Fernando Alonso, Heikki Kovalainen, Adrian Sutil, Romain Grosjean, Jenson Button, Kazuki Nakajima, Sebastien Buemi i zamykający pierwszą dziesiątkę Nick Heidfeld. Robert Kubica był czternasty, mając 1,472 sekundy straty do Hamiltona.

W 26 minucie Fisichella zablokował koła podczas hamowania przed zakrętem Parabolica i wypadł z toru, uderzając bokiem bolidu w barierę z opon. Samochód został dość poważnie uszkodzony i było jasne, że dla kierowcy Ferrari jest to już koniec udziału w tej sesji, co oznaczało też, że w kwalifikacjach będzie go czekało dość trudne zadanie. Fisichella wkrótce spadł na ostatnie miejsce w klasyfikacji – jego najlepszy czas przed wypadkiem wyniósł 1:25,951. W 39 minucie Sutil wykręcił 1:24,105 i znalazł się na drugiej pozycji. Następnie Hamilton jako pierwszy uzyskał czas poniżej jednej minuty i 24 sekund – 1:23,929.

Nieznacznie wolniej, ale także poniżej minuty i 24 sekund pojechał Button, a tymczasem Sutil na koniec swojego przejazdu wykręcił najlepszy czas weekendu – 1:23,735 i awansował na pierwsze miejsce. W 48 minucie Grosjean wypadł z toru w szykanie Ascari, przejeżdżając przez żwirowisko i podskakując na nierównej trawie, ale nie stracił kontroli nad bolidem i mógł kontynuować jazdę. Francuz zajmował w tym momencie 11 miejsce z czasem 1:24,666 – identycznym, jaki miał zamykający pierwszą dziesiątkę Raikkonen. Kubica był trzynasty, tracąc do Sutila 1,290 sekundy.

W 51 minucie Trulli wykręcił 1:24,650 i awansował na dziewiąte miejsce. W tym momencie na torze było tylko kilku kierowców, jako że większość przygotowywała się w boksach do ostatnich, krótkich przejazdów przed rozpoczęciem kwalifikacji. Po chwili ponownie zrobiło się dosyć tłoczno i w 58 minucie Barrichello awansował na drugą pozycję z czasem 1:23,837. Następnie najlepszy czas sesji ustanowił drugi z kierowców Brawn GP – Button, wykręcając 1:23,404. Ostatnie słowo – podobnie jak w piątek – należało jednak do Sutila, który wykręcając 1:23,336 zapewnił sobie pierwsze miejsce.

Kubica awansował w międzyczasie do pierwszej dziesiątki z czasem 1:23,996, a jeszcze szybciej pojechał drugi kierowca BMW – Heidfeld, wskakując na trzecią pozycję z czasem 1:23,490. Ponadto w pierwszej dziesiątce znalazł się drugi kierowca Force India – Liuzzi, plasując się na siódmej pozycji z czasem 1:23,849. Tymczasem bardzo słabo spisali się kierowcy Red Bulla – Webber i Vettel, zajmując miejsca 17 i 18 (blisko dwie sekundy straty do Sutila).

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 34°C
Temperatura powietrza: 26°C
Prędkość wiatru: 1,6 m/s
Wilgotność powietrza: 39%
Sucho

Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Hans_Kloss, 12.09.2009 12:07[!]
Giancarlo... :(
Seraf, 12.09.2009 12:10[!]
Giancarlo zamienił motykę na kijek :(
michal132, 12.09.2009 12:12[!]
giancalro sryjek zamienil patyk na kijek
Dale65, 12.09.2009 12:13[!]
Oj Giancarlo coś ty narobił... dawny partner zespołowy z zespołu z końca stawki może spuścić ci baty... Wiem że to tylko trening, ale włoch we włoskim samochodzie z czoła stawki na włoskim torze obrywający od dawnego kolegi zespołowego z zespołu z końca stawki to chyba nie jest miłe uczucie...
YAHoO, 12.09.2009 12:15[!]
Przyznam, że troszkę zaskoczyła mnie wysoka pozycja Brawnów. Widać, że Red Bull 'oszczędza' silniki i w każdym treningu przejeżdżali konsekwentnie mniej okrążeń od reszty.

Widzę że głupot pt "zamienił stryjek..." kierowane pod adresem Fisichelli ciąg dalszy :)
rafaello85, 12.09.2009 12:16[!]
Czyżbyśmy mieli powtórkę ( FI ) sprzed 2 tygodni?
Huckleberry, 12.09.2009 12:16[!]
E tam, myślę, że FIS miał świadomość, że może to tak wyglądać, ale jazda dla Ferrari jest dla niego ważniejsza.
buczu, 12.09.2009 12:17[!]
OMG Nakadżima przed Rosbergiem...
JordanF1, 12.09.2009 12:19[!]
powiem tylko jedno słowo: kapitalnie
bartekws, 12.09.2009 12:35[!]
Zwróciliście uwagę, że Vettel być może jeździ ze zmniejszonymi obrotami silnika? Tak przynajmniej mi się wydało kiedy się wsłuchiwałem w odgłosy silnika... Mogę się mylić albo Red Bulle mogą być znacznie szybsze ;)

no i niepokoi mnie fakt, że Robert znowu wolniej od Nicka i to aż o 0,5 sekundy.. ale to tylko trening - tak się pocieszam ;)
Piter, 12.09.2009 12:36[!]
Chciałbym żeby Sutil wygrał wyścig. Dobre jaja by były. Heidfeld dobry czas, szkoda że nie Robert ale może w kwalifikacjach będzie lepiej. W sumie męczy mnie już ten sezon:/

A jeszcze chciałem powiedzieć że Sutil za***a aż miło popatrzeć:D
Nirnroot, 12.09.2009 12:46[!]
Sutil moze i ma swietny bolid, ale jest za "miękki" na walkę o P1, zresztą niewiadomo czy VJM002 jest rownie szybkie na malej ilosci paliwa co w Spa. Teraz będzie dobrze jak SUT wejdzie do Q3 i zdobedzie miesjce w trzecim rzędzie. Pamiętacie co było jak raz był na punktach i wyleciał? (nie pamiętam gdzie niestety : / ) Choc już widze Whitmarsha zacierającego ręce na kontrakt z pianistą... : )
marrcus, 12.09.2009 12:49[!]
Fisi i po co ci to było,chyba już tęsni za FI, jeszcze sie okaże ze nie wyjedzie w Q i bedzie następcą Badoera
Może trza było po Monzy do FER, ale cóż nmoże jeszcze bedzie dobrze
Adi1976, 12.09.2009 12:54[!]
Nirnroot - to w Monaco Kimi Sutila pozbawił 4 miejsca
szymon, 12.09.2009 13:13[!]
Oj Fisichalla powinien zostać w Force India:p
Jacobss, 12.09.2009 13:35[!]
Adi1976 - Sutil i tak by dostał karę, więc nie miało to znaczenia. Wielu z was zapomina, że Sutil wyprzedzał pod żółtą flagą podczas tamtego wyścigu.
Kamikadze2000, 12.09.2009 17:07[!]
Mam nadzieje, że moi faworyci nie zawiodą!!! :))
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca