F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2009
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Turcji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Europy
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2009
Klasyfikacje generalne 2009
Statystyki z sezonu 2009

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Sepang.
Petronas Malaysian Grand Prix 20095 kwietnia
Sepang International Circuit
Długość toru: 5,543 km
Liczba okrążeń: 31
Pełny dystans: 171,833 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:32,582 - Q1, Fernando Alonso (Renault), 2005
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:34,223 - Juan Pablo Montoya (Williams), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
205,397 km/h - Giancarlo Fisichella (Renault), 2006
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.16Nico RosbergWilliams FW311:36,260--27
2.17Kazuki NakajimaWilliams FW311:36,3050,0450,04525
3.22Jenson ButtonBrawn BGP0011:36,4300,1700,12520
4.23Rubens BarrichelloBrawn BGP0011:36,4870,2270,05722
5.3Felipe MassaFerrari F601:36,5610,3010,07421
6.4Kimi RaikkonenFerrari F601:36,6460,3860,08518
7.1Lewis HamiltonMcLaren MP4-241:36,6990,4390,05316
8.14Mark WebberRed Bull RB51:36,7030,4430,00423
9.15Sebastian VettelRed Bull RB51:36,7470,4870,04425
10.10Timo GlockToyota TF1091:36,9800,7200,23327
11.9Jarno TrulliToyota TF1091:36,9820,7220,00226
12.21Giancarlo FisichellaForce India VJM021:37,0250,7650,04320
13.5Robert KubicaBMW Sauber F1.091:37,0390,7790,01418
14.8Nelson Piquet JrRenault R291:37,1990,9390,16020
15.20Adrian SutilForce India VJM021:37,2410,9810,04218
16.7Fernando AlonsoRenault R291:37,3951,1350,15412
17.12Sebastien BuemiToro Rosso STR41:37,6341,3740,23922
18.6Nick HeidfeldBMW Sauber F1.091:37,6401,3800,00617
19.11Sebastien BourdaisToro Rosso STR41:38,0221,7620,38219
20.2Heikki KovalainenMcLaren MP4-241:38,4832,2230,4617
107% najlepszego czasu: 1:42,998

Najszybszym kierowcą podczas pierwszej sesji treningowej przed GP Malezji był dziś Nico Rosberg z czasem 1:36,260. Niemiec rozpoczyna więc ten weekend tak, jak rozpoczął tydzień temu w Australii. Za nim uplasowali się Kazuki Nakajima oraz kierowcy Brawn GP.

Na początku sesji kierowcy wykonali okrążenia instalacyjne, po czym zjechali do boksów na kilkanaście minut. Kolejne wyjazdy na tor rozpoczęły się po ponad dwudziestu minutach. Jako jeden z pierwszych czas (1:39,707) ustanowił Kimi Raikkonen, jednak tak jak podczas całego weekendu w Australii, tak i tu progresja czasów od samego początku była bardzo duża.

W połowie sesji już wszyscy kierowcy mieli ustanowione czasy i ponownie rozpoczęły się zjazdy do boksów. Najszybszy na tym etapie był Nico Rosberg z czasem 1:36,879. W tym czasie błędy przytrafiły się Robertowi Kubicy, który znacznie przestrzelił jeden z zakrętów, co skończyło się wizytą na żwirze, a Timo Glock, po zbyt agresywnym wyjściu z zakrętu obrócił się na torze. Obaj jednak kontynuowali jazdę.

Na pół godziny przed końcem sesji na torze znów zaczęło robić się tłoczno, a na prowadzenie wyszedł Jenson Button – 1:36,430, jednak po piętach cały czas deptał mu Felipe Massa. Brazylijczyk nie zdołał go jednak wyprzedzić ze względu na gorszy czas drugiego sektora. Tym razem regularnie w czołówce pojawiali się kierowcy Ferrari, którzy od początku kręcili konkurencyjne czasy oraz Lewis Hamilton, którego kolega z zespołu – Heikki Kovalainen nie był jednak w stanie opuścić ostatniej pozycji. Wiele wskazuje na to, że Fin miał jakieś problemy z bolidem, ponieważ na 10 minut przed końcem miał na swoim koncie zaledwie 7 okrążeń.

Po wprowadzeniu ostatnich modyfikacji w ustawieniach zaczęły się powroty na tor. Większość kierowców poprawiała swoje czasy i w nieco ponad 0,5 sek mieściło się 11 kierowców. Na 5 minut przed końcem wydarzyły się dwa poważniejsze incydenty. Najpierw w bolidzie Kimiego Raikkonena doszło do tajemniczej awarii, przez co w kokpicie Fina pojawił się gęsty szary dym, który znacznie ograniczył mu widoczność. Zdołał on jednak zjechać do boksów. Chwilę później pękła prawa przednia opona w bolidzie Nelsona Piqueta, który zakończy swój udział w sesji wypadając na pobocze.

Tymczasem najlepszy czas przejazdu jednego okrążenia ustanowił rzutem na taśmę Nico Rosberg – 1:36,260. Nikt nie zdołał już poprawić rezultatu Niemca, a jego partner zespołowy z niewielką stratą awansował na drugą pozycję. Mimo rekordu w pierwszym sektorze swojego czasu nie zdołał poprawić Jenson Button. Po raz kolejny nie najlepszy początek weekendu mieli kierowcy BMW, ponieważ znów narzekali na brak przyczepności i zły balans bolidów. Robert Kubica uplasował się na 13 miejscu, a Nick Heidfeld na pozycji 18. Niemiec był jednym z pierwszych kierowców, którzy pojawili się na torze na bardziej miękkich oponach, jednak niewiele to dało, gdyż przyczepność bolidu była nadal marna.

Oprócz kilku incydentów, o których wspomniałem wcześniej, na torze nie wydarzyło się nic poważniejszego. Wielu kierowców popełniało drobne błędy i zaliczali niewielkie wyjazdy poza tor. Sesja ogólnie przebiegała spokojnie, momentami monotonnie. Drugi trening już o godzinie 8:00 czasu polskiego.

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 42°C
Temperatura powietrza: 31°C
Prędkość wiatru: 1,5m/s
Wilgotność powietrza: 58%
Pochmurno, sucho

Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Gemini, 03.04.2009 06:11[!]
Fajnie sie parami ustawili :) Jak by nie ten Hamilton :P
andy, 03.04.2009 06:31[!]
ale Kimi puścił bąka! aż się zakurzyło. uwielbiam takie widoczki!
lakeman, 03.04.2009 07:25[!]
Czyli (póki co) deszczu nie było...

Ciekawe, pierwsza 15-tka w sekundzie straty do lidera - czyli stawka wyrównana
zoolwik, 03.04.2009 08:17[!]
Wiadomo to czy Robert jedzie z kersem czy bez?
jaguar666, 03.04.2009 08:42[!]
Bez, choć BMW oficjalnie podejmie decyzję w piątek wieczorem, to i tak nie wymyślą, jak zmieścić Kubicę i KERS w regulaminowym limicie wagowym.
virescens, 03.04.2009 08:51[!]
Wiadomo że przy zredukowanym docisku bardziej widoczny jest efekt nagumowanego toru.
korzo, 03.04.2009 09:12[!]
dzięki za info o oponach, tak się zastanawiałem ale Bridgestone daje przewagę
mikolajpoznan, 03.04.2009 09:19[!]
Panowie,nie macie przeczucia,ze jeszcze 2,3 wyścigi i partnerem Roberta będzie..Klien..?
Cieszyłbym się z tego rozwiązania.Buemi wskoczył do pierwszego składu i jechał dobrze.
jaguar666, 03.04.2009 09:47[!]
Raczej nie. Klien nie rokuje jakieś radykalnej poprawy rezultatów, a przynajmniej jego wyniki nie byłby proporcjonalne do odszkodowania dla Heidfelda. Jakby miał się pojawić, to prędzej pod koniec sezonu, żeby sprawdzić go przed następnym. Zresztą obecne przepisy nie są korzystne dla zmian kierowców - jak Kubica wskakiwał do F1, to w piątek mógł szaleć po torze i przekonywać do siebie, teraz trzeci kierowca to sobie może na konsoli grać.
mikolajpoznan, 03.04.2009 09:51[!]
dzieki za rzeczowa odpowiedź:-).Wiecie jak to jest-jak sie ma czarne mysli to wszystkiego sie człowiek chwyta ;-)
Andre180, 03.04.2009 15:17[!]
Szybki Wiliams
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca