|
|
|
|
|
|
Petronas Malaysian Grand Prix 2009 | 5 kwietnia |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:32,582 - Q1, Fernando Alonso (Renault), 2005 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:34,223 - Juan Pablo Montoya (Williams), 2004 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 205,397 km/h - Giancarlo Fisichella (Renault), 2006 |
| |
Sesja treningowa 3 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 16 | Nico Rosberg | Williams FW31 | | 1:35,940 | - | - | 19 |
2. | 14 | Mark Webber | Red Bull RB5 | | 1:36,048 | 0,108 | 0,108 | 13 |
3. | 3 | Felipe Massa | Ferrari F60 | | 1:36,089 | 0,149 | 0,041 | 13 |
4. | 9 | Jarno Trulli | Toyota TF109 | | 1:36,132 | 0,192 | 0,043 | 21 |
5. | 10 | Timo Glock | Toyota TF109 | | 1:36,189 | 0,249 | 0,057 | 22 |
6. | 15 | Sebastian Vettel | Red Bull RB5 | | 1:36,194 | 0,254 | 0,005 | 14 |
7. | 4 | Kimi Raikkonen | Ferrari F60 | | 1:36,322 | 0,382 | 0,128 | 14 |
8. | 17 | Kazuki Nakajima | Williams FW31 | | 1:36,325 | 0,385 | 0,003 | 18 |
9. | 23 | Rubens Barrichello | Brawn BGP001 | | 1:36,519 | 0,579 | 0,194 | 19 |
10. | 22 | Jenson Button | Brawn BGP001 | | 1:36,541 | 0,601 | 0,022 | 17 |
11. | 5 | Robert Kubica | BMW Sauber F1.09 | | 1:36,563 | 0,623 | 0,022 | 18 |
12. | 1 | Lewis Hamilton | McLaren MP4-24 | | 1:36,657 | 0,717 | 0,094 | 15 |
13. | 2 | Heikki Kovalainen | McLaren MP4-24 | | 1:36,742 | 0,802 | 0,085 | 13 |
14. | 7 | Fernando Alonso | Renault R29 | | 1:37,004 | 1,064 | 0,262 | 16 |
15. | 6 | Nick Heidfeld | BMW Sauber F1.09 | | 1:37,026 | 1,086 | 0,022 | 18 |
16. | 8 | Nelson Piquet Jr | Renault R29 | | 1:37,032 | 1,092 | 0,006 | 18 |
17. | 20 | Adrian Sutil | Force India VJM02 | | 1:37,118 | 1,178 | 0,086 | 18 |
18. | 12 | Sebastien Buemi | Toro Rosso STR4 | | 1:37,282 | 1,342 | 0,164 | 17 |
19. | 11 | Sebastien Bourdais | Toro Rosso STR4 | | 1:37,322 | 1,382 | 0,040 | 16 |
20. | 21 | Giancarlo Fisichella | Force India VJM02 | | 1:37,398 | 1,458 | 0,076 | 19 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:42,656 |
|
|
Najszybszym kierowcą ostatniej sesji treningowej przed kwalifikacjami do GP Malezji był Nico Rosberg, który uzyskał czas 1:35,940. Za Niemcem uplasowali się Mark Webber i Felipe Massa. Większość rezultatów czołówki zostało osiągnięta na bardziej miękkich oponach.
Tuż po zapaleniu się zielonego światła wszyscy kierowcy wyjechali na tor i po wykonaniu okrążenia instalacyjnego ponownie pojawili się w boksach. Temperatura toru zbliżona była do tej z wczorajszego drugiego treningu, więc zespoły szukały jedynie poprawy balansu. Nad torem wisiały natomiast coraz cięższe chmury, które z pewnością nastraszyły nieco wszystkie ekipy, ale ostatecznie opadów nie było.
Po 10 minutach kierowcy zaczęli wyjeżdżać ponownie na tor, a jako pierwszy czas uzyskał Timo Glock – 1:40,396. Rezultaty szybko się poprawiały, a po torze jeździły niemal wszystkie bolidy. Jednak w połowie sesji, jak zwykle na torze pozostało tylko kilku kierowców. Na pierwszym miejscu był wtedy Nico Rosberg z czasem 1:37,490.
Kilka minut później na torze pojawił się Nick Heidfeld, w którego bolidzie założone zostały bardziej miękkie opony i Niemiec już na kolejnym okrążeniu pobił rekordy dwóch pierwszych sektorów i poprawił swój najlepszy rezultat w trzecim sektorze, dzięki czemu awansował na pierwszą pozycję. Chwilę później na takich samych oponach wyjechał Jenson Button, który poprawił czas Heidfelda niemal o pół sekundy. Jego bolid dawał jednak niepokojące sygnały, ponieważ w pewnym momencie z rur wydechowych wyleciała spora ilość dymu. Brytyjczyk mógł jednak kontynuować jazdę.
Bardzo dobrym czasem popisał się też na tym etapie Robert Kubica, który stracił do Buttona zaledwie 0,022 sekundy. Na dziesięć minut przed końcem sesji na torze pozostawało zaledwie kilku kierowców. Prowadzenie w tym momencie objął Rubens Barrichello, z którego bolidu podczas szybkiego okrążenia wydobywał się gęsty dym. Wygląda na to, że nie jest to jednak poważna usterka, bowiem jak się później okazało, spowodowane to było jazdą z dużą ilością oleju.
Walka o najlepszy czas rozpoczęła się na trzy minuty przed końcem sesji. Najpierw na prowadzenie wyszli kierowcy Ferrari, lecz chwilę później na pierwszej pozycji znalazł się Nico Rosberg, schodząc dziś jako pierwszy poniżej minuty i trzydziestu sześciu sekund (1:35,940). Niemiec utrzymał prowadzenie już do samego końca sesji.
Po raz kolejny mimo naprawdę niewielkich różnic na szarym końcu znaleźli się kierowcy Force India i STR, jednak przy tak niewielkich stratach nie można przekreślać nawet tych zespołów w walce o awans przynajmniej do drugiego bloku kwalifikacji. Podczas całej sesji nie wydarzyło się nic niespodziewanego, a kilku kierowców zaliczyło jedynie drobne wizyty na poboczu. Kwalifikacje już o godzinie 11 czasu polskiego.
Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 47°C
Temperatura powietrza: 31°C
Prędkość wiatru: 2,3 m/s
Wilgotność powietrza: 65%
Sucho
Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|