F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2009
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Turcji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Europy
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2009
Klasyfikacje generalne 2009
Statystyki z sezonu 2009

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Sepang.
Petronas Malaysian Grand Prix 20095 kwietnia
Sepang International Circuit
Długość toru: 5,543 km
Liczba okrążeń: 31
Pełny dystans: 171,833 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:32,582 - Q1, Fernando Alonso (Renault), 2005
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:34,223 - Juan Pablo Montoya (Williams), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
205,397 km/h - Giancarlo Fisichella (Renault), 2006
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 3  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.16Nico RosbergWilliams FW311:35,940--19
2.14Mark WebberRed Bull RB51:36,0480,1080,10813
3.3Felipe MassaFerrari F601:36,0890,1490,04113
4.9Jarno TrulliToyota TF1091:36,1320,1920,04321
5.10Timo GlockToyota TF1091:36,1890,2490,05722
6.15Sebastian VettelRed Bull RB51:36,1940,2540,00514
7.4Kimi RaikkonenFerrari F601:36,3220,3820,12814
8.17Kazuki NakajimaWilliams FW311:36,3250,3850,00318
9.23Rubens BarrichelloBrawn BGP0011:36,5190,5790,19419
10.22Jenson ButtonBrawn BGP0011:36,5410,6010,02217
11.5Robert KubicaBMW Sauber F1.091:36,5630,6230,02218
12.1Lewis HamiltonMcLaren MP4-241:36,6570,7170,09415
13.2Heikki KovalainenMcLaren MP4-241:36,7420,8020,08513
14.7Fernando AlonsoRenault R291:37,0041,0640,26216
15.6Nick HeidfeldBMW Sauber F1.091:37,0261,0860,02218
16.8Nelson Piquet JrRenault R291:37,0321,0920,00618
17.20Adrian SutilForce India VJM021:37,1181,1780,08618
18.12Sebastien BuemiToro Rosso STR41:37,2821,3420,16417
19.11Sebastien BourdaisToro Rosso STR41:37,3221,3820,04016
20.21Giancarlo FisichellaForce India VJM021:37,3981,4580,07619
107% najlepszego czasu: 1:42,656

Najszybszym kierowcą ostatniej sesji treningowej przed kwalifikacjami do GP Malezji był Nico Rosberg, który uzyskał czas 1:35,940. Za Niemcem uplasowali się Mark Webber i Felipe Massa. Większość rezultatów czołówki zostało osiągnięta na bardziej miękkich oponach.

Tuż po zapaleniu się zielonego światła wszyscy kierowcy wyjechali na tor i po wykonaniu okrążenia instalacyjnego ponownie pojawili się w boksach. Temperatura toru zbliżona była do tej z wczorajszego drugiego treningu, więc zespoły szukały jedynie poprawy balansu. Nad torem wisiały natomiast coraz cięższe chmury, które z pewnością nastraszyły nieco wszystkie ekipy, ale ostatecznie opadów nie było.

Po 10 minutach kierowcy zaczęli wyjeżdżać ponownie na tor, a jako pierwszy czas uzyskał Timo Glock – 1:40,396. Rezultaty szybko się poprawiały, a po torze jeździły niemal wszystkie bolidy. Jednak w połowie sesji, jak zwykle na torze pozostało tylko kilku kierowców. Na pierwszym miejscu był wtedy Nico Rosberg z czasem 1:37,490.

Kilka minut później na torze pojawił się Nick Heidfeld, w którego bolidzie założone zostały bardziej miękkie opony i Niemiec już na kolejnym okrążeniu pobił rekordy dwóch pierwszych sektorów i poprawił swój najlepszy rezultat w trzecim sektorze, dzięki czemu awansował na pierwszą pozycję. Chwilę później na takich samych oponach wyjechał Jenson Button, który poprawił czas Heidfelda niemal o pół sekundy. Jego bolid dawał jednak niepokojące sygnały, ponieważ w pewnym momencie z rur wydechowych wyleciała spora ilość dymu. Brytyjczyk mógł jednak kontynuować jazdę.

Bardzo dobrym czasem popisał się też na tym etapie Robert Kubica, który stracił do Buttona zaledwie 0,022 sekundy. Na dziesięć minut przed końcem sesji na torze pozostawało zaledwie kilku kierowców. Prowadzenie w tym momencie objął Rubens Barrichello, z którego bolidu podczas szybkiego okrążenia wydobywał się gęsty dym. Wygląda na to, że nie jest to jednak poważna usterka, bowiem jak się później okazało, spowodowane to było jazdą z dużą ilością oleju.

Walka o najlepszy czas rozpoczęła się na trzy minuty przed końcem sesji. Najpierw na prowadzenie wyszli kierowcy Ferrari, lecz chwilę później na pierwszej pozycji znalazł się Nico Rosberg, schodząc dziś jako pierwszy poniżej minuty i trzydziestu sześciu sekund (1:35,940). Niemiec utrzymał prowadzenie już do samego końca sesji.

Po raz kolejny mimo naprawdę niewielkich różnic na szarym końcu znaleźli się kierowcy Force India i STR, jednak przy tak niewielkich stratach nie można przekreślać nawet tych zespołów w walce o awans przynajmniej do drugiego bloku kwalifikacji. Podczas całej sesji nie wydarzyło się nic niespodziewanego, a kilku kierowców zaliczyło jedynie drobne wizyty na poboczu. Kwalifikacje już o godzinie 11 czasu polskiego.

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 47°C
Temperatura powietrza: 31°C
Prędkość wiatru: 2,3 m/s
Wilgotność powietrza: 65%
Sucho

Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Chłodny, 04.04.2009 12:08[!]
No i Button...
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca