F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2009
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Turcji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Europy
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2009
Klasyfikacje generalne 2009
Statystyki z sezonu 2009

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Catalunya.
Gran Premio de Espana Telefonica 200910 maja
Circuit de Barcelona-Catalunya
Długość toru: 4,655 km
Liczba okrążeń: 66
Pełny dystans: 307,104 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:20,584 - Q2, Felipe Massa (Ferrari), 2008
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:21,670 - Kimi Raikkonen (Ferrari), 2008
Największa średnia prędkość wyścigu:
198,102 km/h - Felipe Massa (Ferrari), 2007
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.22Jenson ButtonBrawn BGP0011:21,799--21
2.9Jarno TrulliToyota TF1091:22,1540,3550,35530
3.5Robert KubicaBMW Sauber F1.091:22,2210,4220,06724
4.6Nick HeidfeldBMW Sauber F1.091:22,6580,8590,43714
5.17Kazuki NakajimaWilliams FW311:22,6590,8600,00124
6.16Nico RosbergWilliams FW311:22,6670,8680,00826
7.8Nelson Piquet JrRenault R291:22,7530,9540,08624
8.10Timo GlockToyota TF1091:22,8281,0290,07519
9.3Felipe MassaFerrari F601:22,8551,0560,02715
10.23Rubens BarrichelloBrawn BGP0011:22,8591,0600,00424
11.4Kimi RaikkonenFerrari F601:22,8731,0740,01420
12.14Mark WebberRed Bull RB51:22,9341,1350,06125
13.15Sebastian VettelRed Bull RB51:22,9591,1600,02524
14.1Lewis HamiltonMcLaren MP4-241:23,0771,2780,11821
15.11Sebastien BourdaisToro Rosso STR41:23,0881,2890,01130
16.21Giancarlo FisichellaForce India VJM021:23,0891,2900,00125
17.7Fernando AlonsoRenault R291:23,1571,3580,06818
18.12Sebastien BuemiToro Rosso STR41:23,1851,3860,02831
19.2Heikki KovalainenMcLaren MP4-241:23,5221,7230,33717
20.20Adrian SutilForce India VJM021:23,5361,7370,01419
107% najlepszego czasu: 1:27,525

Jenson Button okazał się najszybszym kierowcą podczas pierwszej z dwóch piątkowych sesji treningowych na Circuit de Catalunya. Kierowca Brawn GP jako jedyny uzyskał czas poniżej jednej minuty i 22 sekund, pokonując Jarno Trullego z Toyoty o ponad 0,3 sekundy. Końcówka sesji przyniosła także bardzo dobre czasy w wykonaniu kierowców BMW – Roberta Kubicy i Nicka Heidfelda, który ukończyli trening na miejscach 3 i 4.

Z uwagi na liczne zmiany w bolidach poszczególnych zespołów poczynione przed europejską częścią sezonu, tym razem niektórzy kierowcy przejechali nawet po dwa okrążenia instalacyjne na początku sesji. Sporym zainteresowaniem dziennikarzy cieszył się mocno zmodyfikowany bolid BMW Sauber F1.09 z nowym przednim skrzydłem, podwyższonym nosem, nową pokrywą silnika i zupełnie nowym tylnym skrzydłem.

Czas okrążenia jako pierwszy ustanowił Sebastien Bourdais, a miało to miejsce dopiero w 29 minucie sesji. Francuz na swoim pierwszym okrążeniu pomiarowym wykręcił 1:29,551. Wynik ten poprawił od razu Timo Glock, uzyskując znacznie lepszy czas 1:24,601, a jeszcze szybciej pojechał drugi kierowca Toyoty – Jarno Trulli (1:24,475). Po chwili cała trójka poprawiła się, a najszybszy był tym razem Trulli z czasem 1:23,711. Na torze byli już także Nico Rosberg i Nick Heidfeld – ten ostatni na pierwszym kółku pomiarowym przyblokował koła przed zakrętem nr 10 i wykręcił zaledwie 1:28,008, po czym wrócił od razu do boksów. Tymczasem Trulli podniósł poprzeczkę na 1:23,479.

W 39 minucie Rosberg awansował na drugie miejsce z czasem 1:23,517 (0,038 straty do Trullego). Trzeci był Glock, a na czwartą pozycję wskoczył Mark Webber, wykręcając 1:24,180. Po chwili tuż przed Australijczykiem znaleźli się Sebastien Buemi i Kazuki Nakajima, a tymczasem Robert Kubica na swoim pierwszym okrążeniu pomiarowym uzyskał czas 1:24,748, który dał mu 10 miejsce. Tuż za Polakiem znalazł się Lewis Hamilton, a przed Heikki Kovalainen. Rosberg swój pierwszy przejazd zakończył z czasem 1:23,122, co dało mu pierwsze miejsce, ale tylko na chwilę, bowiem zaraz po tym Felipe Massa wykręcił 1:22,855, a następnie za Brazylijczykiem znalazł się Nakajima z czasem 1:23,077.

Po 55 minutach kolejność kierowców była następująca: Massa, Barrichello, Trulli, Button, Nakajima, Glock, Rosberg, Webber, Bourdais, Fisichella, Vettel, Alonso, Piquet, Kubica, Sutil, Hamilton, Raikkonen, Buemi, Kovalainen i Heidfeld. W 57 minucie Button znalazł się na szczycie tabeli z czasem 1:22,626, pokonując Rosberga o 0,054 sekundy, który także poprawił swój czas. Kilkanaście sekund później Glock wypadł na chwilę z toru w czwartym zakręcie, ale jego samochód nie został uszkodzony i mógł kontynuować jazdę. W 62 minucie Hamilton uzyskał czas 1:23,442, a następnie 1:23,121 i awansował na dziewiątą pozycję. Postęp wykonali także Buemi i Kubica, awansując na miejsca 11 i 12.

W międzyczasie okazało się, że są jakieś problemy z bolidem Massy – Brazylijczyk wysiadł z auta i zdjął swój kask, podczas gdy mechanicy Ferrari próbowali usunąć usterkę. W 76 minucie Heidfeld poprawił swój czas na 1:24,311, ale nadal był ostatni. Na jednym z następnych okrążeń kierowca BMW zdołał jednak uciec z końca stawki, plasując się na 14 pozycji z czasem 1:23,203. Raikkonen po znalezieniu się na ostatniej pozycji także zdołał w końcu poprawić swój czas i awansował najpierw na 16 pozycję, a następnie na ósmą (1:22,873). W międzyczasie Piquet wykręcił 1:22,753 i znalazł się na czwartej pozycji, a Trulli poprawił najlepszy dotychczas wynik Buttona o blisko pół sekundy (1:22,154) i znalazł się na szczycie tabeli.

Massa zdołał powrócić na tor w końcówce sesji i przejechał jeszcze kilka okrążeń, ale nie zdołał już poprawić swojego czasu. Tymczasem w 88 minucie Kubica wykręcił na bardziej miękkich oponach drugi czas sesji – 1:22,221. Dobry pożytek z bardziej miękkich opon zrobili także Button (P1) i Heidfeld (P4), uzyskując czasy 1:21,799 i 1:22,658. Pierwszą piątkę zamknął Nakajima.

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 21°C
Temperatura powietrza: 23°C
Prędkość wiatru: 1,5 m/s
Wilgotność powietrza: 39%
Sucho

Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 3 Odśwież T- T+
akkim, 08.05.2009 12:36[!]
Drogi Nasz "quickmicku", rymu zwolenniku,
nikt nie skreśla Niemców z dobrego wyniku.
Lecz co w całej sesji na oczy widziałem,
na niniejszą stronę, przelać się starałem.
hagj, 08.05.2009 12:38[!]
Poetów Ci u nas dostatek :)
Widząc podobną tabelę 2 tygodnie temu byłem optymistycznie nastawiony do formy BMW, teraz wstrzymam się z optymizmem co najmniej do Quala, oby wtedy nie przerodził się on w pesymizm...
quickmick, 08.05.2009 12:42[!]
virescens, kolego, patrz z nadzieją w przyszłość,
może Robert z Nickiem odzyskali szybkość...
noofaq, 08.05.2009 12:49[!]
akkim, 08.05.2009 12:53[!]
guickmick, nawet nie wiesz jakbym chciał szalenie,
by, Twoje dwa wersy znalazły spełnienie.
quickmick, 08.05.2009 12:58[!]
@akkim
Za św. Janem "Błogosławieni, którzy nie widzieli, a uwierzyli" (J20, 19-31)...
oligator, 08.05.2009 13:01[!]
piquet na twardych 5 minut przed koncem sesji krecil podobne czasy jak heidfeld na ostatnim kolku, tak wiec moim zdaniem BMW jest jeszcze daleko za renault, a tym bardziej za Alonso... Zobaczymy jutro kolo 14stej40 po Q2
rafaello85, 08.05.2009 13:06[!]
Widzę, że grono wierszokletów cały czas się powiększa:D Bardzo mi się podobają komentarze pisane wierszem:)

Po pierwszym treningu BMW bardzo wysoko. Czyżby aż taki progress formy? Ferrari ( mimo znacznych zmian wprowadzonych do F60) ) nadal słabo... Na szczęście to tylko wolny trening, zobaczymy co będzie dalej.
MITSUBISHI_GT, 08.05.2009 13:08[!]
Nie ma sie co tak cieszyć fani BMW, Kubica ten dobry czas uzyskał na super miękkich gumach :D, a Jarno Trulli na twardej mieszance.
Poczekajmy jeszcze do 2 sesij treningowej, a następnie do 3 :D, i wtedy będziemy troche więcej wiedzieli o dyspozycji zespołu Kubicy.
A tak naprawde to dopiero w kwalifikacjach zobaczymy co są warte te poprawki BMW, moim zdaniem układ sił nie zmieni sie w tym GP.
Czołówka to w dalszym ciągu, BGP i Toyota, mam nadzieje że wreszcie (po 7 latach czekania) Toyota wygra pierwszy wyścig.
akkim, 08.05.2009 13:12[!]
Dzięki quickmick serdecznie za słowo otuchy,
razem zawsze raźniej, odganiać złe duchy.
Lecz pamiętam przysłowie, którym ktoś mnie ździelił,
było coś o "matce", "głupocie" i coś o "nadziei".
quickmick, 08.05.2009 13:20[!]
Mój drogi akkimie,
otucha ma szczera,
pamiętaj, że ta "nadzieja"
"ostatnia umiera"...
akkim, 08.05.2009 13:23[!]
Idąc za reklamą mój Współfanie Drogi,
"niech szyszka przenigdy nie zrani Twej nogi".
pjes, 08.05.2009 13:24[!]
http://images.gpu...net/large/125072.jpg
komentarz mojego znajomego:
"nosi w niej KERS. przydaje sie w domu." ;)
quickmick, 08.05.2009 13:35[!]
Jeśli nasz kierowca z Hiszpanii znów na tarczy wyjedzie,
za czczą wiarę się ukajam i w kolejną z niedziel,
na kolanach na do twierdzy jasnogórskiej się udam,
by tam dla Roberta jakieś wymodlić cuda...
Póki co, Akkimie, "ruchy miej roztropne bo tak łatwo o błąd,
pamiętaj, by w łokciu nie trafić w miejsce, które czyni prąd."
Huckleberry, 08.05.2009 14:26[!]
pjes - hehe, myślę, że nosi w niej okulary przeciwsłoneczne (patrz "zapytaj eksperta" - Kubica) ;)
Jenson Button, 08.05.2009 14:57[!]
Co zrobiło BMW!nieżle!
Kamikadze2000, 08.05.2009 14:58[!]
No BMW Sauber bardzo dobrze, jak na pierwsze treningi. Mam nadzieje, że jest to dobry znak przed jutrem i niedzielą. Szkoda Buemiego. Brawo Button!!!
Ducsen, 08.05.2009 15:03[!]
Widać rymów moda ledwie się zaczyna,
dzisiaj czas Kubicy z nóg nas wszystkich ścina,
znając jednak życie jutro tak nie będzie,
bo Kubicy padnie radio - skończy w piątym rzędzie.
wilkxt, 08.05.2009 15:26[!]
zastanawiam sie dlaczego wszyscy maja takie kiepskie czasy. W marcowych testach na tym torze Brown mial czas ok 1.18, a kubica okolo 1.20

dokladnie to Barrichello    1:18,926 kubica 1:20,217
kemek, 08.05.2009 16:01[!]
Bo na testach tor jest nagumowywany przez kilka pełnych dni, a nie przez 3 godziny.
Strony  •  < 1 2 3 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca