F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2009
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Turcji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Europy
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2009
Klasyfikacje generalne 2009
Statystyki z sezonu 2009

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Catalunya.
Gran Premio de Espana Telefonica 200910 maja
Circuit de Barcelona-Catalunya
Długość toru: 4,655 km
Liczba okrążeń: 66
Pełny dystans: 307,104 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:20,584 - Q2, Felipe Massa (Ferrari), 2008
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:21,670 - Kimi Raikkonen (Ferrari), 2008
Największa średnia prędkość wyścigu:
198,102 km/h - Felipe Massa (Ferrari), 2007
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.16Nico RosbergWilliams FW311:21,588--43
2.17Kazuki NakajimaWilliams FW311:21,7400,1520,15240
3.7Fernando AlonsoRenault R291:21,7810,1930,04136
4.23Rubens BarrichelloBrawn BGP0011:21,8430,2550,06239
5.14Mark WebberRed Bull RB51:22,0270,4390,18437
6.22Jenson ButtonBrawn BGP0011:22,0520,4640,02535
7.15Sebastian VettelRed Bull RB51:22,0820,4940,03045
8.8Nelson Piquet JrRenault R291:22,3490,7610,26726
9.12Sebastien BuemiToro Rosso STR41:22,5710,9830,22217
10.4Kimi RaikkonenFerrari F601:22,5991,0110,02840
11.11Sebastien BourdaisToro Rosso STR41:22,6151,0270,01630
12.21Giancarlo FisichellaForce India VJM021:22,6701,0820,05532
13.1Lewis HamiltonMcLaren MP4-241:22,8091,2210,13931
14.2Heikki KovalainenMcLaren MP4-241:22,8761,2880,06729
15.3Felipe MassaFerrari F601:22,8781,2900,00235
16.5Robert KubicaBMW Sauber F1.091:22,9481,3600,07040
17.6Nick HeidfeldBMW Sauber F1.091:23,1731,5850,22539
18.10Timo GlockToyota TF1091:23,3601,7720,18746
19.9Jarno TrulliToyota TF1091:23,6232,0350,26347
20.20Adrian SutilForce India VJM02----
107% najlepszego czasu: 1:27,299

Kierowcy Williamsa – Nico Rosberg i Kazuki Nakajima uzyskali najlepsze czasy w ostatniej z dwóch piątkowych sesji treningowych poprzedzających Grand Prix Hiszpanii. Dla Rosberga nie była to jednak do końca udana sesja, bowiem problemy z bolidem zmusiły go pod koniec do zjechania na pobocze. Tymczasem Robert Kubica i Nick Heidfeld ukończyli popołudniową sesję na miejscach 16 i 17, mając za sobą dwójkę kierowców Toyoty.

Sesja rozpoczęła się od informacji, że Adrian Sutil nie wyjedzie już dzisiaj na tor, ponieważ w jego bolidzie Force India wykryto problem ze zbiornikiem paliwa, którego usunięcie wymagało kilku godzin pracy. W drugiej sesji kierowcy jak zwykle zabrali się od razu do pracy, a jako pierwszy szybkie kółko przejechał Sebastian Vettel, uzyskując czas 1:26,109. W chwilę później mieliśmy drugiego pechowca – Sebastien Buemi zatrzymał się na torze z dymiącymi tylnymi hamulcami. Po chwili pojawił się także ogień i w ruch poszły gaśnice porządkowych, a dla Buemiego wydawał się to być koniec jazdy na dziś.

W międzyczasie na szycie tabeli czasowej znalazł się Robert Kubica, wykręcając 1:24,304. Po chwili kierowcę BMW zrzucił z pierwszego miejsca Nelson Piquet Jr, na co odpowiedzią Polaka był czas 1:24,100. Ostatnie słowo w tym pojedynku należało jednak do Brazylijczyka, który wykręcił 1:24,061. Szybciej od obydwu kierowców pojechali następnie Glock i Alonso, po czym Piquet poprawił się na 1:23,550, ale długo nie cieszył się z pierwszego miejsca, gdyż jeszcze szybciej pojechał Rubens Barrichello.

Wszystkich chciał pogodzić na koniec pierwszego okresu dużej aktywności na torze Vettel, uzyskując najlepsze czasy w dwóch pierwszych sektorach toru, jednak ostatecznie Niemiec musiał zadowolić się drugim czasem (1:23,469). Na kolejnych miejscach znajdowali się w tym momencie Button, Piquet, Glock, Trulli, Hamilton, Alonso, Kubica i Fisichella. Button poprawił się w 18 minucie na 1:23,057, co dało mu pierwsze miejsce. Tym samym na czele klasyfikacji znajdowali się już obydwaj kierowcy Brawn GP.

Jako pierwszy barierę jednej minuty i 23 sekundy przełamał w drugiej sesji Piquet, wykręcając 1:22,740. Następnie uczynił to również Kazuki Nakajima, uzyskując czas 1:22,551 i po upływie 25 minut to Japończyk znajdował się na szczycie tabeli. Kazuki poprawił się następnie na 1:22,452. Warto dodać w tym momencie, że jakieś kłopoty z bolidem oprócz Sutila miał najprawdopodobniej także Heikki Kovalainen, bowiem przez pierwsze 25 minut w ogóle nie pojawił się na torze. W końcu jednak wyjechał z boksów tuż przed końcem pierwszych 30 minut i na swoim pierwszym okrążeniu pomiarowym uzyskał czas 1:26,053.

W 30 minucie Vettel wskoczył na pierwsze miejsce z czasem 1:22,400. W międzyczasie poprawił się także drugi kierowca Red Bulla – Mark Webber, plasując się na czwartej pozycji (1:22,619). Drugi był Nakajima, trzeci Barrichello, a pierwszą piątkę zamykał Piquet. W 39 minucie Nakajima uzyskał na bardziej miękkich oponach czas 1:21,805 i powrócił na pierwsze miejsce. Opony z zielonym paskiem miał także założone drugi kierowca Williamsa – Nico Rosberg, jednak Niemiec zajmował dopiero siódme miejsce. Tymczasem Nakajima podniósł poprzeczkę na kolejnym kółku na 1:21,758. W chwilę później Nick Heidfeld zaliczył wizytę na poboczu, ale zdołał powrócić na tor. Niemiec zajmował w tym momencie 16 miejsce, a jego kolega zespołowy Kubica był trzynasty (+1,959s).

W 49 minucie Piquet popełnił błąd i wypadł z toru, lekko dotykając bariery z opon swoim lewym tylnym kołem. Brazylijczyk zdołał jednak wrócić na tor i mógł powrócić do boksów, a więc była szansa, że zdoła jeszcze wyjechać dzisiaj na tor, gdyż samochód nie wydawał się być uszkodzony. W międzyczasie Barrichello wykręcił 1:21,843 i awansował na drugie miejsce. Na kolejnych dwóch pozycjach znajdowali się Webber i Vettel, a piąty był Giancarlo Fisichella, który na bardziej miękkich oponach uzyskał czas 1:22,670. Kubica poprawił się z kolei na 1:22,948 i był dziewiąty. Tymczasem na tor powrócił w 58 minucie Buemi, jako że zespół Toro Rosso po odzyskaniu bolidu zdołał usunąć usterkę hamulców.

W 63 minucie Massa wykręcił na bardziej miękkich oponach czas 1:23,073 i znalazł się tuż za Kubicą na dziesiątej pozycji. Obaj kierowcy wypadli jednak wkrótce z pierwszej dziesiątki, bowiem Rosberg wykręcił trzeci czas, Alonso czwarty, Piquet dziewiąty a Bourdais dziesiąty (Rosberg i Alonso uzyskali czasy poniżej jednej minuty i 22 sekund). Rosberg poprawił się następnie na 1:21,731 i znalazł się przed Nakajimą na pierwszej pozycji. W 74 minucie Piquet miał kolejną przygodę i wydawało się, że tym razem nie zdoła już wyjechać ze żwirowiska, ale o dziwo udała mu się tak sztuka i znowu mógł powrócić do boksów.

Na 10 minut przed końcem sesji najwolniejsi byli kierowcy Toyoty – Glock i Trulli, zajmując miejsca 18 i 19. Przed nimi znajdowali się Hamilton i Heidfeld, także mając czasy powyżej jednej minuty i 23 sekund. Kubica był w tym momencie czternasty, mając przed sobą obydwu kierowców Ferrari i Kovalainena. W 86 minucie Rosberg wykręcił na nowym zestawie bardziej miękkich opon czas 1:21,588 i umocnił się na pierwszej pozycji. Alonso także próbował się poprawić, ale trafił na wolniejszego kierowcę i musiał odpuścić. W końcu jednak Hiszpan wykręcił 1:21,781 i przesunął się na trzecie miejsce.

W końcówce sesji Rosberg zatrzymał się na poboczu ze względu na jakieś problemy z bolidem i żółta flaga oznaczała, że żaden kierowca nie zdoła już poprawić swojego czasu. Kierowcy Williamsa pozostali więc na dwóch pierwszych miejscach do końca sesji, a pierwszą piątkę zamknęli Alonso, Barrichello i Webber.

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 42°C
Temperatura powietrza: 25°C
Prędkość wiatru: 1.3 m/s
Wilgotność powietrza: 35%
Sucho

Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Kamikadze2000, 08.05.2009 19:01[!]
@MITSUBISHI_GT - serdecznie dziękuje za informacje, gdyż szczerze mówiąc o tym nie wiedziałem (nie oglądałem treningu, a też nie doczytałem opisu treningu). Szkoda, że to okazało się prawdą, gdyż chciałbym wreszcie ich sukcesu.
Heli, 08.05.2009 19:16[!]
Ależ rymujecie, fani moi mili
Prozą nie mówicie dziś ani chwili,
Lecz wszyscy i tak miejmy nadzieje,
że forma BMW już się nie zachwieje ;)
hawaj, 08.05.2009 19:26[!]
Forma teamu z Hinwil to dziś niewiadoma,
jutro po czasówce będzie nam znajoma.
Dziś nie wiemy wiele, trening nic nie powie,
fan prawdziwy prawdy w niedziele się dowie :-)
Jędruś, 08.05.2009 21:28[!]
Ja rymem nie ,,jadę'' bo nie umiem przecie,
lecz wy drodzy bracie umiecie,
BMW dziś ostro w pierwszym treningu,
w drugiem niestety nie było optymizmu,
Kubica z Heidfeldem na dnie się plasowali,
lecz jutro tabeli nie będą zamykali ,
rano pewnie znów poszaleją,
lecz w qwalu niestety Piqueta los podzielą ...
FlyeThemoon, 08.05.2009 21:29[!]
Wyniki mnie nie szokują
Bo jeszcze tu kierowcy nie finiszują (:D)
Zaczekam sobie do kwalifikacji
I się przekonam kto ma więcej racji :)
Marcin, 08.05.2009 21:40[!]
jeszcze kilku poetów nam się znajdzie i trzeba będzie założyc na forum zakładke dla tych co wierszem pisza:)

szacunek Wam
MITSUBISHI_GT, 08.05.2009 23:15[!]
A może ktoś zapoda ładny rym o Toyocie? czekam na propozycje naszych forumowych poetów.
FlyeThemoon, 08.05.2009 23:26[!]
Toyota barwy biało czerwone
Na Treningu 2 Zacofane
Timo Osiemnasty Jarno Dziewietnasty

:D hehehe
Ducsen, 08.05.2009 23:30[!]
Rymy ludzie moim zdaniem,
tego forum przykazaniem,
regulamin stworzyć nowy,
każdy rym obowiązkowy!
MITSUBISHI_GT, 09.05.2009 10:34[!]
FlyeThemoon, miał być ładny rym, a nie taki dobijający fanów Toyoty, czekam na coś pozytywniejszego.

PS: Ciekawe jaki rym zapodasz po 3 sesji treningowej.
YAHoO, 09.05.2009 11:43[!]
Minęły już dwie sesje treningowe,
A ja się ciągle chwytam za głowę,
W pierwszej części w czołówce był Jarno,
a w drugiej wyglądało tak, jakby już toru nie ogarnął,
Zobaczymy jak w kwalifikacjach zespoły sobie poradzą,
Bo wyniki w treningach się często zmieniają i nikomu nic nie dadzą,
Już o 14:00 dowiemy się wszystkiego,
Które zespoły poszły naprzód, a które nie poprawiły niczego.
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca