F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2009
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Turcji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Europy
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2009
Klasyfikacje generalne 2009
Statystyki z sezonu 2009

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Catalunya.
Gran Premio de Espana Telefonica 200910 maja
Circuit de Barcelona-Catalunya
Długość toru: 4,655 km
Liczba okrążeń: 66
Pełny dystans: 307,104 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:20,584 - Q2, Felipe Massa (Ferrari), 2008
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:21,670 - Kimi Raikkonen (Ferrari), 2008
Największa średnia prędkość wyścigu:
198,102 km/h - Felipe Massa (Ferrari), 2007
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 3  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.3Felipe MassaFerrari F601:20,553--18
2.4Kimi RaikkonenFerrari F601:20,6350,0820,08222
3.22Jenson ButtonBrawn BGP0011:21,0500,4970,41519
4.23Rubens BarrichelloBrawn BGP0011:21,1630,6100,11317
5.5Robert KubicaBMW Sauber F1.091:21,2390,6860,07621
6.9Jarno TrulliToyota TF1091:21,2560,7030,01723
7.1Lewis HamiltonMcLaren MP4-241:21,3460,7930,09016
8.10Timo GlockToyota TF1091:21,3770,8240,03126
9.12Sebastien BuemiToro Rosso STR41:21,4240,8710,04719
10.7Fernando AlonsoRenault R291:21,4990,9460,07517
11.2Heikki KovalainenMcLaren MP4-241:21,5190,9660,02015
12.16Nico RosbergWilliams FW311:21,5941,0410,07520
13.14Mark WebberRed Bull RB51:21,6291,0760,03519
14.11Sebastien BourdaisToro Rosso STR41:21,6491,0960,02019
15.8Nelson Piquet JrRenault R291:21,6851,1320,03618
16.15Sebastian VettelRed Bull RB51:21,6891,1360,00418
17.21Giancarlo FisichellaForce India VJM021:21,9091,3560,22019
18.17Kazuki NakajimaWilliams FW311:22,0431,4900,13419
19.20Adrian SutilForce India VJM021:22,2321,6790,18919
20.6Nick HeidfeldBMW Sauber F1.091:23,4572,9041,2258
107% najlepszego czasu: 1:26,192

Kierowcy Ferrari – Felipe Massa i Kimi Raikkonen uzyskali rewelacyjne czasy w końcówce sobotniej sesji treningowej na torze Catalunya, jako jedyni schodząc poniżej granicy jednej minuty i 21 sekund na bardziej miękkich oponach. Na kolejnych dwóch pozycjach znaleźli się kierowcy Brawn GP – Jenson Button i Rubens Barrichello, a pierwszą piątkę zamknął Robert Kubica (BMW).

Po przejechaniu przez wszystkich kierowców okrążenia instalacyjnego, jako pierwszy na tor powrócił w szóstej minucie sesji Mark Webber, ale po jednym kółku zjechał ponownie do boksów. Na torze pojawił się następnie Timo Glock i to właśnie kierowca Toyoty ustanowił pierwszy czas – 1:25,987. Na kolejnym kółku Niemiec poprawił się na 1:24,937, nadal będąc jedynym kierowcą na torze. W końcu dołączyli jednak do niego Jarno Trulli i Robert Kubica.

Glock na swoim czwartym okrążeniu pomiarowym uzyskał czas 1:24,640. Tymczasem Trulli podczas pierwszej próby wykręcił 1:24,512 i od razu znalazł się na pierwszej pozycji. Kubica na swoim pierwszym kółku był wolniejszy od Trullego o 0,151 sekundy, ale na kolejnym okrążeniu był już najszybszy z czasem 1:23,741. Po chwili wynik ten poprawił drugi kierowca BMW – Nick Heidfeld, wykręcając 1:23,712.

Trzeci był w tym momencie lokalny bohater Fernando Alonso, który na jednym z kolejnych okrążeń uzyskał już jednak najlepszy czas sesji – 1:23,261. W chwilę później Kubica poprawił się na 1:23,668 i powrócił na drugie miejsce, natomiast Alonso podniósł poprzeczkę na 1:23,074. Hiszpan nie ciszył się jednak zbyt długo z pierwszej pozycji, bowiem w 23 minucie przed nim znaleźli się obydwaj kierowcy Ferrari. Felipe Massa wykręcił 1:22,638, a Kimi Raikkonen 1:22,902. Przed Alonso znalazł się także Sebastian Vettel.

W 27 minucie Massa poprawił się na 1:22,387 i umocnił się na pierwszej pozycji. W międzyczasie za Brazylijczykiem znaleźli się Sebastien Buemi i Rubens Barrichello, ale po chwili na drugie miejsce powrócił Raikkonen, wykręcając 1:22,730. Ostatnie miejsca zajmowali w tym momencie Giancarlo Fisichella (Włoch wpadł w poślizg i zatrzymał się na poboczu, ale utrzymał silnik na chodzie i dzięki pomocy porządkowych mógł wrócić na tor) i Heikki Kovalainen (Fin poprawił się jednak po chwili na 1:24,131 i przesunął się na 17 miejsce).

W połowie sesji z toru wypadł także Heidfeld, jednak miał znacznie mniej szczęścia od Fisichelli, bowiem uderzył w barierę z opon i uszkodził przód samochodu. Dla Niemca był to już koniec jazdy w tej sesji. Kolejność kierowców była w tym momencie następująca: Massa, Raikkonen, Buemi, Barrichello, Vettel, Hamilton, Webber, Bourdais, Alonso, Nakajima, Rosberg, Heidfeld, Button, Kubica, Kovalainen, Fisichella, Sutil, Trulli, Piquet i Glock. Całą stawkę rozdziała różnica mniej niż dwóch sekund.

W 37 minucie Kubica poprawił się na 1:23,341 (0,954 straty do Massy) i przesunął się na jedenastą pozycję. W chwilę później tuż przed Polakiem znalazł się Rosberg, uzyskując rekordowy czas w ostatnim sektorze toru. Następnie najlepszym czasem sesji popisał się Barrichello, jako pierwszy uzyskując wynik poniżej jednej minuty i 22 sekund (1:21,906). Za Brazylijczykiem znaleźli się Raikkonen, Vettel i Bourdais, a następnie na pierwszą pozycję powrócił Massa, wykręcając 1:21,510. Niewiele gorszy czas uzyskał Hamilton, co dało mu drugie miejsce, ale tylko na chwilę, bowiem w 46 minucie Glock wykręcił 1:21,419, awansując z ostatniego na pierwsze miejsce.

Kierowca Toyoty poprawił się następnie na 1:21,377, a tuż za nim znalazł się Button z czasem 1:21,466, przy czym kierowca Brawn GP w przeciwieństwie do Glocka i kilku innych kierowców z czołówki uzyskał go na twardszych oponach. W 49 minucie Kovalainen wykręcił na bardziej miękkich oponach 1:22,265 i awansował na 12 miejsce. Na torze był także Kubica, ale jechał jeszcze na twardszych oponach i nie zanosiło się na poprawę czasu. Tymczasem Kovalainen poprawił się na 1:21,896 i wskoczył na siódme miejsce, a następnie wykręcił 1:21,519 i był już czwarty.

W samej końcówce sesji wszyscy kierowcy z wyjątkiem Kovalainena i Heidfelda wyjechali na tor i zdecydowana większość – jeśli nie wszyscy – jechała na bardziej miękkich oponach. Massa wykręcił rewelacyjny czas 1:20,553 i awansował na pierwsze miejsce. Poniżej jednej minuty i 21 sekund zmieścił się także Raikkonen, a tuż za Finem na kolejnych dwóch pozycjach znaleźli się kierowcy Brawn GP – Button i Barrichello. Pierwszą piątkę zamknął Kubica z czasem 1:21,239.

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 33°C
Temperatura powietrza: 21°C
Prędkość wiatru: 1,6 m/s
Wilgotność powietrza: 56%
Sucho

Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
jaguar666, 09.05.2009 13:27[!]
Bardzo ładny wynik. Nie będę popadał w hura optymizm, bo doświadczenie uczy, że trzecia seria treningowa nie powtarza się w 100% podczas kwalifikacji, ale pozwala z uzasadnionym lepszym nastawieniem oczekiwać na najbliższe 1,5 godziny.
F1Fun, 09.05.2009 13:38[!]
Wszystko ładnie pięknie piszesz, ale pamiętaj, że czas Ferrari nie jest byle jaki najlepszy od dołożenia szykany zakrętów w trzecim sektorze więc to o czymś świadczy... Ferrari będzie bardzo mocne
Huckleberry, 10.05.2009 00:12[!]
No i dobrze, że nie postawiłem na Ferrari ... :-/
"Ferrari będzie bardzo mocne" znaczy zupełnie co innego niż "bolidy Ferrari będą bardzo mocne". Bolidy mocne już są, a Ferrari nie. Błędy, błędy, błędy....
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca