F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2009
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Turcji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Europy
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2009
Klasyfikacje generalne 2009
Statystyki z sezonu 2009

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Monte Carlo.
Grand Prix de Monaco 200924 maja
Circuit de Monaco
Długość toru: 3,340 km
Liczba okrążeń: 78
Pełny dystans: 260,520 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:13,532 - Q2, Kimi Raikkonen (McLaren), 2006
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:14,439 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
155,552 km/h - Fernando Alonso (McLaren), 2007
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.23Rubens BarrichelloBrawn BGP0011:17,189--26
2.3Felipe MassaFerrari F601:17,4990,3100,31031
3.1Lewis HamiltonMcLaren MP4-241:17,5760,3870,07726
4.2Heikki KovalainenMcLaren MP4-241:17,6860,4970,11030
5.4Kimi RaikkonenFerrari F601:17,8390,6500,15330
6.17Kazuki NakajimaWilliams FW311:18,0000,8110,16129
7.16Nico RosbergWilliams FW311:18,0240,8350,02427
8.22Jenson ButtonBrawn BGP0011:18,0800,8910,05628
9.7Fernando AlonsoRenault R291:18,2831,0940,20331
10.14Mark WebberRed Bull RB51:18,3481,1590,06522
11.12Sebastien BuemiToro Rosso STR41:18,6951,5060,34737
12.8Nelson Piquet JrRenault R291:19,2042,0150,50936
13.15Sebastian VettelRed Bull RB51:19,2332,0440,02916
14.11Sebastien BourdaisToro Rosso STR41:19,2552,0660,02231
15.21Giancarlo FisichellaForce India VJM021:19,5342,3450,27928
16.5Robert KubicaBMW Sauber F1.091:19,5602,3710,02620
17.6Nick HeidfeldBMW Sauber F1.091:19,5792,3900,01923
18.20Adrian SutilForce India VJM021:19,6002,4110,02124
19.10Timo GlockToyota TF1091:19,6962,5070,09624
20.9Jarno TrulliToyota TF1091:19,8312,6420,13528
107% najlepszego czasu: 1:22,592

Rubens Barrichello (Brawn) okazał się najszybszym kierowcą podczas pierwszej sesji treningowej w Monako. Brazylijczyk uzyskał czas 1:17,189, pokonując swojego rodaka Felipe Massę (Ferrari) o 0,31 sekundy. Pierwszą trójkę zamknął Lewis Hamilton (McLaren), także mieszcząc się poniżej pół sekundy straty do Barrichello.

Poranna sesja na ulicach Księstwa nie była tymczasem zbyt udana dla zespołu Red Bull Racing, który po raz pierwszy zamontował w swoich bolidach podwójny dyfuzor. Oba RB5 uległy awarii w drugiej połowie sesji, jednak na razie nie wiadomo, czy było to w jakiś sposób powiązane z nowym dyfuzorem. Zespół BMW Sauber także nie zaliczył pierwszej sesji do zbyt udanych, jako że Robert Kubica i Nick Heidfeld uplasowali się dopiero na miejscach 16 i 17.

Po okrążeniach instalacyjnych, które na początku sesji wykonali wszyscy kierowcy (kilku nawet po dwa), na torze zapanowała na pewien czas cisza. W 14 minucie z boksów wyjechał ponownie Heidfeld, ale nie przejechał pełnego okrążenia pomiarowego i wrócił do alei serwisowej. W końcu w 19 minucie szybkie kółko przejechał jako pierwszy Sebastien Buemi, uzyskując czas 1:25,201. Szwajcar poprawił się następnie na 1:22,616, a w międzyczasie na tor wyjechali także kierowcy Toyoty – Timo Glock i Jarno Trulli.

Buemi kontynuował poprawę i po ośmiu okrążeniach jego czas wynosił 1:21,090. Glock po kilku okrążeniach mógł pochwalić się wynikiem 1:21,962, a tymczasem w 28 minucie na pierwsze miejsce wskoczył Felipe Massa z czasem 1:20,665. Przez kilka następnych minut Massa i Glock wymieniali się najlepszymi czasami, obaj przełamując przy okazji barierę jednej minuty i 20 sekund – Brazylijczyk wykręcił 1:19,278, a Glock 1:19,786. Niewiele wolniejszy od kierowcy Toyoty był Kimi Raikkonen, który zajmował w tym momencie trzecie miejsce.

Massa swój pierwszy dłuższy przejazd ukończył z czasem 1:18,953, a tymczasem na drugie miejsce wskoczył Jenson Button, wykręcając 1:19,669. Po 39 minutach bez czasu okrążenia byli obaj kierowcy BMW i Rubens Barrichello, jednak cała trójka znajdowała się już na torze. Barrichello na pierwszym kółku uzyskał czas 1:21,380, jednak Kubica i Heidfeld powrócili do boksów po niepełnym okrążeniu i wciąż byli bez czasu. Na czele klasyfikacji pojawili się w międzyczasie Lewis Hamilton (1:17,578), Nico Rosberg (1:18,399) i Fernando Alonso (1:18,852).

Następnie za Hamiltonem na pozycjach 2 i 3 znaleźli się Mark Webber (1:18,348) oraz Barrichello (1:18,390), a po chwili szybciej od obydwu kierowców pojechał Rosberg, poprawiając się na 1:18,187. Tuż za połową sesji kolejność kierowców była następująca: Hamilton, Rosberg, Webber, Barrichello, Alonso, Massa, Nakajima, Button, Vettel, Raikkonen, Sutil, Kovalainen, Glock, Piquet, Bourdais, Fisichella, Buemi, Trulli i pozostający nadal bez czasu Heidfeld i Kubica. W tym momencie na torze był tylko Bourdais – Francuz poprawił się w 52 minucie na 1:19,886, ale nadal był piętnasty.

Na tor powoli zaczęli powracać także pozostali kierowcy. Button poprawił się w 57 minucie na 1:18,354 (najlepszy czas sesji w ostatnim sektorze) i awansował na czwarte miejsce. W chwilę później Heidfeld ukończył wreszcie swoje pierwsze okrążenie pomiarowe, uzyskując dość słaby czas 1:23,512. Niemiec poprawił się następnie na 1:22,212 i 1:21,557. Na torze był także Kubica – Polak na swoim pierwszym okrążeniu pomiarowym wykręcił 1:22,267. Drugie okrążenie nie przyniosło poprawy, ale na trzecim Robert wykręcił 1:21,601. Heidfeld poprawił się z kolei na 1:20,934, ale razem z Kubicą nadal zajmowali ostatnie miejsce.

W końcu w 67 minucie Heidfeld awansował na 16 miejsce z czasem 1:19,873, a Kubica wykręcił 1:20,388 i znalazł się przed Trullim na przedostatniej pozycji. W międzyczasie nastąpiła zmiana na pierwszej pozycji, na której znalazł się Barrichello z czasem 1:17,189. Tuż za kierowcą Brawn GP pojawił się jego rodak Massa, uzyskując czas gorszy o 0,31 sekundy. Problemy dopadły tymczasem Vettela, który był na najlepszej drodze do ustanowienia bardzo dobrego czasu, zanim z tyłu jego bolidu nie zaczął wydobywać się dym. Niemiec powrócił powoli do boksów i mechanicy Red Bulla zabrali się do szukania przyczyny usterki. Jakby tego było mało, w drugim bolidzie RB5 także nastąpiła jakaś usterka i Webber również musiał zakończyć swój przejazd.

W wyniku awarii w bolidzie Vettela na torze znalazło się trochę oleju i wszyscy kierowcy będący wówczas na torze postanowili wrócić do boksów, tak więc na kilka minut zapanowała cisza. W końcu w 77 minucie na tor wyjechał Trulli, a po chwili dołączył do niego Barrichello. Tymczasem realizatorzy transmisji puścili fragment rozmowy przez radio Kubicy z jego inżynierem wyścigowym, w której Polak narzekał na liczne problemy z bolidem, określając między innymi stabilność F1.09 podczas hamowania jako "katastrofę". Na kilka minut przed końcem sesji kierowca BMW zajmował 16 miejsce, tracąc do Barrichello 2,3 sekundy. Za Polakiem znajdowali się tylko Sutil, Heidfeld i zamykający tabelę kierowcy Toyoty.

W końcówce sesji Kovalainen wykręcił na supermiękkich oponach czas 1:18,056 i awansował na piąte miejsce. Przed Finem znalazł się po chwili Nakajima, wykręcając z kolei 1:18,000. Kovalainen nie powiedział jednak jeszcze ostatniego słowa i swój ostatni przejazd w porannej sesji ukończył z czasem 1:17,686, który dał mu czwarte miejsce, tuż za kolegą z zespołu McLaren – Hamiltonem. Po zakończeniu sesji treningowej, jak to zwykle bywa w Monako, kierowcy otrzymali możliwość wykonania próbnych startów z pól startowych.

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 39°C
Temperatura powietrza: 24°C
Prędkość wiatru: 1,0 m/s
Wilgotność powietrza: 64%
Sucho

Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Bobrowy, 21.05.2009 14:55[!]
A ja widzę postęp w BMW. :) Zawsze w pierwszych treningach tego sezonu mieli znakomite czasy co przekładało się na katastrofę w wyścigu. Teraz gdy znaleźli się czasowo w kleszczach Force India wróży to znakomity wynik GP :D
Michal2_F1, 21.05.2009 21:15[!]
Hamilton miał czas 1:17.578 a nie 1:17.576 ;)
Kamikadze2000, 22.05.2009 14:46[!]
Rubinho nieźle pocisł. Mam nadzieje, że razem z Buttonem i Kubkiem (choć to wątpliwe) będą rządzić!!!
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca