F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2009
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Turcji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Europy
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2009
Klasyfikacje generalne 2009
Statystyki z sezonu 2009

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Monte Carlo.
Grand Prix de Monaco 200924 maja
Circuit de Monaco
Długość toru: 3,340 km
Liczba okrążeń: 78
Pełny dystans: 260,520 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:13,532 - Q2, Kimi Raikkonen (McLaren), 2006
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:14,439 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
155,552 km/h - Fernando Alonso (McLaren), 2007
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.16Nico RosbergWilliams FW311:15,243--45
2.1Lewis HamiltonMcLaren MP4-241:15,4450,2020,20235
3.23Rubens BarrichelloBrawn BGP0011:15,5900,3470,14541
4.22Jenson ButtonBrawn BGP0011:15,7740,5310,18436
5.3Felipe MassaFerrari F601:15,8320,5890,05842
6.15Sebastian VettelRed Bull RB51:15,8470,6040,01533
7.2Heikki KovalainenMcLaren MP4-241:15,9840,7410,13745
8.4Kimi RaikkonenFerrari F601:15,9850,7420,00143
9.17Kazuki NakajimaWilliams FW311:16,2601,0170,27543
10.8Nelson Piquet JrRenault R291:16,2861,0430,02643
11.7Fernando AlonsoRenault R291:16,5521,3090,26639
12.14Mark WebberRed Bull RB51:16,5791,3360,02727
13.20Adrian SutilForce India VJM021:16,6751,4320,09638
14.9Jarno TrulliToyota TF1091:16,9151,6720,24043
15.12Sebastien BuemiToro Rosso STR41:16,9831,7400,06848
16.11Sebastien BourdaisToro Rosso STR41:17,0521,8090,06948
17.6Nick HeidfeldBMW Sauber F1.091:17,1091,8660,05740
18.10Timo GlockToyota TF1091:17,2071,9640,09845
19.21Giancarlo FisichellaForce India VJM021:17,5042,2610,29745
20.5Robert KubicaBMW Sauber F1.09---2
107% najlepszego czasu: 1:20,510

Nico Rosberg (Williams) przypomniał w drugiej sesji, dlaczego w tym roku nazywany jest 'królem treningów', uzyskując w końcówce najlepszy czas dnia – 1:15,243. Tuż za Niemcem ze stratą 0,2 sekundy uplasował się Lewis Hamilton (McLaren), a pierwszą trójką zamknął tym razem Rubens Barrichello (Brawn). Red Bull po ukończeniu już w trakcie sesji naprawy swoich bolidów mógł wznowić sprawdzanie podwójnego dyfuzora. Tymczasem Robert Kubica w ogóle nie ustanowił czasu w drugiej sesji, bowiem już na początku z jazdy wyeliminowała go awaria silnika.

W drugiej sesji kierowcy jak zwykle zabrali się od razu do pracy. Po pierwszych przejazdach pomiarowych najlepszym czasem legitymował się Nico Rosberg, który jako pierwszy zszedł poniżej jednej minuty i 20 sekund (1:19,433). Kierowca Williamsa poprawił się następnie na 1:18,486, a tuż za nim znalazł się jego zespołowy kolega Kazuki Nakajima, mając blisko dwie sekundy straty. Tymczasem w bolidzie Roberta Kubicy już na początku pierwszego okrążenia pomiarowego nastąpiła spektakularna awaria silnika na podjeździe pod górę za Sainte Devote i Polak musiał zatrzymać się na torze.

Jego BMW zostało po chwili przeniesione dźwigiem w bezpieczne miejsce, a więc żółta flaga była widoczna w tym miejscu dość krótko. Niestety dla Kubicy oznaczało to koniec jazdy na dziś. Warto w tym momencie wspomnieć, że oba bolidy Red Bull Racing nadal pozostawały w boksach po awariach silnika (Sebastian Vettel) i układu przeniesienia napędu (Mark Webber). W przypadku tego ostatniego nie zanosiło się na to, aby miał wkrótce pojawić się na torze.

W 11 minucie Heikki Kovalainen uzyskał czas 1:18,361 i znalazł się na pierwszej pozycji. W chwilę później Adrian Sutil popełnił błąd podczas hamowania przed pierwszym zakrętem, ale opanował sytuację i mógł kontynuować jazdę. W 13 minucie tuż za Kovalainenem znalazł się drugi kierowca McLarena – Lewis Hamilton, poprawiając się na kolejnym kółku na 1:18,124, co dało mu pierwsze miejsce. Kilka minut później Fernando Alonso przełamał barierę jednej minuty i 18 sekund, wykręcając 1:17,723. Tuż za Hiszpanem znalazł się drugi kierowca Renault – Nelson Piquet Jr, jednak po chwili szybciej od Brazylijczyka pojechał Jarno Trulli.

Kolejni kierowcy uzyskiwali coraz lepsze czasy, korzystając w kilku przypadkach z bardziej miękkich opon i w końcu przełamana została także bariera jednej minuty i 17 sekund – dokonał tego Kovalainen, wykręcając 1:16,871. Sztuka ta powiodła się także Hamiltonowi, który awansował na drugie miejsce z czasem 1:16,881. Na kolejnym kółku Brytyjczyk ustanowił najlepsze czasy w dwóch pierwszych sektorach, ale na ostatnim stracił całą przewagę ze względu na błąd na wyjściu z zakrętu Swimming Pool i nadal był drugi. W chwilę później szybciej od obydwu kierowców McLarena pojechał Felipe Massa, wykręcając 1:16,637. Odpowiedzią Hamiltona na to był czas 1:16,523 i po upływie 34 minut to Brytyjczyk był najszybszym kierowcą.

W międzyczasie Vettel wykonał okrążenie instalacyjne po ukończeniu naprawy bolidu i po sprawdzeniu, że wszystko jest w porządku powrócił na tor, by przejechać pierwsze okrążenie pomiarowe w tej sesji. Niemiec uzyskał na nim czas 1:18,037, który dał mu 16 miejsce. W 35 minucie przed Massą na drugiej pozycji znalazł się drugi kierowca Ferrari – Kimi Raikkonen, uzyskując czas 1:16,622. Za Massą znajdowali się w tym momencie Rubens Barrichello, Kovalainen i Trulli, a następnie czas poniżej jednej minuty i 17 sekund uzyskał także Vettel, plasując się za nimi na siódmej pozycji.

W 42 minucie przed Trullim na szóstej pozycji pojawił się Alonso, wykręcając na bardziej miękkich oponach 1:16,911. Następnie na drugie miejsce awansował Barrichello, któremu do pokonania Hamiltona zabrakło zaledwie 0,044 sekundy. W połowie sesji kolejność kierowców była następująca: Hamilton, Barrichello, Raikkonen, Massa, Kovalainen, Alonso, Trulli, Vettel, Buemi, Bourdais, Button, Piquet, Glock, Nakajima, Heidfeld, Rosberg, Fisichella, Sutil i pozostający bez czasu Kubica oraz Webber, który był już jednak na torze, bowiem Red Bull zdołał naprawić także i jego auto. Australijczyk na pierwszym okrążeniu pomiarowym uzyskał czas 1:18,090, co dało mu 17 miejsce. Następnie poprawił się na 1:17,061, awansując tym samym na jedenaste miejsce.

Poprawę kontynuowali także Raikkonen i Alonso, wykręcając czasy 1:16,540 i 1:16,552, dzięki czemu przesunęli się na miejsca 2 i 3. W 53 minucie Hamilton umocnił się na pierwszej pozycji, powiększając swoją przewagę nad Raikkonenem do ponad 0,3 sekundy (1:16,204). W chwilę później jeszcze szybciej pojechał jednak Massa, awansując na pierwsze miejsce z czasem 1:16,112, który poprawił następnie na 1:16,109. Webber wykręcił z kolei 1:16,818 i awansował na siódme miejsce. W 58 minucie Kovalainen jako pierwszy przełamał barierę jednej minuty i 16 sekund, uzyskując czas 1:15,984. Sztuka ta powiodła się również Barrichello, który jadąc także na bardziej miękkich oponach wykręcił 1:15,590.

W 62 minucie minimalnie gorszy czas od Kovalainena, ale jadąc na twardszych oponach uzyskał Rosberg, awansując z siódmej na trzecią pozycję. O dziwo do tego momentu nie było jeszcze żadnego przypadku uderzenia w bandy okalające tor w Monte Carlo, który nie wybacza właściwie żadnych błędów. W 69 minucie Button uzyskał na bardziej miękkich oponach czas 1:16,329 i przesunął się na siódme miejsce, mając ponad 0,7 sekundy straty do najszybszego nadal drugiego kierowcy Brawn GP – Barrichello. Dwie minuty później Rosberg poprawił się na 1:15,971 i wskoczył na drugie miejsce. Pierwszą dziesiątkę na kwadrans przed zakończeniem sesji zamykali kierowcy Red Bulla, tracąc ponad sekundę do Barrichello.

Hamilton pomimo bardzo spektakularnej jazdy na swoim ostatnim przejeździe nie zdołał awansować na pierwsze miejsce, ale tak czy inaczej poprawił swój czas na 1:15,676 i wskoczył na drugie miejsce. W chwilę później najlepszy czas sesji uzyskał Rosberg, wykręcając 1:15,446. Odpowiedzią Hamiltona na to był wynik lepszy dosłownie o 0,001 sekundy, jednak Rosberg nie powiedział jeszcze ostatniego słowa i uzyskanym w 84 minucie czasem 1:15,243 przypieczętował pierwsze miejsce w drugiej sesji, pokonując kierowcę McLarena o 0,2 sekundy.

W ostatnich minutach sesji Massa i Fisichella wymownymi gestami rąk wymienili poglądy na swój temat po wejściu sobie w drogę w środku sekwencji zakrętów Swimming Pool. Później Rosberg popełnił błąd podczas hamowania przed zakrętem Mirabeau i musiał skorzystać z bocznej uliczki, ale po użyciu wstecznego biegu mógł kontynuować jazdę. Następnie przygodę w pierwszym zakręcie mieli kierowcy Toro Rosso, ale tu również skończyło się tylko na użyciu bocznej uliczki. Po zakończeniu sesji wszyscy kierowcy z wyjątkiem Kubicy wykonali próbne starty z pól startowych, jako że w Monako nie można tego robić w trakcie sesji w wyjeździe z boksów, który jest po prostu zbyt mały.

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 43°C
Temperatura powietrza: 25°C
Prędkość wiatru: 1,3 m/s
Wilgotność powietrza: 56%
Sucho

Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
latak, 21.05.2009 19:42[!]
Zostało mu bodajże 6 silników. Bo do tej pory chyba 2 wysiadły. Co nie? Jak się mylę to poprawić. ;d

Co do BMW to już mnie nic nie zaskoczy...

@ di3go92 - dobre porównanie xD
sceptyk, 21.05.2009 20:26[!]
6 nowych
bartek D, 21.05.2009 21:03[!]
w tym sezonie jest dwóch królów:
Jenson Button (król wyścigów)
Nico Rosberg (król treningów) :d
rafaello85, 22.05.2009 00:09[!]
Tradycyjnie już, Rosberg na czele po pierwszych treningach. BMW i RBR zaliczyło defekty... Ferrari i McLaren wyżej niż zwykle ( tzn. w ostatnich miesiącach ). hmmm.....
A.S., 22.05.2009 00:49[!]
No i pierwsze treningi w perełce w koronie, jakim jest (niewątpliwie w sezonie F1) GP Monako, są za nami. Niezmiernie się cieszę, że zapowiedzi McLarena, okazały się nie tylko buńczucznym wyrazem ich pragnień o potędze. Wyraźnie widać, że tor im leży. Może będą z tego w niedziele jakieś duże punkty, podium, a może nawet...... Aż się boję nawet o tym marzyć.
maciec1981, 22.05.2009 09:58[!]
jak dla mnie to robert i sezon 2009 jak narazie =mega pech
bmw to jak narazie to niezawodna maszyna swiadczy o tym rekord nicka
wczoraj silnik roberta byl z przebiegiem no i to byl trening
inna sprawa ze auto odstaje predkoscia od innych teamow
wydaje mi sie ze juz po sezonie ale jeszcze napewno bedzie sie dzialo
robert ma wielki talent bez dwoch zdan ale kurde wiele bym dal zeby jeszcze pokazal to na mecie i dojechal na pudlo
bo kurde w kwalifikacjach prawie zawsze wyciaga z auta 110%
Aquos, 22.05.2009 10:35[!]
Już w drugim treningu zaczęli robić czasy na poziomie ubiegłorocznych kwalifikacji - nieźle.
mikolajpoznan, 22.05.2009 11:15[!]
Jak to jest naprawdę z tym silnikiem?Buchnął nowy czy używka?
zawias, 22.05.2009 11:19[!]
A ja widzę jakiegoś plusa w tym odpale rakietowym. Opony. Czy niezużyte supermiękkie z II treningu Robert może użyć w kwalifikacjach? Jeśli tak, to mogłaby to być duża korzyść.
Czy ktoś z Was może się orientuje w temacie?
maciec1981, 22.05.2009 11:55[!]
oj moze nie uzywka ale z tego co wyczytalem to regulamin nie zabrania zmiany silnika na treningu w piatek a w monako w czwartek
mikolajpoznan, 22.05.2009 12:09[!]
mi nie chodzi o to czy mogą wymienic tylko o to czy ten silnik,który wczoraj się skopcił był nowym silnikiem czy uzywanym ?

mi nie chodzi o to czy mozna zmienić tylko o to czy silnik,który wczoraj się skopcił był nowym silnikiem czy już wcześniej uzywanym?
Kamikadze2000, 22.05.2009 14:51[!]
Mistrz treningów powraca!!! - Oby tak dalej. Gdyby tak jeszcze te wyniki chociaż w połowie były przenoszone na najważniejsze sprawy, ehh...
q.bus, 22.05.2009 18:01[!]
@zawias
niestety po każdym dniu muszą oddać wszystkie opony
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca