F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Więcej wiadomości

  Archiwum 2009
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

GP Singapuru: trening 1 - Barrichello najszybszy

Wyniki i opis pierwszej z dwóch piątkowych sesji treningowych na torze Marina Bay.
Marek Roczniak, 25 wrze?nia 2009, wyświetlenia: 8255<< | lista | T- | T+ | >>
Kierowcy Brawn GP – Rubens Barrichello i Jenson Button okazali się najszybsi podczas pierwszej sesji treningowej na ulicznym torze Marina Bay w Singapurze, podczas której Romain Grosjean próbował pójść w ślady swojego poprzenika z zespołu Renault – Nelsona Piqueta Jr, rozbijając się na zakręcie nr 17. Z tego powodu sesja została wstrzymana na niewiele ponad dziesięć minut, ponieważ w tym miejscu toru nadal nie ma miejsca na dźwig i usunięcie stojącego bolidu jest utrudnione. Robert Kubica pierwszy trening ukończył na ósmej pozycji, tracąc do Barrichello 0,636 sekundy.

Pierwsza sesja rozpoczęła się jeszcze przy świetle dziennym, ale słońce zaczynało zachodzić i włączone było już także sztuczne oświetlenie wokół toru. Pierwsza ważną informacją było to, że w drugim bolidzie Renault zasiadł cierpiący wczoraj na zatrucie pokarmowe Romain Grosjean, który zdołał jednak odzyskać siły przed dzisiejszymi treningami i otrzymał zgodę na jazdę. Oba samochody francuskiej stajni zgodnie z zapowiedzią pojawiły się na torze bez reklam ING i Mutua Madrilena. Po serii okrążeń instalacyjnych, które wykonali wszyscy kierowcy, na torze zapanowała na kilka minut cisza. Rubens Barrichello, który wykonał aż dwa okrążenia zapoznawcze, poinformował przez radio swojego inżyniera, że tor jest wciąż dość wyboisty.

W 17 minucie na tor z zamiarem ustanowienia czasów powrócili kierowcy Toro Rosso. Jaime Alguersuari na swoim pierwszym pełnym kółku wykręcił 2:00,874, tracąc ponad 1,5 sekundy do Sebastiena Buemiego, który wykręcił z kolei 1:59,195. Szwajcar po kilku okrążeniach poprawił się na 1:54,526, zwiększając swoją przewagę nad Alguersuarim do ponad trzech sekund, a w międzyczasie na torze pojawili się kolejni kierowcy: Giancarlo Fisichella na swoim pierwszym okrążeniu pomiarowym wykręcił 1:57,517, Grosjean – 2:00,957, Kazuki Nakajima – 1:56,985 i Mark Webber – 1:54,790. Buemi także był nadal na torze – Szwajcar na koniec swojego przejazdu wykręcił 1:53,757, mając 0,901 sekundy przewagi nad Fisichellą, który poprawił się na 1:54,658.

W 34 minucie Webber wykręcił 1:53,076 i znalazł się na pierwszej pozycji. Na drugie miejsce wskoczył Grosjean (1:53,513), ale już po chwili lepsze czasy od niego uzyskali Heikki Kovalainen (1:53,159) i Nico Rosberg (1:53,198). W chwilę później Kovalainen wpadł w poślizg na wciąż dość brudnej nawierzchni toru. Fin zdołał jednak nawrócić bolid i mógł kontynuować jazdę. W międzyczasie na pierwszej pozycji znalazł się Jenson Button z czasem 1:51,589. W 40 minucie Grosjean stracił kontrolę nad bolidem w zakręcie nr 17 – dokładnie tym samym, na którym jego poprzednik Nelson Piquet Jr spowodował celowy wypadek w zeszłym roku. Francuz uderzył tylnym kołem w bandę i zatrzymał się w poprzek toru, powodując wywieszenie czerwonej flagi.

Po usunięciu bolidu w bezpieczne miejsce, zielona flaga została wywieszona na 38 minut przed końcem sesji. Na tor wyjechało od razu większość kierowców. Kolejność w tym momencie była następująca: Button, Webber, Kovalainen, Rosberg, Hamilton, Fisichella, Grosjean, Nakajima, Buemi, Raikkonen, Trulli, Glock, Liuzzi, Alguersuari i Barrichello. Bez czasu byli między innymi Sebastian Vettel i obydwaj kierowcy BMW, ale Robert Kubica był już na torze – Polak na swoim pierwszym okrążeniu pomiarowym, ukończonym tuż przed upływem godziny od rozpoczęcia sesji, wykręcił 1:54,926. Kubica poprawił się następnie na 1:52,746 (P11), a tymczasem na czele klasyfikacji znalazł się Kovalainen z czasem 1:51,255. Fin nie cieszył się jednak długo z pierwszego miejsca, bowiem Button wykręcił 1:51,181.

Lider mistrzostw świata przełamał następnie barierę jednej minuty i 51 sekund, wykręcając 1:50,703. Brytyjczyk zakończył na tym swój przejazd, a tymczasem na drugie miejsce awansował Hamilton z czasem 1:50,715 (zaledwie 0,012 sekundy straty do Buttona). Czas poniżej jednej minuty i 51 sekund uzyskał następnie także Vettel – 1:50,790. Pierwszą piątkę na 20 minut przed końcem sesji zamykali Kovalainen i Barrichello. Kubica był dwunasty z czasem 1:51,911, tracąc mniej niż 0,1 sekundy do zespołowego kolegi Nick Heidfelda. Zespół BMW chwalił się przed pierwszą sesją, że poprawki przygotowane na wyścig w Singapurze powinny poprawić osiągi ich bolidu o około sekundę, ale jak dotychczas tempo Heidfelda i Kubicy nie potwierdzało tego.

W 78 minucie Buemi poprawił się na 1:51,643, awansując na dziewiąte miejsce (0,940 sekundy straty do Buttona). W 83 minucie najlepszy czas sesji uzyskał Barrichello – 1:50,549, pokonując kolegę z zespołu Brawn GP o 0,154 sekundy. W międzyczasie Kubica wskoczył do pierwszej dziesiątki z czasem 1:51,543, by poprawić się następnie na 1:50,815, co dało mu szóste miejsce. W chwilę później na drugie miejsce wskoczył Kovalainen, wykręcając 1:50,699. Barrichello poprawił się na koniec na 1:50,179, by "wygrać" pierwszą sesję z przewagą 0,177 sekundy nad Buttonem, który wykręcił w końcówce 1:50,356. W pierwszej ósemce znaleźli się także Webber, Alonso, Vettel, Kovalainen, Hamilton i Kubica, którego strata do Barrichello wyniosła 0,636 sekundy.

P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.23Rubens BarrichelloBrawn BGP0011:50,179--19
2.22Jenson ButtonBrawn BGP0011:50,3560,1770,17722
3.14Mark WebberRed Bull RB51:50,4160,2370,06021
4.7Fernando AlonsoRenault R291:50,5670,3880,15116
5.15Sebastian VettelRed Bull RB51:50,6140,4350,04716
6.2Heikki KovalainenMcLaren MP4-241:50,6990,5200,08521
7.1Lewis HamiltonMcLaren MP4-241:50,7150,5360,01617
8.5Robert KubicaBMW Sauber F1.091:50,8150,6360,10015
9.4Kimi RaikkonenFerrari F601:50,8650,6860,05019
10.17Kazuki NakajimaWilliams FW311:51,0890,9100,22425
11.16Nico RosbergWilliams FW311:51,4271,2480,33823
12.20Adrian SutilForce India VJM021:51,5441,3650,11714
13.12Sebastien BuemiToro Rosso STR41:51,6431,4640,09928
14.6Nick HeidfeldBMW Sauber F1.091:51,6561,4770,01315
15.10Timo GlockToyota TF1091:52,0831,9040,42720
16.9Jarno TrulliToyota TF1091:52,1351,9560,05220
17.3Giancarlo FisichellaFerrari F601:52,3902,2110,25524
18.21Vitantonio LiuzziForce India VJM021:52,9052,7260,51523
19.11Jaime AlguersuariToro Rosso STR41:53,2323,0530,32725
20.8Romain GrosjeanRenault R291:53,4583,2790,2269
107% najlepszego czasu: 1:57,892

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 32°C
Temperatura powietrza: 31°C
Prędkość wiatru: 1,1 m/s
Wilgotność powietrza: 69%
Sucho

Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.04.2024  GP Chin: najszybsze okrążenia w wyścigu
21.04.2024  GP Chin: wyniki wyścigu
21.04.2024  Verstappen bezkonkurencyjny w Grand Prix Chin
20.04.2024  Gasly: Idziemy we właściwym kierunku
20.04.2024  Alonso ukarany za kolizję z Sainzem podczas sprintu
Tagi:
Marina Bay
Grand Prix F1

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
YAHoO, 25.09.2009 14:09[!]
Brawny jak na razie trzymają poziom, lecz jeśli taki stan rzeczy się utrzyma o Rubens może pomarzyć o tytule.
lakeman, 25.09.2009 14:16[!]
Grosjean zrobił szacun dla swojego poprzednika i rozbił się na 'aferowym' zakręcie.. Niezły śmiech musiał być :) Przynajmniej ja miałem.
A może Renault kazało mu się celowo rozbić, żeby uwiarygodnić że tam można łatwo stracić kontrolę nad bolidem?:P
noofaq, 25.09.2009 14:27[!]
Bob Bell się smiał pod nosem jak widział Romana w zakręcie 17 ;)
paolo, 25.09.2009 14:37[!]
Niezłe jaja. Ciekawe czy to przypadek, że Grosjean zrobił powtórkę z rozrywki czy opery mydlanej ciąg dalszy. W końcu człowiek Briatore ale jakoś nie mogę wymyślić motywu.
Kordas, 25.09.2009 14:44[!]
Gdyby w tym momencie w treningu prowadził Alonso to powiedziałbym że to spisek mający na celu wygranie treningu przez Alonso :P
Kamikadze2000, 25.09.2009 14:56[!]
Brawny na szczycie - i oby tak do konca sezonu!!! :))
distinto, 25.09.2009 16:45[!]
Czyżby Toyota skopiowała pomysł BMW na tylne skrzydło z Barcelony?
...
edit: coś chyba źle spojrzałem:)
rafaello85, 25.09.2009 21:38[!]
Grosjeanowi jeszcze daleko do Piqueta;) Nelson wykonał tam dużo bardziej widowiskowy manewr;)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca