F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Więcej wiadomości

  Archiwum 2009
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

GP Singapuru: trening 2 - Vettel przed Alonso i Kovalainenem

Wyniki i opis ostatniej z dwóch piątkowych sesji treningowych na torze Marina Bay.
Marek Roczniak, 25 wrze?nia 2009, wyświetlenia: 7897<< | lista | T- | T+ | >>
W drugiej sesji treningowej poprzedzającej drugi w historii nocny wyścig Formuły 1 w Singapurze najlepszy czas przejazdu jednego okrążenia uzyskał Sebastian Vettel. Kierowca Red Bulla pokonał o 0,274 sekundy zeszłorocznego zwycięzcę wyścigu na torze Marina Bay – Fernando Alonso. Tymczasem zespołowy kolega Vettela – Mark Webber ze względu na kraksę na prostej startowej przejechał tylko 14 okrążeń, ale i tak zajął dość wysokie, szóste miejsce. Robert Kubica ponownie znalazł się w pierwszej dziesiątce, tracąc mniej niż sekundę do najszybszego kierowcy.

W drugiej sesji na tor jako pierwszy wyjechał Nick Heidfeld, a za nim aleję serwisową opuścili Nico Rosberg i Jaime Alguersuari. Heidfeld na pierwszym okrążeniu pomiarowym uzyskał niezbyt dobry czas 1:57,379. Rosberg trafił na wolniejszego kierowcę i także nie zdołał uzyskać zbyt dobrego czasu. Alguersuari wykręcił z kolei 1:54,801 i przez chwilę był najszybszy, zanim lepsze czasy uzyskali Jarno Trulli i Sebastian Vettel.

Czasy ulegały poprawie w dość szybkim tempie i po dziesięciu minutach czterech kierowców legitymowało się już czasami poniżej jednej minuty i 51 sekund. Byli to Heidfeld (1:50,539), Vettel, Mark Webber, Lewis Hamilton i Fernando Alonso. Bez czasu byli w tym momencie Robert Kubica i Romain Grosjean. W bolidzie Polaka awarii uległ jakiś czujnik i zespół BMW próbował usunąć usterkę, natomiast auto Grosjeana nie zostało jeszcze naprawione po kraksie podczas pierwszej sesji.

W 13 minucie Adrian Sutil, zaliczywszy wcześniej niegroźny poślizg w jednym z zakrętów, uzyskał czas 1:50,555 i wskoczył na drugie miejsce. Kierowca Force India poprawił się następnie na 1:50,382 i znalazł się na czele klasyfikacji. Na drugą pozycję awansował tymczasem Fernando Alonso, wykręcając 1:50,458, a za Heidfeldem na czwartej pozycji pojawił się Rubens Barrichello z czasem 1:50,554. W 22 minucie Webber poprawił czas Barrichello o ponad sekundę, wykręcając na twardszych oponach 1:49,317. Barrichello poprawił się następnie na 1:50,189, zmniejszając swoją stratę do Webbera do 0,872 sekundy.

W 27 minucie na torze pojawił się wreszcie Kubica. Polak na swoim pierwszym okrążeniu pomiarowym wykręcił 1:50,784 i uplasował się na siódmej pozycji – tuż za zespołowym kolegą Heidfeldem. Kierowców BMW rozdzielił po chwili Kimi Raikkonen, uzyskując czas 1:50,583. Kubica poprawił się następnie na 1:50,280 i przesunął się na czwarte miejsce. W międzyczasie Vettel na bardziej miękkich oponach wykręcił 1:49,621 i wskoczył na drugie miejsce. W 34 minucie Webber wpadł w poślizg na wyjściu z ostatniego zakrętu i uderzył przodem bolidu w ścianę oddzielającą tor od boksów. Kierowcy nic się stało, a sesja została od razu wstrzymana, aby porządkowi mogli przystąpić do usunięcia auta z toru.

Przed wznowieniem sesji kolejność kierowców była następująca: Webber, Vettel, Barrichello, Kubica, Kovalainen, Sutil, Alonso, Heidfeld, Hamilton, Raikkonen, Rosberg, Glock, Nakajima, Trulli, Button, Alguersuari, Fisichella, Liuzzi, Buemi i Grosjean, który nadal nie miał ustanowionego czasu, ale tuż przed wypadkiem Webbera zespół ukończył naprawę jego samochodu i Francuz zdążył przejechać pierwsze okrążenie. Sesja została wznowiona w 43 minucie, czyli tuż przed jej połową. Grosjean był jednym z pierwszych kierowców, którzy wyjechali na tor. Francuz na swoim pierwszym szybkim kółku wykręcił 1:54,828 i nadal zajmował ostatnie miejsce.

Tymczasem Heidfeld i Rosberg na bardziej miękkich oponach uzyskali czasy 1:49,098 i 1:49,507, plasując się odpowiednio na miejscach 1 i 3. W chwilę później lepszym wynikiem od Rosberga popisał się Button, który następnie uzyskał drugi czas sesji – 1:49,311. Bardziej miękkie opony wypróbował następnie Vettel – Niemiec wykręcił 1:49,278 i znalazł się na drugiej pozycji. Grosjean po kolejnej przerwie w jeździe powrócił na tor na początku ostatnich 30 minut sesji i uzyskał czas 1:52,857, ale nadal był ostatni. Tuż przed nim na 19 pozycji znajdował się Fisichella, którego strata do Raikkonena (P12) wynosiła blisko dwie sekundy. Wkrótce okazało się, że powodem ostatniej przerwy w jeździe Grosjeana (i także kolejnej, bowiem Francuz ponownie zjechał do boksów po przejechaniu kilku okrążeń) były problemy z hamulcami.

W 78 minucie Kovalainen jako pierwszy przełamał barierę jednej minuty i 49 sekund, wykręcając 1:48,952 na bardziej miękkich oponach. Przewaga Fina nad drugim Heidfeldem wyniosła 0,146 sekundy. Kilka minut później szybciej od Kovalainena aż o 0,3 sekundy pojechał Vettel, wykręcając 1:48,650. W międzyczasie Grosjean powrócił ponownie do akcji i udało mu się nawet uciec z końca tabeli po uzyskaniu czasu 1:51,180. Swoją pozycję poprawił następnie także Fisichella, awansując po wykręceniu 1:50,253 na P15. Tuż za Włochem znajdował się w tym momencie Kubica, który wkrótce poprawił się jednak na 1:49,609 i wskoczył na dziewiąte miejsce. Ostatecznie Polak drugą sesję ukończył na 10 pozycji po tym, jak w końcówce sesji Alonso wykręcił 1:48,924 i wskoczył na drugie miejsce.

P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.15Sebastian VettelRed Bull RB51:48,650--31
2.7Fernando AlonsoRenault R291:48,9240,2740,27427
3.2Heikki KovalainenMcLaren MP4-241:48,9520,3020,02830
4.6Nick HeidfeldBMW Sauber F1.091:49,0980,4480,14631
5.22Jenson ButtonBrawn BGP0011:49,3110,6610,21334
6.14Mark WebberRed Bull RB51:49,3170,6670,00614
7.16Nico RosbergWilliams FW311:49,3330,6830,01633
8.10Timo GlockToyota TF1091:49,3420,6920,00930
9.1Lewis HamiltonMcLaren MP4-241:49,3580,7080,01628
10.5Robert KubicaBMW Sauber F1.091:49,6090,9590,25124
11.23Rubens BarrichelloBrawn BGP0011:49,6160,9660,00730
12.20Adrian SutilForce India VJM021:49,7101,0600,09431
13.9Jarno TrulliToyota TF1091:49,7951,1450,08529
14.4Kimi RaikkonenFerrari F601:49,9411,2910,14629
15.17Kazuki NakajimaWilliams FW311:50,0231,3730,08234
16.3Giancarlo FisichellaFerrari F601:50,2531,6030,23031
17.12Sebastien BuemiToro Rosso STR41:50,5271,8770,27429
18.21Vitantonio LiuzziForce India VJM021:50,6051,9550,07828
19.8Romain GrosjeanRenault R291:50,9722,3220,36717
20.11Jaime AlguersuariToro Rosso STR41:51,4232,7730,45131
107% najlepszego czasu: 1:56,256

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 30°C
Temperatura powietrza: 30°C
Prędkość wiatru: 1,8 m/s
Wilgotność powietrza: 66%
Sucho

Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.04.2024  GP Chin: najszybsze okrążenia w wyścigu
21.04.2024  GP Chin: wyniki wyścigu
21.04.2024  Verstappen bezkonkurencyjny w Grand Prix Chin
20.04.2024  Gasly: Idziemy we właściwym kierunku
20.04.2024  Alonso ukarany za kolizję z Sainzem podczas sprintu
Tagi:
Marina Bay
Grand Prix F1

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
fernandof1, 25.09.2009 17:34[!]
no Alo ładnie no ładnie też VET a Ferrari chyba nie bedzie na podium
kokus, 25.09.2009 17:37[!]
Myślę że Alonso będzie jutro w qualu top5
Kamikadze2000, 25.09.2009 18:09[!]
Jutro klase pokaze Brawn GP!!! :))
Ap4cz05, 25.09.2009 18:15[!]
Heidfeld swój najlepszy czas chyba na oparach wykręcił ;)
maciec1981, 25.09.2009 18:23[!]
jak dla mnie t 3 trening cos wiecej powie
jackbud, 25.09.2009 18:27[!]
Robert chyba oszczędza silnik na wyścig i pewnie nie ciśnie na maksa. Prawda jak zwykle w kwalifikacjach.
Robin Hood, 25.09.2009 19:25[!]
Do jackbud
Tak-masz rację.Musi teraz Pan Robert kalkulować w głowie jak tu jechać dobrze,jak najlepiej,ale tak by nie zniszczyć silnika.Pewnie-mogą wziąć nowe,ale o punktach można wtedy zapomnieć.Cofnięcie na starcie wiąże się z tym.Wyścig będzie super.Mój przyjaciel był tam w Singapurze-pływał na statkach.Opowiadał,że to trzeba zobaczyć na własne oczy.Żadne zdjęcie tego nie odda.Pozdrawiam.
virescens, 25.09.2009 19:31[!]
To czemu Vettel nie oszczędzał silnika ?
dex, 25.09.2009 23:16[!]
wyliczanki po dwóch treningach , kierowca X będzie w Q3 a kierowca Y w top 5 a że Ci słabo to tylko treningi Panowie i Panie :)
Robin Hood, 25.09.2009 23:25[!]
Szanowny internauto dex-ja jestem spokojny :-) i wyliczanek nie robię.Pozdrawiam
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca