|
|
|
|
|
|
GP Singapuru: trening 2 - Vettel przed Alonso i Kovalainenem |
Wyniki i opis ostatniej z dwóch piątkowych sesji treningowych na torze Marina Bay. |
|
•Marek Roczniak, 25 wrze?nia 2009, wyświetlenia: 7897 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
W drugiej sesji treningowej poprzedzającej drugi w historii nocny wyścig Formuły 1 w Singapurze najlepszy czas przejazdu jednego okrążenia uzyskał Sebastian Vettel. Kierowca Red Bulla pokonał o 0,274 sekundy zeszłorocznego zwycięzcę wyścigu na torze Marina Bay – Fernando Alonso. Tymczasem zespołowy kolega Vettela – Mark Webber ze względu na kraksę na prostej startowej przejechał tylko 14 okrążeń, ale i tak zajął dość wysokie, szóste miejsce. Robert Kubica ponownie znalazł się w pierwszej dziesiątce, tracąc mniej niż sekundę do najszybszego kierowcy.
W drugiej sesji na tor jako pierwszy wyjechał Nick Heidfeld, a za nim aleję serwisową opuścili Nico Rosberg i Jaime Alguersuari. Heidfeld na pierwszym okrążeniu pomiarowym uzyskał niezbyt dobry czas 1:57,379. Rosberg trafił na wolniejszego kierowcę i także nie zdołał uzyskać zbyt dobrego czasu. Alguersuari wykręcił z kolei 1:54,801 i przez chwilę był najszybszy, zanim lepsze czasy uzyskali Jarno Trulli i Sebastian Vettel.
Czasy ulegały poprawie w dość szybkim tempie i po dziesięciu minutach czterech kierowców legitymowało się już czasami poniżej jednej minuty i 51 sekund. Byli to Heidfeld (1:50,539), Vettel, Mark Webber, Lewis Hamilton i Fernando Alonso. Bez czasu byli w tym momencie Robert Kubica i Romain Grosjean. W bolidzie Polaka awarii uległ jakiś czujnik i zespół BMW próbował usunąć usterkę, natomiast auto Grosjeana nie zostało jeszcze naprawione po kraksie podczas pierwszej sesji.
W 13 minucie Adrian Sutil, zaliczywszy wcześniej niegroźny poślizg w jednym z zakrętów, uzyskał czas 1:50,555 i wskoczył na drugie miejsce. Kierowca Force India poprawił się następnie na 1:50,382 i znalazł się na czele klasyfikacji. Na drugą pozycję awansował tymczasem Fernando Alonso, wykręcając 1:50,458, a za Heidfeldem na czwartej pozycji pojawił się Rubens Barrichello z czasem 1:50,554. W 22 minucie Webber poprawił czas Barrichello o ponad sekundę, wykręcając na twardszych oponach 1:49,317. Barrichello poprawił się następnie na 1:50,189, zmniejszając swoją stratę do Webbera do 0,872 sekundy.
W 27 minucie na torze pojawił się wreszcie Kubica. Polak na swoim pierwszym okrążeniu pomiarowym wykręcił 1:50,784 i uplasował się na siódmej pozycji – tuż za zespołowym kolegą Heidfeldem. Kierowców BMW rozdzielił po chwili Kimi Raikkonen, uzyskując czas 1:50,583. Kubica poprawił się następnie na 1:50,280 i przesunął się na czwarte miejsce. W międzyczasie Vettel na bardziej miękkich oponach wykręcił 1:49,621 i wskoczył na drugie miejsce. W 34 minucie Webber wpadł w poślizg na wyjściu z ostatniego zakrętu i uderzył przodem bolidu w ścianę oddzielającą tor od boksów. Kierowcy nic się stało, a sesja została od razu wstrzymana, aby porządkowi mogli przystąpić do usunięcia auta z toru.
Przed wznowieniem sesji kolejność kierowców była następująca: Webber, Vettel, Barrichello, Kubica, Kovalainen, Sutil, Alonso, Heidfeld, Hamilton, Raikkonen, Rosberg, Glock, Nakajima, Trulli, Button, Alguersuari, Fisichella, Liuzzi, Buemi i Grosjean, który nadal nie miał ustanowionego czasu, ale tuż przed wypadkiem Webbera zespół ukończył naprawę jego samochodu i Francuz zdążył przejechać pierwsze okrążenie. Sesja została wznowiona w 43 minucie, czyli tuż przed jej połową. Grosjean był jednym z pierwszych kierowców, którzy wyjechali na tor. Francuz na swoim pierwszym szybkim kółku wykręcił 1:54,828 i nadal zajmował ostatnie miejsce.
Tymczasem Heidfeld i Rosberg na bardziej miękkich oponach uzyskali czasy 1:49,098 i 1:49,507, plasując się odpowiednio na miejscach 1 i 3. W chwilę później lepszym wynikiem od Rosberga popisał się Button, który następnie uzyskał drugi czas sesji – 1:49,311. Bardziej miękkie opony wypróbował następnie Vettel – Niemiec wykręcił 1:49,278 i znalazł się na drugiej pozycji. Grosjean po kolejnej przerwie w jeździe powrócił na tor na początku ostatnich 30 minut sesji i uzyskał czas 1:52,857, ale nadal był ostatni. Tuż przed nim na 19 pozycji znajdował się Fisichella, którego strata do Raikkonena (P12) wynosiła blisko dwie sekundy. Wkrótce okazało się, że powodem ostatniej przerwy w jeździe Grosjeana (i także kolejnej, bowiem Francuz ponownie zjechał do boksów po przejechaniu kilku okrążeń) były problemy z hamulcami.
W 78 minucie Kovalainen jako pierwszy przełamał barierę jednej minuty i 49 sekund, wykręcając 1:48,952 na bardziej miękkich oponach. Przewaga Fina nad drugim Heidfeldem wyniosła 0,146 sekundy. Kilka minut później szybciej od Kovalainena aż o 0,3 sekundy pojechał Vettel, wykręcając 1:48,650. W międzyczasie Grosjean powrócił ponownie do akcji i udało mu się nawet uciec z końca tabeli po uzyskaniu czasu 1:51,180. Swoją pozycję poprawił następnie także Fisichella, awansując po wykręceniu 1:50,253 na P15. Tuż za Włochem znajdował się w tym momencie Kubica, który wkrótce poprawił się jednak na 1:49,609 i wskoczył na dziewiąte miejsce. Ostatecznie Polak drugą sesję ukończył na 10 pozycji po tym, jak w końcówce sesji Alonso wykręcił 1:48,924 i wskoczył na drugie miejsce.
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 15 | Sebastian Vettel | Red Bull RB5 | | 1:48,650 | - | - | 31 |
2. | 7 | Fernando Alonso | Renault R29 | | 1:48,924 | 0,274 | 0,274 | 27 |
3. | 2 | Heikki Kovalainen | McLaren MP4-24 | | 1:48,952 | 0,302 | 0,028 | 30 |
4. | 6 | Nick Heidfeld | BMW Sauber F1.09 | | 1:49,098 | 0,448 | 0,146 | 31 |
5. | 22 | Jenson Button | Brawn BGP001 | | 1:49,311 | 0,661 | 0,213 | 34 |
6. | 14 | Mark Webber | Red Bull RB5 | | 1:49,317 | 0,667 | 0,006 | 14 |
7. | 16 | Nico Rosberg | Williams FW31 | | 1:49,333 | 0,683 | 0,016 | 33 |
8. | 10 | Timo Glock | Toyota TF109 | | 1:49,342 | 0,692 | 0,009 | 30 |
9. | 1 | Lewis Hamilton | McLaren MP4-24 | | 1:49,358 | 0,708 | 0,016 | 28 |
10. | 5 | Robert Kubica | BMW Sauber F1.09 | | 1:49,609 | 0,959 | 0,251 | 24 |
11. | 23 | Rubens Barrichello | Brawn BGP001 | | 1:49,616 | 0,966 | 0,007 | 30 |
12. | 20 | Adrian Sutil | Force India VJM02 | | 1:49,710 | 1,060 | 0,094 | 31 |
13. | 9 | Jarno Trulli | Toyota TF109 | | 1:49,795 | 1,145 | 0,085 | 29 |
14. | 4 | Kimi Raikkonen | Ferrari F60 | | 1:49,941 | 1,291 | 0,146 | 29 |
15. | 17 | Kazuki Nakajima | Williams FW31 | | 1:50,023 | 1,373 | 0,082 | 34 |
16. | 3 | Giancarlo Fisichella | Ferrari F60 | | 1:50,253 | 1,603 | 0,230 | 31 |
17. | 12 | Sebastien Buemi | Toro Rosso STR4 | | 1:50,527 | 1,877 | 0,274 | 29 |
18. | 21 | Vitantonio Liuzzi | Force India VJM02 | | 1:50,605 | 1,955 | 0,078 | 28 |
19. | 8 | Romain Grosjean | Renault R29 | | 1:50,972 | 2,322 | 0,367 | 17 |
20. | 11 | Jaime Alguersuari | Toro Rosso STR4 | | 1:51,423 | 2,773 | 0,451 | 31 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:56,256 |
|
Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 30°C
Temperatura powietrza: 30°C
Prędkość wiatru: 1,8 m/s
Wilgotność powietrza: 66%
Sucho
Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|