F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2009
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Turcji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Europy
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2009
Klasyfikacje generalne 2009
Statystyki z sezonu 2009

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Marina Bay.
SingTel Singapore Grand Prix 200927 wrze?nia
Marina Bay Street Circuit
Długość toru: 5,067 km
Liczba okrążeń: 61
Pełny dystans: 308,950 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:44,014 - Q2, Felipe Massa (Ferrari), 2008
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:45,599 - Kimi Raikkonen (Ferrari), 2008
Największa średnia prędkość wyścigu:
158,139 km/h - Fernando Alonso (Renault), 2008
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.15Sebastian VettelRed Bull RB51:48,650--31
2.7Fernando AlonsoRenault R291:48,9240,2740,27427
3.2Heikki KovalainenMcLaren MP4-241:48,9520,3020,02830
4.6Nick HeidfeldBMW Sauber F1.091:49,0980,4480,14631
5.22Jenson ButtonBrawn BGP0011:49,3110,6610,21334
6.14Mark WebberRed Bull RB51:49,3170,6670,00614
7.16Nico RosbergWilliams FW311:49,3330,6830,01633
8.10Timo GlockToyota TF1091:49,3420,6920,00930
9.1Lewis HamiltonMcLaren MP4-241:49,3580,7080,01628
10.5Robert KubicaBMW Sauber F1.091:49,6090,9590,25124
11.23Rubens BarrichelloBrawn BGP0011:49,6160,9660,00730
12.20Adrian SutilForce India VJM021:49,7101,0600,09431
13.9Jarno TrulliToyota TF1091:49,7951,1450,08529
14.4Kimi RaikkonenFerrari F601:49,9411,2910,14629
15.17Kazuki NakajimaWilliams FW311:50,0231,3730,08234
16.3Giancarlo FisichellaFerrari F601:50,2531,6030,23031
17.12Sebastien BuemiToro Rosso STR41:50,5271,8770,27429
18.21Vitantonio LiuzziForce India VJM021:50,6051,9550,07828
19.8Romain GrosjeanRenault R291:50,9722,3220,36717
20.11Jaime AlguersuariToro Rosso STR41:51,4232,7730,45131
107% najlepszego czasu: 1:56,256

W drugiej sesji treningowej poprzedzającej drugi w historii nocny wyścig Formuły 1 w Singapurze najlepszy czas przejazdu jednego okrążenia uzyskał Sebastian Vettel. Kierowca Red Bulla pokonał o 0,274 sekundy zeszłorocznego zwycięzcę wyścigu na torze Marina Bay – Fernando Alonso. Tymczasem zespołowy kolega Vettela – Mark Webber ze względu na kraksę na prostej startowej przejechał tylko 14 okrążeń, ale i tak zajął dość wysokie, szóste miejsce. Robert Kubica ponownie znalazł się w pierwszej dziesiątce, tracąc mniej niż sekundę do najszybszego kierowcy.

W drugiej sesji na tor jako pierwszy wyjechał Nick Heidfeld, a za nim aleję serwisową opuścili Nico Rosberg i Jaime Alguersuari. Heidfeld na pierwszym okrążeniu pomiarowym uzyskał niezbyt dobry czas 1:57,379. Rosberg trafił na wolniejszego kierowcę i także nie zdołał uzyskać zbyt dobrego czasu. Alguersuari wykręcił z kolei 1:54,801 i przez chwilę był najszybszy, zanim lepsze czasy uzyskali Jarno Trulli i Sebastian Vettel.

Czasy ulegały poprawie w dość szybkim tempie i po dziesięciu minutach czterech kierowców legitymowało się już czasami poniżej jednej minuty i 51 sekund. Byli to Heidfeld (1:50,539), Vettel, Mark Webber, Lewis Hamilton i Fernando Alonso. Bez czasu byli w tym momencie Robert Kubica i Romain Grosjean. W bolidzie Polaka awarii uległ jakiś czujnik i zespół BMW próbował usunąć usterkę, natomiast auto Grosjeana nie zostało jeszcze naprawione po kraksie podczas pierwszej sesji.

W 13 minucie Adrian Sutil, zaliczywszy wcześniej niegroźny poślizg w jednym z zakrętów, uzyskał czas 1:50,555 i wskoczył na drugie miejsce. Kierowca Force India poprawił się następnie na 1:50,382 i znalazł się na czele klasyfikacji. Na drugą pozycję awansował tymczasem Fernando Alonso, wykręcając 1:50,458, a za Heidfeldem na czwartej pozycji pojawił się Rubens Barrichello z czasem 1:50,554. W 22 minucie Webber poprawił czas Barrichello o ponad sekundę, wykręcając na twardszych oponach 1:49,317. Barrichello poprawił się następnie na 1:50,189, zmniejszając swoją stratę do Webbera do 0,872 sekundy.

W 27 minucie na torze pojawił się wreszcie Kubica. Polak na swoim pierwszym okrążeniu pomiarowym wykręcił 1:50,784 i uplasował się na siódmej pozycji – tuż za zespołowym kolegą Heidfeldem. Kierowców BMW rozdzielił po chwili Kimi Raikkonen, uzyskując czas 1:50,583. Kubica poprawił się następnie na 1:50,280 i przesunął się na czwarte miejsce. W międzyczasie Vettel na bardziej miękkich oponach wykręcił 1:49,621 i wskoczył na drugie miejsce. W 34 minucie Webber wpadł w poślizg na wyjściu z ostatniego zakrętu i uderzył przodem bolidu w ścianę oddzielającą tor od boksów. Kierowcy nic się stało, a sesja została od razu wstrzymana, aby porządkowi mogli przystąpić do usunięcia auta z toru.

Przed wznowieniem sesji kolejność kierowców była następująca: Webber, Vettel, Barrichello, Kubica, Kovalainen, Sutil, Alonso, Heidfeld, Hamilton, Raikkonen, Rosberg, Glock, Nakajima, Trulli, Button, Alguersuari, Fisichella, Liuzzi, Buemi i Grosjean, który nadal nie miał ustanowionego czasu, ale tuż przed wypadkiem Webbera zespół ukończył naprawę jego samochodu i Francuz zdążył przejechać pierwsze okrążenie. Sesja została wznowiona w 43 minucie, czyli tuż przed jej połową. Grosjean był jednym z pierwszych kierowców, którzy wyjechali na tor. Francuz na swoim pierwszym szybkim kółku wykręcił 1:54,828 i nadal zajmował ostatnie miejsce.

Tymczasem Heidfeld i Rosberg na bardziej miękkich oponach uzyskali czasy 1:49,098 i 1:49,507, plasując się odpowiednio na miejscach 1 i 3. W chwilę później lepszym wynikiem od Rosberga popisał się Button, który następnie uzyskał drugi czas sesji – 1:49,311. Bardziej miękkie opony wypróbował następnie Vettel – Niemiec wykręcił 1:49,278 i znalazł się na drugiej pozycji. Grosjean po kolejnej przerwie w jeździe powrócił na tor na początku ostatnich 30 minut sesji i uzyskał czas 1:52,857, ale nadal był ostatni. Tuż przed nim na 19 pozycji znajdował się Fisichella, którego strata do Raikkonena (P12) wynosiła blisko dwie sekundy. Wkrótce okazało się, że powodem ostatniej przerwy w jeździe Grosjeana (i także kolejnej, bowiem Francuz ponownie zjechał do boksów po przejechaniu kilku okrążeń) były problemy z hamulcami.

W 78 minucie Kovalainen jako pierwszy przełamał barierę jednej minuty i 49 sekund, wykręcając 1:48,952 na bardziej miękkich oponach. Przewaga Fina nad drugim Heidfeldem wyniosła 0,146 sekundy. Kilka minut później szybciej od Kovalainena aż o 0,3 sekundy pojechał Vettel, wykręcając 1:48,650. W międzyczasie Grosjean powrócił ponownie do akcji i udało mu się nawet uciec z końca tabeli po uzyskaniu czasu 1:51,180. Swoją pozycję poprawił następnie także Fisichella, awansując po wykręceniu 1:50,253 na P15. Tuż za Włochem znajdował się w tym momencie Kubica, który wkrótce poprawił się jednak na 1:49,609 i wskoczył na dziewiąte miejsce. Ostatecznie Polak drugą sesję ukończył na 10 pozycji po tym, jak w końcówce sesji Alonso wykręcił 1:48,924 i wskoczył na drugie miejsce.

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 30°C
Temperatura powietrza: 30°C
Prędkość wiatru: 1,8 m/s
Wilgotność powietrza: 66%
Sucho

Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
fernandof1, 25.09.2009 17:34[!]
no Alo ładnie no ładnie też VET a Ferrari chyba nie bedzie na podium
kokus, 25.09.2009 17:37[!]
Myślę że Alonso będzie jutro w qualu top5
Kamikadze2000, 25.09.2009 18:09[!]
Jutro klase pokaze Brawn GP!!! :))
Ap4cz05, 25.09.2009 18:15[!]
Heidfeld swój najlepszy czas chyba na oparach wykręcił ;)
maciec1981, 25.09.2009 18:23[!]
jak dla mnie t 3 trening cos wiecej powie
jackbud, 25.09.2009 18:27[!]
Robert chyba oszczędza silnik na wyścig i pewnie nie ciśnie na maksa. Prawda jak zwykle w kwalifikacjach.
Robin Hood, 25.09.2009 19:25[!]
Do jackbud
Tak-masz rację.Musi teraz Pan Robert kalkulować w głowie jak tu jechać dobrze,jak najlepiej,ale tak by nie zniszczyć silnika.Pewnie-mogą wziąć nowe,ale o punktach można wtedy zapomnieć.Cofnięcie na starcie wiąże się z tym.Wyścig będzie super.Mój przyjaciel był tam w Singapurze-pływał na statkach.Opowiadał,że to trzeba zobaczyć na własne oczy.Żadne zdjęcie tego nie odda.Pozdrawiam.
virescens, 25.09.2009 19:31[!]
To czemu Vettel nie oszczędzał silnika ?
dex, 25.09.2009 23:16[!]
wyliczanki po dwóch treningach , kierowca X będzie w Q3 a kierowca Y w top 5 a że Ci słabo to tylko treningi Panowie i Panie :)
Robin Hood, 25.09.2009 23:25[!]
Szanowny internauto dex-ja jestem spokojny :-) i wyliczanek nie robię.Pozdrawiam
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca