F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2015
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Rosji
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2015
Klasyfikacje generalne 2015
Statystyki z sezonu 2015

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Monza.
Gran Premio d'Italia 20156 wrze?nia
Autodromo Nazionale di Monza
Długość toru: 5,793 km
Liczba okrążeń: 53
Pełny dystans: 306,720 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:19,525 - Q1, Juan Pablo Montoya (Williams), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:21,046 - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
247,586 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2003
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.44Lewis HamiltonMercedes F1 W06 Hybrid1:24,279--27
2.6Nico RosbergMercedes F1 W06 Hybrid1:24,3000,0210,02135
3.5Sebastian VettelFerrari SF15-T1:25,0380,7590,73836
4.11Sergio PerezForce India VJM081:25,2780,9990,24034
5.27Nico HulkenbergForce India VJM081:25,3251,0460,04743
6.7Kimi RaikkonenFerrari SF15-T1:25,3801,1010,05539
7.8Romain GrosjeanLotus E23 Hybrid1:25,4971,2180,11741
8.13Pastor MaldonadoLotus E23 Hybrid1:25,5131,2340,01641
9.77Valtteri BottasWilliams FW371:25,6471,3680,13434
10.19Felipe MassaWilliams FW371:25,8911,6120,24431
11.12Felipe NasrSauber C341:26,1141,8350,22330
12.9Marcus EricssonSauber C341:26,1331,8540,01932
13.3Daniel RicciardoRed Bull RB111:26,2221,9430,08927
14.33Max VerstappenToro Rosso STR101:26,4542,1750,23238
15.55Carlos SainzToro Rosso STR101:26,6412,3620,18750
16.14Fernando AlonsoMcLaren MP4-301:26,9662,6870,32531
17.28Will StevensMarussia MR03B1:28,2013,9221,23529
18.98Roberto MerhiMarussia MR03B1:28,4394,1600,23827
19.22Jenson ButtonMcLaren MP4-301:28,4714,1920,0323
20.26Daniił KwiatRed Bull RB111:28,7234,4440,25228
107% najlepszego czasu: 1:30,179

Drugi trening na Monzy rozpoczął się przy dość leniwie, jednak ostatecznie kierowcy przejechali wiele okrążeń, trenowali starty, a ekipy postoje. To było bardzo pracowite popołudnie dla każdego zespołu, a kibice nie mogli narzekać na brak akcji.

Sesję rozpoczęli kierowcy Manora i Fernando Alonso, którego maszyna była jedyną sprawną w garażu McLarena na początku sesji. Szybko na okrążenia instalacyjne dołączyli inni kierowcy, jednak ogólnie niebo było na tyle czyste, iż żadna ekipa nie musiała się śpieszyć z wykonaniem swojego programu zaplanowanego na drugi trening.

Podobnie do Buttona, bolid Kwiata był w rozsypce na początku treningu. Niestety dla Red Bulla już po kilku okrążeniach awarii doznał również bolid Daniela Ricciardo. Australijczyk utknął na pierwszym biegu i musiał w bardzo wolnym tempie zjechać do boksów.

Pierwsze konkurencyjne czasy padły łupem Sebastiana Vettela, który prowadził z wynikiem 1:26,252. Jednak gdy Mercedesy wyjechały na tor wszystko wróciło do standardowego porządku. Hamilton prowadził przed Rosbergiem z przewagą 0,3 sekundy. Mocno w dalszym ciągu prezentowały się bolidy Force India. Hulkenberg Meldował się tuż za Vettelem, jednak stawka w tym obszarze była niezwykle zbita. To może zapowiadać mocne emocje w walce o ostatnią pozycję na podium.

Zbyt długo na założenie miękkich opon nie czekał Carosl Sainz, a za nim Hulkenberg, Raikkonen i Massa. Wszyscy poprawili swoje czasy, a najlepiej poszło Raikkonenowi i Hulkenbergowi, którzy zmniejszyli stratę do Mercedesa do niecałych 0,5 sekundy. Po chwili pogodził ich jednak Vettel, który również wyjechał na żółtych Pirelii. Niemiec niemal wskoczył na pozycję lidera, tracąc zaledwie 0,003 sekundy do Hamiltona, który swój szybki przejazd miał jeszcze przed sobą. Sztuka ta udała się na kolejnym szybkim kółku i Niemiec prezentował się z przewagą 0,1 sekundy nad Anglikiem.

Kwiat i Button ostatecznie pojawili się na torze, jednak Jenson szybko otrzymał komunikat, iż musi zjechać do boksu, gdyż ponownie doszło do problemu w samochodzie. Do ciekawej rywalizacji doszło w Mercedesie, gdzie ostatecznie Hamilton pojechał szybciej, ale zaledwie o 0,021 sekundy. Czyżby Rosberg lepiej dogadywał się z bolidem i miał szansę na walkę?

Długie przejazdy obfitowały w użycie miękkiej mieszanki. Nico Hulkenberg w sumie na żółtych gumach wykonał 25 okrążeń, co może zwiastować w niedzielę ponownie taktykę jednego postoju. Wielu zawodników decydowało się dziś również na treningowe starty z końca pit lane. Tymczasem Williams i Ferrari dołożyło do programu treningowe postoje. Większość stawki pokusiła się również bardzo długie przejazdy. Najbardziej pracowity był Carlos Sainz, który w sumie przejechał 50 okrążeń.


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 33°C
Temperatura powietrza: 25°C
Prędkość wiatru: 1,0 m/s
Wilgotność powietrza: 48%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
piwo, 04.09.2015 15:34[!]
bardzo dobre czasy jak na drugi trening. porownywalne do czasow z kwalfikacji w zeszlym roku.
ten Stevens to kto to?a juz wiem Vettel.
marios76, 04.09.2015 15:40[!]
@piwo Zepsuła się zwężka na dolocie turbosprężarki ;) Ale fakt, ciekawe zjawisko, może w cieniu jechał? :D
nygga, 04.09.2015 20:27[!]
ciekaw jestem ile ALO dostaje $$$ za milczenie
w Ferrari jak mu nie równo lakier położyli to była zadyma.

P.S. progres w McLarenie określiłbym jako "rozwój wsteczny"

P.S.1. zaje....e te nowe silniki hondy - zestroją je na koniec września

P.S.2. czy Arai obiecywał dużą poprawę na Singapur 2015? chyba czegoś nie doczytałem...
mich909090, 04.09.2015 22:06[!]
Hamilton ma jeszcze zapas. Wyciągnie jeszcze coś z rękawa. Nico znów ma nadzieję.
RY2N, 05.09.2015 06:38[!]
patrząc na czasy McLarena na tym silnikowym torze - można już zarzucić Arai kłamstwo - twierdził on bowiem parę dni temu, że Honda wyprzedziła Renault i praktycznie zrównała się z Ferrari pod względem mocy silnika (to ewidentna nieprawda, nawet jeśli mówił tylko o silniku spalinowym)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca