|
|
|
|
|
|
Chinese Grand Prix 2015 | 12 kwietnia |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:33,185 - Q1, Michael Schumacher (Ferrari), 2004 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:32,238 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 205,313 km/h - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004 |
| |
Sesja treningowa 3 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes F1 W06 Hybrid | | 1:37,614 | - | - | 14 |
2. | 6 | Nico Rosberg | Mercedes F1 W06 Hybrid | | 1:37,840 | 0,226 | 0,226 | 16 |
3. | 5 | Sebastian Vettel | Ferrari SF15-T | | 1:38,313 | 0,699 | 0,473 | 17 |
4. | 7 | Kimi Raikkonen | Ferrari SF15-T | | 1:38,512 | 0,898 | 0,199 | 16 |
5. | 3 | Daniel Ricciardo | Red Bull RB11 | | 1:39,019 | 1,405 | 0,507 | 8 |
6. | 26 | Daniił Kwiat | Red Bull RB11 | | 1:39,105 | 1,491 | 0,086 | 14 |
7. | 55 | Carlos Sainz | Toro Rosso STR10 | | 1:39,112 | 1,498 | 0,007 | 17 |
8. | 77 | Valtteri Bottas | Williams FW37 | | 1:39,242 | 1,628 | 0,130 | 15 |
9. | 33 | Max Verstappen | Toro Rosso STR10 | | 1:39,274 | 1,660 | 0,032 | 20 |
10. | 8 | Romain Grosjean | Lotus E23 Hybrid | | 1:39,405 | 1,791 | 0,131 | 14 |
11. | 19 | Felipe Massa | Williams FW37 | | 1:39,409 | 1,795 | 0,004 | 17 |
12. | 27 | Nico Hulkenberg | Force India VJM08 | | 1:39,513 | 1,899 | 0,104 | 14 |
13. | 9 | Marcus Ericsson | Sauber C34 | | 1:39,558 | 1,944 | 0,045 | 19 |
14. | 12 | Felipe Nasr | Sauber C34 | | 1:39,590 | 1,976 | 0,032 | 19 |
15. | 22 | Jenson Button | McLaren MP4-30 | | 1:39,694 | 2,080 | 0,104 | 16 |
16. | 13 | Pastor Maldonado | Lotus E23 Hybrid | | 1:39,766 | 2,152 | 0,072 | 16 |
17. | 11 | Sergio Perez | Force India VJM08 | | 1:39,781 | 2,167 | 0,015 | 17 |
18. | 28 | Will Stevens | Marussia MR03B | | 1:42,927 | 5,313 | 3,146 | 15 |
19. | 98 | Roberto Merhi | Marussia MR03B | | 1:44,956 | 7,342 | 2,029 | 9 |
20. | 14 | Fernando Alonso | McLaren MP4-30 | | - | - | - | 1 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:44,447 |
|
|
Szare niebo to widok typowy dla Szanghaju. Nie inaczej było i w tym roku, jednak na początku trzeciej sesji treningowej słońce próbowało przebić chmury i zanieczyszczenia, co spowodowało nagrzanie toru do ponad 40 stopni. Dodatkowo typowo dla tego treningu, wielu zawodników rozpoczęło przejazdy tuż po zapaleniu zielonego światła.
Pół stawki zdecydowało się na bardzo wczesne okrążenia instalacyjne. W tym McLaren, który już na początku sesji miał problem w bolidzie Fernando Alonso. Hiszpan musiał się zatrzymać na trasie, a wszystko wskazywało na awarię związaną z jednostką napędową. Przy okazji Jenson Button otrzymał komunikat, iż pewien problem nie jest rozwiązany, przez co ma zachować ostrożność.
Pierwsze czasy wykręciło duo Saubera. Wyniki grubo ponad 1:40 nie były konkurencyjne, przy czym szybko zostały pobite przez innych zawodników. Po 15 minutach treningu na czele znajdowali się zawodnicy Toro Rosso, pokonani później przez Vettela z czasem 1:40,713. Szybko na wysokie obroty wszedł Mercedes, a Rosberg pokonał okrążenie notując wynik 1:40,055.
Czas Niemca po kolejnych kilku minutach poprawił Lewis Hamilton, schodzą do 1:39,775. Brytyjczyk mimo świetnego czasu narzekał na zbyt gorący fotel w swoim bolidzie, co ostatecznie musiało zostać sprawdzone w garażu. Tymczasem jako trzecia siła meldował się dzisiaj zdecydowanie Williams, który jednak wolałby z pewnością być bliżej Ferrari, a tracili do nich 0,3 sekundy.
Jako pierwszy na miękkich oponach pojawił się dzisiaj Kwiat, dzięki czemu wskoczył chwilowo na czoło tabeli z czasem 1:39,106. Szybko poprawił go Rosberg, pokonując kółko w czasie 1:37,841. Podobnie jak w poprzednich przejazdach, Rosberga pokonał Hamilton, uzyskując wynik lepszy o 0,226 sekundy. Za Mercedesami uplasowały się Ferrari, które ponownie lepiej wyglądały w tempie wyścigowym, niż kwalifikacyjnym, co miejmy nadzieję jutro przyniesie ogromne emocje.
Na miękkich oponach szybszy od Williamsa okazał się Red Bull, aczkolwiek w bolidach byłych mistrzów świata ciągle dochodziło do przegrzewania się hamulców. Na domiar złego Kwiat zgłaszał utratę mocy na minutę przed zakończeniem treningu. Wyniki sesji pokazują, iż walka o pozycje będzie bardzo zacięta na każdym poziomie, zapowiada to bardzo emocjonujące kwalifikacje, na które serdecznie zapraszamy przed telewizory!
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 46°C
Temperatura powietrza: 18°C
Prędkość wiatru: 3,2 m/s
Wilgotność powietrza: 27%
Sucho
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|