F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2015
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Rosji
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2015
Klasyfikacje generalne 2015
Statystyki z sezonu 2015

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Gilles Villeneuve.
Grand Prix du Canada 20157 czerwca
Circuit Gilles Villeneuve
Długość toru: 4,361 km
Liczba okrążeń: 70
Pełny dystans: 305,270 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:12,275 - Ralf Schumacher (Williams), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:13,622 - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
207,165 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 3  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.6Nico RosbergMercedes F1 W06 Hybrid1:15,660--17
2.7Kimi RaikkonenFerrari SF15-T1:16,2330,5730,57320
3.8Romain GrosjeanLotus E23 Hybrid1:16,7221,0620,48914
4.77Valtteri BottasWilliams FW371:16,9141,2540,19217
5.11Sergio PerezForce India VJM081:16,9931,3330,07916
6.26Daniił KwiatRed Bull RB111:17,0211,3610,02819
7.19Felipe MassaWilliams FW371:17,1221,4620,10118
8.5Sebastian VettelFerrari SF15-T1:17,1971,5370,07518
9.55Carlos SainzToro Rosso STR101:17,3961,7360,19925
10.13Pastor MaldonadoLotus E23 Hybrid1:17,5731,9130,17712
11.9Marcus EricssonSauber C341:17,5781,9180,00521
12.27Nico HulkenbergForce India VJM081:17,8762,2160,29814
13.3Daniel RicciardoRed Bull RB111:17,8922,2320,01618
14.12Felipe NasrSauber C341:18,4462,7860,55412
15.22Jenson ButtonMcLaren MP4-301:18,4732,8130,02718
16.33Max VerstappenToro Rosso STR101:18,4922,8320,01918
17.28Will StevensMarussia MR03B1:19,8224,1621,33016
18.14Fernando AlonsoMcLaren MP4-301:19,8744,2140,0523
19.98Roberto MerhiMarussia MR03B1:20,2314,5710,35716
20.44Lewis HamiltonMercedes F1 W06 Hybrid1:21,4925,8321,2619
107% najlepszego czasu: 1:20,956


Nico Rosberg uzyskał najlepszy czas okrążenia w trakcie trzeciej, niezwykle chaotycznej sesji treningowej przed kwalifikacjami i wyścigiem o Grand Prix Kanady w Montrealu.

Pierwsi na tor wyjechali Maldonado i Ricciardo. Podczas gdy Wenezuelczyk zjechał do garażu po okrążeniu instalacyjnym, kierowca Red Bulla pozostał na torze, odnotowując pierwszy sobotni rezultat wynoszący 1:24,212s. Wynik ten szybko przebił Kimi Raikkonen, który pokonał pętlę toru w Montrealu w czasie 1:20,409. Zgodnie z oczekiwaniami, na początku sesji kierowcy mocno narzekali na kiepską przyczepność toru, której winne były piątkowe opady deszczu.

W miarę upływu czasu akcja na torze nabierała jednak coraz szybszego tempa. Najpierw swoje czasy znacząco poprawili Verstappen i Vettel. Nieco później Niemiec objął prowadzenie w klasyfikacji dzięki rezultatowi 1:17,543s. Na wysokie drugie miejsce wskoczył Daniił Kwiat, wyprzedzając w tabeli Ricciardo. W czołowej piątce plasowali się również kierowcy Force India: Perez oraz Hulkenberg.

Tradycyjnie już, podczas walki z czasem kierowcy popełniali błędy an dohamowaniach do licznych wolnych sekcji. Przez błędy w szykanach swoje szybkie okrążenia musieli porzucić między innymi Raikkonen i Maldonado. Mimo wszystko Fin był zadowolony ze swego pierwszego, dłuższego przejazdu, unikając głębszych narzekań na prowadzenie swojego bolidu. Tymczasem kierowca Lotusa pozostawał na torze i szybko odzyskał dobry rytm, wskakując na drugie miejsce.

Po dwudziestu minutach czasów okrążeń nie uzyskali tylko Grosjean, Alonso oraz Hamilton. Tymczasem drugi z kierowców Srebrnych Strzał – Nico Rosberg, podniósł poprzeczkę do poziomu 1:16,873s. Na problemy z balansem bolidu RB11 narzekał Daniel Ricciardo. Trzynasta pozycja Australijczyka i strata kilku sekund do lidera dobitnie pokazywały nietrafione ustawienia bolidu #3.

Podczas gdy na półmetku sesji Alonso nadal przebywał w garażu z powodu bliżej nieokreślonej awarii technicznej, Vettel zgłosił problemy z działaniem MGU-K. Mimo tego Niemiec pozostawał na torze i kręcił konkurencyjne okrążenia, zbliżając się nawet na cztery dziesiętne części sekundy do Rosberga. Ten nie marnował jednak czasu i na kolejnym kółku poprawił swoje osiągnięcie o 0,021. Dwadzieścia pięć minut przed końcem sesji, w bolidzie Ricciardo znalazły się supermiękkie opony. Tymczasem Grosjean, jeszcze na miękkiej mieszance, przesunął się na trzecią lokatę.

Początek testów opcjonalnego ogumienia zakłócił wypadek Felipe Nasra. Prawdopodobnie starając się dogrzać opony, kierowca Saubera stracił panowanie nad swym bolidem przejeżdżając przez długą prostą i uderzył w ścianę. Mimo tego, że Brazylijczyk opuścił wrak C34 o własnych siłach, został przetransportowany do centrum medycznego na badania. Po uprzątnięciu rozbitego samochodu i licznych odłamków, sesja została wznowiona na dziesięć minut przed godziną 11 czasu lokalnego.

Jako pierwsi na torze pojawili się Rosberg z Hamiltonem, który zepsuł swoje pierwsze pomiarowe okrążenie przejazdu wyjeżdżając szeroko w pierwszym zakręcie. Swój rezultat poprawił Raikkonen, ale na niezagrożonym pierwszym miejscu pozostawał Nico Rosberg. Aleję serwisową opuścił także Fernando Alonso. Hiszpan nie zdołał przejechać jednak mierzonego okrążenia: na pięć minut przed końcem zajęć na torze po raz kolejny pojawiła się czerwona flaga, której winny był zespołowy partner Hiszpana: Jenson Button. Brytyjczyk zatrzymał swojego McLarena na poboczu toru, kończąc tym samym akcję treningu.



Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 14°C
Temperatura powietrza: 31°C
Prędkość wiatru: 2,5 m/s
Wilgotność powietrza: 41%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Aeromis, 06.06.2015 17:32[!]
Strasznie szkoda, że Jason wcisnął czerwony guzik z flagą ;) Nasr pięknie zatańczył no i ten długi buziak z bandą - bardzo efektowne. Może i dobrze że sesja taka niepełna, daje to nadzieje na ciekawe kwalifikacje.
Wniosków mało, ale jeśli obecna tabela + poprzednie się potwierdzą to Williams ma problem, Lotus ich wyprzeda, SFI podgryza... to zaczyna być zbyt dziwne, bo to tor na którym jakże ważna jest moc... czyli Mercedes.
iceneon, 06.06.2015 18:05[!]
Cytat Aeromis :
Williams ma problem, Lotus ich wyprzeda, SFI podgryza... to zaczyna być zbyt dziwne, bo to tor na którym jakże ważna jest moc... czyli Mercedes.

A Lotus i FI to co? Dacia?
Aeromis, 06.06.2015 18:40[!]
No wygląda to jakby do tej pory to była właśnie Dacia i nagle i nieoczekiwanie oba zespoły poszły w górę, a Williams ani trochę. Zwróciłem na to uwagę, bo sugeruje to że Mercedes jednak nieco kombinował z silnikami (lub też np Williams z przepływem paliwa). Mam nadzieję, że powody sa jednak inne. W każdym razie zerknij na to: http://www.f1wm.p...mp;rok=2015&nr=7 i są to absolutnie najlepsze wyniki Lotusa i SFI, mocno odstające od tego co się działo w obecnym sezonie dotychczas. Co szalonego mam na myśli? Ano to -> 1) WM i 2) V10. Oba newsy stanowią w sumie jedną całość.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca