F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2008
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Turcji
GP Monako
GP Kanady
GP Francji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Europy
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Chin
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2008
Klasyfikacje generalne 2008
Statystyki z sezonu 2008

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Albert Park.
ING Australian Grand Prix 200816 marca
Melbourne Grand Prix Circuit
Długość toru: 5,303 km
Liczba okrążeń: 58
Pełny dystans: 307,574 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:24,408 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:24,125 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
219,011 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.1Kimi RaikkonenFerrari F20081:26,461--25
2.22Lewis HamiltonMcLaren MP4-231:26,9480,4870,48721
3.2Felipe MassaFerrari F20081:26,9580,4970,01025
4.23Heikki KovalainenMcLaren MP4-231:27,1140,6530,15619
5.10Mark WebberRed Bull RB41:28,2631,8021,14918
6.5Fernando AlonsoRenault R281:28,3601,8990,09722
7.4Robert KubicaBMW Sauber F1.081:28,5792,1180,21912
8.12Timo GlockToyota TF1081:28,9132,4520,33416
9.15Sebastian VettelToro Rosso STR2B1:28,9572,4960,04422
10.11Jarno TrulliToyota TF1081:29,0142,5530,05723
11.16Jenson ButtonHonda RA1081:29,1242,6630,11025
12.21Giancarlo FisichellaForce India VJM011:29,2302,7690,10624
13.9David CoulthardRed Bull RB41:29,3012,8400,0715
14.14Sebastien BourdaisToro Rosso STR2B1:29,3632,9020,06232
15.17Rubens BarrichelloHonda RA1081:29,5333,0720,17017
16.3Nick HeidfeldBMW Sauber F1.081:29,5613,1000,0287
17.20Adrian SutilForce India VJM011:30,1553,6940,59413
18.6Nelson Piquet JrRenault R281:30,3573,8960,20221
19.18Takuma SatoSuper Aguri SA08A1:31,0484,5870,6917
20.19Anthony DavidsonSuper Aguri SA08A1:31,7715,3100,7237
21.8Kazuki NakajimaWilliams FW301:35,0538,5923,2823
22.7Nico RosbergWilliams FW30---3
107% najlepszego czasu: 1:32,513

Zgodnie z oczekiwaniami, czołowymi miejscami podzielili się kierowcy Ferrari i McLarena. Pierwsze miejsce zajął Kimi Raikkonen, a tuż za nim uplasowali się Lewis Hamilton, Felipe Massa i Heikki Kovalainen.

Pierwsza w tym roku sesja treningowa przed GP Australii rozpoczęła się zgodnie z planem. Nawierzchnia toru od samego początku była sucha i z każdym kolejnym przejechanym okrążeniem stawała się coraz bardziej nagumowana, a zarazem bardziej przyczepna. Wszystkich zaskoczyła bardzo wysoka temperatura powietrza, która była o ponad 10°C wyższa niż przed rokiem.

Jako pierwsi na torze pojawili się kierowcy BMW Sauber, którzy jednak po wykonaniu okrążeń instalacyjnych przez długi czas nie pojawiali się na torze. Pierwsze czasy po piętnastu minutach od rozpoczęcia sesji ustanowili kierowcy Toro Rosso – Sebastien Bourdais (P14, +2,9s) i Sebastian Vettel (P9, +2,5s). Robert Kubica pojawił się ponownie na torze na pół godziny przed końcem i ostatecznie zajął 7 miejsce (+2,1s), a jego partner z zespołu – Nick Heidfeld zajął miejsce 16 (+3,1s), ponieważ po awarii bolidu nie powrócił już na tor.

Natomiast wywieszenie czerwonej flagi na 25 minut przed końcem spowodował Nelson Piquet (P18, +3,9s), który po wykonaniu pirueta nie zdołał utrzymać silnika na chodzie. W przeciwieństwie do Nelsinho, Fernando Alonso nie miał większych problemów i uplasował się na 6 pozycji (+1,9s), tuż za Markiem Webberem, który uzyskał piąty czas rzutem na taśmę na oponach z białym paskiem. Pierwszą dziesiątkę zamknęli Timo Glock (P8, +2,5s), Sebastian Vettel (P9, +2,5s) i Jarno Trulli (P10, +2,6s). Mogą to być pierwsze oznaki poprawy ze strony Toyoty.

Największego pecha miał chyba zespół Williams, którego kierowcy zajęli dwie ostatnie pozycje. Kazuki Nakajima (P21, +8,6s) zaliczył tylko jedno okrążenie pomiarowe, a Nico Rosberg nie został sklasyfikowany, ponieważ po problemach na okrążeniu instalacyjnym nie wyjechał już na tor. Pech dopadł również Davida Coultharda (P13, +2,8), który wykonał tylko kilka mierzonych okrążeń, a po awarii silnika i pożarze nie pojawił się ponownie na torze.

Giancarlo Fisichella i Adrian Sutil z Force India uplasowali się na 12 i 17 pozycji, co jest przyzwoitym osiągnięciem. Natomiast kierowcy Super Aguri pojawili się na torze na 15 minut przed końcem sesji i wykonali tylko kilka okrążeń, plasując się na 19 i 20 pozycji z prawie pięciosekundową stratą do Raikkonena.

Pogoda
Temperatura powietrza: 34°C
Temperatura toru: 39°C
Prędkość wiatru: 5m/s
Wilgotność powietrza: 15%
Słonecznie

Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Pieczar, 14.03.2008 10:34[!]
Jak narazie wygląda na to, że Ferrari i Mclaren mają jeszcze większą przewagę nad resztą stawki niż rok temu. Zaskakująco dobre miejsca (w obu treningach) zajęli kierowcy FI, szczególnie Fisi.
PIPI, 14.03.2008 10:54[!]
Toyota zadziwiajaco wysoko.. ciekawe czy sie popisuja czy rzeczywiscie sie poprawili
gaga, 14.03.2008 11:09[!]
Treningi niewiele nam mówią. Jedyny pewniak to Super Aguri ;/ Nie ma TC i od razu widzimy błędy kierowców. Robert mówił, że jazda bez TC wcale nie jest dla niego trudniejsza i mieliśmy na to dowód oglądając go na torze. Kubi jechał pewnie, a inni się ślizgali, kręcili piruety (czyt. Nelson) i zwiedzali pobocze np. Massa. Jak oni przy dobrej pogodzie tak tańczyli na torze to co to się będzie działo w deszczu ;)
Bart2005, 14.03.2008 11:49[!]
Nie wiem czy ktoś z Was oglądał pierwszy trening bo Raikkonen znowu "zasnął" za kierownicą mniej więcej w połowie pierwszej sesji :-D wjechał przednim lewym kołem na trawę przed zakrętem nr 3 ale bardzo ładnie się wybronił szybką kontrą, kiedy tył już zaczął iść bokiem :-)
f3jk, 14.03.2008 11:59[!]
gaga treningi nic nie mowia, jak i te uslizgi na torze, po to sa treningi aby wlasnie sprawdzac granice samochodu i dazyc nawet do maxymalnych mozliwosci gdzie moze pojawic sie uslizg, wtedy kierowca wie ze poza ta granice juz nie moze wyskoczyc
kazdy bolid mial inne zapasy paliwa wiec tez trudno cokolwiek powiedziec, trzeba zwrocic tez uwage na to ze tor nie jest nagumowany
ToshibaUser, 14.03.2008 12:28[!]
Wynik Kimiego ma wydźwięk czysto propagandowo-marketingowy - jak zauważyli przedmówcy treningi niczego konkretnego nie mówią - a jednak cieszy oko . Dobra postawa Roberta też zasługuje na pochwałę :)

f3jk - dokładnie prawdziwą formę zobaczymy dopiero w sobotniej sesji kiedy tor będzie dobrze nagumowany i kierowcy będą cisnąć na maksa .
Bartley, 14.03.2008 12:49[!]
W tekście jest błąd, powinno być: Nelson Piruet.
jędruś, 14.03.2008 14:54[!]
Tor był brudny i słabo nagumowany więc co tu dużo mówić . Widać jednak jak dużą przewagę ma Ferrari i Mclaren nad resztą stawki .
zurex90, 14.03.2008 18:39[!]
już nie mogę sie doczekać startu i pierwszego zakrętu - ciekawe ile poleci zderzaków:D
Fubello, 14.03.2008 22:43[!]
Mam nadzieję że Bmw nie będzie miało w tym roku problemów z bolidem
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca