F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2008
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Turcji
GP Monako
GP Kanady
GP Francji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Europy
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Chin
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2008
Klasyfikacje generalne 2008
Statystyki z sezonu 2008

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Hungaroring.
ING Magyar Nagydij 20083 sierpnia
Hungaroring
Długość toru: 4,381 km
Liczba okrążeń: 70
Pełny dystans: 306,663 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:18,436 - Q1, Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:19,071 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
192,802 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.22Lewis HamiltonMcLaren MP4-231:20,554--35
2.6Nelson Piquet JrRenault R281:20,7480,1940,19438
3.23Heikki KovalainenMcLaren MP4-231:20,7600,2060,01233
4.5Fernando AlonsoRenault R281:20,9280,3740,16835
5.1Kimi RaikkonenFerrari F20081:21,0090,4550,08136
6.2Felipe MassaFerrari F20081:21,0100,4560,00136
7.3Nick HeidfeldBMW Sauber F1.081:21,1380,5840,12846
8.4Robert KubicaBMW Sauber F1.081:21,3630,8090,22536
9.11Jarno TrulliToyota TF1081:21,5050,9510,14242
10.7Nico RosbergWilliams FW301:21,5811,0270,07634
11.12Timo GlockToyota TF1081:21,6621,1080,08139
12.10Mark WebberRed Bull RB41:21,7331,1790,07143
13.9David CoulthardRed Bull RB41:21,8371,2830,10434
14.8Kazuki NakajimaWilliams FW301:21,9021,3480,06533
15.14Sebastien BourdaisToro Rosso STR31:21,9551,4010,05341
16.16Jenson ButtonHonda RA1081:22,1501,5960,19541
17.21Giancarlo FisichellaForce India VJM011:22,1971,6430,04736
18.20Adrian SutilForce India VJM011:22,3581,8040,16137
19.17Rubens BarrichelloHonda RA1081:22,4481,8940,09033
20.15Sebastian VettelToro Rosso STR31:22,9452,3910,4975
107% najlepszego czasu: 1:26,193

Lewis Hamilton okazał się najszybszym kierowcą podczas piątkowych treningów na torze Hungaroring. Wszystko wskazywało na to, że zespół McLaren zajmie dwa czołowe miejsca w popołudniowej sesji, jednak w końcówce szybciej od Heikkiego Kovalainena pojechał Nelson Piquet Jr (Renault) i to właśnie Brazylijczyk zajął drugie miejsce. Robert Kubica uplasował się tym razem tuż za kolegą z zespołu BMW Sauber – Nickiem Heidfeldem na ósmej pozycji.

W drugiej sesji kierowcy od razu zabrali się do pracy, a jako pierwszy czas okrążenia ustanowił Sebastien Bourdais (Toro Rosso), wykręcając na bardziej miękkich oponach 1:25,951. Po pierwszej serii okrążeń na czele klasyfikacji znajdowali się kierowcy Renault – Piquet i Fernando Alonso, a trzeci był Heidfeld. Wynik Piqueta (1:22,183) poprawił jednak wkrótce o 0,7 sekundy Hamilton, awansując na pierwsze miejsce z czasem 1:21,436. Warto dodać, że na nosie bolidu Brytyjczyka zostały zamontowane na drugą sesję skrzydełka, które zespół testował w ubiegłym tygodniu na torze Jerez.

W 9 minucie pech dopadł znowu Sebastiana Vettela (Toro Rosso), który na swoim piątym okrążeniu zjechał z toru i zatrzymał się na poboczu, chwilę wcześniej doprowadzając niemal do kolizji z Timo Glock (Toyota) w wyniku nieporozumienia. Tymczasem na szczycie tabeli znalazł się Kovalainen, uzyskując czas 1:21,024. Fin pokonał swojego zespołowego partnera o 0,099 sekundy. Miejsca 3 i 4 po upływie kwadransa zajmowali kierowcy Ferrari – Kimi Raikkonen i Felipe Massa, a za nimi plasowała się dwójka kierowców BMW – Heidfeld i Kubica. Polak tracił w tym momencie 0,899 sekundy do Kovalainena.

W 20 minucie Massa wykręcił 1:21,272 i awansował ma trzecie miejsce. W chwilę później miejscami zamienili się także kierowcy BMW po tym, jak Kubica poprawił się na 1:21,754. Pierwszą dziesiątkę po 25 minutach zamykali Bourdais, Alonso, Piquet i Giancarlo Fisichella (Force India), który tracił niewiele ponad sekundę do Kovalainena. Tymczasem bolid Vettela został przetransportowany do boksów i wyglądało na to, że Niemiec będzie miał jeszcze szansę na przejechanie kilku okrążeń, o ile zespół Toro Rosso zdąży usunąć usterkę przed końcem sesji. W 29 minucie Hamilton był na najlepszej drodze do ustanowienia najszybszego czasu na bardziej miękkich oponach, ale popełnił niewielki błąd w ostatnim sektorze i nadal był drugi.

W końcu Brytyjczyk zdołał jednak poprawić swój czas, jako pierwszy przełamując barierę jednej minuty i 21 sekund. Uzyskany wynik 1:20,891 dawał mu przewagę 0,133 sekundy nad zespołowym kolegą Kovalainenem. Tymczasem Kubica spadł na siódmej miejsce, gdyż przed nim znaleźli się kierowcy Toyoty – Jarno Trulli i Glock. Polak także był na torze w tym momencie i po chwili uzyskał na twardszych oponach szósty czas, a następnie wskoczył na czwarte miejsce, wykręcając 1:21,363. Tym samym Polak zmniejszył swoją stratę do Hamiltona do mniej niż pół sekundy.

W połowie sesji kolejność kierowców w pierwszej dziesiątce była następująca: Hamilton, Kovalainen, Massa, Kubica, Raikkonen, Trulli, Glock, Nico Rosberg (Williams), Kazuki Nakajima (Williams) i Heidfeld, który miał niewiele ponad sekundę straty do Hamiltona. W 47 minucie kierowców McLarena rozdzielił Massa, uzyskując na twardszych oponach czas 1:21,010. W 54 minucie David Coulthard (Red Bull) wykręcił 1:21,906 i wypchnął tym samym Heidfelda z pierwszej dziesiątki. W chwilę później Hamilton i Kovalainen umocnili się na szczycie tabeli czasowej, wykręcając odpowiednio 1:20,600 i 1:20,760. Warto dodać, że Hamilton jechał na twardszych, a Kovalainen na bardziej miękkich oponach.

Opony z białym paskiem założył także Kubica, jednak Polak nie zdołał poprawić czasu i nadal był czwarty. Tymczasem Heidfeld wykręcił na twardszych oponach 1:21,736 i powrócił do pierwszej dziesiątki, plasując się za Rosbergiem i Glockiem na dziewiątej pozycji. W 64 minucie bardziej miękkie opony postanowił wypróbować Massa. Brazylijczyk przejechał kilka okrążeń, ale podobnie jak Kubica nie zdołał poprawić czasu. Sztuka ta powiodła się za to Raikkonenowi, który wykręcił 1:21,166 i znalazł się przed Polakiem na czwartej pozycji. Następnie Alonso uzyskał czas 1:20,928 na oponach z białym paskiem i przeskoczył nie tylko Kubicę, ale także i obydwu kierowców Ferrari.

W 82 minucie Kovalainen ustanowił najlepszy czas w pierwszym sektorze na twardszych oponach, ale w pozostałych był już wolniejszy, gdyż trafił na wolniejszego Alonso, tak więc ostatecznie nie zdołał poprawić czasu. Sztuka ta powiodła się jednak Hamiltonowi, który z kolei na bardziej miękkich oponach uzyskał czas 1:20,554 i umocnił się na pierwszej pozycji. Opony z białym paskiem umożliwiły także poprawę czasu Heidfeldowi (1:21,138), który awansował na szóste miejsce. W chwilę później na drugie miejsce wskoczył Piquet, wykręcając na symulowanym przejeździe kwalifikacyjnym czas 1:20,748.

W końcówce sesji Nakajima popełnił błąd w ostatnim zakręcie i po poślizgu dotknął lekko tylnym skrzydłem bariery z opon. Japończyk był jednak w stanie kontynuować jazdę i powrócił do boksów. Tymczasem Vettel nie pojawił się już na torze, a więc jego całkowity dorobek wyniósł dzisiaj zaledwie dziewięć okrążeń.

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 34°C
Temperatura powietrza: 28°C
Prędkość wiatru: 1,7 m/s
Wilgotność powietrza: 47%
Sucho

Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
michal5, 01.08.2008 15:48[!]
i tak ferrari wygra na pewno coś innego testowali bo Massa nie poprawił czas z 1 treningu
virescens, 01.08.2008 15:54[!]
Wow.Nelson Piquet Jr
Pierwsze dwa miejsca, kolejność jak na ostatnim wyścigu.
michal2111, 01.08.2008 15:59[!]
Ferrari i McLaren dominują jak zwykle. Tak jak napisał michal5 każdy testuje coś innego.
michal5, 01.08.2008 16:09[!]
Ferrari testowali miękką mieszankę opon dopiero pod koniec treningu założyli super miękkie
bo oglądałem w necie
Jankes, 01.08.2008 16:11[!]
oglądałeś w necie? no nie może być, wow :E
czarodziej_f1, 01.08.2008 16:12[!]
ja jestem zadowolony z formy bmw. widać, że będą się liczyć!
michal5, 01.08.2008 16:17[!]
@jankes> to nie ja napisałem wow
mateuszj90, 01.08.2008 16:48[!]
Ciekawy trening w sumie narazie jak dla mnie z lekkim wskazaniem na Mclarena jako najszybszy team .Co do BMW to uważam że można być zadowolonym z ich osiągów aczkolwiek muszą chyba jeszcze popracować nad ustawianiami pod super miękką mieszanke opon bo tylko Heidfeldowi udało się poprawić na niej czas .Nieźle zaprezentowali sie kierowcy Renault ciekawe ile mieli paliwa w zbiornikach ale napewno wykonali jakiś postęp przynajmniej jeśli chodzi o czasy na treningu.
Damianos, 01.08.2008 17:57[!]
ciesze się bardzo z postawy Nelsona , chyba kłopoty już zanim i będzie osiągał dobre wyniki tak jak Na Hockenheimringu , Ferdek też znakomicie się spisał i to mnie bardzo cieszy . A tak poza tym bez niespodzianek . McL pierwszy Ferrari też wysoko i BMW również dobrze . Czekam na kwalifkacje
sebas, 01.08.2008 18:52[!]
A ja myślę, że Ferrari nie opanowało sytuacji. W ich poczynaniach widać jakąś desperacę, rekinie płetwy i takie tam... czasy też nie rewelacyjne mimo, że to dopiero treningi. Ja już dopisuję Hamowi 10 oczek. Niestety. Po prostu to nie jest to Ferrari jakie widziałem jeszcze w pierwszej części sezonu. Mało we mnie wiary...
dmaot malach, 01.08.2008 18:52[!]
Jej, pojawia się realna szansa walki FI o Q2 ;)
michal5, 01.08.2008 20:06[!]
w GP Europy Ferrari Wygra z małą przewaga a 27-29.08 są Testy na Monzie na pewno jakieś poprawki przygotują aerodynamiczne na GP Belgi i Włoch i będzie dominacja od GP Belgi i Włoch do końca sezony
sir_Lukas, 01.08.2008 20:27[!]
w tytule mogli napisać "Hamilton przed.....Piquetem" żeby był bardziej taki wstrzymujący dech w piersi xD
McLaren_the_best, 01.08.2008 22:58[!]
@michal5
taaaa, marzenia....Ferrari jest ewidentnie za McLarenem, i taka sytuacja utrzyma sie do konca sezonu. Nie wiem od ilu wyscigow jestes kibicem F1 (zapewne od GP Wegier 2006r.), ale widac ze nie masz dobrej pamieci.
Przypomne ci, ze w zeszlym roku wlasnie na torze MONZA McLaren zaliczyl dublet.....I to po wspanialym manewrze Hamiltona na Raikkonenie.
W tym roku McLaren zdobedzie podwojna korone: Lewis bedzie mistrzem swiata, i McLaren takze :D
MairJ23, 02.08.2008 00:59[!]
@McLaren.... - moze i zaliczyl dublet... ale musisz pamietac ze Raikkonen byl po wypadku dzien wczesniej i wlasnie to zadecydowalo ze nei jechal tak jak powinien jechac... a po drugie moze i maki maja przewage teraz ale to za sprawa ich 4 lopatkowej kierownicy - cudowne urzadzenie i mak sie niezle z tym wstrzelil podczas braku TC... ale juz Ferrari ma ta rzecz testowac niebawem u siebei i kto wie moze od monza zobaczymy ich wlasnei z tym urzadzeniem zamontowanym u siebei w bolidzie. Nie jestem fanem ferrari - w sumi enei jestem niczyim fanem... jestem fanem tego sportu - ale zeby negowac czyjas wypowiedz musisz byc pewien ze wiesz co mowisz... :)
pozdro
michal2111, 02.08.2008 09:17[!]
@McLaren... Chyba to ty oglądasz F1 od tego roku. Można to poznać po tym, co napisałeś po wyścigu na Hockenheim. Cytuję: "Nie wiem skad wziela sie ta nienawisc to Hamiltona, chyba dlatego ze jest po prostu najlepszy."
Mnie to rozśmiesza. Nie wiesz, co działo się w roku ubiegłym??? Może nie oglądałeś? Na przykład:
1.GP Europy 2007
2.GP Chin 2007
3.Faworyzowanie Hamiltona
4.Mówienie że Alonso nie jest potrzebny w McLarenie.

A co do treningów. Jak można przewidzieć, co się bedzie działo w wyścigu już po treningach, tak jak McLaren_the_best. To jest śmieszne. Treningi to inna bajka. Widać, nie zrozumiał tego jeszcze.
rafaello85, 02.08.2008 12:15[!]
McLaren_the_best---> pomarzyć fajna rzecz;p Nie wiem na jakiej podstawie wyciągasz wnioski, że McLaren będzie miał nad Ferrari przewagę do końca sezonu, tym bardziej, że niedługo pojawią się tory na których to zawsze włoska ekipa miała przewagę:D
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca