F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2008
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Turcji
GP Monako
GP Kanady
GP Francji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Europy
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Chin
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2008
Klasyfikacje generalne 2008
Statystyki z sezonu 2008

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Valencia.
Telefonica Grand Prix of Europe 200824 sierpnia
Valencia Street Circuit
Długość toru: 5,419 km
Liczba okrążeń: 57
Pełny dystans: 308,883 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
-
Najszybsze okrążenie wyścigu:
-
Największa średnia prędkość wyścigu:
-
nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.15Sebastian VettelToro Rosso STR31:40,496--29
2.2Felipe MassaFerrari F20081:40,6540,1580,15827
3.22Lewis HamiltonMcLaren MP4-231:40,8220,3260,16821
4.14Sebastien BourdaisToro Rosso STR31:41,0990,6030,27731
5.23Heikki KovalainenMcLaren MP4-231:41,1630,6670,06423
6.4Robert KubicaBMW Sauber F1.081:41,2810,7850,11824
7.1Kimi RaikkonenFerrari F20081:41,3170,8210,03627
8.8Kazuki NakajimaWilliams FW301:41,3290,8330,01226
9.5Fernando AlonsoRenault R281:41,3850,8890,05631
10.7Nico RosbergWilliams FW301:41,7061,2100,32122
11.17Rubens BarrichelloHonda RA1081:41,8301,3340,12427
12.11Jarno TrulliToyota TF1081:41,9301,4340,10027
13.20Adrian SutilForce India VJM011:41,9511,4550,02123
14.12Timo GlockToyota TF1081:42,0361,5400,08527
15.6Nelson Piquet JrRenault R281:42,1071,6110,07132
16.3Nick HeidfeldBMW Sauber F1.081:42,4531,9570,34623
17.16Jenson ButtonHonda RA1081:42,4601,9640,00729
18.21Giancarlo FisichellaForce India VJM011:43,0752,5790,61525
19.9David CoulthardRed Bull RB41:43,2122,7160,13723
20.10Mark WebberRed Bull RB41:43,5243,0280,31224
107% najlepszego czasu: 1:47,531

Sebastian Vettel (Toro Rosso) dosyć nieoczekiwanie okazał się najszybszym kierowcą podczas pierwszej sesji treningowej na nowym torze ulicznym w Walencji, pokonując o 0,158 sekundy Felipe Massę (Ferrari). Trzeci czas uzyskał Lewis Hamilton (McLaren), mając tuż za swoimi plecami drugiego kierowcę Toro Rosso – Sebastiena Bourdaisa. Pierwszą szóstkę zamknęli Heikki Kovalainen (McLaren) i Robert Kubica (BMW Sauber).

Kubica jako pierwszy wyjechał na okrążenie zapoznawcze po nowym torze podczas pierwszej sesji, która rozpoczęła się przy słonecznej pogodzie. Po pięciu minutach 17 kierowców miało już zaliczone okrążenie zapoznawcze – na torze nie pojawili się do tego momentu tylko kierowcy Ferrari i Jenson Button (Honda). Ten ostatni z boksów wyjechał blisko 10 minut po rozpoczęciu sesji i po jednym okrążeniu wrócił do alei serwisowej. Kierowcy zapowiadali, że najważniejsze będzie przejechanie w piątek wielu okrążeń na nowym torze, ale jak na razie pierwsza sesja miała taki sam przebieg jak zwykle – po kwadransie żaden kierowca nie miał ustanowionego czasu.

W końcu w 16 minucie Bourdais wyjechał na tor, by przejechać pierwsze mierzone okrążenie. Po chwili do Francuza dołączyli jego zespołowy partner Vettel i Button. Bourdais na pierwszym kółku ustanowił czas 1:49,926, Button pojechał o blisko 10 sekund wolniej, a Vettel wykręcił 1:48,662. Tymczasem Bourdais poprawił się na 1:46,934, jednak jeszcze szybciej pojechał znowu Vettel, awansując na pierwszą pozycję z czasem 1:45,484. W międzyczasie na torze pojawił się lokalny bohater Fernando Alonso (Renault). Hiszpan na drugim kółku pomiarowym wykręcił 1:45,650 i wskoczył na drugie miejsce.

Po 25 minutach obaj kierowcy Toro Rosso mieli już uzyskane czasy poniżej jednej minuty i 45 sekund – Vettel uzyskał wynik 1:44,626. W chwilę później na miejsca 3 i 4 wskoczyli kierowcy Ferrari – Massa i Kimi Raikkonen. Ten ostatni na kolejnym okrążeniu wykręcił 1:43,948 i znalazł się na szczycie tabeli. Fin poprawił się następnie na 1:43,358, pokonując o ponad 0,8 sekundy Alonso, który właśnie powrócił na drugie miejsce, ale nie cieszył się z niego długo, bowiem szybciej od niego pojechał Massa. Tymczasem Raikkonen poprawił się 1:42,755, umacniając się na pierwszej pozycji.

W 34 minucie Timo Glock (Toyota) uzyskał czas 1:43,693 i rozdzielił kierowców Ferrari, awansując na drugie miejsce. W chwilę później za Niemcem znalazł się jego zespołowy partner Jarno Trulli. Pierwszą dziesiątkę zamykali w tym momencie Kovalainen, Alonso, Vettel, Bourdais, Nico Rosberg (Williams) i Mark Webber (Red Bull). Glock poprawił się po chwili na 1:42,902, ale szybciej od niego pojechał Kovalainen, awansując na drugie miejsce z czasem 1:42,873. Niemiec nie dawał jednak za wygraną i po wykręceniu 1:42,698 wskoczył na pierwsze miejsce. Na kolejnym kółku wpadł co prawda w poślizg w jednym z wolniejszych zakrętów, ale obeszło się bez większych dramatów.

W 42 minucie Kovalainen poprawił się na 1:42,298, a jeszcze szybciej pojechał jego zespołowy kolega Hamilton, wykręcając 1:42,118 i na czele klasyfikacji znaleźli się dwaj kierowcy McLarena. Kubica zajmował w tym momencie siódme miejsce (1:42,959), będąc jednym z kierowców, którzy najpóźniej ustanowili czas okrążenia w pierwszej sesji. W 46 minucie Alonso wykręcił 1:42,637 i przesunął się na trzecie miejsce. W chwilę później Kubica jako pierwszy przełamał barierę jednej minuty i 42 sekund, awansując na pierwsze miejsce z czasem 1:41,954. Tymczasem drugi kierowca BMW – Nick Heidfeld (BMW Sauber) zajmował w tym momencie 17 miejsce, tracąc do Kubicy ponad dwie sekundy.

W 52 minucie Raikkonen powrócił na pierwsze miejsce, uzyskując czas 1:41,853. Następnie barierę jednej minuty i 42 sekund pokonał także Hamilton, plasując się za Kubicą na trzeciej pozycji. Tymczasem Raikkonen poprawił się na 1:41,569 i jego przewaga nad Kubicą wynosiła już blisko 0,4 sekundy. Następnie Hamilton poprawił się na 1:41,742, by na kolejnym kółku poprawić także czas Raikkonena i tym samym Brytyjczyk awansował na pierwsze miejsce (1:41,475). W międzyczasie Massa i Kubica awansowali na miejsca 3 i 4, uzyskując czasy 1:41,774 i 1:41,820. Hamilton także kontynuował poprawę i swój drugi dłuższy przejazd w tej sesji ukończył z czasem 1:41,272. Odpowiedzią Kubicy na to było 1:41,504, co dało Polakowi drugie miejsce.

Po upływie godziny i pięciu minut kolejność w pierwszej dziesiątce była następująca: Hamilton, Kubica, Raikkonen, Massa, Kovalainen, Alonso, Glock, Nelson Piquet Jr (Renault), Vettel i Bourdais. Kubica swój drugi dłuższy przejazd ukończył z czasem 1:41,476, tracąc 0,2 sekundy do Hamiltona. Tymczasem Vettel poprawił się na 1:41,910 i awansował na piąte miejsce. Warto dodać, że do tego momentu wszyscy kierowcy korzystali z twardszej z dwóch mieszanek przywiezionych do Walencji przez firmę Bridgestone. Kwadrans przed końcem sesji Heidfeld poprawił się na 1:42,672 i awansował na 13 miejsce. Kovalainen poprawił się z kolei na 1:41,675, a następnie na 1:41,544 i wskoczył na trzecie miejsce. Po chwili Fin był już jednak czwarty, gdyż Massa wykręcił 1:41,475 i znalazł się przed Kubicą na drugiej pozycji.

W 82 minucie Kovalainen znalazł się na czele klasyfikacji z czasem 1:41,163. Hamilton spadł na drugie miejsce, a Kubica na trzecie, choć Polak zdołał poprawić się na 1:41,281, tak więc do Kovalainena tracił zaledwie 0,1 sekundy. Tymczasem trzy minuty przed końcem sesji najlepszym czasem popisał się Vettel, jako pierwszy przełamując barierę jednej minuty i 41 sekund. Czas Niemca wyniósł 1:40,813, a nieznacznie wolniej od niego pojechał Hamilton, by w chwilę później wpaść w poślizg w zakręcie nr 12. Brytyjczyk był jednak w stanie kontynuować jazdę, a tymczasem w samej końcówce sesji pierwsze miejsce Vettelowi odebrał Massa, wykręcając 1:40,654. Odpowiedzią Vettela był czas 1:40,496 i jednak to Niemiec wygrał pierwszą sesję. Na czwartej pozycji uplasował się Bourdais, a Kovalainen i Kubica zamknęli pierwszą szóstkę.

Po zakończeniu sesji David Coulthard (Red Bull) w drodze powrotnej do boksów popełnił błąd w jednym z zakrętów i uderzył lekko w bandę, tak więc jego auto wróciło do alei serwisowej na lawecie. Szkot ostatecznie uplasował się dopiero na 19 pozycji, tuż przed zespołowym kolegą Webberem.

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 33°C
Temperatura powietrza: 29°C
Prędkość wiatru: 2,0 m/s
Wilgotność powietrza: 63%
Sucho

Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Krauza, 22.08.2008 12:42 Komentarz poprawiony przez moderatora[!]
Vettel ładnie... Ale to tylko treningi ;p Mało paliwka świeże oponki i potem takie czasy

@up
Dźwig dla FIAmiltonka przygotowali. Takie wymagania nowych torów :D
dmaot malach, 22.08.2008 12:51 Komentarz poprawiony przez moderatora[!]
Adek 13 :D Dzień pierwszego awansu do Q2 zbliża się wielkimi krokami... choć to tylko treningi :(
Kara Nocny Cień, 22.08.2008 12:54 Komentarz poprawiony przez moderatora[!]
A co do BMW to chyba Kubica ma mniej paliwa a Nick tyle ile na wyścig bo aż nie mogę uwierzyć ze ten pac tak sałbo jeździ... w sumie mam nadzieje ze jeżdzi słabo i BMW zroi mu pa pa
Salvatore, 22.08.2008 12:57 Komentarz poprawiony przez moderatora[!]
A propo Roberta to jak zawsze szybko bez błedów i czołowce
svt, 22.08.2008 13:03 Komentarz poprawiony przez moderatora[!]
A co to STR i RBR, to było w którymś newsie, że jeden z kierowców RBR podobno wsiadł do bolidu STR, po czym powiedział "O w mordę!" xD Nie oglądałem treningu, ale patrząc na zdjęcia, nie wyglądają za ciekawie, jak to wygląda w TV?
Salvatore, 22.08.2008 13:08 Komentarz poprawiony przez moderatora[!]
Te betonowe bandy da się znieść. Troche to w sumie przypomina Bahrain


[red]o naszych komentatorach rozmawiamy tutaj:http://www.f1wm.p....php?f=13&t=2118 a czasem też tutaj: http://www.f1wm.p...c.php?f=15&t=141 dziękuję za uwagę/MDK
Domski93, 22.08.2008 14:03[!]
Salvatore- w treningach i w kwalifikacjach jest na wszystkich torach ograniczenie do 60 km/h a dopiero w wyścigu jest ograniczenie do 80 km/h.
virescens, 22.08.2008 15:34[!]
HE HE, Heidfeld znów 10 miejsc za Robertem.
Forma BMW to po prostu dramat.
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca