F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2008
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Turcji
GP Monako
GP Kanady
GP Francji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Europy
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Chin
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2008
Klasyfikacje generalne 2008
Statystyki z sezonu 2008

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Valencia.
Telefonica Grand Prix of Europe 200824 sierpnia
Valencia Street Circuit
Długość toru: 5,419 km
Liczba okrążeń: 57
Pełny dystans: 308,883 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
-
Najszybsze okrążenie wyścigu:
-
Największa średnia prędkość wyścigu:
-
nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 3  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.4Robert KubicaBMW Sauber F1.081:38,754--15
2.7Nico RosbergWilliams FW301:38,8770,1230,12318
3.14Sebastien BourdaisToro Rosso STR31:39,0090,2550,13216
4.8Kazuki NakajimaWilliams FW301:39,2700,5160,26117
5.2Felipe MassaFerrari F20081:39,2760,5220,00618
6.15Sebastian VettelToro Rosso STR31:39,3000,5460,02416
7.22Lewis HamiltonMcLaren MP4-231:39,3140,5600,01413
8.3Nick HeidfeldBMW Sauber F1.081:39,3350,5810,02118
9.9David CoulthardRed Bull RB41:39,4210,6670,08616
10.6Nelson Piquet JrRenault R281:39,4520,6980,03120
11.10Mark WebberRed Bull RB41:39,5970,8430,14517
12.16Jenson ButtonHonda RA1081:39,6280,8740,03110
13.5Fernando AlonsoRenault R281:39,6520,8980,02417
14.23Heikki KovalainenMcLaren MP4-231:39,8021,0480,15014
15.1Kimi RaikkonenFerrari F20081:39,8101,0560,00820
16.12Timo GlockToyota TF1081:39,9191,1650,10922
17.20Adrian SutilForce India VJM011:40,0191,2650,10021
18.21Giancarlo FisichellaForce India VJM011:40,0591,3050,04021
19.17Rubens BarrichelloHonda RA1081:40,5121,7580,45320
20.11Jarno TrulliToyota TF108---2
107% najlepszego czasu: 1:45,667

Robert Kubica (BMW Sauber) sprawił nam miłą niespodziankę podczas ostatniej sesji treningowej bezpośrednio poprzedzającej kwalifikacje do Grand Prix Europy, uzyskując najlepszy czas przejazdu jednego okrążenia na nowym torze ulicznym w Walencji. Polak pokonał Nico Rosberga (Williams) o 0,123 i Sebastiena Bourdaisa (Toro Rosso) o 0,255 sekundy. Pierwszą piątkę zamknęli Kazuki Nakajima (Williams) i Felipe Massa (Ferrari).

Sobotnia sesja rozpoczęła się przy całkowicie suchym torze po nocnych opadach deszczu, choć na poboczach było jeszcze kilka kałuż. Ponadto kontrola wyścigu poinformowała o oleju na torze w okolicy zakrętu nr 12. Deszcz oznaczał oczywiście, że niemal cała guma naniesiona w piątek na tor została zmyta. Po okrążeniach zapoznawczych przejechanych przez 15 kierowców, na torze zapanowała na kilka minut cisza, po czym z boksów wyjechali ponownie kierowcy Force India.

Jako pierwszy czas ustanowił Adrian Sutil, wykręcając 1:42,843 i był to lepszy o ponad pół sekundy wynik od Giancarlo Fisichelli, który uzyskał po chwili czas 1:43,518. W tym momencie na torze byli już także między innymi kierowcy Ferrari – Massa wykręcił 1:41,109 i wskoczył od razu na pierwsze miejsce. Tymczasem wyglądało na to, że zespół Renault znowu zastosował swoją dziwną procedurę przygotowywania opon w sobotni poranek, bowiem Nelson Piquet Jr i Fernando Alonso tak jak na Węgrzech zaczęli jeździć wyraźnie wolniej od innych.

Po 16 minutach na czele klasyfikacji znajdował się Kimi Raikkonen z czasem 1:41,030, jednak w chwilę później nieco szybciej pojechał Rosberg, wykręcając 1:41,012. Następnie na szczycie tabeli czasowej znaleźli się kierowcy Toro Rosso – Sebastian Vettel i Bourdais, których po chwili rozdzielił Kubica, tracąc 0,258 do Vettela (czas Niemca wyniósł 1:40,109). Na czwarte miejsce wskoczył Nakajima, a za nim znaleźli się Raikkonen, David Coulthard (Red Bull), Rosberg, Massa, Timo Glock (Toyota) i Nick Heidfeld (BMW Sauber). Coulthard przesunął się następnie na czwarte miejsce, a tuż za Raikkonenem znalazł się Sutil, wykręcając 1:40,867.

Heikki Kovalainen (McLaren) na swoim pierwszym okrążeniu pomiarowym, które ukończył tuż przed połową sesji, wykręcił dosyć wolny czas 1:54,046. Na kolejnym kółku Fin poprawił się jednak na 1:40,648 i awansował na siódme miejsce. W międzyczasie Glock poprawił się na 1:40,597 i znalazł się za Coulthardem na piątej pozycji. Następnie Rosberg wykręcił 1:40,394 i wskoczył na trzecie miejsce. Po 35 minutach bez czasów byli jeszcze dwaj kierowcy – Jarno Trulli (Toyota) i Lewis Hamilton (McLaren). Ten ostatni był już jednak na torze, a tymczasem w przypadku Trullego wyglądało na to, że są jakieś problemy z bolidem.

Hamilton na swoim pierwszym okrążeniu pomiarowym popełnił błąd w sekcji z mostem i uzyskał czas zaledwie 1:45,133. Tymczasem na czele klasyfikacji znalazł się Bourdais, ale po chwili na pierwsze miejsce powrócił Vettel – obaj kierowcy uzyskali czasy poniżej jednej minuty i 40 sekund (czas Vettela wyniósł 1:39,584), a rozdzieliła ich różnica zaledwie 0,009 sekundy. Hamilton na kolejnym kółku poprawił się na 1:40,060 i wskoczył na trzecie miejsce, ale po chwili znalazł się przed nim Kubica, wykręcając 1:39,999. Hamilton na trzecim okrążeniu był bliski ustanowienia najlepszego czasu, ale popełnił błąd w ostatnim zakręcie i nie zdołał się poprawić.

W 43 minucie Massa uzyskał na bardziej miękkich oponach czas 1:39,610 i awansował na trzecie miejsce. Następnie czwarty czas uzyskał Jenson Button (Honda), tracąc zaledwie 0,044 sekundy do najszybszego Vettela. Pierwsza dziesiątka wyglądała w tym momencie następująco: Vettel, Bourdais, Massa, Button, Coulthard, Raikkonen, Kubica, Hamilton, Kazuki Nakajima (Williams) i Fisichella. Tymczasem na 11 minut przed końcem na tor wreszcie wyjechał Trulli, jednak nadal coś było nie tak z jego samochodem i Włoch od razu wrócił do boksów. Na torze było w tym momencie tylko czterech kierowców – wszyscy szykowali się do ostatniego przejazdu przed kwalifikacjami na bardziej miękkich oponach.

W 53 minucie Kovalainen wykręcił 1:39,802 i awansował na piąte miejsce. W chwilę później na pierwsze miejsce wskoczył trochę nieoczekiwanie Piquet z czasem 1:39,452. Następnie Brazylijczyka pokonali Hamilton (1:39,314), Nakajima (1:39,270), Bourdais (1:39,009) i Kubica (1:38,754). Hamilton na kolejnym kółku wpadł w poślizg i nie zdołał się już poprawić. Także Alonso nie uniknął błędu na jednym ze swoich ostatnich okrążeń i pozostał poza pierwszą dziesiątką. Tymczasem Rosberg był bliski pokonania Kubicy na ostatnim kółku, ale zabrakło mu do tego 0,123 sekundy i musiał zadowolić się drugim miejscem.

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 29°C
Temperatura powietrza: 27°C
Prędkość wiatru: 3,9 m/s
Wilgotność powietrza: 62%
Sucho

Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
kkacperek, 23.08.2008 12:11[!]
Brawo Robert!!!Tylko tak dalej tylko wygraj pole position to bedzie perfect!!!
O2, 23.08.2008 12:13[!]
taa kimi na swoim miejscu.
Semai2, 23.08.2008 12:16[!]
dla mnie tak moglbuy sie skonczyc wyscig ;d
czarodziej_f1, 23.08.2008 12:19[!]
Semai2 -> byłoby idealnie pod kątem generalki;)
gnt3c, 23.08.2008 12:21[!]
najlepszy czas weekendu zawsze podbudowuje przed czasówką...oby ta passa była kontynuowana.
michal5, 23.08.2008 12:28[!]
w 3 treningu Ferrari i Maki na mniejszy obrota jada
mkpol, 23.08.2008 12:30[!]
Nowy tor i znika przewaga czolowych zespołów. Szkoda że tylko na treningach :-).
fordern, 23.08.2008 12:33[!]
Kimi chcieć być sam, choćby w 3/4 stawki :)
A BMW wraca do swojego rytmu, przed dobrymi wynikami wygrywali FP3 albo byli wysoko ;]
ice_man_86, 23.08.2008 12:42[!]
jeszcze Was Kimi zdziwi po qualu
kemot, 23.08.2008 12:55[!]
Wyników nie można uznawać za wiarygodne jeżeli Bourdais jest 3, Nakajima 4, Raikkonen 15.
Amalio, 23.08.2008 13:23[!]
Ja osobiście uważam, że skoro tor jest nowy dla wszystkich toteż wyniki mogą być bardzo wiarygodne.
mateusz, 23.08.2008 13:25[!]
> jeszcze Was Kimi zdziwi po qualu
Miałem to samo napisać

> Nowy tor i znika przewaga czolowych zespołów.
Możliwe, ale przekonamy się co do tego po kwalifikacjach i wyścigu
Jędruś, 23.08.2008 13:44[!]
Barrichello wygląda jakby nie do końca tor mu pasował . Mimo to w wypowiedziach twierdzi inaczej .
W dobrej dyspozycji dalej wydaje się być STR. Williams też szybko , choć oni bardzo często straszą w 3 treningu .

Świetny rezultat i czas Roberta . Najlepszy czas ( jak na razie) weekendu da mu pewną przewagę przed kwalifikacjami . Jednak po postępie można sądzić , że pierwsza 6 w Q2 zejdzie ponieżej 1:38 .
virescens, 23.08.2008 14:04[!]
A Heidfeld znów prawie niemal 10 miejsc za Robertem.
Robert 1 lub 2 a Heidfeld 11 He He
krecik705, 23.08.2008 16:33[!]
@virescens: Ciebie chyba też trzeba nauczyć szacunku wobec innych ludzi... Ile razy mam powtarzać, że Nick Heidfeld tak jak inny człowiek zasługuje na szacunek? Skoro Ty nie szanujesz innych (tu akurat NH) to znaczy, że Ty też nie zasługujesz na szacunek innych. Twoje wyśmiewanie się idealnie potwierdze zdanie.

Wracając do tematu:
BMW chyba nie zrobiło sobie wakacji w ciągu tych 3 tygodni, tylko pracowali nad analizą danych i poszukaniem odpowiedzi na pytanie: "Dlaczego zaliczyliśmy taki słaby występ na GP Węgier?". Widać Prace przyniosły pozytywny efekt: KUB wygrywa trening, a HEI nie jest aż tak daleko od swojego partnera. To, że zajmuje 8 lokatę to zasługa innych kierowców, którzy wykręcili lepszy czas od niego. Coś czuję, że chce się jeszcze pokazać w zespole. W końcu zależy mu na pracy u Mario Theissena...
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca