F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2008
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Turcji
GP Monako
GP Kanady
GP Francji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Europy
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Chin
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2008
Klasyfikacje generalne 2008
Statystyki z sezonu 2008

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Marina Bay.
SingTel Singapore Grand Prix 200828 wrze?nia
Marina Bay Street Circuit
Długość toru: 5,067 km
Liczba okrążeń: 61
Pełny dystans: 309,087 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
-
Najszybsze okrążenie wyścigu:
-
Największa średnia prędkość wyścigu:
-
nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.22Lewis HamiltonMcLaren MP4-231:45,518--20
2.2Felipe MassaFerrari F20081:45,5980,0800,08023
3.1Kimi RaikkonenFerrari F20081:45,9610,4430,36324
4.23Heikki KovalainenMcLaren MP4-231:46,4630,9450,50220
5.4Robert KubicaBMW Sauber F1.081:46,6181,1000,15523
6.7Nico RosbergWilliams FW301:46,7101,1920,09225
7.5Fernando AlonsoRenault R281:46,7251,2070,01529
8.3Nick HeidfeldBMW Sauber F1.081:46,9641,4460,23924
9.6Nelson Piquet JrRenault R281:47,1751,6570,21130
10.16Jenson ButtonHonda RA1081:47,2771,7590,10230
11.15Sebastian VettelToro Rosso STR31:47,5702,0520,29328
12.8Kazuki NakajimaWilliams FW301:47,6622,1440,09223
13.12Timo GlockToyota TF1081:47,7062,1880,04427
14.14Sebastien BourdaisToro Rosso STR31:48,0972,5790,39116
15.9David CoulthardRed Bull RB41:48,5172,9990,42023
16.17Rubens BarrichelloHonda RA1081:48,7253,2070,20819
17.20Adrian SutilForce India VJM011:48,8393,3210,11424
18.21Giancarlo FisichellaForce India VJM011:48,9063,3880,06725
19.11Jarno TrulliToyota TF1081:49,0643,5460,15829
20.10Mark WebberRed Bull RB41:53,7038,1854,6394
107% najlepszego czasu: 1:52,904

Za nami pierwsza w historii Formuły 1 sesja treningowa przy sztucznym oświetleniu. Nowy tor uliczny w Singapurze najlepiej opanowali w pierwszych 90 minutach Lewis Hamilton (McLaren) i Felipe Massa (Ferrari), a oprócz nich czas poniżej jednej minuty i 46 sekund uzyskał jeszcze tylko Kimi Raikkonen (Ferrari). Pierwszą piątkę zamknęli Heikki Kovalainen (McLaren) i Robert Kubica (BMW Sauber). Tymczasem Mark Webber (Red Bull) i Rubens Barrichello (Honda) zdołali już wypróbować wytrzymałość barier na Marina Bay Circuit.

Pierwsza sesja rozpoczęła się w momencie, kiedy nad torem nie było jeszcze całkiem ciemno. Jako pierwsi z boksów na okrążenie zapoznawcze wyjechali kierowcy Force India, a po chwili jedno okrążenie mieli już zaliczone wszyscy kierowcy z wyjątkiem Raikkonena i Massy z Ferrari oraz Barrichello. Ten ostatni na tor wyjechał w piątej minucie, by po jednym kółku także powrócić do boksów i wówczas na torze zapanowała na pewien czas cisza, podczas gdy zespoły sprawdzały, czy wszystko działa jak należy.

W międzyczasie kontrola wyścigu poinformowała, że w pierwszym zakręcie znajduje się niewielka ilość wody, która wyciekła spod bandy. Woda zgromadziła się w tym miejscu podczas tropikalnej burzy, która nawiedziła tor wczesnym rankiem. W 12 minucie Jenson Button (Honda) powrócił tor, aby pokonać pierwsze mierzone okrążenie. W chwilę później garaże opuścili także kierowcy Toyoty i Toro Rosso. Button na pierwszym szybkim kółku uzyskał czas 1:59,967, a szybciej od niego aż o ponad siedem sekund pojechał od niego Timo Glock (Toyota), wykręcając 1:52,618. Niemiec podniósł następnie poprzeczką na 1:49,942, a za nim znaleźli się Sebastien Bourdais (Toro Rosso) i Jarno Trulli (Toyota).

Na trzecim okrążeniu pomiarowym Glock poprawił się o niewiele ponad pół sekundy (1:49,396), a tymczasem na torze pojawił się pierwszy z kierowców Ferrari – Raikkonen. Fina na pierwszym szybkim kółku wykręcił 1:55,074, a w międzyczasie Glock podniósł poprzeczkę na 1:48,890. Raikkonen poprawił się następnie na 1:50,408 i wskoczył na czwarte miejsce, jednak po chwili znalazł się przed nim Fernando Alonso (Renault), wykręcając 1:49,985. W 28 minucie wytrzymałość barier na nowym torze wypróbował jako pierwszy Webber, uderzając w ścianę tuż przed tunelem pod trybuną w zakręcie nr 18. Prawy przedni róg samochodu został zniszczony i dla Australijczyka był to koniec sesji. Tymczasem porządkowi przystąpili do usuwania bolidu przy żółtych flagach, a więc obyło się bez wstrzymania sesji.

Przed wypadkiem Webbera, Glock wykręcił 1:48,155 i na tym zakończył swój 10-okrążeniowy przejazd. W 35 minucie Nico Rosberg (Williams) awansował na drugie miejsce z czasem 1:48,744. Następnie szybciej od Niemca pojechał Kubica, wykręcając 1:48,514. Kolega Polaka z zespołu BMW Sauber – Nick Heidfeld pojechał o ponad sekundę wolniej i znalazł się za Massą na piątej pozycji. W 39 minucie jako pierwsi czasy poniżej jednej minuty i 48 sekund uzyskali Alonso (1:47,344) i Kubica (1:47,783), plasując się na czele stawki. Szybciej od Glocka pojechał także Massa, spychając kierowcę Toyoty na czwarte miejsce. Następnie przed Massą znaleźli się Button (1:47,928) i Hamilton, który wykręcając 1:47,702 zapewnił sobie drugie miejsce. W chwilę później Brytyjczyk poprawił się na 1:47,160 i był już najszybszy.

Tuż za połową sesji pierwsza dziesiątka wyglądała następująco: Hamilton, Alonso, Kubica, Button, Kovalainen, Massa, Glock, Heidfeld, Sebastian Vettel (Toro Rosso) i Rosberg. W międzyczasie Trulli wpadł w poślizg na wyjściu z ostatniego zakrętu i zatrzymał się w poprzek toru. Włoch nie mając specjalnie jak nawrócić, postanowił pojechać kawałek pod prąd i skierował się do boksów. Następnie piruet w tym samym miejscu toru zaliczył Kovalainen, ale w tym przypadku był to już pełny obrót i Fin mógł kontynuować jazdę. W 53 minucie Alonso powrócił na pierwsze miejsce, wykręcając 1:46,959. Za Hamiltonem na pozycjach trzeciej i czwartej znaleźli się tymczasem Massa i Rosberg, spychając Kubicę na piąte miejsce. Polak był jednak w tym momencie na szybkim kółku i po ustanowieniu rekordu w środkowym sektorze awansował na czwarte miejsce (1:47,311).

W 54 minucie Massa umocnił się na szczycie tabeli czasowej, wykręcając 1:46,415. Za Brazylijczykiem znalazł się Kubica (1:46,618), a następnie szybciej od obydwu kierowców pojechali Hamilton (1:46,035) i Raikkonen (1:46,103). W chwilę później Kubica wypróbował słynne progi w zakręcie nr 10 – po ostatnich jego bolid podskoczył lekko w górę i o mały włos nie wpadł w poślizg zaraz po wylądowaniu, ale kierowca BMW opanował sytuację. W 69 minucie Kovalainen uzyskał czas 1:46,463 i awansował na czwarte miejsce. Tymczasem Hamilton jako pierwszy przełamał barierę jednej minuty i 46 sekund (1:45,936), powiększając swoją przewagę nad Raikkonenem do 0,167 sekundy.

W 73 minucie Vettel był bliski utraty kontroli na bolidem w ostatnich dwóch zakrętach, ale zdołał uniknąć uderzenia w bandę i mógł kontynuować jazdę. Mniej szczęścia miał jednak Barrichello, który po poślizgu w tym samym miejscu toru uderzył tyłem w elastyczną barierę. Jak dotychczas najbardziej zdradliwymi miejscami na torze były właśnie ostatnie dwa zakręty i wiraż nr 18 przed wjazdem do krótkiego tunelu, gdzie rozbił się Webber. Także i w przypadku Barrichello porządkowi zdołali usunąć bolid z toru przy lokalnych żółtych flagach, choć zabrało im to dość dużo czasu. W końcu na dwie minuty przed końcem sesji zniknęły żółte flagi i Hamilton oraz Raikkonen poprawili swoje czasy na 1:45,518 i 1:45,961.

W końcówce sesji Massa wykręcił 1:45,598 i uplasował się na drugiej pozycji, tracąc mniej niż 0,1 sekundy do Hamiltona. Pierwszą piątkę zamknęli Raikkonen, Kovalainen i Kubica.

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 28°C
Temperatura powietrza: 28°C
Prędkość wiatru: 1,5 m/s
Wilgotność powietrza: 68%
Sucho

Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
biela, 26.09.2008 14:36[!]
Denny tor. Żadnych długich prostych, w niektórych miejscach za wąsko, debilnie wykonane szykany, mało widoczny zjazd do boksów i z miejscami gdzie jest wyraźnie ciemniej. Jedyny plus jest taki, że wybacza mniej błędów od Walencji, o czym przekonał się dzisiaj Webber.
Maraz, 26.09.2008 14:37[!]
A mnie się tam podoba, na wyprzedzanie i tak nie liczyłem zbytnio :)
zawias, 26.09.2008 14:39[!]
Renówka dobrze trafiła z przewidywanym czasem okrążenia ok. 1m45sek (patrz:'Wymagania techniczne toru w Singapurze' z 23 września). Swoja drogą zdziwiła mnie 'sprawność' Ferrari.
Mati93, 26.09.2008 14:43[!]
A mnie ciekawi duża ilość spinów na suchym torze,a ma padać deszcz drugie Monako jak nic...
Kubica ładnie dziś jeździł nie widziałem jakiś poważnych uślizgów
czyli tak jak zawsze Spokojnie.
Kolumb84, 26.09.2008 14:45[!]
widzieliscie na live timingu okrazenie zjazdowe Kimasa?? rekord w I i II sektorze :D ojjj bedzie ciekawie! zobaczymy co przyniesie drugi trening, ale mysle ze qual bedzie wyrownany w czolowce. koledzy takie jedno pytanko... wiekszosc miala tak nisko ustawione bolidy czy ten tor jest taki nierowny, bo ciagle iskry sie sypaly? pozdr.
owca, 26.09.2008 14:52[!]
ciekawie to wszystko wygląda :-) podoba mi sie ta nocna atmosfera. efektowne ujęcia cieszą oko ;-)

do Studia Polsatu zaprosili Krystiana Sobierajskiego. czyżby szykowała sie zmiana warty i Zientarski miał opuścić Studio? sam Włodek nawet cos tam przebąkiwał o emeryturze, czy cos takiego... zobaczymy jak sie sprawy potoczą.
haha_xd, 26.09.2008 14:53[!]
Mati93 ~> Mało nagumowany tor?
michal5, 26.09.2008 15:23[!]
zawias> Ferrari w Monaco w kwalifikacja miało dublet to więc Ferrari umie jeździć na taki torach tylko jak deszcz jest to już im tak nie idzie dobrze
hawaj, 26.09.2008 15:27[!]
Ogólnie to jedna rzecz urzekła mnie w tym treningu - onboard Ferrari - praktycznie nie tną szykan (szczególnie Kimi) a bolid jedzie jak przyklejony. U Kubica onboard był bardzo "nerwowy" a do tego bardzo mocno brał tarki. Ferrari zdaje się mieć duży zapas na okrążeniach, czas sektorów Kimiego w końcówce może to potwierdzać.
biela, 26.09.2008 15:30[!]
Wiadomo coś czy przeanalizowana zostanie sytuacja Trulliego? Nie jestem ekspertem w tej dziedzinie, ale za jazdę pod prąd (!!) i wjazd do boksów należy mu się chyba podobna kara do tej, którą nałożono na Alonso w Walencji.
Jankes, 26.09.2008 15:49[!]
pewnie zapłaci nie mały mandat ;)

a propo Roba, jajcarzyk z niego, lampka górnika FTW :P

http://f1.gpupdat...0792&catID=1103-3085
DarkArt, 26.09.2008 16:45[!]
Sypią iskrą. Jak za starych, dobrych czasow F1... :)
Bart2005, 26.09.2008 16:56[!]
Nie wiem czy zauważyliście jeden bardzo niebezpieczny fragment toru??

To wyjazd z boksów. W lewym zakręcie po wewnętrznej zrobić wyjazd to jest bezmyślne działanie. Nie przemyślana konfiguracja boksów zarówno dojazdu jak i wyjazdu.
Jankes, 26.09.2008 17:40[!]
no i Trullas szczuplejszy o 10000 €
polek, 26.09.2008 17:43[!]
Ciekawe też jak to będzie wyglądać w grach komputerowych :)
pasior, 26.09.2008 20:53[!]
michal5 nie zapomniej tylko dodać o rewelacyjnych wynikach ferrari w GP Monaco w ciągu ostatnich kilku lub kilkunastu lat - nie wyłączając rewelacyjnego "zonka" w wykonamiu MSC podczas jazdy za SC ( to już był dramat w wykonaniu takiego wyjadacza ( z całym szacunkiem dla niego choć go nie trawię)).
skan, 26.09.2008 21:01[!]
@biela: a masz może jakieś wideo, albo fotki z jazdy pod prąd? Ja nie miałem dzisiaj możliwości oglądania treningów...
rafaello85, 27.09.2008 01:05[!]
Gdyby ktoś nie widział tej sytuacji z Trullim, to tu jest filmik:

http://www.mototube.pl/film/843/grand-p ... trulliego/

(zamieszczony przez użytkownika 'plastic' na naszym forum )
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca