F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2008
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Turcji
GP Monako
GP Kanady
GP Francji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Europy
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Chin
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2008
Klasyfikacje generalne 2008
Statystyki z sezonu 2008

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Marina Bay.
SingTel Singapore Grand Prix 200828 wrze?nia
Marina Bay Street Circuit
Długość toru: 5,067 km
Liczba okrążeń: 61
Pełny dystans: 309,087 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
-
Najszybsze okrążenie wyścigu:
-
Największa średnia prędkość wyścigu:
-
nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 3  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.5Fernando AlonsoRenault R281:44,506--19
2.22Lewis HamiltonMcLaren MP4-231:45,1190,6130,61313
3.2Felipe MassaFerrari F20081:45,2460,7400,12716
4.6Nelson Piquet JrRenault R281:45,2490,7430,00318
5.7Nico RosbergWilliams FW301:45,3860,8800,13717
6.16Jenson ButtonHonda RA1081:45,4090,9030,02320
7.4Robert KubicaBMW Sauber F1.081:45,4250,9190,01617
8.10Mark WebberRed Bull RB41:45,4500,9440,02521
9.15Sebastian VettelToro Rosso STR31:45,4770,9710,02719
10.14Sebastien BourdaisToro Rosso STR31:45,5991,0930,12218
11.3Nick HeidfeldBMW Sauber F1.081:45,6891,1830,09019
12.8Kazuki NakajimaWilliams FW301:45,9821,4760,29318
13.23Heikki KovalainenMcLaren MP4-231:45,9821,4760,00013
14.17Rubens BarrichelloHonda RA1081:46,0731,5670,09121
15.12Timo GlockToyota TF1081:46,1801,6740,10723
16.11Jarno TrulliToyota TF1081:46,2211,7150,04119
17.1Kimi RaikkonenFerrari F20081:46,4821,9760,26110
18.9David CoulthardRed Bull RB41:46,7942,2880,3126
19.21Giancarlo FisichellaForce India VJM011:47,1662,6600,37214
20.20Adrian SutilForce India VJM011:47,7273,2210,56119
107% najlepszego czasu: 1:51,821

Fernando Alonso (Renault) ponownie okazał się najszybszym kierowcą na nowym torze ulicznym w Singapurze, uzyskując w trzeciej i zarazem ostatniej sesji treningowej najlepszy czas weekendu – 1:44,506. Hiszpan pokonał tym razem Lewisa Hamiltona (McLaren) aż o ponad pół sekundy, a trzeci ponownie był Felipe Massa (Ferrari). Robert Kubica (BMW Sauber) zajął siódme miejsce, tracąc blisko sekundę do Alonso.

Sesja rozpoczęła się przy suchej nawierzchni toru. Deszcz nie padał od wczorajszego poranka i nie zanosiło się na to, aby miało padać w trakcie tego treningu. Niemal wszyscy kierowcy wyjechali od razu na tor na okrążenie zapoznawcze, aby ocenić kilka zmian wprowadzonych na torze od wczorajszych treningów. Zmieniony został między innymi wjazd do boksów, który miał być teraz bezpieczniejszy. Sesja rozpoczęła się pechowo dla Davida Coultharda (Red Bull), który zaczął mieć problemy z hydrauliką już na pierwszym kółku. Szkot wrócił powoli do boksów i mechanicy przystąpili do naprawy jego auta.

Jako pierwszy czas okrążenia ustanowił w tej sesji Timo Glock (Toyota), wykręcając 1:48,097. W chwilę później za Niemcem znalazł się jego kolega zespołowy Jarno Trulli, uzyskując czas 1:49,657. Glock poprawił się następnie na 1:47,406 i umocnił się na pierwszym miejscu, a od Trullego szybciej pojechali Nick Heidfeld (BMW Sauber) i Giancarlo Fisichella (Force India). W 15 minucie najlepszy czas sesji uzyskał Nelson Piquet Jr (Renault) – 1:46,910, pokonując Glocka o blisko pół sekundy. Drugi kierowca Renault – Alonso wykręcił 1:47,591, a tymczasem wynik Piqueta poprawił Kimi Raikkonen (Ferrari), uzyskując czas 1:46,482. Następnie na pierwsze miejsce powrócił Glock, a tuż za nim znalazł się Kubica – obaj kierowcy uzyskali odpowiednio czasy 1:46,180 i 1:46,286.

W 22 minucie na czele klasyfikacji znalazł się Sebastian Vettel (Toro Rosso), jako pierwszy przełamując barierę jednej minuty i 46 sekund. Niemiec wykręcił 1:45,679, pokonując Glocka o pół sekundy. W chwilę później na drugą pozycję awansował Massa, tracąc do Glocka ponad 0,3 sekundy. W połowie sesji pierwsza dziesiątka wyglądała następująco: Vettel, Massa, Glock, Kubica, Raikkonen, Sebastien Bourdais (Toro Rosso), Piquet, Alonso, Kazuki Nakajima i Nico Rosberg (obaj z Williamsa). W 31 minucie kierowców Renault rozdzielił Heidfeld, wykręcając 1:46,700. W chwilę później czas okrążenia ustanowił pierwszy z kierowców McLarena – Heikki Kovalainen (1:46,484), plasując się na szóstej pozycji.

Hamilton wykręcił po chwili 1:45,637, ale o dziwo nie dało mu to pierwszego miejsca, bowiem szybciej pojechał w międzyczasie Piquet, uzyskując czas 1:45,249. Był to jak dotychczas najlepszy wynik na nowym torze w Singapurze. Tymczasem na 20 minut przed końcem sesji Coulthard nadal nie miał ustanowionego czasu, gdyż jego bolid do tej pory nie został naprawiony. Więcej szczęścia miał dzisiaj Mark Webber (Red Bull) – Australijczyk w 43 minucie uzyskał czas 1:45,450 i awansował na drugie miejsce. W chwilę później Raikkonen zablokował koła podczas hamowania przed siódmym zakrętem na wyboistej nawierzchni i musiał skorzystać z alternatywnej drogi. Niestety nie zdołał nawrócić bolidu i nawet pomoc porządkowych nie umożliwiła mu powrotu na tor, być może ze względu na jakiś problem z silnikiem.

W 47 minucie Fisichella najechał na wysokie progi w zakręcie nr 10 i jego bolid wzbił się dość wysoko w powietrze, co skończyło się czołowym uderzeniem w bandę. Dla Włocha był to koniec jazdy w tej sesji. Uszkodzony bolid Force India został dość szybko usunięty z toru i w 52 minucie Jenson Button (Honda) uzyskał czas 1:45,409, awansując na drugie miejsce. Tymczasem Coulthard szykował się już do wyjazdu na tor na końcówkę sesji. W 55 minucie Massa poprawił czas Piqueta o zaledwie 0,003 sekundy i znalazł się na czele klasyfikacji. Następnie Kubica poprawił się na 1:45,425 i wskoczył na czwarte miejsce, ale po chwili był już siódmy, gdyż szybciej od niego pojechali Alonso, Hamilton i Rosberg.

Alonso wykręcił rewelacyjny czas 1:44,506 i wygrał sobotni trening z przewagą ponad pół sekundy nad Hamiltonem. Rosberg ukończył sesją za Massą i Piquetem na piątej pozycji, a na kolejnych dwóch pozycjach znaleźli się Button i Kubica ze stratą blisko sekundy do Alonso. Po zakończeniu regulaminowego czasu kierowcy otrzymali możliwość wykonania próbnych startów na prostej start/meta.

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 31°C
Temperatura powietrza: 30°C
Prędkość wiatru: 1,8 m/s
Wilgotność powietrza: 65%
Sucho

Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
F1-HELP, 27.09.2008 17:07[!]
@MairJ23
jeśli już to raczej w drugą stronę ;)
następny poliglota, który ma rady dla gromady
oczywiście "aggielksi" to specjalnie hehehe

no i trafiłem z moim minimum ;)
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca