F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2008
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Turcji
GP Monako
GP Kanady
GP Francji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Europy
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Chin
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2008
Klasyfikacje generalne 2008
Statystyki z sezonu 2008

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Fuji.
Fuji Television Japanese Grand Prix 200812 pa?dziernika
Fuji Speedway
Długość toru: 4,563 km
Liczba okrążeń: 67
Pełny dystans: 305,416 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:24,753 - Q2, Lewis Hamilton (McLaren), 2007
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:28,193 - Lewis Hamilton (McLaren), 2007
Największa średnia prędkość wyścigu:
152,130 km/h - Lewis Hamilton (McLaren), 2007
<< pop. GP na tym torze<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.22Lewis HamiltonMcLaren MP4-231:18,910--23
2.2Felipe MassaFerrari F20081:19,0630,1530,15324
3.23Heikki KovalainenMcLaren MP4-231:19,2790,3690,21620
4.1Kimi RaikkonenFerrari F20081:19,3990,4890,12031
5.5Fernando AlonsoRenault R281:19,4730,5630,07430
6.6Nelson Piquet JrRenault R281:19,7430,8330,27035
7.15Sebastian VettelToro Rosso STR31:20,1211,2110,37830
8.4Robert KubicaBMW Sauber F1.081:20,1601,2500,03926
9.14Sebastien BourdaisToro Rosso STR31:20,1821,2720,02234
10.8Kazuki NakajimaWilliams FW301:20,2171,3070,03525
11.20Adrian SutilForce India VJM011:20,2881,3780,07126
12.7Nico RosbergWilliams FW301:20,3501,4400,06228
13.10Mark WebberRed Bull RB41:20,6201,7100,27024
14.3Nick HeidfeldBMW Sauber F1.081:20,6281,7180,00823
15.11Jarno TrulliToyota TF1081:20,6571,7470,02933
16.17Rubens BarrichelloHonda RA1081:20,7531,8430,09632
17.16Jenson ButtonHonda RA1081:20,7691,8590,01627
18.12Timo GlockToyota TF1081:20,8231,9130,05437
19.9David CoulthardRed Bull RB41:20,9051,9950,08224
20.21Giancarlo FisichellaForce India VJM011:21,0142,1040,10928
107% najlepszego czasu: 1:24,434

Najszybszym kierowcą podczas pierwszej piątkowej sesji treningowej okazał się Lewis Hamilton, który uzyskał czas 1:18,910. Tuż za nim sklasyfikowani zostali Felipe Massa i Heikki Kovalainen. Brytyjczyk dyktował warunki od swojego pierwszego wyjazdu i gdyby nie błąd podczas ostatniego przejazdu mógłby osiągnąć jeszcze lepszy rezultat.

Tor Fuji przywitał nas bezchmurnym niebem i temperaturą na poziomie 20 stopni Celsjusza – dane więc było nam zobaczenie góry Fudżi. Jako pierwsi tuż po zapaleniu się zielonego światła na torze pojawili się obaj kierowcy Force India oraz Nick Heidfeld. Wtedy też mogliśmy po raz pierwszy ujrzeć w "akcji" opony z zielonymi rowkami, które wyglądają raczej nieciekawie i powodują pewne problemy w odczytaniu, na jakich oponach jedzie w danej chwili kierowca. Po upływie dziesięciu minut wszyscy oprócz kierowców Ferrari mieli już zaliczone okrążenia instalacyjne i pojawili się ponownie w boksach.

Przez następne kilka minut na torze panował spokój, a mechanicy sprawdzali w boksach bolidy przed dalszą częścią sesji. W bolidach pozostali jedynie kierowcy Ferrari. Pierwszym kierowcą, który ustanowił dziś czas był Timo Glock. Nie ustrzegł się on kilku błędów i wykręcił zaledwie 1:22,937. Chwilę po Glocku na torze pojawił się również drugi kierowca Toyoty – Jarno Trulli. Obaj kierowcy przez prawie dziesięć minut jeździli po torze samotnie, a później dołączyli do nich Sebastien Bourdais i Nelson Piquet.

Po upływie pół godziny na torze nadal pozostawała ta sama czwórka kierowców, a najlepszym czasem legitymował się Piquet (1:20,347). W tym momencie na torze pojawiać zaczęli się kolejni kierowcy. Wyjechał między innymi Kimi Raikkonen, który już kilka minut później bez większego problemu wykręcił najlepszy, czas wyprzedzając Piqueta o przeszło 0,3 sekundy. Po kilku minutach Fin poprawił się o kolejne pół sekundy i systematycznie bił rekordy w poszczególnych sektorach.

W połowie sesji w boksach, bez ustanowionego czasu, pozostawali jedynie Robert Kubica i Felipe Massa, którzy jednak niedługo potem wyjechali również na tor. W tym samym czasie pobocze dwukrotnie zwiedzał Lewis Hamilton, co najwyraźniej spodobało się realizatorowi, ponieważ pokazywał nam to z każdej możliwej perspektywy. Po 45 minutach najlepszy czas okrążenia należał do Raikkonena i wynosił 1:19,399. Z dobrej strony pokazywał się już wtedy Fernando Alonso, który zapewne chciałby powtórzyć rezultat z Singapuru. Hiszpan tracił w tym momencie do Raikkonena zaledwie 0,1 sekundy.

W tym momencie na torze zrobiło się nieco luźniej i swoją wspinaczkę zaczął Felipe Massa, który znalazł się z 0,005 sekundy straty na drugim miejscu. Również Robert Kubica zaczął wtedy poprawiać swoje czasy, korzystając z braku ruchu na torze, lecz będąc na piątym miejscu miał ponad 0,7 sekundy straty. Na pół godziny przed końcem sesji na tor zaczęli powracać najszybsi kierowcy. W tym momencie można było dostrzec, że twardsza mieszanka opon zaczyna zapewniać optymalną przyczepność dopiero po kilku okrążeniach, co widać było po czasach czołówki. Na prowadzenie wyszedł wówczas Hamilton ustanawiając czas 1:19,062.

W międzyczasie kilku kierowców miało drobne przygody. Alonso i Heidfeld próbowali trochę za mocno, przez co wyjechali z toru na wyjściu z zakrętu, natomiast Hamilton przyblokował koła bolidu na dohamowaniu do pierwszego zakrętu i pojechał tam bardzo szeroko. Na 25 minut przed końcem pękła bariera minuty i 19 sekund. Jako pierwszy granicę tę przekroczył Hamilton z czasem 1:18,910. Niedługo potem Brytyjczyk zjechał jednak do boksów, co sugeruje, że miał na pokładzie niewiele paliwa. Co ciekawe, do tego momentu nikt nie korzystał jeszcze z bardziej miękkiej mieszanki opon.

Piętnaście minut przed końcem sesji tor opustoszał i pozostało na nim tylko pięciu kierowców. Już w tym momencie większość zawodników zaczęło przygotowania do ostatniego wyjazdu na tor. Z czołówki jako pierwszy uczynił to Alonso, a niedługo po nim na tor powrócili Raikkonen, Hamilton i Massa. Gdy do końca pozostało już tylko 5 minut, na torze pojawili się wszyscy oprócz Marka Webbera. Czasy jednak nie ulegały poprawie, a na 2 minuty przed końcem w szykanie Dunlop bączka wykręcił Heidfeld. Niemiec mógł jednak kontynuować jazdę.

Na sam koniec na torze pojawili się wszyscy, jednak niewielu kierowców poprawiło swoje rezultaty. Cała sesja przebiegła bardzo spokojnie i nie doszło do żadnych incydentów. Na zakończenie sesji umożliwiono kierowcom wykonanie próbnego startu z pól startowych.

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 33°C
Temperatura powietrza: 22°C
Prędkość wiatru: 2,7 m/s
Wilgotność powietrza: 62%
Sucho

Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Kerb, 10.10.2008 07:33 Komentarz poprawiony przez moderatora[!]
Człowieku, dochamowanie? Choć włącz autokorektę, jeśli nie wiesz takich rzeczy i tłumaczysz coś dla portalu, gdzie hamowanie to połowa zawartości omal!!! Stylistycznie też do poprawy, zwłaszcza na początku...
____________
spokojnie panowie, spokojnie. Dzięki, poprawione ///deeze
...:::GodFather:::..., 10.10.2008 07:37[!]
@Kerb NO proszę znalazł nam się fanatyk polonista ktoś ci jeszcze ze świtu rzuca nowe info na serwis a ty tak, śmieszny jesteś, niby tego taki ten a gdzie kultura pytam...

Zwraca się ładnie uwagę autorowi co trzeba poprawić a nie wyjeżdża z pyskiem...
Szkot, 10.10.2008 07:44[!]
http://f1.gpupdat...2483&catID=1103-3086
Obrazek niczym z zeszłorocznego Silverstone ;) Jakby był deszcz to można by powiedzieć, że powtórka z rozrywki pt.: Fuji 2007 :)
Ofer710, 10.10.2008 08:48[!]
--->>W tym momencie można było dostrzec, że twardsza mieszanka opon zaczyna zapewniać optymalną przyczepność dopiero po kilku okrążeniach, co widać było po czasach czołówki. W tym momencie na prowadzenie....

za dużo 'w tym momencie', nie czepiam sie ale lubie ten portal, prace tworcow oceniam bardzo wysoko i zalezy mi rowniez na jakosci materialow tak jak innym (po poprawieniu post do kasacji oczywiscie)
olek, 10.10.2008 09:16[!]
To rowniez cos dorzuce ;)

"Co ciekawe do tego momentu nikt nie korzystał jeszcze z miększej mieszanki opon."

Jakiej mieszanki? Stopniowanie przymiotników.

Miekki, bardziej miekki, najbardziej miekki!
michael85, 10.10.2008 09:17[!]
Treningi to nie wszystko. Niedziela się liczy a w niedziele wygra Ferrari!

@Kerb
Nie myli się tylko ten co nic nie robi.
oligator, 10.10.2008 09:26[!]
ojej, a ja zaspalem i objerzalem tylko FP2 od 8smej05 do konca :/
pasior, 10.10.2008 10:05[!]
michael85 masz rację. niedziela jest zarezerwowana dla Massy.
Na ciągnięcie węża - w tym jest najlepszy. :)
POZDRAWIAM
michael85, 10.10.2008 10:49[!]
@Pasior
Poczekaj na Chiny, które rezerwują pobocza dla Hamiltona oraz Brazylię której powietrze wpływa na McLarena w takim stopniu, że komputer pokładowy "sam" się restartuje w czasie wyścigu!
andrzej45, 10.10.2008 12:13[!]
Jak widać McLaren trafia z ustawieniami i balansem w każdych warunkach przy czym Hamilton niestety jak dla mnie jest piekielnie szybki.
Qnik, 10.10.2008 14:22[!]
Sorry za błędy, ale jak pisze się w środku nocy naprawdę zdarza się... Postaram się tego unikać ;)
Kerb, 12.10.2008 00:37[!]
Faktycznie, nie ma się co unosić. Ale osłabia mnie stwierdzenie, że polonista się znalazł. Nie jestem polonistą, jedynie uważam, że 'byle jak, ale się zachowuj". Robiąc błędy równasz w dół, a ja też lubię ten wortal i chciałbym nie odczuwać zażenowania zaglądając tu. Nie napisałem też nic śmiesznego ani niekulturalnego.
@michael85 - skąd ta pewność, że nic nie robię?
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca