F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2008
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Turcji
GP Monako
GP Kanady
GP Francji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Europy
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Chin
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2008
Klasyfikacje generalne 2008
Statystyki z sezonu 2008

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Silverstone.
Santander British Grand Prix 20086 lipca
Silverstone Circuit
Długość toru: 5,141 km
Liczba okrążeń: 60
Pełny dystans: 308,355 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:18,233 - Kimi Raikkonen (McLaren), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:18,739 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
222,630 km/h - Kimi Raikkonen (Ferrari), 2007
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.2Felipe MassaFerrari F20081:19,575--8
2.23Heikki KovalainenMcLaren MP4-231:19,5870,0120,01215
3.22Lewis HamiltonMcLaren MP4-231:19,6230,0480,03613
4.1Kimi RaikkonenFerrari F20081:19,9480,3730,32516
5.4Robert KubicaBMW Sauber F1.081:20,3670,7920,41911
6.5Fernando AlonsoRenault R281:20,4360,8610,0697
7.15Sebastian VettelToro Rosso STR31:20,5881,0130,15218
8.6Nelson Piquet JrRenault R281:20,6531,0780,06516
9.9David CoulthardRed Bull RB41:20,6981,1230,04516
10.7Nico RosbergWilliams FW301:20,7441,1690,04627
11.10Mark WebberRed Bull RB41:20,8921,3170,14810
12.12Timo GlockToyota TF1081:21,1021,5270,21022
13.3Nick HeidfeldBMW Sauber F1.081:21,1071,5320,00518
14.14Sebastien BourdaisToro Rosso STR31:21,1661,5910,05917
15.11Jarno TrulliToyota TF1081:21,2651,6900,09922
16.8Kazuki NakajimaWilliams FW301:21,2821,7070,01721
17.16Jenson ButtonHonda RA1081:21,9012,3260,6197
18.20Adrian SutilForce India VJM011:22,1692,5940,26816
19.21Giancarlo FisichellaForce India VJM011:22,2192,6440,05019
20.17Rubens BarrichelloHonda RA1081:24,1234,5481,9044
107% najlepszego czasu: 1:25,145

Felipe Massa (Ferrari) uzyskał najszybszy czas przejazdu jednego okrążenia w pierwszej sesji treningowej na torze Silverstone. Brazylijczyk udział w sesji zakończył jednak dużą kraksą po tym, jak wpadł w poślizg na oleju rozlanym z bolidu Fernando Alonso (Renault). Massa wyszedł na szczęście z tej krasy bez szwanku, choć tego samego nie dało się powiedzieć o jego bolidzie. Na drugiej i trzeciej pozycji uplasowali się kierowcy McLarena – Heikki Kovalainen i Lewis Hamilton.

Pierwsza sesja rozpoczęła się przy słonecznej pogodzie z częściowo zachmurzonym niebem. Prognoza pogody nie przewidywała opadów deszczu w trakcie piątkowych treningów – dopiero sobota miała być mokra, z możliwością deszczu także w trakcie niedzielnego wyścigu. Po standardowej serii okrążeń zapoznawczych, z których zrezygnowali tylko kierowcy Ferrari i Timo Glock (Toyota), na torze zapanowała cisza. Trzydniowe testy na Silverstone w ubiegłym tygodniu oznaczały, że nie należało spodziewać się zbyt dużej aktywności kierowców w porannej sesji.

W końcu po 16 minutach na tor powrócił Sebastian Vettel (Toro Rosso) i to właśnie Niemiec jako pierwszy ukończył okrążenie pomiarowe, uzyskując czas 1:22,972. Na kolejnym kółku Vettel pojechał szybciej w pierwszym sektorze, ale w drugim był już wolniejszy, by na koniec zjechać do boksów i tor znowu opustoszał. Kolejnym kierowcą, który przerwał ciszę był Kazuki Nakajima (Williams), który na tor wyjechał w 24 minucie. W ślad za nim z boksów wyjechał także Adrian Sutil (Force India).

Nakajima na swoim pierwszym okrążeniu pomiarowym popełnił kilka błędów i uzyskał czas 1:24,503, co było gorszym wynikiem od Vettela o ponad półtorej sekundy. Tymczasem Sutil wykręcił 1:23,690 na pierwszym kółku i wskoczył na drugie miejsce. Na kolejnych okrążeniach obaj kierowcy pojechali już szybciej od Vettela, podobnie jak i Jarno Trulli (Toyota), który w międzyczasie wyjechał na tor – Włoch znalazł się na szczycie tabeli czasowej z wynikiem 1:21,651. Drugi kierowca Toyoty – Glock był na najlepszej drodze do uzyskania lepszego czasu, ale wpadł w poślizg pod koniec pierwszego okrążenia i dopiero na drugim kółku wykręcił 1:21,579, by na kolejnym ustawić poprzeczkę na 1:21,125.

W międzyczasie Sutil zaliczył wycieczkę przełajową po wyboistym poboczu w okolicy zakrętu Becketts, ale obyło się bez większych dramatów. W 37 minucie okrążenie pomiarowe przejechał pierwszy kierowca ze ścisłej czołówki – Kimi Raikkonen (Ferrari), uzyskując czas 1:21,089. Na kolejnym kółku Fin poprawił się na 1:20,230, by wkrótce przełamać barierę jednej minuty i 20 sekund (1:19,948). Następnie sztuka ta powiodła się także Kovalainenowi, który wskoczył na pierwsze miejsce z czasem 1:19,919. Fin poprawił się na 1:19,682 na kolejnym kółku, a tymczasem przed Raikkonenem znalazł się także drugi kierowca McLarena – Hamilton (1:19,916).

Za połową sesji kolejność pierwszej dziesiątki była następująca: Kovalainen, Hamilton, Raikkonen, Vettel, Nelson Piquet Jr (Renault), David Coulthard (Red Bull), Mark Webber (Red Bull), Glock, Sebastien Bourdais (Toro Rosso) i Trulli. Nick Heidfeld (BMW Sauber) był jedenasty, a jego kolega zespołowy Robert Kubica jechał dopiero swoje pierwsze okrążenie pomiarowe. Polak uzyskał na nim bardzo słaby czas, jako że trafił na wolno jadącego Massę w ostatnim sektorze, który w dodatku nie zamierzał ustąpić mu miejsca. Po okazaniu swojej frustracji Kubica zwolnił, aby zrobić sobie nieco więcej przestrzeni i na kolejnym kółku wykręcił 1:20,694, co dało mu ósme miejsce.

Tymczasem na szczycie tabeli czasowej pojawił się Massa, ustawiając poprzeczkę na 1:19,575. Kubica także kontynuował jazdę i na jednym z kolejnych okrążeń uzyskał czas 1:20,367, awansując na piąte miejsce. W chwilę później w bolidzie Alonso nastąpiła awaria silnika lub układu przeniesienia napędu i Hiszpan, który zajmował w tym momencie szóste miejsce zjechał z toru, rozlewając olej przed szybkim zakrętem Stowe. Po oleju tym przejechał Trulli, ale nie stracił całkowicie kontroli nad bolidem i po krótkiej wycieczce poboczem powrócił na tor. Mniej szczęścia miał jednak Massa, który na dojeździe do zakrętu wpadł w poślizg i po wypadnięciu z toru uderzył dość mocno tyłem bolidu w barierę z opon. Tył Ferrari został bardzo poważnie uszkodzony, ale Brazylijczyk i tak miał szczęście, że zdołał wytracić sporo prędkości na asfaltowym poboczu.

Po wypadku Massy sesja została wstrzymana i porządkowi zabrali się za czyszczenie toru. Tymczasem Brazylijczyk trafił do centrum medycznego przy torze na badania kontrolne, choć z bolidu zdołał wyjść o własnych siłach i zamienił nawet kilka słów ze stojącym w pobliżu Alonso na temat tego, co się stało. Wznowienie sesji nastąpiło kwadrans przed upływem regulaminowych 90 minut, a jako pierwszy na tor wyjechał Giancarlo Fisichella (Force India). Cement posypany na olej w okolicy zakrętu Stowe oznaczał jednak, że kierowcy raczej nie zdołają już poprawić swoich czasów w tej sesji. W międzyczasie Massa powrócił do boksów i wyglądało na to, że wszystko jest w porządku, pomijając oczywiście zdemolowany bolid.

Hamilton był dość zdeterminowany, aby poprawić swoją pozycję i w 85 minucie udało mu się wykręcić czas 1:19,623, dzięki któremu przeskoczył Kovalainena i awansował na drugie miejsce. Kovalainen także próbował poprawić czas, ale trafił na spory tłok na torze i podróżującego poboczem w ostatnim sektorze Fisichellę, a więc musiał zwolnić. Fin zdążył jednak odzyskać drugie miejsce przed końcem sesji, uzyskując czas 1:19,587 i Hamilton musiał zadowolić się trzecim miejscem, plasując się przed Raikkonenem i Kubicą.

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 21°C
Temperatura powietrza: 17°C
Prędkość wiatru: 3,0 m/s
Wilgotność powietrza: 50%
Sucho

Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Igor Szmidt, 04.07.2008 12:39[!]
Ciekawe, czy do quala odbudują Ferkę.
grabuss, 04.07.2008 12:41[!]
kto to tam Kubicy niepuścił jak był na fastest lap?Niezauwazyłem -^-^
Damianos, 04.07.2008 12:41[!]
widać ferrari a zwłaszcza massa pokazał dobrą formę . o ile nie będzie miał problemów z odbudowanym bolidem to massa może wygrać wyścig . ale wkońcu to tylko treningi
biela, 04.07.2008 12:42[!]
IMO mało prawdopodobne. Tyle zostało z bolidu Massy:
http://i31.tinypic.com/x0wodx.jpg
Banditto, 04.07.2008 12:46[!]
Massa powinien zacząć zwracać uwagę na to, co dzieje się na torze, bo już drugi raz znalazł się w sytuacji, kiedy ktoś chce go wyprzedzić a on jedzie po optymalnej linii jazdy. Poza tym niech nauczy się jeździć tyłem, bo zamiast bezmyślnie blokować koła mógł próbować lekko skręcić to może nie przywaliłby w barierę z opon. Oczywiście nie można winić go za to, że wpadł w poślizg, bo była tam ścieżka oleju, którą zostawił za sobą Alonso. Wygląda na to, że Renault wyciska ze swojego bolidu 110% i ma najbardziej awaryjny bolid.

@grabuss - to był Massa.
Bart, 04.07.2008 12:48[!]
Do quala to Felipe może sobie spokojnie T-carem śmigac (oczywiście od 3. treningu, bo dziś już mu tego nie wolno).
Rob3rt, 04.07.2008 12:51[!]
grabuss
Kubice blokował Filipe.
Z bolidem do kwali na pewno zdążą ale z drugiego treningu nici. Chociaż Massa prezentuje taką formę że nic mu nie będzie o ile nie wyjdą problemy zdrowotne.
macrocosm, 04.07.2008 13:04[!]
Niektórzy widać odpuszczają sobie treningi i oszczędzają sprzęt. Raz, że przed tygodniem tu testowali a dwa że od jutra zagości nad wyspą taki niż, że hoho i lepiej potrenować i ustawiać na mokrym i "pod mokry". Kwalifikacje i wyścig deszczowe na bank.
rafaello85, 04.07.2008 13:04[!]
Dobrze, że Massie nic się nie stało. Bolid skasowany, więc prawdopodobnie Felipe dziś już nie pojezdzi:( A to duży problem, bo nie wiadomo czy zdąży jutro ustawić odpowiednio setup swojego pojazdu. Mam też nadzieję, że dzisiejszy wypadek nie wpłynie niekorzystnie na jego jazdą w dalszej części weekendu.
Maraz, 04.07.2008 13:08[!]
No more Silverstone po 2009 :( Donington podpisało umowę na organizację GP. News za chwilę.
KAMA, 04.07.2008 13:12[!]
Dobrze że Massa cało wyszedł z tego i będzie brał udział w kolejnych sesjach. Tylko ciekawe czy mechanicy dają radę naprawić Ferrari. Całe szczęście że to nie Quale :D Bo by Massa musiał dostać karę.
sobiibos, 04.07.2008 13:26[!]
Rob3rt, 04.07.2008 13:33[!]
Donington ? no to niezłe!
Statek, 04.07.2008 13:50[!]
Massa nie popełnił błędu wjechał poprostu na olej pozatym dlaczego Rafaello Massa miałby dziś nie pojeździć?.To piątek kierowcy nie jeżdzą bolidami co będą na sobote moim zdaniem Massa Spokojnie w 2 sesji będzie jeździł.Maki blisko ,ale najlepsze czasy w końcówce na pustych bakach.Massa poprawiłby ten czas gdyby nie rozbił bolidu.
mbg, 04.07.2008 14:04[!]
A czy przypadkiem w tym sezonie nie weszła nowa regulacja zabraniająca stosowania dodatkowego bolidu. Wydaje mi się że przez weekend zespół może korzystac tylko z 2 bolidów, ale mogę się mylic.

PS. Siemka jestem nowy
rafaello85, 04.07.2008 14:23[!]
Statek---> nie ma już t-cara! Bolid zapasowy jest w częściach i mechanicy muszą go składać. Mogą się nie wyrobić, to samo z remontem uszkodzonego bolidu.
Statek, 04.07.2008 14:25[!]
rafaello85 wsumie racja zwracam honor ,ale wydaje mi sie,że Massa pojeździ.
rafaello85, 04.07.2008 14:31[!]
Statek--> Obyś miał rację:)
michal5, 04.07.2008 14:38[!]
pogoda w Silverstone na weekend

http://www.weathe...36hr_topnav_business
JaJacek, 04.07.2008 16:41[!]
Jeżeli Haidfeld bedzie się tak ślamazarzył, to dr Teissen nie zdzierży go i wymienie przed końcem sezonu jeszcze... Szkoda chłopa...
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca