F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2008
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Turcji
GP Monako
GP Kanady
GP Francji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Europy
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Chin
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2008
Klasyfikacje generalne 2008
Statystyki z sezonu 2008

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Silverstone.
Santander British Grand Prix 20086 lipca
Silverstone Circuit
Długość toru: 5,141 km
Liczba okrążeń: 60
Pełny dystans: 308,355 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:18,233 - Kimi Raikkonen (McLaren), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:18,739 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
222,630 km/h - Kimi Raikkonen (Ferrari), 2007
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 3  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.5Fernando AlonsoRenault R281:20,740--16
2.10Mark WebberRed Bull RB41:20,9880,2480,24818
3.23Heikki KovalainenMcLaren MP4-231:21,2660,5260,27814
4.15Sebastian VettelToro Rosso STR31:21,2770,5370,01119
5.22Lewis HamiltonMcLaren MP4-231:21,6680,9280,39114
6.6Nelson Piquet JrRenault R281:21,7861,0460,11814
7.14Sebastien BourdaisToro Rosso STR31:22,0591,3190,27321
8.12Timo GlockToyota TF1081:22,1831,4430,12421
9.1Kimi RaikkonenFerrari F20081:22,3551,6150,17220
10.17Rubens BarrichelloHonda RA1081:22,3871,6470,03217
11.16Jenson ButtonHonda RA1081:22,4401,7000,05319
12.2Felipe MassaFerrari F20081:22,4611,7210,02120
13.7Nico RosbergWilliams FW301:22,5441,8040,08318
14.11Jarno TrulliToyota TF1081:22,5561,8160,01220
15.3Nick HeidfeldBMW Sauber F1.081:22,9162,1760,36022
16.8Kazuki NakajimaWilliams FW301:23,0282,2880,11217
17.20Adrian SutilForce India VJM011:23,0492,3090,02122
18.21Giancarlo FisichellaForce India VJM011:23,1122,3720,06321
19.4Robert KubicaBMW Sauber F1.081:23,2822,5420,17020
20.9David CoulthardRed Bull RB41:32,11911,3798,8376
107% najlepszego czasu: 1:26,392

Fernando Alonso (Renault) uzyskał najszybszy czas przejazdu jednego okrążenia na wysychającym torze Silverstone podczas sobotniej sesji treningowej, bezpośrednio poprzedzającej kwalifikacje do wyścigu o Grand Prix Wielkiej Brytanii. Hiszpan pokonał o ponad 0,2 sekundy Marka Webbera (Red Bull) i o ponad pół sekundy Heikkiego Kovalainena (McLaren).

Trzecia sesja rozpoczęła się przy dość mokrej nawierzchni toru, ale deszcz już w tym momencie nie padał i z prognozy pogody wynikało, że dzisiaj już nie będzie więcej padać. Po serii standardowych okrążeń zapoznawczych, z których jak zwykle zrezygnowali kierowcy Ferrari, na tor od razu powrócił Timo Glock (Toyota), jednak Niemiec po jednym niepełnym kółku wrócił do boksów. Następnie tuż przed upływem 10 minut na torze pojawił się Jarno Trulli (Toyota), do którego wkrótce dołączyli Alonso i Lewis Hamilton (McLaren).

Na pierwszym pomiarowym kółku Trulli uzyskał na pośrednich oponach (intermediaty) czas 1:38,410. Alonso wykręcił na swoim pierwszym kółku 1:37,063, na co odpowiedzią Trullego było 1:36,766. Obydwu kierowców rozdzielił po chwili Hamilton (1:36,947), po czym na pierwsze miejsce wskoczył Alonso z czasem 1:34,648. Hamilton poprawił się na 1:35,176, ale po chwili przeskoczyli go Kimi Raikkonen (Ferrari), Nelson Piquet Jr (Renault) i Kovalainen. Następnie najszybsze czasy sesji uzyskali kierowcy Toro Rosso – Sebastien Bourdais i Sebastian Vettel, by zostać niemal od razu pokonanymi przez Piqueta i Alonso (1:32,998).

W 19 minucie Hamilton wykręcił 1:32,640 i znalazł się na pierwszej pozycji. Nieznacznie wolniej od Brytyjczyka pojechał Raikkonen, za którym na trzeciej pozycji pojawił się po chwili Felipe Massa (Ferrari). Po 20 minutach pierwsza dziesiątka wyglądała następująco: Hamilton, Raikkonen, Massa, Alonso, Kovalainen, Bourdais, Nico Rosberg (Williams), Vettel, Piquet i Glock. Robert Kubica (BMW Sauber) był w tym momencie dwunasty, ale po chwili szybciej od nie pojechali zespołowy kolega Nick Heidfeld i Kazuki Nakajima (Williams), tak więc Polak spadł na 14 miejsce.

W 27 minucie Glock uzyskał czas 1:33,037 i awansował na piąte miejsce. Na kolejnym kółku Niemiec jechał jeszcze szybciej, ale po zaliczenie niegroźnego poślizgu zdecydował się na powrót do boksów. Tymczasem Webber uzyskał czas 1:32,954 i wskoczył na drugie miejsce. Jeszcze szybciej (1:32,119) pojechał David Coulthard (Red Bull) i Szkot znalazłby się na pierwszej pozycji, gdyby Massa nie wykręcił w międzyczasie 1:31,557, awansując tym samym na szczyt tabeli czasowej. Kolejność w pierwszej dziesiątce po 34 minutach była następująca: Massa, Coulthard, Hamilton, Raikkonen, Webber, Alonso, Glock, Kovalainen, Bourdais i Rosberg.

W 37 minucie Glock wskoczył na drugie miejsce z czasem 1:32,085. Tymczasem Adrian Sutil (Force India) wykręcił 1:32,610, co dało mu świetne czwarte miejsce. W chwilę późnił dobry czas uzyskał także Kubica (1:32,627), plasując się tuż za Sutilem na piątej pozycji. Na torze znajdowało się w tym momencie tylko czterech kierowców, ale po chwili kolejni zaczęli powracać na tor. W 43 minucie Heidfeld wykręcił 1:27,300, jadąc już na oponach przeznaczonych na suchy tor. Tuż za Niemcem znalazł się po chwili Bourdais (1:29,605). Tymczasem Heidfeld poprawił się na 1:25,332, jednak nie cieszył się zbyt długo z pierwszej pozycji, bowiem po chwili szybciej od niego pojechali Alonso, Massa, Piquet i Bourdais (1:23,950).

Kolejność kierowców zmieniała się w szaleńczym tempie. Po 48 minutach najszybszymi czasami legitymowali się kierowcy Ferrari – Raikkonen i Massa. Następnie przed nimi znaleźli się Glock, Alonso, Webber i Vettel (1:22,914). Webber poprawił ten wynik na 1:22,281, by na kolejnym kółku ustawić poprzeczkę na 1:21,806. W międzyczasie okazało się, że Coulthard ma jakieś problemy z bolidem – dla niego sesja ta już się zakończyła. W 54 minucie Hamilton wykręcił 1:22,155 i awansował na drugie miejsce. Następnie Kovalainen wykręcił na bardziej miękkich oponach 1:21,266 i wskoczył na pierwsze miejsce. Odpowiedzią Hamiltona na to było 1:21,668 i na trzy minuty przed końcem sesji na czele klasyfikacji znajdowały się dwa McLareny.

W 58 minucie Piquet uzyskał czas 1:21,786 i awansował na trzecie miejsce. W chwilę później Vettel wskoczył na drugie miejsce, a na szczycie tabeli czasowej znaleźli się Alonso (1:20,740) i Webber (1:20,988) – czasów tych nikt nie zdążył już poprawić przed zakończeniem sesji. Kovalainen ukończył sobotni trening na trzeciej pozycji, a pierwszą piątkę zamknęli Vettel i Hamilton.

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 16°C
Temperatura powietrza: 19°C
Prędkość wiatru: 7,1 m/s
Wilgotność powietrza: 58%
Sucho

Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
gris, 05.07.2008 12:13[!]
Co tak Robert słabo? :/ Oglądał ktoś? Miał jakieś problemy czy jeździł z workami z piaskiem?
konrad111996666, 05.07.2008 12:13[!]
Robert cieńko ale myślę że jeździł na maksa zatankowany
Falarek, 05.07.2008 12:15[!]
Nawet jak na zatankowanie na maksa to słabo
dboss, 05.07.2008 12:17[!]
Może deszczyk padał i Robert nie jechał na idealnej nawierzchni.
Ducsen, 05.07.2008 12:22[!]
Temperatura toru: 16°C
Temperatura powietrza: 19°C
Prędkość wiatru: 7,1 m/s
Wilgotność powietrza: 58%
Sucho

No tak, na pewno deszczyk!
Gofer, 05.07.2008 12:26[!]
"It is much more overcast here today. There has been some heavy rain this morning and the track was declared wet for the start of the final practice session."
Maraz, 05.07.2008 12:26[!]
Deszcz nie padał, ale sesja zaczęła się na mokrym torze. Dopiero na koniec zaczęli jeździć na oponach na suchy tor.
Simi93, 05.07.2008 12:27[!]
na początku było mokro, ale z czasem idealna linia jazdy stawała się sucha. Robert bardzo słabo i ciężko tlumaczyć to paliwem. Widać było jakie problemy z prowadzeniem bolidu miał Robert. Nie jest dobrze...
gnt3c, 05.07.2008 12:28[!]
teraz pada ... wnioskowanie czegokolwiek z czasu Roberta jest bez sensu hehe...nie wiem czym sie podniecacie..."słabo", "słabo na maksa"...przeżywanie tego jest bez sensu...
farkf1, 05.07.2008 12:29[!]
Kubica pewnie problem z balansem bolidu ale i tak słabiej niż myślałem. Cieszy mnie 1 pozycja Alonso mimo, że to tylko trening.
gross, 05.07.2008 12:30[!]
http://f1.gpupdat...&catID=1104-3079 gdyby jeździli jak wyglądają...
hawaj, 05.07.2008 12:45[!]
gnt3c - wiesz czym się podniecamy ? Tym że oglądaliśmy trening i było widać ewidentne problemu Kubicy w prowadzeniu auta. Nawet gdy już wyjechał na "suchych" oponach, nadal nie mógł jechać szybko, ciągle się ślizgał. Inni w tym czasie kręcili najszybsze kółka, a Robert męczył się z autem. Coś jest nie tak z bolidem, zresztą nikt w F1 nie przejezdza specjalnie 2/3 kółka poślizgami.
czarodziej_f1, 05.07.2008 12:51[!]
Za treningi punktów się nie dostaje. Co z tego, że ktoś jest podczas FP 1 albo 19. Fajnie, ale to mi to lotto... Wiadomo, że każdy co innego testuje, z innym bagażem paliwa jeździ a wy rozpaczacie. Nie wiem czy to dobre porównanie, ale jak piszecie jakiś sprawdzian czy coś w tym stylu, to też od różnych zadań zaczynacie, a liczy się efekt końcowy, czyli ocena, a w tym przypadku miejsce na jakim dociera się na metę... A jak nadal się przejmujecie, to popatrzcie sobie na wyniki I i II sesji treningowej. Z resztą jeśli naprawdę oglądacie f1 już jakiś czas, to chyba czas najwyższy załapać, że miarodajne to jest dopiero Q2 a nie żadne treningi czy tym bardziej testy...:P
hawaj, 05.07.2008 15:16[!]
A jednak problemy Roberta z zawieszeniem nie były naszym wymysłem, jak pisali moi przedmówcy, sceptycy. Tak jak pisałem wcześniej, żaden kierowca nie zajmuje przypadkowo 19 miejsca i jak ma dobre auto to jedzie na ile może. Tym bardziej jeżeli ewidentnie widać kłopoty to po co doszukiwać się ukrywania formy.

@ czarodziej f1 - nadal uważasz że trening nie jest miarodajny ?
marrcus, 05.07.2008 17:41[!]
pewnie że nie, wystarczy spojrzeć na Q2
hawaj, 05.07.2008 17:43[!]
@ marrcus - chodziło o problemy Roberta a nie o całą klasyfikację !!
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca