F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2009
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Turcji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Europy
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2009
Klasyfikacje generalne 2009
Statystyki z sezonu 2009

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Hungaroring.
Magyar Nagydij 200926 lipca
Hungaroring
Długość toru: 4,381 km
Liczba okrążeń: 70
Pełny dystans: 306,630 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:18,436 - Q1, Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:19,071 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
192,802 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.2Heikki KovalainenMcLaren MP4-241:22,278--21
2.16Nico RosbergWilliams FW311:22,3370,0590,05927
3.1Lewis HamiltonMcLaren MP4-241:22,5540,2760,21720
4.14Mark WebberRed Bull RB51:22,6150,3370,06121
5.17Kazuki NakajimaWilliams FW311:22,6190,3410,00425
6.9Jarno TrulliToyota TF1091:22,7050,4270,08617
7.4Kimi RaikkonenFerrari F601:22,7960,5180,09123
8.3Felipe MassaFerrari F601:22,8550,5770,05925
9.7Fernando AlonsoRenault R291:23,0010,7230,14628
10.22Jenson ButtonBrawn BGP0011:23,1300,8520,12925
11.5Robert KubicaBMW Sauber F1.091:23,1460,8680,01624
12.6Nick HeidfeldBMW Sauber F1.091:23,1540,8760,00823
13.23Rubens BarrichelloBrawn BGP0011:23,2090,9310,05524
14.10Timo GlockToyota TF1091:23,2340,9560,02530
15.15Sebastian VettelRed Bull RB51:23,2831,0050,04925
16.21Giancarlo FisichellaForce India VJM021:23,4841,2060,20120
17.8Nelson Piquet JrRenault R291:23,6781,4000,19422
18.20Adrian SutilForce India VJM021:23,8451,5670,16718
19.12Sebastien BuemiToro Rosso STR41:23,9981,7200,15337
20.11Jaime AlguersuariToro Rosso STR41:24,2281,9500,23042
107% najlepszego czasu: 1:28,037

Heikki Kovalainen wykorzystał poprawki w swoim McLarenie do uzyskania najlepszego czasu przejazdu jednego okrążenia podczas pierwszej z dwóch piątkowych sesji treningowych na torze Hungaroring. Zwycięzca zeszłorocznego Grand Prix Węgier pokonał Nico Rosberga (Williams) o 0,059 sekundy, a swojego zespołowego kolegę Lewisa Hamiltona o ponad ćwierć sekundy. Robert Kubica po zaprezentowaniu obiecujących osiągów pierwszą sesję ukończył tuż za pierwszą dziesiątką.

Po serii okrążeń instalacyjnych jako pierwszy na tor powrócił nowy kierowca zespołu Toro Rosso – Jaime Alguersuari, uzyskując na swoim pierwszym okrążeniu pomiarowym w F1 czas 1:34,716. Na kolejnych okrążeniach Hiszpan wykręcił 1:31,457 i 1:29,313, a tymczasem na torze pojawił się także drugi kierowca Toro Rosso – Sebastien Buemi. Szwajcar już na swoim pierwszym okrążeniu pojechał szybciej od kolegi z zespołu (1:28,550), ale ten kontynuował poprawę i po 22 minutach mógł pochwalić się czasem 1:25,820 (0,074 szybciej od Buemiego).

Obaj kierowcy jeszcze przez kilka minut wymieniali się najlepszymi czasami, a na koniec ich pierwszych przejazdów sytuacja wyglądała następująco: Buemi miał czas 1:25,034, a Alguersuari 1:25,422. Na tor wyjechali tymczasem Nick Heidfeld, Jarno Trulli i Timo Glock. Heidfeld zaliczył tylko kolejne okrążenie instalacyjne i wrócił od razu do boksów, natomiast Trulli i Glock na pierwszych okrążeniach pomiarowych wykręcili odpowiednio 1:27,488 i 1:28,426. Kierowcy Toyoty poprawili się następnie na 1:26,044 i 1:26,478, aż w końcu Trulli po trzecim kółku wskoczył na pierwsze miejsce z czasem 1:24,983.

Na torze był już także Kimi Raikkonen – Fin na pierwszym szybkim kółku wykręcił 1:28,349. Kierowca Ferrari poprawił się po chwili na 1:25,273, natomiast Trulli swój pierwszy przejazd zakończył z czasem 1:24,057. Na drugie miejsce wskoczył w 39 minucie Fernando Alonso, wykręcając 1:24,861. Trzeci był w tym momencie Glock z czasem 1:24,913, jednak już po chwili Niemiec zajmował piąte miejsce, gdyż przed nim znaleźli się Felipe Massa (1:24,399) i Nico Rosberg (1:24,511). Massa awansował następnie na pierwsze miejsce z czasem 1:23,735. Robert Kubica na swoim pierwszym okrążeniu pomiarowym wykręcił 1:26,274, a po drugim zajmował już czwarte miejsce z czasem 1:24,338.

W połowie sesji najlepszy czas uzyskał Sebastian Vettel – 1:23,713. Następnie na czele klasyfikacji pojawili się Rosberg (1;23,268) i Alonso (1:23,553). Czas poniżej jednej minuty i 24 sekund uzyskał także Kubica – 1:23,818 – awansując po 48 minutach na siódme miejsce. Przed Polakiem znaleźli się następnie obydwaj kierowcy McLarena, ale Kubica jeszcze nie powiedział ostatniego słowa i po wykręceniu 1:23,219 był nawet chwilowo najszybszy, zanim na czele tabeli pojawił się Mark Webber (1:22,615). W międzyczasie Alguersuari poprawił swój czas na 1:24,679 i zajmował w tym momencie 17 miejsce, mając za sobą Nelsona Piqueta Jr, Giancarlo Fisichellę i Raikkonena.

Pół godziny przed końcem sesji kolejność kierowców była następująca: Webber, Hamilton, Kubica, Rosberg, Nakajima, Barrichello, Alonso, Vettel, Glock, Button, Massa, Kovalainen, Buemi, Trulli, Alguersuari, Heidfeld, Sutil, Piquet i Fisichella. Alguersuari, który zmniejszył swoją stratę do Webbera do 1,637 sekundy, na koniec swojego kolejnego przejazdu miał drobne problemy z bolidem i musiał zatrzymać się w alei serwisowej, ale bolid STR4 szybko został dopchnięty do garażu Toro Rosso i mechanicy mogli od razu zabrać się za usunięcie usterki.

W 67 minucie Alonso poprawił się na 1:23,073 i wskoczył na trzecie miejsce. Za Hiszpanem znalazł się wkrótce Nakajima z czasem 1:23,121, a w 78 minucie Trulli awansował na drugie miejsce po uzyskaniu czasu 1:22,831 (0,216 straty do Webbera). Kilka minut później nastąpiła także zmiana na pierwszej pozycji po tym, jak Hamilton pojechał nieznacznie szybciej od Webbera, wykręcając 1:22,554. Minutę przed końcem sesji Rosberg poprawił czas Hamiltona o 0,217 sekundy (1:22,337) i gdy zanosiło się na to, że to właśnie kierowca Williamsa wygra kolejny trening w tym sezonie, Kovalainen wykręcił 1:22,278 i zrzucił Niemca na drugie miejsce.

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 39°C
Temperatura powietrza: 26°C
Prędkość wiatru: 4,4 m/s
Wilgotność powietrza: 43%
Sucho

Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Winner, 24.07.2009 11:40[!]
Alguersuari zajął miejsce które się po nim spodziewałem
PoleP1, 24.07.2009 11:41[!]
Jaime w takim tempie to długość trzech wyścigów przejedzie :D
<Dr.DreS>, 24.07.2009 11:45[!]
Rosberg stracił formę, nie wygrywa już treningów :)
Rocket, 24.07.2009 11:48[!]
BMW może teraz z dumą powiedzieć, że zrównało się z BrawnGP xD
rafaello85, 24.07.2009 11:51[!]
Jak narazie McLaren bardzo wysoko. STR znowu na końcu -czyżby wprowadzone zmiany nic nie dały?
mateuszj90, 24.07.2009 12:01[!]
Mclaren wygląda na mocnego ,Williams też wyżej niż się spodziewałem ,dosyć nisko kierowcy Brawn GP i Red Bull(wyjątek Webber),BMW nie najgorzej szczególnie że Kubica był zadowolony z balansu(co jest rzadkością w tym sezonie),coś poprawki w STR na razie niewiele dały ale trzeba poczekać do kwalifikacji mimo wszystko Jaime pojechał moim zdaniem przynajmniej dobrze jak na pierwszy kontakt z bolidem F1 .
Agila, 24.07.2009 12:02[!]
Liczyłem ze Buemi trochę lepiej pojedzie, może w drugim treningu pogoni tego byka ;) [pewnie sie oswaja z maszyną tak jak kolega] Jaka równa jazda BMW tylko 8 tysięcznych. Heikki przypomniał o sobie. Drugi trening zapowiada się ciekawie.
Ducsen, 24.07.2009 12:22[!]
McLaren na oparach ;] A Alguersuari nawet nie najgorzej, w koncu to 2, a nie 4 sekundy...
Kamikadze2000, 24.07.2009 12:28[!]
No McLaren na razie potwierdza to, co zapowiadał, czego na razie nie można powiedzieć o Brawnie i RBR, które są trochę w kratkę. Myślę jednak, że czołowa dwójka wróci na swoje miejsce (oby tak, jak w pierwszych wyścigach). BMW nie tak źle. Widać, trochę poszli do przodu. Jaime na razie całkiem nieźle. Oby tak dalej!!!
rmn, 24.07.2009 12:47[!]
Alguersuari wcześniej jeździł samochodem F1? Ma stratę tylko 0.2 sek do Buemiego więc moim zdniem jak na pierwszy trening w życiu to całkiem nieźle. Poza tym Bourdais miałby pewnie > 0.2 sek straty;) Swoją drogą ciekawe czy będzie jeździł w jakimś nowym teamie F1. Moim zdaniem w innym zespole mógłby sobie radzić lepiej.
Sanki, 24.07.2009 12:50[!]
BMW i Williams na oparach :D Chciałbym, żeby Jaime wyprzedził Buemiego w qualu :) A jak z jego jazdą było? Przygody jakieś miał (Jaime)?
Aquos, 24.07.2009 12:51[!]
Nie oceniajcie straty Alguersuari'ego do Kovalainena, a do Buemiego - w porównaniu do zespołowego kolegi debiutant był wolniejszy o zaledwie 0,23 sek., więc wypadł całkiem przyzwoicie. Ale cokolwiek będzie można powiedzieć tak naprawdę dopiero po wyścigu.
Sir Wolf, 24.07.2009 13:53[!]
o co kaman z tym 107% najlepszego czasu? jak to zostanie przekroczone, to co wówczas?
pasior, 24.07.2009 13:55[!]
Ducsen - a wszyscy pozostali zatankowani pod korek
Sanki, 24.07.2009 14:10[!]
Sir Wolf to nic się nie stanie. Kiedyś po prostu było coś takiego, że Ci z gorszym czasem od 107% odpadali przed kwalifikacjami, czy coś takiego. Starsi stażem koledzy mnie poprawią ^^
jakub27-93, 24.07.2009 14:14[!]
mam nadzieje ze na podium znajdzie sie Renault Mclarem i Ferrari.... było by ciekawie ;))
Aquos, 24.07.2009 14:26[!]
Sir Wolf -> jak napisał(a) Sanki, dawniej kierowca, aby zostać dopuszczonym do udziału w GP musiał uzyskać czas okrążenia nie przekraczający 107% czasu, uzyskanego przez najszybszego kierowcę. Teraz ta informacja to już tylko pozostałość po dawnym systemie, podobnie jaki informacja o dostawcy opon.
Sir Wolf, 25.07.2009 08:31[!]
Mhm... Dzięki za obszerne info :)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca