F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2009
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Turcji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Europy
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2009
Klasyfikacje generalne 2009
Statystyki z sezonu 2009

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Valencia.
Telefonica Grand Prix of Europe 200923 sierpnia
Valencia Street Circuit
Długość toru: 5,419 km
Liczba okrążeń: 57
Pełny dystans: 308,883 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:37,842 - Q2, Sebastian Vettel (Toro Rosso), 2008
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:38,708 - Felipe Massa (Ferrari), 2008
Największa średnia prędkość wyścigu:
193,983 km/h - Felipe Massa (Ferrari), 2008
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 3  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.20Adrian SutilForce India VJM021:39,143--12
2.17Kazuki NakajimaWilliams FW311:39,2470,1040,10412
3.5Robert KubicaBMW Sauber F1.091:39,5130,3700,26612
4.2Heikki KovalainenMcLaren MP4-241:39,5530,4100,0408
5.16Nico RosbergWilliams FW311:39,7320,5890,17911
6.21Giancarlo FisichellaForce India VJM021:39,7640,6210,03212
7.22Jenson ButtonBrawn BGP0011:39,8830,7400,11910
8.1Lewis HamiltonMcLaren MP4-241:39,9500,8070,06712
9.9Jarno TrulliToyota TF1091:40,0170,8740,06711
10.8Romain GrosjeanRenault R291:40,0880,9450,07111
11.12Sebastien BuemiToro Rosso STR41:40,1180,9750,03012
12.23Rubens BarrichelloBrawn BGP0011:40,1921,0490,07410
13.6Nick HeidfeldBMW Sauber F1.091:40,2301,0870,03812
14.4Kimi RaikkonenFerrari F601:40,2601,1170,03012
15.7Fernando AlonsoRenault R291:40,4021,2590,1429
16.10Timo GlockToyota TF1091:40,4431,3000,04110
17.14Mark WebberRed Bull RB51:40,8791,7360,43610
18.15Sebastian VettelRed Bull RB51:40,9161,7730,0376
19.11Jaime AlguersuariToro Rosso STR41:41,1251,9820,20912
20.3Luca BadoerFerrari F601:42,1983,0551,07314
107% najlepszego czasu: 1:46,083

Adrian Sutil uzyskał najlepszy czas przejazdu jednego okrążenia na torze ulicznym w Walencji podczas ostatniej sesji treningowej przed kwalifikacjami do Grand Prix Europy, w której kierowcy mieli właściwie tylko 35 minut na jazdę. Powodem tego był olej rozlany przez Sebastiana Vettela w połowie sesji po awarii silnika lub skrzyni biegów w jego bolidzie RB5. Czerwona flaga zniknęła dopiero pięć minut przed końcem sesji i wówczas swoje najlepsze czasy uzyskali między innymi Sutil, Kazuki Nakajima i Robert Kubica, zajmując trzy czołowe miejsca.

Po serii okrążeń instalacyjnych, które na początku sesji wykonali wszyscy kierowcy, jako pierwszy na tor powrócił Lewis Hamilton, uzyskując w 16 minucie czas 1:42,103. Warto dodać, że Brytyjczyk jeździ w ten weekend wersją bolidu MP4-24 z mniejszym rozstawem osi. Wersja ta wymaga kilku nowych części, między innymi zmodyfikowanego nosa, jednak wczoraj zespół miał tylko jeden egzemplarz tego nosa i kiedy Hamilton uszkodził go na początku drugiej sesji, to oznaczało to dla niego koniec jazdy w piątek. Dziś na tor dotarły już nowe części zamienne i Hamilton mógł wznowić przygotowania do kwalifikacji i wyścigu.

Na drugim okrążeniu pomiarowym Hamilton poprawił się na 1:40,656, a za nim znaleźli się Kimi Raikkonen, Adrian Sutil, Sebastien Buemi, Giancarlo Fisichella, Robert Kubica, Jaime Alguersuari i Mark Webber. Kubica na drugim kółku poprawił się na 1:41,359 i wskoczył na drugie miejsce. Tymczasem Hamilton zszedł poniżej jednej minuty i 40 sekund (1:39,950) i umocnił się na pierwszej pozycji. Kolejne kółko Kubicy przyniosło czas 1:40,747, ale mimo to Polak spadł szybko na ósme miejsce, bowiem przed nim znaleźli się Nico Rosberg, Fernando Alonso, Sutil i kilku innych kierowców.

W 26 minucie Button wykręcił 1:40,052 i awansował na drugie miejsce, mając zaledwie 0,1 sekundy starty do Hamiltona. W chwilę później na szczycie tabeli czasowej znalazł się Kubica z czasem 1:39,939, a jeszcze szybciej pojechał Sutil, wykręcając 1:39,897. W 29 minucie na torze pojawiła się tymczasem czerwona flaga po tym, jak Sebastian Vettel zatrzymał się na torze w niebezpiecznym miejscu po problemach z bolidem, z którego ponadto wylało się na tor sporo oleju. Vettel zatrzymał się dość blisko wjazdu do boksów, zatem ściągnięciem bolidu do boksów mogli zająć się mechanicy Red Bulla. Niemiec zajmował w tym momencie 15 miejsce, mając niewiele ponad sekundę straty do Sutila.

Porządkowi przystąpili do czyszczenia toru, jednak zgodnie z przepisami zegar odmierzający czas do końca sesji nie został zatrzymany. Na 20 minut przed końcem sobotniego treningu wciąż wywieszona była czerwona flaga. Kolejność kierowców była w tym momencie następująca: Sutil, Kubica, Hamilton, Button, Grosjean, Fisichella, Rosberg, Alonso, Raikkonen, Glock, Barrichello, Trulli, Heidfeld, Nakajima, Vettel, Buemi, Webber, Alguersuari, Badoer i Kovalainen. Ostatecznie sesja została wznowiona tylko na ostatnie pięć minut. Na tor wyjechali wtedy wszyscy kierowcy z wyjątkiem Vettela, którego bolid wymagał dłuższej naprawy.

Pomimo dużej ilości proszku rozsypanego na rozlany olej z bolidu Vettela, kilku kierowców zdołało poprawić czasy w końcówce sesji, którą wygrał ostatecznie Sutil, wykręcając 1:39,143. Drugi czas uzyskał Nakajima – 1:39,247, a tuż za Japończykiem uplasował się Kubica (1:39,513). Czasy poniżej jednej minuty i 40 sekund uzyskali ponadto Kovalainen, Rosberg, Fisichella i Button.

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 41°C
Temperatura powietrza: 28°C
Prędkość wiatru: 2,2 m/s
Wilgotność powietrza: 59%
Sucho

Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Schumiro, 22.08.2009 13:15[!]
A ja się ciesze że nie ma Mikołaja w polsacie, dużo lepszy jest Maurycy ! Jeszcze tylko wymienić Borowczyka i będzie idealnie.
rafaello85, 22.08.2009 13:18[!]
A ja 100 razy bardziej wolałem Mikołaja Sokoła. Mam nadzieję, że w Belgii ponownie go usłyszymy.
scanner, 22.08.2009 13:22[!]
Literówka: mając zaledwie 0,1 sekundy starty
mateez, 22.08.2009 13:24[!]
Chlopaki widze, że ze studia komentują? Nie pojechali do Walencji czy cale studio tam pojechalo? Basza lansują :p
Adi1976, 22.08.2009 13:37[!]
->sisiorex, - 3mam Cię za słowo ;)
kibic sribic, 22.08.2009 13:41[!]
Ziutek sie zapędził:D
Pointrox, 22.08.2009 13:43[!]
Wróciłem ze spaceru. Odpaliłem F1WM aby zobaczyć wyniki 3. sesji treningowej... i padłem na plecy.
Co jak co, ale takiego cyrku to się nie spodziewałem ^^
Brawo Sutil i Kubica :D
Brawa także dla Grosjeana - zawędrował aż na 10. miejsce :>
shaq, 22.08.2009 13:49[!]
sisiorex:
trzymam za słowo :P
Robin Hood, 22.08.2009 13:53[!]
Wspaniale.Wierze,ze bedzie dobrze. W kwestii komentatorow-dla mnie najlepszy duet jaki mogl byc-Panowie Borowczyk i Sokol,choc tez bardzo lubie Pana Maurycego.Wprowadzaja fajna atmosfere i informuja o wszystkim tych,ktorzy mniej sie znaja na tym sporcie.O Panu Zientarskim juz nie mowie,bo pamietam tego zacnego czlowieka z takiego programu sprzed lat-Jarmark-swietny czlowiek.
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca