F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2009
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Turcji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Europy
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2009
Klasyfikacje generalne 2009
Statystyki z sezonu 2009

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Marina Bay.
SingTel Singapore Grand Prix 200927 wrze?nia
Marina Bay Street Circuit
Długość toru: 5,067 km
Liczba okrążeń: 61
Pełny dystans: 308,950 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:44,014 - Q2, Felipe Massa (Ferrari), 2008
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:45,599 - Kimi Raikkonen (Ferrari), 2008
Największa średnia prędkość wyścigu:
158,139 km/h - Fernando Alonso (Renault), 2008
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.23Rubens BarrichelloBrawn BGP0011:50,179--19
2.22Jenson ButtonBrawn BGP0011:50,3560,1770,17722
3.14Mark WebberRed Bull RB51:50,4160,2370,06021
4.7Fernando AlonsoRenault R291:50,5670,3880,15116
5.15Sebastian VettelRed Bull RB51:50,6140,4350,04716
6.2Heikki KovalainenMcLaren MP4-241:50,6990,5200,08521
7.1Lewis HamiltonMcLaren MP4-241:50,7150,5360,01617
8.5Robert KubicaBMW Sauber F1.091:50,8150,6360,10015
9.4Kimi RaikkonenFerrari F601:50,8650,6860,05019
10.17Kazuki NakajimaWilliams FW311:51,0890,9100,22425
11.16Nico RosbergWilliams FW311:51,4271,2480,33823
12.20Adrian SutilForce India VJM021:51,5441,3650,11714
13.12Sebastien BuemiToro Rosso STR41:51,6431,4640,09928
14.6Nick HeidfeldBMW Sauber F1.091:51,6561,4770,01315
15.10Timo GlockToyota TF1091:52,0831,9040,42720
16.9Jarno TrulliToyota TF1091:52,1351,9560,05220
17.3Giancarlo FisichellaFerrari F601:52,3902,2110,25524
18.21Vitantonio LiuzziForce India VJM021:52,9052,7260,51523
19.11Jaime AlguersuariToro Rosso STR41:53,2323,0530,32725
20.8Romain GrosjeanRenault R291:53,4583,2790,2269
107% najlepszego czasu: 1:57,892

Kierowcy Brawn GP – Rubens Barrichello i Jenson Button okazali się najszybsi podczas pierwszej sesji treningowej na ulicznym torze Marina Bay w Singapurze, podczas której Romain Grosjean próbował pójść w ślady swojego poprzenika z zespołu Renault – Nelsona Piqueta Jr, rozbijając się na zakręcie nr 17. Z tego powodu sesja została wstrzymana na niewiele ponad dziesięć minut, ponieważ w tym miejscu toru nadal nie ma miejsca na dźwig i usunięcie stojącego bolidu jest utrudnione. Robert Kubica pierwszy trening ukończył na ósmej pozycji, tracąc do Barrichello 0,636 sekundy.

Pierwsza sesja rozpoczęła się jeszcze przy świetle dziennym, ale słońce zaczynało zachodzić i włączone było już także sztuczne oświetlenie wokół toru. Pierwsza ważną informacją było to, że w drugim bolidzie Renault zasiadł cierpiący wczoraj na zatrucie pokarmowe Romain Grosjean, który zdołał jednak odzyskać siły przed dzisiejszymi treningami i otrzymał zgodę na jazdę. Oba samochody francuskiej stajni zgodnie z zapowiedzią pojawiły się na torze bez reklam ING i Mutua Madrilena. Po serii okrążeń instalacyjnych, które wykonali wszyscy kierowcy, na torze zapanowała na kilka minut cisza. Rubens Barrichello, który wykonał aż dwa okrążenia zapoznawcze, poinformował przez radio swojego inżyniera, że tor jest wciąż dość wyboisty.

W 17 minucie na tor z zamiarem ustanowienia czasów powrócili kierowcy Toro Rosso. Jaime Alguersuari na swoim pierwszym pełnym kółku wykręcił 2:00,874, tracąc ponad 1,5 sekundy do Sebastiena Buemiego, który wykręcił z kolei 1:59,195. Szwajcar po kilku okrążeniach poprawił się na 1:54,526, zwiększając swoją przewagę nad Alguersuarim do ponad trzech sekund, a w międzyczasie na torze pojawili się kolejni kierowcy: Giancarlo Fisichella na swoim pierwszym okrążeniu pomiarowym wykręcił 1:57,517, Grosjean – 2:00,957, Kazuki Nakajima – 1:56,985 i Mark Webber – 1:54,790. Buemi także był nadal na torze – Szwajcar na koniec swojego przejazdu wykręcił 1:53,757, mając 0,901 sekundy przewagi nad Fisichellą, który poprawił się na 1:54,658.

W 34 minucie Webber wykręcił 1:53,076 i znalazł się na pierwszej pozycji. Na drugie miejsce wskoczył Grosjean (1:53,513), ale już po chwili lepsze czasy od niego uzyskali Heikki Kovalainen (1:53,159) i Nico Rosberg (1:53,198). W chwilę później Kovalainen wpadł w poślizg na wciąż dość brudnej nawierzchni toru. Fin zdołał jednak nawrócić bolid i mógł kontynuować jazdę. W międzyczasie na pierwszej pozycji znalazł się Jenson Button z czasem 1:51,589. W 40 minucie Grosjean stracił kontrolę nad bolidem w zakręcie nr 17 – dokładnie tym samym, na którym jego poprzednik Nelson Piquet Jr spowodował celowy wypadek w zeszłym roku. Francuz uderzył tylnym kołem w bandę i zatrzymał się w poprzek toru, powodując wywieszenie czerwonej flagi.

Po usunięciu bolidu w bezpieczne miejsce, zielona flaga została wywieszona na 38 minut przed końcem sesji. Na tor wyjechało od razu większość kierowców. Kolejność w tym momencie była następująca: Button, Webber, Kovalainen, Rosberg, Hamilton, Fisichella, Grosjean, Nakajima, Buemi, Raikkonen, Trulli, Glock, Liuzzi, Alguersuari i Barrichello. Bez czasu byli między innymi Sebastian Vettel i obydwaj kierowcy BMW, ale Robert Kubica był już na torze – Polak na swoim pierwszym okrążeniu pomiarowym, ukończonym tuż przed upływem godziny od rozpoczęcia sesji, wykręcił 1:54,926. Kubica poprawił się następnie na 1:52,746 (P11), a tymczasem na czele klasyfikacji znalazł się Kovalainen z czasem 1:51,255. Fin nie cieszył się jednak długo z pierwszego miejsca, bowiem Button wykręcił 1:51,181.

Lider mistrzostw świata przełamał następnie barierę jednej minuty i 51 sekund, wykręcając 1:50,703. Brytyjczyk zakończył na tym swój przejazd, a tymczasem na drugie miejsce awansował Hamilton z czasem 1:50,715 (zaledwie 0,012 sekundy straty do Buttona). Czas poniżej jednej minuty i 51 sekund uzyskał następnie także Vettel – 1:50,790. Pierwszą piątkę na 20 minut przed końcem sesji zamykali Kovalainen i Barrichello. Kubica był dwunasty z czasem 1:51,911, tracąc mniej niż 0,1 sekundy do zespołowego kolegi Nick Heidfelda. Zespół BMW chwalił się przed pierwszą sesją, że poprawki przygotowane na wyścig w Singapurze powinny poprawić osiągi ich bolidu o około sekundę, ale jak dotychczas tempo Heidfelda i Kubicy nie potwierdzało tego.

W 78 minucie Buemi poprawił się na 1:51,643, awansując na dziewiąte miejsce (0,940 sekundy straty do Buttona). W 83 minucie najlepszy czas sesji uzyskał Barrichello – 1:50,549, pokonując kolegę z zespołu Brawn GP o 0,154 sekundy. W międzyczasie Kubica wskoczył do pierwszej dziesiątki z czasem 1:51,543, by poprawić się następnie na 1:50,815, co dało mu szóste miejsce. W chwilę później na drugie miejsce wskoczył Kovalainen, wykręcając 1:50,699. Barrichello poprawił się na koniec na 1:50,179, by "wygrać" pierwszą sesję z przewagą 0,177 sekundy nad Buttonem, który wykręcił w końcówce 1:50,356. W pierwszej ósemce znaleźli się także Webber, Alonso, Vettel, Kovalainen, Hamilton i Kubica, którego strata do Barrichello wyniosła 0,636 sekundy.

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 32°C
Temperatura powietrza: 31°C
Prędkość wiatru: 1,1 m/s
Wilgotność powietrza: 69%
Sucho

Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
YAHoO, 25.09.2009 14:09[!]
Brawny jak na razie trzymają poziom, lecz jeśli taki stan rzeczy się utrzyma o Rubens może pomarzyć o tytule.
lakeman, 25.09.2009 14:16[!]
Grosjean zrobił szacun dla swojego poprzednika i rozbił się na 'aferowym' zakręcie.. Niezły śmiech musiał być :) Przynajmniej ja miałem.
A może Renault kazało mu się celowo rozbić, żeby uwiarygodnić że tam można łatwo stracić kontrolę nad bolidem?:P
noofaq, 25.09.2009 14:27[!]
Bob Bell się smiał pod nosem jak widział Romana w zakręcie 17 ;)
paolo, 25.09.2009 14:37[!]
Niezłe jaja. Ciekawe czy to przypadek, że Grosjean zrobił powtórkę z rozrywki czy opery mydlanej ciąg dalszy. W końcu człowiek Briatore ale jakoś nie mogę wymyślić motywu.
Kordas, 25.09.2009 14:44[!]
Gdyby w tym momencie w treningu prowadził Alonso to powiedziałbym że to spisek mający na celu wygranie treningu przez Alonso :P
Kamikadze2000, 25.09.2009 14:56[!]
Brawny na szczycie - i oby tak do konca sezonu!!! :))
distinto, 25.09.2009 16:45[!]
Czyżby Toyota skopiowała pomysł BMW na tylne skrzydło z Barcelony?
...
edit: coś chyba źle spojrzałem:)
rafaello85, 25.09.2009 21:38[!]
Grosjeanowi jeszcze daleko do Piqueta;) Nelson wykonał tam dużo bardziej widowiskowy manewr;)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca