F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2009
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Turcji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Europy
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2009
Klasyfikacje generalne 2009
Statystyki z sezonu 2009

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Marina Bay.
SingTel Singapore Grand Prix 200927 wrze?nia
Marina Bay Street Circuit
Długość toru: 5,067 km
Liczba okrążeń: 61
Pełny dystans: 308,950 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:44,014 - Q2, Felipe Massa (Ferrari), 2008
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:45,599 - Kimi Raikkonen (Ferrari), 2008
Największa średnia prędkość wyścigu:
158,139 km/h - Fernando Alonso (Renault), 2008
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 3  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.1Lewis HamiltonMcLaren MP4-241:47,632--15
2.15Sebastian VettelRed Bull RB51:47,9090,2770,27717
3.16Nico RosbergWilliams FW311:48,3320,7000,42318
4.2Heikki KovalainenMcLaren MP4-241:48,4200,7880,08814
5.5Robert KubicaBMW Sauber F1.091:48,5010,8690,08116
6.6Nick HeidfeldBMW Sauber F1.091:48,5260,8940,02513
7.23Rubens BarrichelloBrawn BGP0011:48,5510,9190,02516
8.10Timo GlockToyota TF1091:48,6731,0410,12217
9.12Sebastien BuemiToro Rosso STR41:48,7541,1220,08117
10.9Jarno TrulliToyota TF1091:48,7571,1250,00312
11.17Kazuki NakajimaWilliams FW311:48,8311,1990,07417
12.4Kimi RaikkonenFerrari F601:48,8641,2320,03316
13.14Mark WebberRed Bull RB51:48,8761,2440,01215
14.22Jenson ButtonBrawn BGP0011:48,9211,2890,04517
15.7Fernando AlonsoRenault R291:49,0321,4000,11115
16.21Vitantonio LiuzziForce India VJM021:49,0551,4230,02316
17.20Adrian SutilForce India VJM021:49,1221,4900,06717
18.11Jaime AlguersuariToro Rosso STR41:49,3991,7670,27717
19.8Romain GrosjeanRenault R291:49,6412,0090,24216
20.3Giancarlo FisichellaFerrari F601:50,0392,4070,39821
107% najlepszego czasu: 1:55,166

Lewis Hamilton wygrał sobotnią sesję treningową na ulicznym torze Marina Bay po tym, jak zespół McLaren zmienił mu podwozie po piątkowych treningach ze względu na problem z elektryką. Brytyjczyk pokonał o 0,277 sekundy Sebastiana Vettela, a na kolejnych czterech pozycjach znaleźli się Nico Rosberg, Heikki Kovalainen, Robert Kubica i Nick Heidfeld. Ponadto poniżej jednej sekundy straty do Hamiltona zmieścił się także Rubens Barrichello.

Po serii standardowych okrążeń instalacyjnych, w 13 minucie na tor jako pierwszy powrócił Giancarlo Fisichella. Włoch uzyskał dość słaby czas – 1:58,445 – po tym, jak na swoim okrążeniu natrafił na wolno jadącego Romaina Grosjeana. Tymczasem Jaime Alguersuari zatrzymał się w wyjeździe z boksów ze względu na bliżej niezidentyfikowany problem i jego auto zostało zapchane przez mechaników z powrotem do garażu Toro Rosso. W międzyczasie Fisichella poprawił się na 1:52,914, ale wystarczyło to tylko na siódme miejsce, podczas gdy na czele klasyfikacji po upływie 20 minut od rozpoczęcia sesji znaleźli się Nico Rosberg (1:50,134) i Kimi Raikkonen (1:50,347).

W 21 minucie Robert Kubica jako pierwszy uzyskał czas poniżej jednej minuty i 50 sekund – 1:49,679. W chwilę później szybciej pojechał Rosberg, poprawiając się na 1:49,447. Odpowiedzią Polaka na to był czas 1:49,434, który pozwolił mu na odzyskanie pierwszego miejsca, ale tylko na chwilę, bowiem w 25 minucie Lewis Hamilton wykręcił 1:48,346. Następnie przed Kubicą znaleźli się także Rubens Barrichello, Heikki Kovalainen i Nick Heidfeld. W międzyczasie Raikkonen miał drobny problem w zakręcie przed tunelem pod trybuną i musiał skorzystać z wstecznego biegu, ale obyło się bez większych dramatów.

W połowie sesji kolejność kierowców była następująca: Hamilton, Vettel, Barrichello, Kovalainen, Heidfeld, Alonso, Kubica, Rosberg, Button, Glock, Nakajima, Sutil, Webber, Raikkonen, Buemi, Grosjean, Alguersuari, Liuzzi, Fisichella i Trulli. W 40 minucie Nakajima wykręcił 1:49,358 i awansował na siódme miejsce. W chwilę później poprawili się także Kovalainen (1:48,427 – P2), Glock (1:48,680 – P3), Barrichello (1:48,735 – P4), Rosberg (1:48,739 – P5), Alonso (1:49,032 – P6), Sutil (1:49,122 – P7) i Kubica (1:49,137 – P8). W 45 minucie Rosberg wykręcił 1:48,332 i wskoczył na drugie miejsce. Do czołowej dziesiątki wskoczył następnie Trulli po uzyskaniu czasu 1:48,796 (P6).

W 51 minucie zajmujący do tego momentu 19 miejsce Raikkonen wykręcił na bardziej miękkich oponach 1:48,864 i przesunął się na siódme miejsce. W chwilę później najlepszym czasem sesji popisał się Vettel, jako pierwszy przełamując barierę jednej minuty i 48 sekund (1:47,938). Niemiec poprawił się następnie na 1:47,909, powiększając swoją przewagę nad Hamiltonem do 0,288 sekundy. Brytyjczyk także był na bardzo szybkim okrążeniu (rekord w pierwszym sektorze), ale w drugim sektorze popełnił błąd i musiał skorzystać z bocznej uliczki. Kovalainen ustanowił z kolei rekord w drugim sektorze, ale z powodu prawdopodobnie żółtej flagi musiał zwolnić w ostatnim sektorze.

Na kolejnym kółku Hamilton nie miał już zbyt dużych problemów (poza trafieniem na Fisichellę, który szybko usunął mu się jednak z drogi) i wykręcił 1:47,632, wygrywając tym samym sobotnią sesję treningową. Poniżej jednej sekundy straty do Brytyjczyka zmieścili się Vettel, Rosberg, Kovalainen, Kubica, Heidfeld i Barrichello. Tymczasem Button ostatnią sesję przed kwalifikacjami ukończył dopiero na 14 pozycji, będąc bardzo niezadowolonym ze swojego bolidu.

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 31°C
Temperatura powietrza: 31°C
Prędkość wiatru: 1,1 m/s
Wilgotność powietrza: 62%
Sucho

Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
kibic sribic, 26.09.2009 14:18[!]
Hamilton, Kubica i Heidfeld zajęli pozycje zgodne z numerami :-P
Kamikadze2000, 26.09.2009 14:19[!]
A narzekali na Badoera. To tylko potwierdza, że bolid jest zrobiony pod Massę. ;)
luki14, 26.09.2009 14:30[!]
Ma ktos ten ala bączek Vettela? :D
Nirnroot, 26.09.2009 14:33[!]
@ Kamikadze2000 - bzdura, to potwierdza, że Ferrari nie umie ustawiać bolidów... z Badoerem przypuszczałem to samo, dopiero teraz mi się to potwierdziło klarownie... szkoda, że zmarnują w sumie Fisiemu te wyścigi, ale sa szybsi o te 0,2sek. z nim niż z Badoerem...
grabuss, 26.09.2009 14:41[!]
Lewis rozstał się z Nicole i już lepsze czasy :P
Przemysław, 26.09.2009 14:53[!]
Nie rozstał się :P
maroo, 26.09.2009 14:58[!]
Zrobiony pod Massę - co za kretyn.
Sanki, 26.09.2009 16:50[!]
@maroo - czemu kretyn?

Kimi to jest jeden z najlepszych kierowców wszech czasów, więc nie wiem co w tym dziwnego? Kimi potrafi pojechać szybciej nawet czołgiem od zaawansowanego czołgisty. W 2007 bolid był zrobiony pod Kimiego i jak się skończyło pamiętamy wszyscy. W 2010 w McL pokaże Hamiltonowi, kto jest lepszy :)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca