|
|
|
|
|
|
SingTel Singapore Grand Prix 2009 | 27 wrze?nia |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:44,014 - Q2, Felipe Massa (Ferrari), 2008 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:45,599 - Kimi Raikkonen (Ferrari), 2008 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 158,139 km/h - Fernando Alonso (Renault), 2008 |
| |
Sesja treningowa 3 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 1 | Lewis Hamilton | McLaren MP4-24 | | 1:47,632 | - | - | 15 |
2. | 15 | Sebastian Vettel | Red Bull RB5 | | 1:47,909 | 0,277 | 0,277 | 17 |
3. | 16 | Nico Rosberg | Williams FW31 | | 1:48,332 | 0,700 | 0,423 | 18 |
4. | 2 | Heikki Kovalainen | McLaren MP4-24 | | 1:48,420 | 0,788 | 0,088 | 14 |
5. | 5 | Robert Kubica | BMW Sauber F1.09 | | 1:48,501 | 0,869 | 0,081 | 16 |
6. | 6 | Nick Heidfeld | BMW Sauber F1.09 | | 1:48,526 | 0,894 | 0,025 | 13 |
7. | 23 | Rubens Barrichello | Brawn BGP001 | | 1:48,551 | 0,919 | 0,025 | 16 |
8. | 10 | Timo Glock | Toyota TF109 | | 1:48,673 | 1,041 | 0,122 | 17 |
9. | 12 | Sebastien Buemi | Toro Rosso STR4 | | 1:48,754 | 1,122 | 0,081 | 17 |
10. | 9 | Jarno Trulli | Toyota TF109 | | 1:48,757 | 1,125 | 0,003 | 12 |
11. | 17 | Kazuki Nakajima | Williams FW31 | | 1:48,831 | 1,199 | 0,074 | 17 |
12. | 4 | Kimi Raikkonen | Ferrari F60 | | 1:48,864 | 1,232 | 0,033 | 16 |
13. | 14 | Mark Webber | Red Bull RB5 | | 1:48,876 | 1,244 | 0,012 | 15 |
14. | 22 | Jenson Button | Brawn BGP001 | | 1:48,921 | 1,289 | 0,045 | 17 |
15. | 7 | Fernando Alonso | Renault R29 | | 1:49,032 | 1,400 | 0,111 | 15 |
16. | 21 | Vitantonio Liuzzi | Force India VJM02 | | 1:49,055 | 1,423 | 0,023 | 16 |
17. | 20 | Adrian Sutil | Force India VJM02 | | 1:49,122 | 1,490 | 0,067 | 17 |
18. | 11 | Jaime Alguersuari | Toro Rosso STR4 | | 1:49,399 | 1,767 | 0,277 | 17 |
19. | 8 | Romain Grosjean | Renault R29 | | 1:49,641 | 2,009 | 0,242 | 16 |
20. | 3 | Giancarlo Fisichella | Ferrari F60 | | 1:50,039 | 2,407 | 0,398 | 21 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:55,166 |
|
|
Lewis Hamilton wygrał sobotnią sesję treningową na ulicznym torze Marina Bay po tym, jak zespół McLaren zmienił mu podwozie po piątkowych treningach ze względu na problem z elektryką. Brytyjczyk pokonał o 0,277 sekundy Sebastiana Vettela, a na kolejnych czterech pozycjach znaleźli się Nico Rosberg, Heikki Kovalainen, Robert Kubica i Nick Heidfeld. Ponadto poniżej jednej sekundy straty do Hamiltona zmieścił się także Rubens Barrichello.
Po serii standardowych okrążeń instalacyjnych, w 13 minucie na tor jako pierwszy powrócił Giancarlo Fisichella. Włoch uzyskał dość słaby czas – 1:58,445 – po tym, jak na swoim okrążeniu natrafił na wolno jadącego Romaina Grosjeana. Tymczasem Jaime Alguersuari zatrzymał się w wyjeździe z boksów ze względu na bliżej niezidentyfikowany problem i jego auto zostało zapchane przez mechaników z powrotem do garażu Toro Rosso. W międzyczasie Fisichella poprawił się na 1:52,914, ale wystarczyło to tylko na siódme miejsce, podczas gdy na czele klasyfikacji po upływie 20 minut od rozpoczęcia sesji znaleźli się Nico Rosberg (1:50,134) i Kimi Raikkonen (1:50,347).
W 21 minucie Robert Kubica jako pierwszy uzyskał czas poniżej jednej minuty i 50 sekund – 1:49,679. W chwilę później szybciej pojechał Rosberg, poprawiając się na 1:49,447. Odpowiedzią Polaka na to był czas 1:49,434, który pozwolił mu na odzyskanie pierwszego miejsca, ale tylko na chwilę, bowiem w 25 minucie Lewis Hamilton wykręcił 1:48,346. Następnie przed Kubicą znaleźli się także Rubens Barrichello, Heikki Kovalainen i Nick Heidfeld. W międzyczasie Raikkonen miał drobny problem w zakręcie przed tunelem pod trybuną i musiał skorzystać z wstecznego biegu, ale obyło się bez większych dramatów.
W połowie sesji kolejność kierowców była następująca: Hamilton, Vettel, Barrichello, Kovalainen, Heidfeld, Alonso, Kubica, Rosberg, Button, Glock, Nakajima, Sutil, Webber, Raikkonen, Buemi, Grosjean, Alguersuari, Liuzzi, Fisichella i Trulli. W 40 minucie Nakajima wykręcił 1:49,358 i awansował na siódme miejsce. W chwilę później poprawili się także Kovalainen (1:48,427 – P2), Glock (1:48,680 – P3), Barrichello (1:48,735 – P4), Rosberg (1:48,739 – P5), Alonso (1:49,032 – P6), Sutil (1:49,122 – P7) i Kubica (1:49,137 – P8). W 45 minucie Rosberg wykręcił 1:48,332 i wskoczył na drugie miejsce. Do czołowej dziesiątki wskoczył następnie Trulli po uzyskaniu czasu 1:48,796 (P6).
W 51 minucie zajmujący do tego momentu 19 miejsce Raikkonen wykręcił na bardziej miękkich oponach 1:48,864 i przesunął się na siódme miejsce. W chwilę później najlepszym czasem sesji popisał się Vettel, jako pierwszy przełamując barierę jednej minuty i 48 sekund (1:47,938). Niemiec poprawił się następnie na 1:47,909, powiększając swoją przewagę nad Hamiltonem do 0,288 sekundy. Brytyjczyk także był na bardzo szybkim okrążeniu (rekord w pierwszym sektorze), ale w drugim sektorze popełnił błąd i musiał skorzystać z bocznej uliczki. Kovalainen ustanowił z kolei rekord w drugim sektorze, ale z powodu prawdopodobnie żółtej flagi musiał zwolnić w ostatnim sektorze.
Na kolejnym kółku Hamilton nie miał już zbyt dużych problemów (poza trafieniem na Fisichellę, który szybko usunął mu się jednak z drogi) i wykręcił 1:47,632, wygrywając tym samym sobotnią sesję treningową. Poniżej jednej sekundy straty do Brytyjczyka zmieścili się Vettel, Rosberg, Kovalainen, Kubica, Heidfeld i Barrichello. Tymczasem Button ostatnią sesję przed kwalifikacjami ukończył dopiero na 14 pozycji, będąc bardzo niezadowolonym ze swojego bolidu.
Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 31°C
Temperatura powietrza: 31°C
Prędkość wiatru: 1,1 m/s
Wilgotność powietrza: 62%
Sucho
Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|