F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2010
GP Bahrajnu
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Turcji
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2010
Klasyfikacje generalne 2010
Statystyki z sezonu 2010

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Albert Park.
Qantas Australian Grand Prix 201028 marca
Melbourne Grand Prix Circuit
Długość toru: 5,303 km
Liczba okrążeń: 58
Pełny dystans: 307,574 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:24,408 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:24,125 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
219,011 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.11Robert KubicaRenault R301:26,927--22
2.4Nico RosbergMercedes GP W011:27,1260,1990,19918
3.1Jenson ButtonMcLaren MP4-251:27,4820,5550,35622
4.7Felipe MassaFerrari F101:27,5110,5840,02918
5.5Sebastian VettelRed Bull RB61:27,6860,7590,17523
6.8Fernando AlonsoFerrari F101:27,7470,8200,06121
7.2Lewis HamiltonMcLaren MP4-251:27,7930,8660,04622
8.16Sebastien BuemiToro Rosso STR51:28,0141,0870,22121
9.12Witalij PietrowRenault R301:28,1141,1870,10025
10.15Vitantonio LiuzziForce India VJM031:28,1921,2650,07818
11.14Paul di RestaForce India VJM031:28,5371,6100,34525
12.3Michael SchumacherMercedes GP W011:28,5501,6230,01319
13.17Jaime AlguersuariToro Rosso STR51:28,5721,6450,02221
14.6Mark WebberRed Bull RB61:28,6831,7560,11122
15.22Pedro de la RosaBMW Sauber C291:29,4652,5380,78213
16.9Rubens BarrichelloWilliams FW321:29,7122,7850,24718
17.10Nico HulkenbergWilliams FW321:30,2493,3220,53726
18.23Kamui KobayashiBMW Sauber C291:31,5884,6611,3395
19.18Jarno TrulliLotus T1271:31,6524,7250,06413
20.19Heikki KovalainenLotus T1271:31,6544,7270,00226
21.25Lucas di GrassiVirgin VR-011:32,8315,9041,17725
22.21Bruno SennaHRT F1101:33,4016,4740,57024
23.20Karun ChandhokHRT F1101:34,2517,3240,85019
24.24Timo GlockVirgin VR-011:34,9257,9980,6748
107% najlepszego czasu: 1:33,012

Za nami pierwszy trening przed Grand Prix Australii. Najszybszym kierowcą podczas tej sesji okazał się Robert Kubica (Renault), który był o 0,2s szybszy od Nico Rosberga (Mercedes) oraz o prawie 0,6s szybszy od Jensona Buttona (McLaren). Polak cały czas plasował się w czołówce i systematycznie poprawiał swoje czasy, a najlepszy rezultat osiągnął podczas swego przedostatniego wyjazdu na tor.

Tradycyjnie po zapaleniu się zielonego światła wszyscy kierowcy wykonali okrążenia instalacyjne, po których zjechali do boksów. W tym momencie zaczęło się oczekiwanie na to, aż ktoś nagumuje nieco tor. Oczekiwanie to po około piętnastu minutach przerwał Bruno Senna (HRT). Jako pierwszy przejechał on również okrążenie pomiarowe, osiągając czas 1:37,989. Na torze w tym czasie pojawili się również kierowcy Virgin Racing.

Przedstawiciele czołowych ekip wyjechali na tor po nieco ponad 30 minutach oczekiwania, a jako pierwszy z nich czas ustanowił Lewis Hamilton (McLaren), poprawiając rezultat Senny o niemal 8 sekund. Brytyjczyk przejechał swoje pierwsze pomiarowe okrążenie w czasie 1:30,076.

Na swoim 4 okrążeniu w tarapaty wpadł Kamui Kobayashi (Sauber). Młody Japończyk ściął zakręt numer 11 rozpoczynający 3 sektor, uderzył w pachołek, urwał połowę przedniego skrzydła i zaliczył wizytę na poboczu przy zakręcie 12. Ponieważ na torze pozostało sporo szczątków, na 49 minut przed końcem sesji wywieszono czerwoną flagę. Sesję wznowiono po kilku minutach, gdy uprzątnięto tor. Kierowca Saubera może jednak mówić o dużym szczęściu, ponieważ po wypadnięciu z toru w tym samym miejscu dość poważny wypadek zaliczył dwa lata temu Timo Glock.

Piętnaście minut później na torze po raz kolejny pojawiła się czerwona flaga, a spowodował ją nie kto inny, jak... Kamui Kobayashi, w którego bolidzie tym razem po prostu odpadło całe przednie skrzydło. Japończyk znalazł się przez to w dość trudnej sytuacji, lecz udało mu się wyhamować z dużej prędkości na poboczu przy trzecim zakręcie. Był to dla niego oczywiście koniec jazdy w tej sesji.

Na czele klasyfikacji w tym momencie znajdował się Jenson Button (McLaren) z czasem 1:27,482. Kilkanaście minut później na czoło wysunął się Robert Kubica, który wykonał krótki przejazd i jako pierwszy zszedł poniżej 1 minuty i 27 sekund (1:26,927). Jak się później okazało, był to najszybszy czas tej sesji.

Na 10 minut przed końcem sesja zakończyła się również dla drugiego z kierowców teamu Petera Saubera – Pedro de la Rosy. Hiszpan zatrzymał się w pierwszym sektorze, a jego bolid został zepchnięty z toru. Zespoły uważane obecnie za najsilniejsze w stawce – Ferrari i Red Bull – nie włączyły się tym razem do walki o pierwsze miejsce, jednak równa jazda na przestrzeni całej sesji pozwoliła uplasować się kierowcom tych ekip w czołówce. Warto wspomnieć też o Michaelu Schumacherze, który był w tej sesji zdecydowanie wolniejszy od swojego partnera zespołowego – Nico Rosberga. Notował on co prawda w miarę równe czasy okrążeń, jednak stracił do młodszego Niemca niemal 1,4s.

Godną pochwały postawę zaprezentowały dziś nowe zespoły, których kierowcy wykazali się dużą aktywnością na torze i regularnie poprawiali swe osiągi. Po raz kolejny nie obyło się jednak bez problemów i znów ich przyczyną były głównie układy hydrauliczne. Cała sesja przebiegała raczej spokojnie, jednak nie obyło się bez kilku piruetów, które przytrafiły się między innymi Witalijowi Pietrowowi (Renault) oraz Jarno Trullemu (Lotus). Młody Rosjanin wpadł z dość dużym impetem na tarkę, co spowodowało, że z jego bolidu posypały się drobne części. Jego pojazd nie został jednak poważnie uszkodzony i Pietrow był w stanie dojechać do boksów.

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 32°C
Temperatura powietrza: 23°C
Prędkość wiatru: 7,4m/s
Wilgotność powietrza: 54%
Sucho

Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
silly boy, 26.03.2010 06:14[!]
wprawdzie piątkowy trening nie jest bardzo miarodajny ale wyniki dobrze prognozują dla Renault
F1-HELP, 26.03.2010 06:18[!]
łaaaał! Reno, Merc, Mac, Fer, RBR ;)
elidon, 26.03.2010 06:28[!]
Mam bardzo dobre przeczucie choć to tylko treningi.
Go Robert Go jesteśmy z Tobą
novap, 26.03.2010 06:33[!]
Bardzo miło widzieć nazwisko Kubka na szczycie tabelki, choćby tylko w piątkowym treningu :)
kovalf1, 26.03.2010 07:07[!]
Trening fajowy, Kubica pierwszy, piruety wielu kierowców, potężny pech Kobyashiego, częste zmiany lidera... Widać, że progres jest w HRT, powoli doganiają Virgina.
yorg, 26.03.2010 07:30[!]
Jaka była pogoda? Teraz kropi a czasy robią o 2s lepsze... Też padało?
biCampeon, 26.03.2010 07:50[!]
Nie padało. A w FP2 robili dobre czasy, zanim jeszcze zaczęło mocno padać.
pasior, 26.03.2010 08:26[!]
trening niby oki ale występy robercika w Australii prognozują coś innego...........
Sgt Pepper, 26.03.2010 08:44[!]
@pasior Idź się utop lepiej. Będzie większy pożytek. Jak nie masz nic rozsądnego do powiedzenia to lepiej zamilcz.
Tak jak ktoś kiedyś pięknie powiedział: "Lepiej milczeć i uchodzić za idiotę, niż się odezwać i rozwiać wszelkie wątpliwości".

P.S. "robercika" powinieneś pisać z dużej litery. Pominę już fakt że dla Ciebie to PAN Robert.
yorg, 26.03.2010 08:45[!]
@biCampeon - dzięki, już mam jasność.

@pasior - chłopak musi się kiedyś przełamać, może już teraz? :) Qual będzie bardzo ważny - takie mam wrażenie, Ciekawe jak w tym roku będzie z oponami i strategiami zespołów. Jak znów pojadą jakimś cudem na 1 stopa to bedzie zła wróżba na cały sezon.
pozdr!
Katatsuky, 26.03.2010 09:56[!]
Ciekawe jaki wplyw ma to nowe skrzydlo na wyniki
Robin Hood, 26.03.2010 09:59[!]
Ja wiem,że to tylko trening,ale tak mnie mów.
mariuszfm, 26.03.2010 15:51[!]
a ludzie nie wierzyli że BMW podczas testów szuka sponsorów i jedzie na oparach, teraz ładnie widać jacy są szybcy :P
mariusz10177, 26.03.2010 15:57[!]
Czemu taki ciekawy temat i super wynik jest na końcu ? Ktoś tu nie ma serca ? Powinno byc na 1 stronie !!!
Sir Wolf, 26.03.2010 21:11[!]
Pietrow ma pecha do tych krawężników :)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca