F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2010
GP Bahrajnu
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Turcji
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2010
Klasyfikacje generalne 2010
Statystyki z sezonu 2010

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Istanbul.
Turkish Grand Prix 201030 maja
Istanbul Park
Długość toru: 5,338 km
Liczba okrążeń: 58
Pełny dystans: 309,396 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:25,850 - Q2, Michael Schumacher (Ferrari), 2006
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:24,770 - Juan Pablo Montoya (McLaren), 2005
Największa średnia prędkość wyścigu:
219,497 km/h - Kimi Raikkonen (McLaren), 2005
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.2Lewis HamiltonMcLaren MP4-251:28,653--20
2.1Jenson ButtonMcLaren MP4-251:29,6150,9620,96221
3.3Michael SchumacherMercedes GP W011:29,7501,0970,13524
4.4Nico RosbergMercedes GP W011:29,8551,2020,10525
5.5Sebastian VettelRed Bull RB61:29,8671,2140,01230
6.11Robert KubicaRenault R301:30,0611,4080,19423
7.12Witalij PietrowRenault R301:30,0651,4120,00424
8.6Mark WebberRed Bull RB61:30,0971,4440,03226
9.8Fernando AlonsoFerrari F101:30,2941,6410,19720
10.14Adrian SutilForce India VJM031:30,5011,8480,20717
11.23Kamui KobayashiBMW Sauber C291:30,6151,9620,11420
12.15Vitantonio LiuzziForce India VJM031:30,8532,2000,23821
13.7Felipe MassaFerrari F101:30,8672,2140,01422
14.16Sebastien BuemiToro Rosso STR51:31,0112,3580,14424
15.22Pedro de la RosaBMW Sauber C291:31,2382,5850,22718
16.10Nico HulkenbergWilliams FW321:31,3552,7020,11723
17.9Rubens BarrichelloWilliams FW321:31,4642,8110,10919
18.17Jaime AlguersuariToro Rosso STR51:31,7353,0820,27127
19.19Heikki KovalainenLotus T1271:32,1613,5080,42624
20.18Jarno TrulliLotus T1271:32,9904,3370,82923
21.20Karun ChandhokHRT F1101:34,8766,2231,88613
22.25Lucas di GrassiVirgin VR-011:35,1376,4840,26121
23.24Timo GlockVirgin VR-011:35,5836,9300,44615
24.21Sakon YamamotoHRT F1101:36,1377,4840,55426
107% najlepszego czasu: 1:34,859

Kierowcy McLarena okazali się najszybsi podczas pierwszej sesji treningowej na torze Istanbul Park. Lewis Hamilton jako jedyny uzyskał czas poniżej jednej minuty i 29 sekund, pokonując aż o blisko sekundę zespołowego kolegę – Jensona Buttona. Na kolejnych dwóch pozycjach uplasowali się kierowcy Mercedesa – Michael Schumacher i Nico Rosberg, mając za sobą Sebastiana Vettela (Red Bull) i Roberta Kubicę (Renault).

Z uwagi na liczne zmiany w bolidach, wliczając w to „kanały F” w samochodach Force India, Red Bulla (tylko Sebastian Vettel korzystał na razie z tego systemu) i Williamsa, kierowcy wykonali sporo okrążeń instalacyjnych w porannej sesji. Czas okrążenia jako pierwszy uzyskał dopiero w 25 minucie sesji kierowca rezerwowy HRT – Sakon Yamamoto, który otrzymał na pierwszą sesję bolid Bruno Senny. Japończyk wykręcił 1:38,785, poprawiając się następnie na 1:37,082. Warto dodać, że Yamamoto zgubił na pierwszym przejeździe niewielki element tylnego skrzydła.

Po 34 minutach czas okrążenia miało ustanowionych czterech kierowców, a do akcji włączyli się Jarno Trulli, Heikki Kovalainen i Jaime Alguersuari – ten ostatni wykręcił 1:32,670 i znalazł się na czele klasyfikacji, mając jednak tylko pół sekundy przewagi nad Trullim. Alguersuari poprawił się po kilku okrążeniach na 1:32,409, ale jeszcze bardziej poprawił się Kovalainen, plasując się przez chwilę na pierwszej pozycji, zanim kierowca Toro Rosso wykręcił 1:32,071. W międzyczasie problemy techniczne dopadły Karuna Chandhoka – Hindus stracił niemal całkowicie napęd, ale jakoś zdołał dotoczyć się do alei serwisowej.

W połowie sesji czasy miało ustanowione nadal tylko czterech kierowców, ale na torze było już więcej samochodów i po chwili na czele klasyfikacji pojawił się Vettel z czasem 1:31,718, poprawiając się następnie na 1:30,730. Jeszcze szybciej pojechał Robert Kubica, wykręcając 1:30,471. Odpowiedzią Vettela na to był czas 1:30,540, a tymczasem kierowcy McLarena jako pierwsi przełamali barierę jednej minuty i 30 sekund: Jenson Button okazał się nieznacznie szybszy od Lewisa Hamiltona, wykręcając 1:29,623. Były mistrz świata na jednym z kolejnych okrążeń poprawił się jednak aż o sekundę, plasując się przed Buttonem z czasem 1:28,653.

Za kierowcami McLarena po upływie godziny od rozpoczęcia sesji znajdowali się Michael Schumacher, Vettel, Witalij Pietrow, Mark Webber i Kubica – Polak tracił już blisko półtorej sekundy do Hamiltona. Czasy mieli już ustanowione wszyscy kierowcy z wyjątkiem Chandhoka, którego bolid był wciąż naprawiany przez zespół HRT. Co ciekawe, Yamamoto nie był najwolniejszym kierowcą – najgorszy czas (1:37,811) miał Lucas di Grassi, przyzwyczajający się dopiero do poprawionego bolidu Virgin z powiększonym zbiornikiem paliwa. Z kierowców Ferrari w pierwszej dziesiątce znajdował się tylko Fernando Alonso – tuż za Kubicą na ósmej pozycji.

W 67 minucie Nico Rosberg wykręcił 1:29,855 i wskoczył na trzecie miejsce. Kilka minut później Kubica poprawił się na 1:30,077 i powrócił na siódme miejsce, będąc jednak nadal wolniejszym od zespołowego kolegi – Pietrowa. Kolejne okrążenie zmieniło ten stan rzeczy i Kubica znalazł się przed Rosjaninem, pokonując go o zaledwie 0,004 sekundy. Jedenaście minut przed końcem sesji Chandhok ukończył swoje pierwsze okrążenie pomiarowe i uplasował się na 22 pozycji. Trzy minuty przed końcem sesji Adrian Sutil wypadł z toru na wyjściu z ósmego zakrętu i uderzył w barierę z opon przodem bolidu, poważnie uszkadzając go. Kierowcy nic się nie stało, a żółta flaga oznaczała, że nikt nie będzie już mógł poprawić swojego czasu.

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 40°C
Temperatura powietrza: 29°C
Prędkość wiatru: 2,8 m/s
Wilgotność powietrza: 24%
Sucho

Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
witek2403, 28.05.2010 10:47[!]
Chociaż teraz Ferka dała se spokój z tym Malboro!
http://f1.gpupdat...&catID=1102-4462
sobiibos, 28.05.2010 10:58[!]
Ma ktoś moze tabele z predkościami jakie kto osiągał??
Pezo, 28.05.2010 11:03[!]
vivon, 28.05.2010 11:07[!]
noo Kubica w miare ladnie z predkosciami, czas moze nie najlepszy ale to dopiero 1szy trening...
Dornet, 28.05.2010 11:10[!]
RedBulle znowu się kryją xd
mat_eyo, 28.05.2010 11:14[!]
No no, Heikki tylko 0.5s za Jaime :D brawo Lotus! W moim sercu zajeli miejsce FI jeśli chodzi o wspieranie słabszych teamów.
dxx91, 28.05.2010 11:29[!]
Chandhok szaleństwo :) oba virginy połknięte
khey, 28.05.2010 11:42[!]
DIAC nadal na bocznej sekcji R30? podobno umowa opiewała do GP Monaco. Przedłużyli? Na długo? Jakiś link do newsa?
MELLERS, 28.05.2010 11:47[!]
Wiem, że to tylko trening i nie ma co za bardzo się podniecać, ale jestem mile zaskoczony postawą Renault :D
fibon, 28.05.2010 12:02[!]
tymczasem Yamamoto w spokoju rozwija bolid i pracuje nad setupem :D
Fan1, 28.05.2010 12:07[!]
Zapowiada się nuda, tor zdecydowanie przeciwko niespodziankom, kto ma wóz ten wygrywa. Pytanie, czy McLaren coś uszczknie RedBullom i to wszystko.
Edzix, 28.05.2010 12:20[!]
Dużo się nie zmieniło... Ferrari znowu na treningach nie pokazują swoich możliwości, co jest dobre bo niektórych znaffcuf to myli i pieją jak zepstue radio, że ekypa z Maranello jest już słabiutka :) Na dole ciekawa sytuacja, HRT przed Vigrginam !
eTekamote, 28.05.2010 12:50[!]
Brawo Heikki!
MJpoland, 28.05.2010 12:58[!]
Lotus ma już 2 sekundy przewagi nad innymi nowymi zespołami... widać, że chyba tylko oni mają szansę zaistnieć na dłużej niż jeden lub kilka sezonów w F1
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca