F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2011
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Turcji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2011
Klasyfikacje generalne 2011
Statystyki z sezonu 2011

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Gilles Villeneuve.
Grand Prix du Canada 201112 czerwca
Circuit Gilles Villeneuve
Długość toru: 4,361 km
Liczba okrążeń: 70
Pełny dystans: 305,270 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:12,275 - Ralf Schumacher (Williams), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:13,622 - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
207,165 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 3  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.1Sebastian VettelRed Bull RB71:13,381--21
2.5Fernando AlonsoFerrari 150° Italia1:13,7010,3200,32021
3.8Nico RosbergMercedes GP W021:13,9190,5380,21829
4.6Felipe MassaFerrari 150° Italia1:13,9560,5750,03720
5.4Jenson ButtonMcLaren MP4-261:14,3350,9540,37918
6.3Lewis HamiltonMcLaren MP4-261:14,4691,0880,13416
7.7Michael SchumacherMercedes GP W021:14,4881,1070,01923
8.10Witalij PietrowRenault R311:14,9171,5360,42923
9.14Adrian SutilForce India VJM041:15,2171,8360,30018
10.15Paul di RestaForce India VJM041:15,2431,8620,02617
11.12Pastor MaldonadoWilliams FW331:15,3121,9310,06919
12.9Nick HeidfeldRenault R311:15,3501,9690,03822
13.18Sebastien BuemiToro Rosso STR61:16,1382,7570,78817
14.19Jaime AlguersuariToro Rosso STR61:16,1452,7640,00719
15.16Kamui KobayashiSauber C301:16,2362,8550,09121
16.11Rubens BarrichelloWilliams FW331:16,4383,0570,20221
17.17Pedro de la RosaSauber C301:16,7063,3250,26822
18.20Heikki KovalainenLotus T1281:17,0933,7120,38721
19.21Jarno TrulliLotus T1281:17,5234,1420,43024
20.23Vitantonio LiuzziHRT F1111:18,9105,5291,38720
21.24Timo GlockVirgin MVR-021:19,0735,6920,16319
22.22Narain KarthikeyanHRT F1111:19,2135,8320,14022
23.25Jerome d'AmbrosioVirgin MVR-021:20,4757,0941,26219
24.2Mark WebberRed Bull RB7----
107% najlepszego czasu: 1:18,518

Najszybszym kierowcą w trzecim treningu przed GP Kanady był Sebastian Vettel z Red Bull Racing. Niemiec przejechał swoje najlepsze okrążenie (1:13,381) w końcówce sesji. Na drugim miejscu uplasował się kierowca Ferrari – Fernando Alonso (+0,320), a trzeci był Nico Rosberg (+0,538) z Mercedes GP.

Po pełnych różnego rodzaju incydentów piątkowych sesjach, nadszedł czas na pierwszy sobotni trening, który kierowcy rozpoczęli od okrążeń instalacyjnych, po których ponownie zjawili się w boksach. Warto wspomnieć, że po wczorajszych wypadkach dwa zespoły zdecydowały się na wymianę podwozia w swoich bolidach – Sauber w bolidzie Kamuiego Kobayashiego i Virgin w bolidzie Jerome'a D'Ambrosio.

Jako pierwszy czas w tej sesji ustanowił Nico Rosberg – 1:16,977, a na torze oprócz niego był w tym czasie jedynie jego kolega z zespołu – Michael Schumacher. Po dziesięciu minutach wyjeżdżać zaczęli też inni kierowcy. Programy poszczególnych kierowców na tę sesję były bardzo zróżnicowane i od początku w użyciu były obie mieszanki opon. Już na początku sesji, po raz kolejny trudne chwile przeżywał Kamui Kobayashi, który zaliczył znaczny uślizg tylnej osi w zakręcie numer 4.

Pechowo sobota zaczęła się natomiast Marka Webbera. W bolidzie Red Bull Racing po raz kolejny wystąpił problem z systemem KERS i jak się okazało, konieczna była wymiana baterii. W rezultacie Australijczyk nie pojawi się na torze do końca sesji. Najszybszym kierowcą na półmetku był Nico Rosberg z czasem 1:13,919, który wyprzedzał Sebastiana Vettela i Fernando Alonso.

Przez kolejnych dwadzieścia minut ruch na torze był umiarkowany, a kierowcy wykonywali głównie przejazdy z większą ilością paliwa. Do bardzo ciekawej informacji dotarło dziś BBC, które donosi, że system KERS Red Bulla jest o 30% słabszy od podobnych systemów systemów skonstruowanych i używanych przez Ferrari czy McLarena. Jednak jak mówi Christian Horner, jego zespół ma zyskiwać dzięki niewielkim rozmiarom tego systemu i nadrabiać dzięki aerodynamice całego bolidu.

Na kwadrans przed końcem na prowadzeniu pozostawał nadal Nico Rosberg (1:13,919), drugi, z identycznym czasem był Alonso, a trzeci Vettel. O ile ruch na torze zelżał, o tyle spory ruch rozpoczął się w garażach, gdzie zespoły rozpoczęły przygotowania do tradycyjnych symulacji przejazdów kwalifikacyjnych w końcówce treningu. Po raz ostatni wszyscy pojawili się na torze na około siedem minut przed pojawieniem się flagi w szachownicę.

Gdy już wydawało się, że kierowcy spokojnie dokończą sesję, w zakręcie numer 4 panowanie nad bolidem utracił, zastępujący Sergio Pereza w Sauberze Pedro de la Rosa, który uderzył tylnym prawym kołem w bandę po zewnętrznej stronie toru, by po odbiciu się od niej uderzyć ponownie tyłem bolidu w barierę po drugiej stronie toru. Kierowcy nic się nie stało i prawdopodobne jest, że bolid zostanie przygotowany na czas przed kwalifikacjami, gdyż uległ niewielkim uszkodzeniom. Wywieszona została też czerwona flaga, jednak zegar pokazywał już koniec czasu, co oznaczało, że sesja nie będzie już wznowiona. Po raz kolejny o zakwalifikowanie się do wyścigu walczyć będą musieli kierowcy Virgin i HRT, którzy nie zmieścili się w limicie 107%.

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 26°C
Temperatura powietrza: 23°C
Prędkość wiatru: 5,1 m/s
Wilgotność powietrza: 53%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
seba287yc, 11.06.2011 18:09[!]
Teraz widać jakie Lotus (ten zielony) robi postępy - prawie 1,5 sek przed HRT i Virgin...
Falarek, 11.06.2011 18:24[!]
@seba287yc ten "postęp" to raczej silniki od Renault
pablonzo, 11.06.2011 18:25[!]
@seba287yc - dokładnie, Team Lotus bardziej trzyma się Saubera i Williamsa niż HRT czy Virgin. Vettel jak zwykle najlepszy czas, w qualu pewnie będzie to samo, mam nadzieję, że w wyścigu będzie dużo zaciętej rywalizacji! Tymczasem oglądajcie 24H Le Mans! na żywo Eurosport 1 i 2 ;p
Aeromis, 11.06.2011 18:46[!]
@pablonzo
Co do Saubera to Lotusowi jeszcze bardzo daleko, Pedro de la Rosa wbity w bolid jak gwóźdź zamiast śrubki, poza tym Sauber z oponami w wyścigu jest za pan brat,a Kobayashi już nie pierwszy raz ma wielkie problemy a potem w wyścigu skacze o wiele pozycji. Williams z żenady która nam pokazywał na początku sezonu zaczął już się robić nierówny - zawsze to jakiś postęp. Być może w końcu ucelują i ograją czy to Williamsa, czy (prędzej) Toro Rosso.
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca