F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2015
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Rosji
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2015
Klasyfikacje generalne 2015
Statystyki z sezonu 2015

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Spa-Francorchamps.
Shell Belgian Grand Prix 201523 sierpnia
Circuit de Spa-Francorchamps
Długość toru: 7,004 km
Liczba okrążeń: 44
Pełny dystans: 308,052 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:44,503 - Q2, Jarno Trulli (Toyota), 2009
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:47,263 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2009
Największa średnia prędkość wyścigu:
229,266 km/h - Kimi Raikkonen (Ferrari), 2007
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.6Nico RosbergMercedes F1 W06 Hybrid1:51,082--19
2.44Lewis HamiltonMercedes F1 W06 Hybrid1:51,3240,2420,24224
3.3Daniel RicciardoRed Bull RB111:51,3730,2910,04918
4.7Kimi RaikkonenFerrari SF15-T1:51,4780,3960,10523
5.5Sebastian VettelFerrari SF15-T1:51,8660,7840,38821
6.26Daniił KwiatRed Bull RB111:51,9600,8780,09418
7.33Max VerstappenToro Rosso STR101:52,1581,0760,19827
8.55Carlos SainzToro Rosso STR101:52,4211,3390,26326
9.11Sergio PerezForce India VJM081:52,4231,3410,00220
10.77Valtteri BottasWilliams FW371:52,5111,4290,08819
11.13Pastor MaldonadoLotus E23 Hybrid1:52,5391,4570,02815
12.27Nico HulkenbergForce India VJM081:52,6141,5320,07520
13.12Felipe NasrSauber C341:52,6401,5580,02616
14.19Felipe MassaWilliams FW371:52,6531,5710,01322
15.9Marcus EricssonSauber C341:53,4262,3440,77316
16.14Fernando AlonsoMcLaren MP4-301:53,5022,4200,07615
17.30Jolyon PalmerLotus E23 Hybrid1:53,7992,7170,29723
18.22Jenson ButtonMcLaren MP4-301:54,2253,1430,42614
19.28Will StevensMarussia MR03B1:55,5014,4191,27616
20.98Roberto MerhiMarussia MR03B1:56,0865,0040,58517
107% najlepszego czasu: 1:58,858


Nico Rosberg uzyskał najlepszy czas okrążenia podczas pierwszej sesji treningowej przed Grand Prix Belgii. Na drugim miejscu uplasował się Lewis Hamilton, a na trzecim Daniel Ricciardo.

Podobnie jak w czwartek tor Spa przywitał kierowców i zespoły słoneczną pogodą. Jako pierwszy pi lane opuścił Daniił Kwiat. Wkrótce w ślad za kierowcą Red Bulla podążyli pozostali zawodnicy. Już po kilku minutach Mercedes zdecydował się na wymianę tylnego skrzydła w bolidzie Nico Rosberga, co wiązało się z dłuższym pobytem Niemca w alei serwisowej. Inauguracyjny rezultat sesji ustanowił Carlos Sainz (1:54,645s), za którym niedługo po tym znalazł się Max Verstappen.

Po dwudziestu minutach na czele tabeli figurowało już nazwisko Lewisa Hamiltona, który wykręcił czas 1:52,192s. W tym samym czasie na pracę jednostki napędowej narzekał Felipe Massa: „Silnik nie daje mi wystarczającej mocy” – powiedział Brazylijczyk swojemu inżynierowi. Problemy techniczne wystąpiły także w bolidzie Nico Rosberga, który w ślimaczym tempie powrócił do garażu stajni z Brackley. Tymczasem Jenson Button donosił swemu zespołowi o dużej podsterowności bolidu MP4-30.

W międzyczasie Hamilton kontynuował jazdę po torze, poprawiając swój wynik do poziomu 1:51,340s. Po trzydziestu minutach sesji dwukrotny mistrz świata dysponował ponad sekundową przewagą nad Danielem Ricciardo i Daniiłem Kwiatem. Na wysokim, czwartym miejscu plasował się Felipe Nasr, liczący na znaczące postępy płynące z wprowadzenia pakietu poprawek do silnika Ferrari, napędzającego jego Saubera. Przed półmetkiem sesji ruch na torze zmalał – okres względnego spokoju przerwał wyjazd Kimiego Raikkonena. Niedługo później do realizacji programu powrócił nico Rosberg, który zmarnował pierwsze pomiarowe okrążenie popełniając niegroźny błąd w Les Combes.

Około godziny 10:50 Pastor Maldonado stracił kontrolę nad swoim samochodem i uderzył w bariery na wyjeździe z zakrętu Malmedy. Ruch na torze został wstrzymany wywieszeniem czerwonych flag. Po mniej więcej dziesięciu minutach przerwy sesja została wznowiona. Kilka chwil później Rosberg mógł w końcu odnotować konkurencyjny czas – na tyle dobry, by dał mu on prowadzenie w tabeli (1:51,200s). Zgodnie z przewidywaniami weekend o GP Belgii nie najlepiej rozpoczęła stajnia McLarena – Button i Alonso plasowali się w klasyfikacji wyłącznie przed bolidami Manora.

Około piętnaście minut przed końcem zajęć Hiszpan odnotował drobną poprawę, awansując na czternastą lokatę. Tymczasem Rosberg podniósł poprzeczkę do poziomu 1:51,082s. W międzyczasie Hamilton znajdował się na znacznie wolniejszym przejeździe: „Cel to 1min56s” – informował inżynier.

Ostatnie minuty treningu przebiegały spokojnie, a na czołowych pozycjach nie doszło do większych zmian. Sebastian Vettel i Kimi Raikkonen – zajmujący odpowiednio piątą i czwartą pozycję – nie spuszczali z tempa, czego dowodem były wyjazdy poza tor oraz agresywne atakowanie krawężników. W końcowych minutach Rosberg poprosił swego inżyniera o sprawdzenie pracy samochodu – w odpowiedzi Niemiec otrzymał informację o tym, iż dane nie pokazują niczego niepokojącego.


  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
ChrisDeFirenze, 21.08.2015 11:50[!]
McLareny już były z nowymi silnikami?
enstone, 21.08.2015 11:51[!]
Maldonado po raz kolejny pokazuje swój kunszt w jeździe .......
rocque, 21.08.2015 12:03[!]
Chyba się nie przesłyszałem - zaraz na początku Andrzej powiedział ' Jos Verstappen z drugim czasem ' ;)
Pastor w formie, obiecująco też Red Bull i Toro Rosso - ciekawe czy znajdzie to przełożenie na sobotę i niedzielę.
krecik705, 21.08.2015 13:26[!]
Wiem, że wywołam tu zaraz potężną dyskusję lub burzę, ale co mi szkodzi. :-)

Kubica powiedział, że nie ma sensu startować w F1, skoro nie będzie jeździł na wszystkich torach, ale sądząc po tym, co wyprawia Crashtor Crashdonado (:-P) i jego obecnych wynikach, to Kubica miałby zdecydowanie więcej punktów niż on, mimo swojego inwalidztwa i nieobecności na kilku torach. No co za fujara...
macieiii, 21.08.2015 13:47[!]
@rocque może stary w piątki sobie posadę załatwił :)
bartoszcze, 21.08.2015 13:52[!]
Cytat krecik705 :
sądząc po tym, co wyprawia Crashtor Crashdonado (:-P) i jego obecnych wynikach, to Kubica miałby zdecydowanie więcej punktów niż on


Sądząc po tym, że w co najmniej pięciu z ośmiu wyścigów w tym sezonie, w których Crashtor nie zdobył punktów, przyczyną było zachowanie innych kierowców lub problemy techniczne, to RK też wiele więcej punktów by nie miał.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca