|
|
|
|
|
|
Shell Belgian Grand Prix 2015 | 23 sierpnia |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:44,503 - Q2, Jarno Trulli (Toyota), 2009 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:47,263 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2009 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 229,266 km/h - Kimi Raikkonen (Ferrari), 2007 |
| |
Sesja treningowa 1 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 6 | Nico Rosberg | Mercedes F1 W06 Hybrid | | 1:51,082 | - | - | 19 |
2. | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes F1 W06 Hybrid | | 1:51,324 | 0,242 | 0,242 | 24 |
3. | 3 | Daniel Ricciardo | Red Bull RB11 | | 1:51,373 | 0,291 | 0,049 | 18 |
4. | 7 | Kimi Raikkonen | Ferrari SF15-T | | 1:51,478 | 0,396 | 0,105 | 23 |
5. | 5 | Sebastian Vettel | Ferrari SF15-T | | 1:51,866 | 0,784 | 0,388 | 21 |
6. | 26 | Daniił Kwiat | Red Bull RB11 | | 1:51,960 | 0,878 | 0,094 | 18 |
7. | 33 | Max Verstappen | Toro Rosso STR10 | | 1:52,158 | 1,076 | 0,198 | 27 |
8. | 55 | Carlos Sainz | Toro Rosso STR10 | | 1:52,421 | 1,339 | 0,263 | 26 |
9. | 11 | Sergio Perez | Force India VJM08 | | 1:52,423 | 1,341 | 0,002 | 20 |
10. | 77 | Valtteri Bottas | Williams FW37 | | 1:52,511 | 1,429 | 0,088 | 19 |
11. | 13 | Pastor Maldonado | Lotus E23 Hybrid | | 1:52,539 | 1,457 | 0,028 | 15 |
12. | 27 | Nico Hulkenberg | Force India VJM08 | | 1:52,614 | 1,532 | 0,075 | 20 |
13. | 12 | Felipe Nasr | Sauber C34 | | 1:52,640 | 1,558 | 0,026 | 16 |
14. | 19 | Felipe Massa | Williams FW37 | | 1:52,653 | 1,571 | 0,013 | 22 |
15. | 9 | Marcus Ericsson | Sauber C34 | | 1:53,426 | 2,344 | 0,773 | 16 |
16. | 14 | Fernando Alonso | McLaren MP4-30 | | 1:53,502 | 2,420 | 0,076 | 15 |
17. | 30 | Jolyon Palmer | Lotus E23 Hybrid | | 1:53,799 | 2,717 | 0,297 | 23 |
18. | 22 | Jenson Button | McLaren MP4-30 | | 1:54,225 | 3,143 | 0,426 | 14 |
19. | 28 | Will Stevens | Marussia MR03B | | 1:55,501 | 4,419 | 1,276 | 16 |
20. | 98 | Roberto Merhi | Marussia MR03B | | 1:56,086 | 5,004 | 0,585 | 17 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:58,858 |
|
|
Nico Rosberg uzyskał najlepszy czas okrążenia podczas pierwszej sesji treningowej przed Grand Prix Belgii. Na drugim miejscu uplasował się Lewis Hamilton, a na trzecim Daniel Ricciardo.
Podobnie jak w czwartek tor Spa przywitał kierowców i zespoły słoneczną pogodą. Jako pierwszy pi lane opuścił Daniił Kwiat. Wkrótce w ślad za kierowcą Red Bulla podążyli pozostali zawodnicy. Już po kilku minutach Mercedes zdecydował się na wymianę tylnego skrzydła w bolidzie Nico Rosberga, co wiązało się z dłuższym pobytem Niemca w alei serwisowej. Inauguracyjny rezultat sesji ustanowił Carlos Sainz (1:54,645s), za którym niedługo po tym znalazł się Max Verstappen.
Po dwudziestu minutach na czele tabeli figurowało już nazwisko Lewisa Hamiltona, który wykręcił czas 1:52,192s. W tym samym czasie na pracę jednostki napędowej narzekał Felipe Massa: „Silnik nie daje mi wystarczającej mocy” – powiedział Brazylijczyk swojemu inżynierowi. Problemy techniczne wystąpiły także w bolidzie Nico Rosberga, który w ślimaczym tempie powrócił do garażu stajni z Brackley. Tymczasem Jenson Button donosił swemu zespołowi o dużej podsterowności bolidu MP4-30.
W międzyczasie Hamilton kontynuował jazdę po torze, poprawiając swój wynik do poziomu 1:51,340s. Po trzydziestu minutach sesji dwukrotny mistrz świata dysponował ponad sekundową przewagą nad Danielem Ricciardo i Daniiłem Kwiatem. Na wysokim, czwartym miejscu plasował się Felipe Nasr, liczący na znaczące postępy płynące z wprowadzenia pakietu poprawek do silnika Ferrari, napędzającego jego Saubera. Przed półmetkiem sesji ruch na torze zmalał – okres względnego spokoju przerwał wyjazd Kimiego Raikkonena. Niedługo później do realizacji programu powrócił nico Rosberg, który zmarnował pierwsze pomiarowe okrążenie popełniając niegroźny błąd w Les Combes.
Około godziny 10:50 Pastor Maldonado stracił kontrolę nad swoim samochodem i uderzył w bariery na wyjeździe z zakrętu Malmedy. Ruch na torze został wstrzymany wywieszeniem czerwonych flag. Po mniej więcej dziesięciu minutach przerwy sesja została wznowiona. Kilka chwil później Rosberg mógł w końcu odnotować konkurencyjny czas – na tyle dobry, by dał mu on prowadzenie w tabeli (1:51,200s). Zgodnie z przewidywaniami weekend o GP Belgii nie najlepiej rozpoczęła stajnia McLarena – Button i Alonso plasowali się w klasyfikacji wyłącznie przed bolidami Manora.
Około piętnaście minut przed końcem zajęć Hiszpan odnotował drobną poprawę, awansując na czternastą lokatę. Tymczasem Rosberg podniósł poprzeczkę do poziomu 1:51,082s. W międzyczasie Hamilton znajdował się na znacznie wolniejszym przejeździe: „Cel to 1min56s” – informował inżynier.
Ostatnie minuty treningu przebiegały spokojnie, a na czołowych pozycjach nie doszło do większych zmian. Sebastian Vettel i Kimi Raikkonen – zajmujący odpowiednio piątą i czwartą pozycję – nie spuszczali z tempa, czego dowodem były wyjazdy poza tor oraz agresywne atakowanie krawężników. W końcowych minutach Rosberg poprosił swego inżyniera o sprawdzenie pracy samochodu – w odpowiedzi Niemiec otrzymał informację o tym, iż dane nie pokazują niczego niepokojącego.
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|