F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2015
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Rosji
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2015
Klasyfikacje generalne 2015
Statystyki z sezonu 2015

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Monza.
Gran Premio d'Italia 20156 wrze?nia
Autodromo Nazionale di Monza
Długość toru: 5,793 km
Liczba okrążeń: 53
Pełny dystans: 306,720 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:19,525 - Q1, Juan Pablo Montoya (Williams), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:21,046 - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
247,586 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2003
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.44Lewis HamiltonMercedes F1 W06 Hybrid1:24,670--25
2.6Nico RosbergMercedes F1 W06 Hybrid1:25,1330,4630,46322
3.5Sebastian VettelFerrari SF15-T1:26,2581,5881,12517
4.27Nico HulkenbergForce India VJM081:26,6121,9420,35419
5.11Sergio PerezForce India VJM081:26,7302,0600,11829
6.7Kimi RaikkonenFerrari SF15-T1:26,7832,1130,05316
7.3Daniel RicciardoRed Bull RB111:26,9222,2520,13927
8.19Felipe MassaWilliams FW371:26,9362,2660,01422
9.77Valtteri BottasWilliams FW371:27,0752,4050,13925
10.13Pastor MaldonadoLotus E23 Hybrid1:27,1182,4480,04328
11.12Felipe NasrSauber C341:27,2322,5620,11421
12.26Daniił KwiatRed Bull RB111:27,2752,6050,04329
13.9Marcus EricssonSauber C341:27,4542,7840,17917
14.33Max VerstappenToro Rosso STR101:27,5912,9210,13727
15.30Jolyon PalmerLotus E23 Hybrid1:27,6692,9990,07828
16.55Carlos SainzToro Rosso STR101:27,9073,2370,2388
17.14Fernando AlonsoMcLaren MP4-301:28,0233,3530,11611
18.22Jenson ButtonMcLaren MP4-301:28,4233,7530,40012
19.28Will StevensMarussia MR03B1:29,8535,1831,43022
20.98Roberto MerhiMarussia MR03B1:29,9115,2410,05812
107% najlepszego czasu: 1:30,597

Nie ma chyba lepszego miejsca na rozegranie ostatniej europejskiej rundy F1, jak tor Monza. Świątynia prędkości zapewnia zawsze niemałe emocje, a fani są tutaj najbardziej żywiołowi w całym kalendarzu. Nie ma zawodnika, który nie lubiłby wyścigów na tym legendarnym obiekcie. Miejmy nadzieję, że nie zabraknie tej trasy w kolejnych latach, a tymczasem rozpoczynamy weekend F1 we Włoszech!

Jak przystało na domowy tor Ferrari, pierwszy na trasie pojawił się Sebastian Vettel w okrzyku aplauzu zgromadzonych na trybunach kibiców. Pierwsze minuty tradycyjnie oznaczały okrążenia instalacyjne z dużą ilością sprzętu pomiarowego zamontowanego w bolidach. Nie brakowało również farby do badań aerodynamiki. Wspomniany Vettel podróżował z pomalowanym tylnym skrzydłem, a Daniel Ricciardo miał nawet zamalowaną szybkę kasku. Zespół prosił go, by jej nie ścierał przed zrobieniem zdjęć.

Początek sesji obfitował również w nieco mniej radosne komunikaty. Alonso nieco narzekał na działanie bolidu, a Nico Rosberg raportował brak mocy. Warto wspomnieć, iż Mercedes używa na Monzy nowej specyfikacji silnika, gdyż wykorzystał pozostałe 7 tokenów, by jeszcze wzmocnić swoją konstrukcję. Pierwsze czasy padły łupem Toro Rosso, jednak szybko były poprawiane i na pierwszym komplecie opon najszybszy był Hamilton z wynikiem 1:25,653, przed Rosbergiem, który tracił niemal sekundę.

Do pierwszego incydentu doszło tuż przed regulaminową koniecznością oddania pierwszego kompletu opon. Carlos Sainz wypadł w zakręcie Parabolica i utknął w żwirze. Spowodowało to wywieszenie czerwonej flagi, która przerwała na chwilę pierwszy trening. Porządkowi jednak szybko uporali się z zatrzymanym bolidem i powrócono do dalszych prac na torze.

Na trzecim miejscu plasował się Vettel, a tuż za nim mieliśmy Pereza, który prezentował wysoką formę w Force India. Na dobrym piątym miejscu zameldował się Ricciardo, jednak dla Red Bulla nie będzie to łątwy weekend ze względu na kary za użycie kolejnych silników.

Drugie wyjazdy przyniosły kilka zmian w tabeli. Swoją stratę nieco zmniejszył McLaren, ale w dalszym ciągu były to ogromne niemal trzy sekundy. Swój wynik zdecydowanie poprawił Rosberg, jednak odpowiedź na tempo Niemca szybko znalazł obecny mistrz świata, pokonując jego czas o 0,3 sekundy i meldując się na czele z wynikiem 1:25,122. Nie było to bynajmniej ostatnie słowo Mercedesów. Zarówno Hamilton jak i Rosberg urwali jeszcze 0,4 sekundy i bardzo oddalili się od reszty stawki.

Z biegiem sesji wysoką formę w dalszym ciągu utrzymywały oba bolidy Force India. Trzecie miejsce Hulkenberga, choć z dużą stratą, dobrze rokowało na dalszą część weekendu. Williams tymczasem typowo dla siebie nie uzyskiwał zbyt konkurencyjnych czasów, aczkolwiek ekipa z Grove wymieniana jest jako jeden z faworytów do walki o trzecie miejsce za Mercedesami.

Pod koniec sesji swój czas poprawił jeszcze Vettel, przeskakując przed Hulkenberga, jednak w dalszej części stawki nie zanotowano już wielkich przetasowań. Tymczasem pogoda na Monzy zaczęła się robić coraz bardziej słoneczna, co jest dobrym prognostykiem przed drugim treningiem, który oczywiście rozpocznie się o 14:00.


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 33°C
Temperatura powietrza: 22°C
Prędkość wiatru: 5,4 m/s
Wilgotność powietrza: 42%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
marrcus, 04.09.2015 11:49[!]
prędkości na punktach pomiaru,
327- 339- 316-352 wszystkie Rosberg,
313- 329- 306 - Alonso/Baton
297- 317- 299 - Stevens
Sgt Pepper, 04.09.2015 11:58[!]
McLaren- załamka :(
Masio, 04.09.2015 12:00[!]
Ciekawe czy forma Force India utrzyma się cały weekend
Damos, 04.09.2015 12:21[!]
Biedny Rosberg, jeszcze straci wiarę w możliwość pokonania Hamiltona... :)
Phaedra, 04.09.2015 12:31[!]
@Damos
Z Rosbergiem jak z Prostem. Im więcej czasu poświęca na poprawę swoich osiągów tym więcej traci. Przed Spa, poświęcił cały dzień w symulatorze, bawiąc się sprzęgłem. Efekty było widać na starcie.
bartoszcze, 04.09.2015 12:49[!]
"Carlos Sainz wypadł w zakręcie Parabolica i utknął w żwirze" - na szczęście jakiś tam jeszcze został...
kibic sribic, 04.09.2015 13:10[!]
Zdjęcie Lewisa poprawia humor ;]
kabans, 04.09.2015 13:40[!]
wydaje mi się że od spa nastąpił taki zwrot, po którym Rosberg będzie tylko tracił. Już wiemy kto będzie MS
marios76, 04.09.2015 14:10[!]
@marrcus A może Bounty? Domniemam że udało ci się podstawówkę skończyć, więc pisz poprawnie choć nazwiska kierowców. Dziękuję.
Co do szybkości osiąganych przez bolidy, cieszmy się że jest Monza. I Manory pojadą trzy setki :D

@kabans Piszesz o zeszłorocznym Spa? Nico chyba raz był w tym roku szybszy od Lewisa, no może dwa: Kanada i Hiszpania. Na pozostałych torach był wolniejszy/dużo wolniejszy- do wyboru.

@Sgt Pepper O formę McLarena się nie martw, po PP będą tuż za Red Bullem; )
nygga, 04.09.2015 20:22[!]
nawet najbardziej zapyziały polski mechanik samochodowy nie sp....liłby tak samochodu jak to z weekendu na weekend potrafi zrobić dostojny McL
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca