|
|
|
|
|
|
Gran Premio d'Italia 2015 | 6 wrze?nia |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:19,525 - Q1, Juan Pablo Montoya (Williams), 2004 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:21,046 - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 247,586 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2003 |
| |
Sesja treningowa 2 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes F1 W06 Hybrid | | 1:24,279 | - | - | 27 |
2. | 6 | Nico Rosberg | Mercedes F1 W06 Hybrid | | 1:24,300 | 0,021 | 0,021 | 35 |
3. | 5 | Sebastian Vettel | Ferrari SF15-T | | 1:25,038 | 0,759 | 0,738 | 36 |
4. | 11 | Sergio Perez | Force India VJM08 | | 1:25,278 | 0,999 | 0,240 | 34 |
5. | 27 | Nico Hulkenberg | Force India VJM08 | | 1:25,325 | 1,046 | 0,047 | 43 |
6. | 7 | Kimi Raikkonen | Ferrari SF15-T | | 1:25,380 | 1,101 | 0,055 | 39 |
7. | 8 | Romain Grosjean | Lotus E23 Hybrid | | 1:25,497 | 1,218 | 0,117 | 41 |
8. | 13 | Pastor Maldonado | Lotus E23 Hybrid | | 1:25,513 | 1,234 | 0,016 | 41 |
9. | 77 | Valtteri Bottas | Williams FW37 | | 1:25,647 | 1,368 | 0,134 | 34 |
10. | 19 | Felipe Massa | Williams FW37 | | 1:25,891 | 1,612 | 0,244 | 31 |
11. | 12 | Felipe Nasr | Sauber C34 | | 1:26,114 | 1,835 | 0,223 | 30 |
12. | 9 | Marcus Ericsson | Sauber C34 | | 1:26,133 | 1,854 | 0,019 | 32 |
13. | 3 | Daniel Ricciardo | Red Bull RB11 | | 1:26,222 | 1,943 | 0,089 | 27 |
14. | 33 | Max Verstappen | Toro Rosso STR10 | | 1:26,454 | 2,175 | 0,232 | 38 |
15. | 55 | Carlos Sainz | Toro Rosso STR10 | | 1:26,641 | 2,362 | 0,187 | 50 |
16. | 14 | Fernando Alonso | McLaren MP4-30 | | 1:26,966 | 2,687 | 0,325 | 31 |
17. | 28 | Will Stevens | Marussia MR03B | | 1:28,201 | 3,922 | 1,235 | 29 |
18. | 98 | Roberto Merhi | Marussia MR03B | | 1:28,439 | 4,160 | 0,238 | 27 |
19. | 22 | Jenson Button | McLaren MP4-30 | | 1:28,471 | 4,192 | 0,032 | 3 |
20. | 26 | Daniił Kwiat | Red Bull RB11 | | 1:28,723 | 4,444 | 0,252 | 28 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:30,179 |
|
|
Drugi trening na Monzy rozpoczął się przy dość leniwie, jednak ostatecznie kierowcy przejechali wiele okrążeń, trenowali starty, a ekipy postoje. To było bardzo pracowite popołudnie dla każdego zespołu, a kibice nie mogli narzekać na brak akcji.
Sesję rozpoczęli kierowcy Manora i Fernando Alonso, którego maszyna była jedyną sprawną w garażu McLarena na początku sesji. Szybko na okrążenia instalacyjne dołączyli inni kierowcy, jednak ogólnie niebo było na tyle czyste, iż żadna ekipa nie musiała się śpieszyć z wykonaniem swojego programu zaplanowanego na drugi trening.
Podobnie do Buttona, bolid Kwiata był w rozsypce na początku treningu. Niestety dla Red Bulla już po kilku okrążeniach awarii doznał również bolid Daniela Ricciardo. Australijczyk utknął na pierwszym biegu i musiał w bardzo wolnym tempie zjechać do boksów.
Pierwsze konkurencyjne czasy padły łupem Sebastiana Vettela, który prowadził z wynikiem 1:26,252. Jednak gdy Mercedesy wyjechały na tor wszystko wróciło do standardowego porządku. Hamilton prowadził przed Rosbergiem z przewagą 0,3 sekundy. Mocno w dalszym ciągu prezentowały się bolidy Force India. Hulkenberg Meldował się tuż za Vettelem, jednak stawka w tym obszarze była niezwykle zbita. To może zapowiadać mocne emocje w walce o ostatnią pozycję na podium.
Zbyt długo na założenie miękkich opon nie czekał Carosl Sainz, a za nim Hulkenberg, Raikkonen i Massa. Wszyscy poprawili swoje czasy, a najlepiej poszło Raikkonenowi i Hulkenbergowi, którzy zmniejszyli stratę do Mercedesa do niecałych 0,5 sekundy. Po chwili pogodził ich jednak Vettel, który również wyjechał na żółtych Pirelii. Niemiec niemal wskoczył na pozycję lidera, tracąc zaledwie 0,003 sekundy do Hamiltona, który swój szybki przejazd miał jeszcze przed sobą. Sztuka ta udała się na kolejnym szybkim kółku i Niemiec prezentował się z przewagą 0,1 sekundy nad Anglikiem.
Kwiat i Button ostatecznie pojawili się na torze, jednak Jenson szybko otrzymał komunikat, iż musi zjechać do boksu, gdyż ponownie doszło do problemu w samochodzie. Do ciekawej rywalizacji doszło w Mercedesie, gdzie ostatecznie Hamilton pojechał szybciej, ale zaledwie o 0,021 sekundy. Czyżby Rosberg lepiej dogadywał się z bolidem i miał szansę na walkę?
Długie przejazdy obfitowały w użycie miękkiej mieszanki. Nico Hulkenberg w sumie na żółtych gumach wykonał 25 okrążeń, co może zwiastować w niedzielę ponownie taktykę jednego postoju. Wielu zawodników decydowało się dziś również na treningowe starty z końca pit lane. Tymczasem Williams i Ferrari dołożyło do programu treningowe postoje. Większość stawki pokusiła się również bardzo długie przejazdy. Najbardziej pracowity był Carlos Sainz, który w sumie przejechał 50 okrążeń.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 33°C
Temperatura powietrza: 25°C
Prędkość wiatru: 1,0 m/s
Wilgotność powietrza: 48%
Sucho
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|