F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2015
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Rosji
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2015
Klasyfikacje generalne 2015
Statystyki z sezonu 2015

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Shanghai.
Chinese Grand Prix 201512 kwietnia
Shanghai International Circuit
Długość toru: 5,451 km
Liczba okrążeń: 56
Pełny dystans: 305,066 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:33,185 - Q1, Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:32,238 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
205,313 km/h - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.44Lewis HamiltonMercedes F1 W06 Hybrid1:39,033--20
2.6Nico RosbergMercedes F1 W06 Hybrid1:39,5730,5400,54021
3.5Sebastian VettelFerrari SF15-T1:40,1561,1230,58318
4.7Kimi RaikkonenFerrari SF15-T1:40,6611,6280,50527
5.12Felipe NasrSauber C341:41,0121,9790,35118
6.3Daniel RicciardoRed Bull RB111:41,0281,9950,01621
7.26Daniił KwiatRed Bull RB111:41,0962,0630,06824
8.55Carlos SainzToro Rosso STR101:41,1112,0780,01524
9.77Valtteri BottasWilliams FW371:41,3022,2690,19123
10.19Felipe MassaWilliams FW371:41,3042,2710,00217
11.13Pastor MaldonadoLotus E23 Hybrid1:41,3342,3010,03023
12.33Max VerstappenToro Rosso STR101:41,5752,5420,24128
13.22Jenson ButtonMcLaren MP4-301:41,8442,8110,26919
14.9Marcus EricssonSauber C341:41,9182,8850,07424
15.30Jolyon PalmerLotus E23 Hybrid1:41,9662,9330,04825
16.11Sergio PerezForce India VJM081:42,1413,1080,17522
17.14Fernando AlonsoMcLaren MP4-301:42,1613,1280,02020
18.27Nico HulkenbergForce India VJM081:43,2304,1971,06919
19.28Will StevensMarussia MR03B1:45,4756,4422,24518
20.98Roberto MerhiMarussia MR03B1:46,5017,4681,02620
107% najlepszego czasu: 1:45,965

Lewis Hamilton uzyskał zdecydowanie najlepszy czas okrążenia w trakcie pierwszej sesji treningowej przed niedzielnym wyścigiem o GP Chin. W czołowej trójce tabeli znaleźli się jeszcze Nico Rosberg i Sebastian Vettel.

Jako pierwszy na torze pojawił się Roberto Merhi. Podczas gdy pierwsze kółka przejeżdżali kolejni kierowcy stawki, Danił Kwiat wzbogacił wyjazd na swoje okrążenie instalacyjne próbnym startem wykonanym na wyjeździe z alei serwisowej. Już po trzech minutach Jenson Button zgłosił przez radio, że przed nawrotem po długiej prostej dostrzegł czerwoną flagę. Mimo tego, iż większość bolidów szybko powróciła do alei serwisowej, nic nie wskazywało na to, że sesja rzeczywiście została przerwana. Po pięciu minutach tylko Rosberg i Ricciardo nie opuścili jeszcze swych garażów.

Niemiec wyjechał na tor około czterech minut później, od razu rozpoczynając okrążenie pomiarowe, uzyskując rezultat 1:41,052s. Pięć minut później bliski ustanowienia swego pierwszego rezultatu był Felipe Nasr – Brazylijczyk zdecydował się jednak zjechać do alei serwisowej w celu wymiany przedniego skrzydła. Około dwadzieścia minut po rozpoczęciu zajęć, na drugie miejsce tabeli awansował Sebastian Vettel. Niemal w tym samym czasie Jolyon Palmer obrócił swego Lotusa w dziewiątym zakręcie. Brytyjczyk bez problemu powrócił jednak do kontynuowania programu angielskiej ekipy. Z kolei w pit lane mechanicy Mercedesa ciężko pracowali nad bolidem Rosberga.

Po pierwszych trzydziestu minutach i wcześniejszym szerokim wyjeździe w pierwszym zakręcie, na drugie miejsce klasyfikacji sesji przesunął się Pastor Maldonado. Szybkiego kółka nie mógł za to złożyć Lewis Hamilton: Brytyjczyk najpierw trafił na wolniejszych kierowców, a na kolejnym okrążeniu zablokował koła na dohamowaniu do nawrotu wieńczącego najdłuższą prostą toru. Około siedmiu minut później, Will Stevens uzyskał pierwszy piątkowy rezultat, tracąc do lidera ponad 9 sekund.

Bliżej półmetka zajęć, Rosberg powrócił na tor. Początek przejazdu wicemistrza świata nie należał do najbardziej udanych. Niemiec wyjechał z toru w szóstym zakręcie, prosząc szybko inżyniera o podanie powodu zablokowania kół. W odpowiedzi Mercedes przekazał swemu kierowcy informację o nieco zbyt dużym ciśnieniu opon. Mimo początkowych problemów syn byłego mistrza świata szybko poprawił swój czas okrążenia, schodząc do poziomu 1:39,574s. Tymczasem podstawowy kierowca Manora – Will Stevens, awansował na osiemnaste miejsce, odnotowując rezultat na poziomie 1min45s.

Zdecydowanie najlepszy czas należał jednak do Lewisa Hamiltona, który przewodził tabeli z przewagą ponad pół sekundy nad zespołowym kolegą z ekipy Srebrnych Strzał. Trzeci Vettel tracił do Anglika ponad półtorej sekundy, przy jednoczesnej przewadze 0,1s nad Kimim Raikkonenem. Problemy dotknęły stajnię Toro Rosso, której kierowca – Carlos Sainz, zgłaszał utratę mocy jednostki napędowej swego bolidu. W tym samym czasie duet Red Bulla: Danił Kwiat i Daniel Ricciardo zajmowali odpowiednio piąte i siódme miejsce. Na dwadzieścia minut przed końcem porannych zajęć, Australijczyk zdołał awansować przed swego młodszego kolegę z zespołu, uzyskując czas 1:41,029s.

W ostatnich piętnastu minutach Felipe Nasr wskoczył na piąte miejsce z rezultatem 1:41,012s. Z kolei Lewis Hamilton zaliczył drobny wyjazd poza tor w pierwszym zakręcie. W międzyczasie zajmujący dwunaste miejsce Jenson Button kontynuował pracę nad bolidem MP4-30, którego nadwozie pokryte było wyraźnymi śladami farby flow-vis. Drugi z kierowców angielskiej ekipy – Fernando Alonso okupował szesnastą lokatę. Końcówka sesji przebiegała prócz tego bez większych niespodzianek, z pokaźną przewagą, jaką bolidy Mercedesa dysponowały nad kierowcami Ferrari. Jedynie Felipe Massa zgłosił w ostatnich minutach niepokojącą pracę jednostki napędowej swego Williamsa.


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 15°C
Temperatura powietrza: 33°C
Prędkość wiatru: 0,8 m/s
Wilgotność powietrza: 46%
Sucho

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca