|
|
|
|
|
|
Grosser Preis von Österreich 2015 | 21 czerwca |
|
|
|
Red Bull Ring | |
|
Długość toru: 4,326 km Liczba okrążeń: 71 Pełny dystans: 307,146 km |
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:07,908 - Q1, Michael Schumacher (Ferrari), 2003 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:08,337 - Michael Schumacher (Ferrari), 2003 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 213,003 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2003 |
| |
Sesja treningowa 2 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 5 | Sebastian Vettel | Ferrari SF15-T | | 1:09,600 | - | - | 28 |
2. | 6 | Nico Rosberg | Mercedes F1 W06 Hybrid | | 1:09,611 | 0,011 | 0,011 | 50 |
3. | 7 | Kimi Raikkonen | Ferrari SF15-T | | 1:09,860 | 0,260 | 0,249 | 41 |
4. | 13 | Pastor Maldonado | Lotus E23 Hybrid | | 1:09,914 | 0,314 | 0,054 | 44 |
5. | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes F1 W06 Hybrid | | 1:10,137 | 0,537 | 0,223 | 49 |
6. | 27 | Nico Hulkenberg | Force India VJM08 | | 1:10,160 | 0,560 | 0,023 | 49 |
7. | 8 | Romain Grosjean | Lotus E23 Hybrid | | 1:10,267 | 0,667 | 0,107 | 38 |
8. | 33 | Max Verstappen | Toro Rosso STR10 | | 1:10,356 | 0,756 | 0,089 | 48 |
9. | 12 | Felipe Nasr | Sauber C34 | | 1:10,495 | 0,895 | 0,139 | 39 |
10. | 11 | Sergio Perez | Force India VJM08 | | 1:10,585 | 0,985 | 0,090 | 46 |
11. | 55 | Carlos Sainz | Toro Rosso STR10 | | 1:10,631 | 1,031 | 0,046 | 50 |
12. | 26 | Daniił Kwiat | Red Bull RB11 | | 1:10,686 | 1,086 | 0,055 | 48 |
13. | 9 | Marcus Ericsson | Sauber C34 | | 1:10,744 | 1,144 | 0,058 | 40 |
14. | 77 | Valtteri Bottas | Williams FW37 | | 1:10,746 | 1,146 | 0,002 | 34 |
15. | 19 | Felipe Massa | Williams FW37 | | 1:11,011 | 1,411 | 0,265 | 42 |
16. | 14 | Fernando Alonso | McLaren MP4-30 | | 1:11,517 | 1,917 | 0,506 | 17 |
17. | 3 | Daniel Ricciardo | Red Bull RB11 | | 1:11,676 | 2,076 | 0,159 | 38 |
18. | 22 | Jenson Button | McLaren MP4-30 | | 1:11,919 | 2,319 | 0,243 | 17 |
19. | 28 | Will Stevens | Marussia MR03B | | 1:12,522 | 2,922 | 0,603 | 34 |
20. | 98 | Roberto Merhi | Marussia MR03B | | 1:13,094 | 3,494 | 0,572 | 34 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:14,472 |
|
|
Druga sesja treningowa na Red Bull Ringu rozpoczęła się przy większym zachmurzeniu, a szanse na deszcz wzrosły do 30%. Mimo wszystko tor pozostawał suchy, a zawodnicy ochoczo wzięli się do swoich obowiązków na torze. Tuż po zapaleniu zielonych świateł z pit lane wyjechało ponad pół stawki.
Szybko też stawka weszła na obroty, gdyż już po kilku minutach mieliśmy konkurencyjne czasy. Na czele plasował się Raikkonen z wynikiem 1:10,298 i tylko kierowcy Williamsa nie mieli na swoim koncie żadnego rezultatu. Mercedes tracił do lidera niecałe 0,1 sekundy, co po porannych wynika było stosunkowym zaskoczeniem. Dobrym czasem popisał się również Max Verstappen, który plasował się na piątej pozycji.
Hamilton dopiero po 12 okrążeniach pierwszego przejazdu wskoczył na czoło tabeli i to z przewagą zaledwie 0,161 sekundy na Finem z Ferrari. Z drugiej strony minimalnie lepsze czasy nastały chwilowo dla McLarena, gdyż Alonso plasował się na dziesiątej lokacie ze stratą 1,3 sekundy. Ponadto Hiszpan testował nowy nos w stylu Red Bulla.
Stracony rano czas próbował nadrobić Vettel, który po 25 minutach był najbardziej pracowitym zawodnikiem na torze. Niemiec był nawet na okrążeniu, które mogło mu dać pozycję lidera, jednak zjechał do boksu, nie kończąc go. Realizator skupił się natomiast na nowym nosie McLarena. Jednak jak wiadomo, stajnie z Woking przeżywa większe problemy na nieco innym polu, więc nie należy się spodziewać cudów po tym skopiowanym rozwiązaniu.
30 minut wystarczyło wszystkim na sprawdzenie pierwszego kompletu miękkich opon. Po tym czasie na torze zaczęły się przejazdy na super-miękkiej mieszance. Swój czas od razu poprawił Raikkonen, wskakując na pierwsze miejsce i bijąc barierę 1:10. Niestety na kolejnych kółkach Fin dość mocno przytarł prawą przednią oponę w pierwszym zakręcie, powodując spore spłaszczenie.
Nikt jednak nie powiedział, że Mercedesy tak po prostu będą się przyglądały dobrej formie Ferrari. Nico Rosberg na swoim szybkim kółku wykręcił czas 1:09,611, co pozwoliło na przeskoczenie Raikkonena. Tymczasem Hamilton również był na bardzo szybkim kółku, ale błąd w ostatnim zakręcie uniemożliwił mu jakikolwiek awans, a co ciekawe, na trzeciej lokacie zawitał Pastor Maldonado.
Walki na czele w drugim treningu nie było dość. Swoje przysłowiowe trzy grosze postanowił wtrącić Sebastian Vettel, wykręcając czas lepszy od Rosberga o 0.011 sekundy. Przygodę w środku toru w tym czasie zaliczył Carlos Sainz Junior, jednak w porę opanował bolid, nie uszkadzając przedniego skrzydła. Oprócz tego niezbyt nowy komunikat pojawił się w radio Jensona Buttona, ponownie doszło w jego McLarenie do spadku mocy.
Ostatnie 30 minut zawodnicy poświęcili na długie przejazdy z myślą o suchych warunkach w niedzielę. Prognozy na sobotę w dalszym ciągu nie są optymistyczne, jednak w górach z pogodą nigdy nic nie wiadomo. Na nieszczęście dla Ferrari, podczas tych przejazdów w bolidzie Vettela ponownie doszło do spadku mocy. Nie oznaczało to zatrzymania na torze, ale musiał wrócić do boksów. Problem rzekomo dotyczył skrzyni biegów. Do końca sesji dobrnęliśmy bez większych przygód, choć z pewnością ciekawa będzie analiza czasów długich przejazdów Ferrari i Mercedesa.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 28°C
Temperatura powietrza: 17°C
Prędkość wiatru: 2,0 m/s
Wilgotność powietrza: 47%
Sucho
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|