F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2015
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Rosji
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2015
Klasyfikacje generalne 2015
Statystyki z sezonu 2015

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Red Bull Ring .
Grosser Preis von Österreich 201521 czerwca
Red Bull Ring
Długość toru: 4,326 km
Liczba okrążeń: 71
Pełny dystans: 307,146 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:07,908 - Q1, Michael Schumacher (Ferrari), 2003
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:08,337 - Michael Schumacher (Ferrari), 2003
Największa średnia prędkość wyścigu:
213,003 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2003
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.5Sebastian VettelFerrari SF15-T1:09,600--28
2.6Nico RosbergMercedes F1 W06 Hybrid1:09,6110,0110,01150
3.7Kimi RaikkonenFerrari SF15-T1:09,8600,2600,24941
4.13Pastor MaldonadoLotus E23 Hybrid1:09,9140,3140,05444
5.44Lewis HamiltonMercedes F1 W06 Hybrid1:10,1370,5370,22349
6.27Nico HulkenbergForce India VJM081:10,1600,5600,02349
7.8Romain GrosjeanLotus E23 Hybrid1:10,2670,6670,10738
8.33Max VerstappenToro Rosso STR101:10,3560,7560,08948
9.12Felipe NasrSauber C341:10,4950,8950,13939
10.11Sergio PerezForce India VJM081:10,5850,9850,09046
11.55Carlos SainzToro Rosso STR101:10,6311,0310,04650
12.26Daniił KwiatRed Bull RB111:10,6861,0860,05548
13.9Marcus EricssonSauber C341:10,7441,1440,05840
14.77Valtteri BottasWilliams FW371:10,7461,1460,00234
15.19Felipe MassaWilliams FW371:11,0111,4110,26542
16.14Fernando AlonsoMcLaren MP4-301:11,5171,9170,50617
17.3Daniel RicciardoRed Bull RB111:11,6762,0760,15938
18.22Jenson ButtonMcLaren MP4-301:11,9192,3190,24317
19.28Will StevensMarussia MR03B1:12,5222,9220,60334
20.98Roberto MerhiMarussia MR03B1:13,0943,4940,57234
107% najlepszego czasu: 1:14,472

Druga sesja treningowa na Red Bull Ringu rozpoczęła się przy większym zachmurzeniu, a szanse na deszcz wzrosły do 30%. Mimo wszystko tor pozostawał suchy, a zawodnicy ochoczo wzięli się do swoich obowiązków na torze. Tuż po zapaleniu zielonych świateł z pit lane wyjechało ponad pół stawki.

Szybko też stawka weszła na obroty, gdyż już po kilku minutach mieliśmy konkurencyjne czasy. Na czele plasował się Raikkonen z wynikiem 1:10,298 i tylko kierowcy Williamsa nie mieli na swoim koncie żadnego rezultatu. Mercedes tracił do lidera niecałe 0,1 sekundy, co po porannych wynika było stosunkowym zaskoczeniem. Dobrym czasem popisał się również Max Verstappen, który plasował się na piątej pozycji.

Hamilton dopiero po 12 okrążeniach pierwszego przejazdu wskoczył na czoło tabeli i to z przewagą zaledwie 0,161 sekundy na Finem z Ferrari. Z drugiej strony minimalnie lepsze czasy nastały chwilowo dla McLarena, gdyż Alonso plasował się na dziesiątej lokacie ze stratą 1,3 sekundy. Ponadto Hiszpan testował nowy nos w stylu Red Bulla.

Stracony rano czas próbował nadrobić Vettel, który po 25 minutach był najbardziej pracowitym zawodnikiem na torze. Niemiec był nawet na okrążeniu, które mogło mu dać pozycję lidera, jednak zjechał do boksu, nie kończąc go. Realizator skupił się natomiast na nowym nosie McLarena. Jednak jak wiadomo, stajnie z Woking przeżywa większe problemy na nieco innym polu, więc nie należy się spodziewać cudów po tym skopiowanym rozwiązaniu.

30 minut wystarczyło wszystkim na sprawdzenie pierwszego kompletu miękkich opon. Po tym czasie na torze zaczęły się przejazdy na super-miękkiej mieszance. Swój czas od razu poprawił Raikkonen, wskakując na pierwsze miejsce i bijąc barierę 1:10. Niestety na kolejnych kółkach Fin dość mocno przytarł prawą przednią oponę w pierwszym zakręcie, powodując spore spłaszczenie.

Nikt jednak nie powiedział, że Mercedesy tak po prostu będą się przyglądały dobrej formie Ferrari. Nico Rosberg na swoim szybkim kółku wykręcił czas 1:09,611, co pozwoliło na przeskoczenie Raikkonena. Tymczasem Hamilton również był na bardzo szybkim kółku, ale błąd w ostatnim zakręcie uniemożliwił mu jakikolwiek awans, a co ciekawe, na trzeciej lokacie zawitał Pastor Maldonado.

Walki na czele w drugim treningu nie było dość. Swoje przysłowiowe trzy grosze postanowił wtrącić Sebastian Vettel, wykręcając czas lepszy od Rosberga o 0.011 sekundy. Przygodę w środku toru w tym czasie zaliczył Carlos Sainz Junior, jednak w porę opanował bolid, nie uszkadzając przedniego skrzydła. Oprócz tego niezbyt nowy komunikat pojawił się w radio Jensona Buttona, ponownie doszło w jego McLarenie do spadku mocy.

Ostatnie 30 minut zawodnicy poświęcili na długie przejazdy z myślą o suchych warunkach w niedzielę. Prognozy na sobotę w dalszym ciągu nie są optymistyczne, jednak w górach z pogodą nigdy nic nie wiadomo. Na nieszczęście dla Ferrari, podczas tych przejazdów w bolidzie Vettela ponownie doszło do spadku mocy. Nie oznaczało to zatrzymania na torze, ale musiał wrócić do boksów. Problem rzekomo dotyczył skrzyni biegów. Do końca sesji dobrnęliśmy bez większych przygód, choć z pewnością ciekawa będzie analiza czasów długich przejazdów Ferrari i Mercedesa.


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 28°C
Temperatura powietrza: 17°C
Prędkość wiatru: 2,0 m/s
Wilgotność powietrza: 47%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
LH44fan, 19.06.2015 15:42[!]
Fajnie, ze Ferrari konkurencyjne, to jest szansa na ciekawy weekend
pancio93, 19.06.2015 16:52[!]
@LH44fan
Zobaczymy jak z niezawodnością Ferrari, bo ten nowy silnik Ferrari coś awaryjny jest, szczególnie w bolidzie Vettela. Obyś miał rację.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca