|
|
|
|
|
| Rezultaty z 2017 roku | | | | |
Kolejność startowa | 1. | L. Hamilton | Mercedes |
2. | K. Raikkonen | Ferrari |
3. | M. Verstappen | Red Bull |
4. | D. Ricciardo | Red Bull |
5. | V. Bottas | Mercedes |
6. | E. Ocon | Force India |
7. | S. Vandoorne | McLaren |
8. | N. Hulkenberg | Renault |
| Rezultat wyścigu | 1. | M. Verstappen | Red Bull |
2. | L. Hamilton | Mercedes |
3. | D. Ricciardo | Red Bull |
4. | S. Vettel | Ferrari |
5. | V. Bottas | Mercedes |
6. | S. Perez | Force India |
7. | S. Vandoorne | McLaren |
8. | L. Stroll | Williams |
|
|
| Rozkład postojów | | | | |
Jeden postój | • okrążenia 27-33 | | Dwa postoje | • okrążenia 16-27, 35-41 | | Trzy postoje | • okr. 14-19, 25-30, 38-43 | |
|
Lokalizacja: Kuala Lumpur, Malezja |
| |
Długość toru: 5,543 km | Liczba okrążeń: 56 | Pełny dystans: 310,408 km | Najdłuższa prosta: 927 m | | Szerokość toru: 16-25 m |
| |
| Start wyścigu według czasu lokalnego: 15:00 | Start wyścigu według naszego czasu: 9:00 |
Adres: | Sepang Intenational Circuit Sdn Bhd, (457149-T), Pusat Pentadbiran Litar Jalan Pekeliling, 64000 Klia, Selangor Darul Ehsan |
Telefon: +60 3 8526 2000 | Fax: +60 3 8526 1000 |
| |
Okrążenie toru z Robertem Kubicą
| Sepang jest wyjątkowym torem, który zawiera mieszankę wolnych zakrętów z takimi, które są naprawdę szybkie. Na torze można znaleźć po trochu wszystkiego, dlatego tak wiele wymaga się tutaj od samochodu.
Start okrążenia jest dość wolny. Mimo tego, że zakręty jeden i dwa na mapie toru wyglądają na proste, tak na prawdę są bardzo zdradliwe, ponieważ tor opada i trudno szybko dodać gazu na wyjściu z drugiego zakrętu. Tor jest szeroki, więc jeśli walczysz z innym kierowcą możesz spróbować zyskać na innej linii przejazdu.
Najbardziej lubię środkową część toru z powodu szybkich zakrętów, szczególnie piątego i szóstego, gdzie czuje się największe przeciążenia. Kiedy jest się w zakrętach 7 i 8, które są jak jeden zakręt o podwójnym wierzchołku, trzeba uważać na mały wybój w środku zakrętów, który może wybić samochód z równowagi.
Okrążenie kończy się bardzo długą prostą i mocnym dohamowaniem. To najprawdopodobniej najlepsze miejsce do wyprzedzania, ponieważ tor w tym miejscu jest bardzo szeroki i ponownie można wypróbować różne linie przejazdu. Zakręt 14 jest kolejnym miejscem, gdzie można zaobserwować różnicę w liniach jazdy, ponieważ zależy to od charakterystyki samochodu i stylu jazdy kierowcy. Niektóre bolidy zmuszają do szybszego wejścia w zakręt, jednak wtedy traci się na wyjściu.
Ogólnie łatwo jest znaleźć rytm na tym torze, ponieważ jest tak szeroko, że ma się dużą pewność w szukaniu limitów. Ostatnio szybkie zakręty nie były zbyt dużym wyzwaniem, jednak wydaje mi się, że w tym roku z powodu dużego obciążenia paliwem będą bardziej wymagające. Przykładowo, przejechanie piątego zakrętu pełnym gazem było łatwe w zeszłym roku, jednak w tym może być trudniej.
Malezyjski klimat sprawia, że weekend jest ciężki fizycznie dla całego zespołu. Kiedy pierwszy raz przyjechałem do Malezji zaskoczyła mnie wilgotność. Wyszedłem z lotniska i czułem się jakbym wszedł prosto do sauny! Kiedy jest się w garażu naprawdę odczuwa się wysoką temperaturę, ponieważ ciepło wytwarzane przez samochody wnika do twojego ciała. Istnienie również ryzyko pojawienia się burzy, więc jeśli wyścig rozpoczyna się późno w niedzielę, to znów może być mokro. |
| |
•Rezultaty na torze Sepang | | | | | Rok | Pole position | Zwycięzca | Najszybsze okrążenie |
|
2017 | Lewis Hamilton (Mercedes) 1:30,076 | Max Verstappen (Red Bull) 1h30m01,290 | Sebastian Vettel (Ferrari) 1:34,080 |
2016 | Lewis Hamilton (Mercedes) 1:32,850 | Daniel Ricciardo (Red Bull) 1h37m12,776 | Nico Rosberg (Mercedes) 1:36,424 |
2015 | Lewis Hamilton (Mercedes) 1:49,834 | Sebastian Vettel (Ferrari) 1h41m05,793 | Nico Rosberg (Mercedes) 1:42,062 |
2014 | Lewis Hamilton (Mercedes) 1:59,431 | Lewis Hamilton (Mercedes) 1h40m25,974 | Lewis Hamilton (Mercedes) 1:43,066 |
2013 | Sebastian Vettel (Red Bull) 1:49,674 | Sebastian Vettel (Red Bull) 1h38m56,681 | Sergio Perez (McLaren) 1:39,199 |
2012 | Lewis Hamilton (McLaren) 1:36,219 | Fernando Alonso (Ferrari) 2h44m51,812 (deszcz) | Kimi Raikkonen (Lotus) 1:40,722 |
2011 | Sebastian Vettel (Red Bull) 1:34,870 | Sebastian Vettel (Red Bull) 1h37m39,832 | Mark Webber (Red Bull) 1:40,571 |
2010 | Mark Webber (Red Bull) 1:49,327 | Sebastian Vettel (Red Bull) 1h33m48,412 | Mark Webber (Red Bull) 1:37,054 |
2009 | Jenson Button (Brawn) 1:35,181 | Jenson Button (Brawn) 0h55m30,622 (deszcz) | Jenson Button (Brawn) 1:36,641 |
2008 | Felipe Massa (Ferrari) 1:35,748 | Kimi Raikkonen (Ferrari) 1h31m18,555 | Nick Heidfeld (BMW Sauber) 1:35,366 |
2007 | Felipe Massa (Ferrari) 1:35,043 | Fernando Alonso (McLaren) 1h32m14,930 | Lewis Hamilton (McLaren) 1:36,701 |
2006 | Giancarlo Fisichella (Renault) 1:33,840 | Giancarlo Fisichella (Renault) 1h30m40,529 | Fernando Alonso (Renault) 1:34,803 |
2005 | Fernando Alonso (Renault) 3:07,672 | Fernando Alonso (Renault) 1h31m33,736 | Kimi Raikkonen (McLaren) 1:35,483 |
2004 | Michael Schumacher (Ferrari) 1:33,074 | Michael Schumacher (Ferrari) 1h31m07,490 | Juan Pablo Montoya (Williams) 1:34,223 |
2003 | Fernando Alonso (Renault) 1:37,044 | Kimi Raikkonen (McLaren) 1h32m22,195 | Michael Schumacher (Ferrari) 1:36,412 |
2002 | Michael Schumacher (Ferrari) 1:35,266 | Ralf Schumacher (Williams) 1h34m12,912 | Juan Pablo Montoya (Williams) 1:38,049 |
2001 | Michael Schumacher (Ferrari) 1:35,220 | Michael Schumacher (Ferrari) 1h47m34,801 (deszcz) | Mika Hakkinen (McLaren) 1:40,962 |
2000 | Michael Schumacher (Ferrari) 1:37,397 | Michael Schumacher (Ferrari) 1h35m54,235 | Mika Hakkinen (McLaren) 1:38,543 |
1999 | Michael Schumacher (Ferrari) 1:38,688 | Eddie Irvine (Ferrari) 1h36m38,494 | Michael Schumacher (Ferrari) 1:40,267 |
| |
Na czerwono zaznaczone rekordy na ostatnio użytej wersji toru |
|
| |
•Kierowcy odnoszący najczęściej sukcesy na torze Sepang | | | | | Pierwsze pola startowe | Zwycięstwa | Najszybsze okrążenia |
|
1. | Lewis Hamilton | 5 | 1. | Sebastian Vettel | 4 | 1. | Juan Pablo Montoya | 2 |
= | Michael Schumacher | 5 | 2. | Fernando Alonso | 3 | = | Michael Schumacher | 2 |
3. | Felipe Massa | 2 | = | Michael Schumacher | 3 | = | Mika Hakkinen | 2 |
= | Sebastian Vettel | 2 | 4. | Kimi Raikkonen | 2 | = | Kimi Raikkonen | 2 |
= | Fernando Alonso | 2 | 5. | Ralf Schumacher | 1 | = | Mark Webber | 2 |
6. | Jenson Button | 1 | = | Eddie Irvine | 1 | = | Lewis Hamilton | 2 |
= | Mark Webber | 1 | = | Giancarlo Fisichella | 1 | = | Nico Rosberg | 2 |
= | Giancarlo Fisichella | 1 | = | Jenson Button | 1 | 8. | Sergio Perez | 1 |
| | | = | Daniel Ricciardo | 1 | = | Fernando Alonso | 1 |
| | | = | Lewis Hamilton | 1 | = | Jenson Button | 1 |
| |
Tabela obejmuje maksymalnie pierwszą dziesiątkę |
|
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|