F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

02.05.2024

Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM

Turrini i Clarkson pewni zwolnienia Sargeanta w trakcie sezonu 2024

David Sanchez został nowym dyrektorem technicznym Alpine

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Więcej wiadomości

  Archiwum 2015
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

GP Meksyku: Mercedes przyśpiesza w drugim treningu

Rosberg zdecydowanie poprawił czas uzyskany w pierwszej sesji.
Łukasz Godula, 30 pa?dziernika 2015, wyświetlenia: 4554<< | lista | T- | T+ | >>
Po weekendzie w Austin pogoda była ostatnią rzeczą, o której chcieli słyszeć wszyscy w Formule 1. Jednak ta nie dawała o sobie w dalszym ciągu zapomnieć. Ryzyko deszczu w drugiej sesji treningowej określono na 30%, więc kierowcy dość szybko zabrali się do poznawania toru, pragnąc rozeznać zachowanie zarówno pośredniej, jak i miękkiej mieszanki.

I tym sposobem już po 4 minutach sesji mieliśmy pierwsze czasy, które były lepsze niż w poprzednim treningu. Świeża trasa na Autodromo Hermanos Rodriguez zapewniała coraz lepszą przyczepność, ale jak się po chwili okazało, jeszcze nie taką, jaką chcieliby kierowcy. Pośpiech nie popłacił Maxowi Verstappenowi, który rozbił swój bolid w ostatnim zakręcie. Prędkość przy kraksie była niska, ale przednie lewe zawieszenie poszło w drzazgi, co uniemożliwiło dalszą jazdę, a do tego konieczność usunięcia bolidu spowodowało wywieszenie czerwonej flagi.

Po kilku minutach nad torem ponownie mieliśmy zielone flagi i kierowcy ochoczo powrócili do swoich zajęć. Na pierwsze miejsce po kilku okrążeniach wskoczył Rosberg, po czym szybko poprawił go Vettel – obaj meldowali się z czasami 1:24,6. Tymczasem w pierwszym zakręcie mieliśmy kolejną ofiarę śliskiej nawierzchni. Valtteri Bottas stracił panowanie podczas hamowania i miał przy tym ogromne szczęście, jedynie prześlizgując się po ścianie i uszkadzając jedynie przednie skrzydło.

Czasy w dalszym ciągu szybko się poprawiały i Hamilton wykręcił wynik 1:24,016, jeszcze na pośredniej mieszance. W dalszej poprawie czasu przeszkodził mu najpierw obrót bolidu, a później pierwsze krople deszczu, które jeszcze dołożyły trudności w zdobyciu przyczepności na tej śliskiej nawierzchni. W międzyczasie Alonso wyraził swoje zdanie na temat silnika Hondy, uznając go za "katastrofę", żartując przy tym, że potrzebuje "500 okrążeń do naładowania baterii".

Warunkami na torze zupełnie nie przejął się Hulkenberg, który wskoczył na pierwsze miejsce z czasem 1:23,290 na pośredniej mieszance. Perez stracił do swojego partnera sekundę, jadąc przy tym na miękkich oponach. Kolejnym Niemcem poprawiającym znacznie czas był Rosberg, jednak szybko swoją obecność na torze zaznaczył Hamilton, schodząc poniżej bariery 1:22. Wydawało się, że to mistrz świata pozostanie najszybszym zawodnikiem w tym treningu, jednak Rosberg ponownie się poprawił, zszedł do czasu 1:21,531 i wskoczył na czoło stawki.

Przed końcem symulacji kwalifikacji na drugie i trzecie miejsce przeskoczyli kierowcy Red Bulla z Kwiatem na drugim miejscu. Dalsza część treningu opierała się już praktycznie w całości na długich przejazdach symulujących wyścig. Szczęśliwie w kolejnych 20 minutach nie rozpadało się, co pozwoliło na porównanie obu mieszanek opon. W dokładnych testach przeszkodziła awaria bolidu Grosjeana. Francuz zatrzymał Lotusa w 10 zakręcie co spowodowało wywieszenie czerwonej flagi na kilka minut.

Na dziesięć minut przed końcem jazd deszcz zaczął się wzmagać, co ostatecznie uniemożliwiło jazdę na gładkich oponach i zmusiło zawodników do zmiany gum na przejściowe. Nie był to jednak zbyt popularny wybór, większość zespołów postanowiła w tym czasie zakończyć dzisiejsze przejazdy.

Podobnie jak na torze w Soczi, w Meksyku doświadczaliśmy bardzo niskiego zużycia opon, co w przypadku suchego wyścigu najprawdopodobniej da strategie jednego postoju. Mimo wszystko bardzo śliski asfalt może tutaj zapewnić bardzo ciekawe rozstrzygnięcia zarówno w kwalifikacjach, jak i niedzielnych zawodach. Dlatego też zapraszamy do śledzenia weekendu wraz z Wyprzedź Mnie!

P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.6Nico RosbergMercedes F1 W06 Hybrid1:21,531--36
2.26Daniił KwiatRed Bull RB111:21,7760,2450,24527
3.3Daniel RicciardoRed Bull RB111:21,8680,3370,09228
4.44Lewis HamiltonMercedes F1 W06 Hybrid1:21,9610,4300,09333
5.5Sebastian VettelFerrari SF15-T1:21,9840,4530,02332
6.7Kimi RaikkonenFerrari SF15-T1:22,3990,8680,41533
7.77Valtteri BottasWilliams FW371:22,7211,1900,32228
8.14Fernando AlonsoMcLaren MP4-301:22,9931,4620,27236
9.22Jenson ButtonMcLaren MP4-301:23,1091,5780,11625
10.19Felipe MassaWilliams FW371:23,2891,7580,18032
11.27Nico HulkenbergForce India VJM081:23,2901,7590,00134
12.13Pastor MaldonadoLotus E23 Hybrid1:23,3631,8320,07324
13.55Carlos SainzToro Rosso STR101:23,3641,8330,00141
14.12Felipe NasrSauber C341:23,4301,8990,06639
15.11Sergio PerezForce India VJM081:23,5972,0660,16733
16.8Romain GrosjeanLotus E23 Hybrid1:23,6142,0830,01726
17.9Marcus EricssonSauber C341:24,5333,0020,91934
18.53Alexander RossiMarussia MR03B1:25,9404,4091,40729
19.28Will StevensMarussia MR03B1:26,9685,4371,02828
20.33Max VerstappenToro Rosso STR10---2
107% najlepszego czasu: 1:27,238


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 29°C
Temperatura powietrza: 19°C
Prędkość wiatru: 4,1 m/s
Wilgotność powietrza: 57%
Sucho
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.04.2024  GP Chin: najszybsze okrążenia w wyścigu
21.04.2024  GP Chin: wyniki wyścigu
21.04.2024  Verstappen bezkonkurencyjny w Grand Prix Chin
20.04.2024  Gasly: Idziemy we właściwym kierunku
20.04.2024  Alonso ukarany za kolizję z Sainzem podczas sprintu
Tagi:
Meksyk
Grand Prix F1

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Michal2_F1, 30.10.2015 22:45[!]
Obecnej F1 zdecydowanie brakuje wymagających warunków. Ona jest zbyt łatwa, ale kiedy ją się zamortyzuje takim Austin czy Meksykiem to zupełnie jakby oglądać inną Formułę.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca