F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

02.05.2024

Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM

Turrini i Clarkson pewni zwolnienia Sargeanta w trakcie sezonu 2024

David Sanchez został nowym dyrektorem technicznym Alpine

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Więcej wiadomości

  Archiwum 2015
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

GP Meksyku: Rosberg najszybszy przed kwalifikacjami

Opis trzeciej sesji treningowej na torze Autodromo Hermanos Rodriguez.
Paweł Zając, 31 pa?dziernika 2015, wyświetlenia: 3700<< | lista | T- | T+ | >>

Nico Rosberg okazał się najszybszy podczas trzeciej sesji treningowej na torze w Meksyku. Zawodnicy tuż przed samymi kwalifikacjami pracowali bez większych problemów, choć z usterką silnika będzie musiało zmagać się Ferrari, gdyż Kimi Raikkonen musiał zatrzymać swój bolid na poboczu. Czołową trójkę uzupełnili Lewis Hamilton i Daniel Ricciardo.

Choć tor w Meksyku powraca do kalendarza po 23-latach przerwy, to jednak zawodnicy spokojnie zaczęli trzecią sesję treningową. Pierwszym, który przejechał pomiarowe okrążenie był Marcus Ericcson, który popisał się czasem 1:29,929s. Nawierzchnia toru była w tym momencie sucha, choć inżynierowie informowali swoich kierowców, aby uważali na zacienione miejsca, w których może być trochę wilgotno.

Początkowo jeżdżono na pośredniej mieszance, choć kilku zawodników zrobiło wyjazdowe okrążenia na używanych miękkich gumach. Po 10 minutach jazdy na czele znajdował się Felipe Massa, który na mocno używanych oponach z białymi napisami wykręcił 1:25,26s. Czołową trójkę uzupełniali Perez oraz Alonso, a czasem legitymowało się w sumie dziesięciu zawodników.

Kolejne okrążenia stały pod znakiem poprawy czasów oraz kolejnych kółek na pośredniej mieszance. Nikt jednak nie odnotował żadnego znaczącego rezultatu, a najważniejszym wydarzeniem pierwszego kwadransa była awaria silnika w bolidzie Kimiego Raikkonena – Fin zatrzymał swoje Ferrari na poboczu, więc na szczęście udało się uprzątnąć je przy zaledwie żółtych flagach.

Nim zegar pokazał połowę sesji nikt z czołówki nie zdecydował się na pomiarowe kółka przy użyciu z miękkich gum. Wraz z pracami przygotowawczymi do kwalifikacji i wyścigu na czele znalazł się Ricciardo, który zatrzymał stoper na 1:22,502s. Drugi był Massa, a dalej mieliśmy Kwiata, Bottasa i Rosberga. Mercedesy dopiero jednak zaczynały program i miały na koncie zaledwie kilka okrążeń. Kilka chwil później, na trzecie miejsce wbił się Max Verstappen, jednak w jego Toro Rosso znalazły się gumy z żółtymi oznaczeniami.

Zaraz potem czasy w czołówce zaczęły nam się zmieniać jak w kalejdoskopie. Hamilton zrobił szybkie kółko na twardszej z mieszanek i mimo tego, że został przyblokowany przez Rossiego, to był zaledwie 0,002 sekundy za Ricciardo. Vettel ubrał używane miękkie gumy i przejął prowadzenie, choć nie udało mu się jeszcze pobić wczorajszego wyniku Rosberga. Verstappen wskoczył na drugie miejsce, a Kwiat dołączył do ludzi pokonanych przez Autodromo Hermanos Rodriguez kręcąc się na wyjściu z jednego z zakrętów. 20 minut przed końcem do zabawy ponownie włączyły się Mercedesy – Hamilton wskoczył na pierwsze miejsce, a Rosberg na czwarte, jednak obaj mieli założone pośrednie opony.

Na kwadrans przed końcem nad torem zrobiło się cicho, jednak była to tylko standardowa przerwa przed symulacją kwalifikacji. Pierwszy miękkie gumy z małym ładunkiem paliwa sprawdzał Fernando Alonso, który doprowadził swojego McLarena do dziewiątego miejsca w tabeli z czasami. Prowadzenie trafiło natomiast dość szybko w ręce Rosberga, który zrobił kółko na poziomie 1:21,2. Niewiele wolniej pojechał Vettel, a czołową trójkę uzupełniał Kwiat z wynikiem 1:21,5.

Rosberg po serii wolniejszych kółek zrobił kolejny szybki przejazd, podczas którego udało mu się wykręcić 1:21,083, więc czasy z wczoraj zostały pobite. W samej końcówce na trzecie miejsce, ze stratą 0,118 sekundy wskoczył Ricciardo, a na drugie Hamilton, który dopiero w samej końcówce poskładał czyste kółko i zbliżył się do swojego kolegi zespołowego na 0,014s. Lokalny matador – Sergio Perez zakończył sesję na szóstym miejscu.

P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.6Nico RosbergMercedes F1 W06 Hybrid1:21,083--23
2.44Lewis HamiltonMercedes F1 W06 Hybrid1:21,0970,0140,01423
3.3Daniel RicciardoRed Bull RB111:21,2010,1180,10421
4.5Sebastian VettelFerrari SF15-T1:21,2940,2110,09324
5.26Daniił KwiatRed Bull RB111:21,5300,4470,23627
6.11Sergio PerezForce India VJM081:21,6030,5200,07327
7.77Valtteri BottasWilliams FW371:21,7720,6890,16926
8.55Carlos SainzToro Rosso STR101:21,7750,6920,00328
9.19Felipe MassaWilliams FW371:21,9450,8620,17027
10.27Nico HulkenbergForce India VJM081:22,0100,9270,06525
11.33Max VerstappenToro Rosso STR101:22,0390,9560,02931
12.13Pastor MaldonadoLotus E23 Hybrid1:22,0420,9590,00321
13.8Romain GrosjeanLotus E23 Hybrid1:22,1841,1010,14224
14.9Marcus EricssonSauber C341:22,8711,7880,68730
15.14Fernando AlonsoMcLaren MP4-301:23,0651,9820,19426
16.12Felipe NasrSauber C341:23,0671,9840,00223
17.7Kimi RaikkonenFerrari SF15-T1:24,6483,5651,5814
18.28Will StevensMarussia MR03B1:25,6544,5711,00620
19.53Alexander RossiMarussia MR03B1:28,1767,0932,5228
20.22Jenson ButtonMcLaren MP4-301:29,3368,2531,1604
107% najlepszego czasu: 1:26,759


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 35°C
Temperatura powietrza: 21°C
Prędkość wiatru: 5,5 m/s
Wilgotność powietrza: 51%
Sucho
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.04.2024  GP Chin: najszybsze okrążenia w wyścigu
21.04.2024  GP Chin: wyniki wyścigu
21.04.2024  Verstappen bezkonkurencyjny w Grand Prix Chin
20.04.2024  Gasly: Idziemy we właściwym kierunku
20.04.2024  Alonso ukarany za kolizję z Sainzem podczas sprintu
Tagi:
Grand Prix F1

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Slimmy, 31.10.2015 18:39[!]
12 w jednej sekundzie, niezłe kwalifikacje się zapowiadają :D
kibic sribic, 31.10.2015 18:44[!]
Jeśli twój rywal uzyskał czas lepszy o 0,002 sekundy, to wiedz, że coś się dzieje. ;]
Ambrozya, 31.10.2015 18:50[!]
Jenson oszczędza silnik, opony, paliwo, mechaników... ;)
gnodeb, 31.10.2015 20:11[!]
Gdzie ten qual? Na PSExtra KSW, a na PS jakaś siatkówka :/
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca