|
|
|
|
|
|
Grande Prêmio Petrobras do Brasil 2014 | 9 listopada |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:09,822 - Q1, Rubens Barrichello (Ferrari), 2004 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:11,473 - Juan Pablo Montoya (Williams), 2004 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 208,517 km/h - Juan Pablo Montoya (Williams), 2004 |
| |
Sesja treningowa 1 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 6 | Nico Rosberg | Mercedes F1 W05 Hybrid | | 1:12,764 | - | - | 30 |
2. | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes F1 W05 Hybrid | | 1:12,985 | 0,221 | 0,221 | 32 |
3. | 26 | Daniił Kwiat | Toro Rosso STR9 | | 1:13,723 | 0,959 | 0,738 | 39 |
4. | 14 | Fernando Alonso | Ferrari F14 T | | 1:13,742 | 0,978 | 0,019 | 30 |
5. | 19 | Felipe Massa | Williams FW36 | | 1:13,811 | 1,047 | 0,069 | 28 |
6. | 38 | Max Verstappen | Toro Rosso STR9 | | 1:13,827 | 1,063 | 0,016 | 26 |
7. | 13 | Pastor Maldonado | Lotus E22 | | 1:14,034 | 1,270 | 0,207 | 31 |
8. | 7 | Kimi Raikkonen | Ferrari F14 T | | 1:14,114 | 1,350 | 0,080 | 32 |
9. | 20 | Kevin Magnussen | McLaren MP4-29 | | 1:14,136 | 1,372 | 0,022 | 30 |
10. | 3 | Daniel Ricciardo | Red Bull RB10 | | 1:14,197 | 1,433 | 0,061 | 27 |
11. | 99 | Adrian Sutil | Sauber C33 | | 1:14,434 | 1,670 | 0,237 | 31 |
12. | 40 | Felipe Nasr | Williams FW36 | | 1:14,522 | 1,758 | 0,088 | 22 |
13. | 27 | Nico Hulkenberg | Force India VJM07 | | 1:14,678 | 1,914 | 0,156 | 33 |
14. | 1 | Sebastian Vettel | Red Bull RB10 | | 1:14,902 | 2,138 | 0,224 | 24 |
15. | 8 | Romain Grosjean | Lotus E22 | | 1:15,109 | 2,345 | 0,207 | 23 |
16. | 34 | Daniel Juncadella | Force India VJM07 | | 1:16,030 | 3,266 | 0,921 | 17 |
17. | 21 | Esteban Gutierrez | Sauber C33 | | - | - | - | 6 |
18. | 22 | Jenson Button | McLaren MP4-29 | | - | - | - | 1 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:17,857 |
|
|
Nico Rosberg ustanowił najlepszy czas okrążenia podczas porannego, piątkowego treningu przez Grand Prix Brazylii. Na drugim miejscu uplasował się Hamilton, a na trzecim – Kwiat.
Pierwsza sesja treningowa rozpoczęła się w sprzyjających warunkach pogodowych, chociaż nad Sao Paulo wisiały ciemne chmury zwiastujące wysoce prawdopodobne w ten weekend opady deszczu. Jako pierwszy na torze pojawił się Lotus Pastora Maldonado.
Przejazd Wenezuelczyka pozwolił ujawnić problemy z działaniem DRS. Już od pierwszych minut niezadowolony z zachowania samochodu był Jenson Button. Inauguracyjny rezultat weekendu ustanowił Max Verstappen. Holender najpierw przejechał okrążenie Interlagos w czasie 1:19,999, by na kolejnym kółku zejść do poziomu 1:17,712s. Krótko po tym Adrian Sutil zaliczył szeroki wyjazd z szóstego zakrętu, jednak bez problemów powrócił do pełnienia swoich obowiązków na torze
Dwadzieścia minut po starcie sesji tabeli wyników przewodził już lider mistrzostw – Lewis Hamilton.
Na drugim miejscu plasował się Nico Rosberg, na trzecim – Fernando Alonso. Nienajlepiej pierwsze trzydzieści minut jazd zakończył Daniel Juncadella, który obrócił swój samochód przejeżdżając przez szósty zakręt. Krótko po tym na pierwsze miejsce awansował Nico Rosberg (1:15,002s). Niedługo później kierowca ekipy Srebrnych Strzał poprawił swój wynik na 1:14,001s, by następnie ponownie ustąpić miejsca prezentującemu w ostatnich tygodniach doskonałą formę Lewisowi Hamiltonowi.
Po pierwszych trzydziestu minutach, podczas których zespoły mogły korzystać z dodatkowych kompletów ogumienia, na torze zapadła cisza. Przerwał ją dopiero wyjazd z boksów Kevina Magnussena. Duńczyk szybko przesunął się na trzecie miejsce, uzyskując rezultat gorszy wyłącznie od kierowców Mercedesa. Krótko przed półmetkiem sesji zawodnik McLarena wrócił do garażu swego zespołu, a jego miejsce na torze zajął Kwiat, do którego po krótkiej chwili dołączył Verstappen.
Holender rozpoczął swój przejazd od mocnego akcentu awansując na drugie miejsce, ze stratą niecałych czterech dziesiętnych części sekundy do Hamiltona. Trzy minuty przed jedenastą czasu lokalnego, Rosberg przebił wynik Hamiltona ustanawiając 1:13,122s. Chwilę później, na dojeździe do ósmego zakrętu Juncadella stracił kontrolę nad swym bolidem VJM07 i uderzył w barierę ochronną uszkadzając jego zawieszenie. Sesja została wstrzymana, a porządkowi przystąpili do usuwania z poboczu samochodu i odłamków. Po pięciu minutach przerwy kierowcy mogli powrócić do jazdy.
Piętnaście minut przed końcem zajęć czasów okrążeń nie odnotowali tylko Button i Gutierrez. W ostatnich chwilach sesji Meksykanin wyjechał na tor, jednak po pokonaniu okrążenia wyjazdowego powrócił do alei serwisowej. Wcześniej na wysokie, czwarte miejsce wskoczył Pastor Maldonado (później Wenezuelczyk spadł na siódme miejsce za Alonso Massę i Verstappena). Z kolei zajmujący ósme miejsce Raikkonen obrócił swój samochód w szóstym zakręcie.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 38°C
Temperatura powietrza: 24°C
Prędkość wiatru: 2,5 m/s
Wilgotność powietrza: 69%
Sucho
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|