|
|
|
|
|
|
Gran Premio de Espana Telefonica 2008 | 27 kwietnia |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:20,597 - Q2, Felipe Massa (Ferrari), 2007 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:22,680 - Felipe Massa (Ferrari), 2007 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 198,102 km/h - Felipe Massa (Ferrari), 2007 |
| |
Sesja treningowa 2 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 1 | Kimi Raikkonen | Ferrari F2008 | | 1:21,935 | - | - | 38 |
2. | 6 | Nelson Piquet Jr | Renault R28 | | 1:22,019 | 0,084 | 0,084 | 38 |
3. | 5 | Fernando Alonso | Renault R28 | | 1:22,032 | 0,097 | 0,013 | 26 |
4. | 8 | Kazuki Nakajima | Williams FW30 | | 1:22,172 | 0,237 | 0,140 | 35 |
5. | 2 | Felipe Massa | Ferrari F2008 | | 1:22,229 | 0,294 | 0,057 | 32 |
6. | 10 | Mark Webber | Red Bull RB4 | | 1:22,238 | 0,303 | 0,009 | 36 |
7. | 7 | Nico Rosberg | Williams FW30 | | 1:22,266 | 0,331 | 0,028 | 33 |
8. | 9 | David Coulthard | Red Bull RB4 | | 1:22,289 | 0,354 | 0,023 | 30 |
9. | 21 | Giancarlo Fisichella | Force India VJM01 | | 1:22,383 | 0,448 | 0,094 | 38 |
10. | 20 | Adrian Sutil | Force India VJM01 | | 1:22,548 | 0,613 | 0,165 | 38 |
11. | 22 | Lewis Hamilton | McLaren MP4-23 | | 1:22,685 | 0,750 | 0,137 | 33 |
12. | 4 | Robert Kubica | BMW Sauber F1.08 | | 1:22,788 | 0,853 | 0,103 | 38 |
13. | 3 | Nick Heidfeld | BMW Sauber F1.08 | | 1:23,130 | 1,195 | 0,342 | 40 |
14. | 11 | Jarno Trulli | Toyota TF108 | | 1:23,224 | 1,289 | 0,094 | 34 |
15. | 16 | Jenson Button | Honda RA108 | | 1:23,263 | 1,328 | 0,039 | 34 |
16. | 23 | Heikki Kovalainen | McLaren MP4-23 | | 1:23,264 | 1,329 | 0,001 | 8 |
17. | 17 | Rubens Barrichello | Honda RA108 | | 1:23,415 | 1,480 | 0,151 | 31 |
18. | 15 | Sebastian Vettel | Toro Rosso STR2B | | 1:23,661 | 1,726 | 0,246 | 35 |
19. | 14 | Sebastien Bourdais | Toro Rosso STR2B | | 1:23,684 | 1,749 | 0,023 | 37 |
20. | 12 | Timo Glock | Toyota TF108 | | 1:23,883 | 1,948 | 0,199 | 40 |
21. | 18 | Takuma Sato | Super Aguri SA08A | | 1:25,110 | 3,175 | 1,227 | 30 |
22. | 19 | Anthony Davidson | Super Aguri SA08A | | 1:25,163 | 3,228 | 0,053 | 31 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:27,670 |
|
|
Kimi Raikkonen (Ferrari) uzyskał najlepszy czas przejazdu jednego okrążenia także w drugiej sesji treningowej, podczas której jego najbliższymi rywalami okazali się kierowcy Renault – Nelson Piquet Jr i Fernando Alonso. Robert Kubica (BMW) popołudniową sesję ukończył tymczasem dopiero na dwunastej pozycji – tuż za Lewisem Hamiltonem (McLaren).
W drugiej sesji na brak akcji nie można było narzekać już od pierwszych minut. Z czołówki jako pierwsi czasy ustanowili Kubica i Hamilton, a na czele klasyfikacji pojawił się Polak (1:22,949), uzyskując dzięki bardziej miękkiej mieszance opon lepszy o ponad pół sekundy czas od kierowcy McLarena. Hamilton na swoim ostatnim okrążeniu z pierwszego przejazdu wpadł w poślizg podczas hamowania przed wirażem La Caixa, ale mógł kontynuować jazdę.
Pod koniec pierwszego kwadransa na czele klasyfikacji pojawił się niespodziewanie Adrian Sutil (1:22,548), poprawiając czas Kubicy o 0,4 sekundy. Jakby tego było mało, rezultat Niemca poprawił wkrótce jego partner z zespołu Force India – Giancarlo Fisichella (1:22,494). Tymczasem Raikkonen po swoim pierwszym przejeździ wskoczył na czwartą pozycję, rozdzielając dwójkę kierowców BMW.
Po 25 minutach David Coulthard (Red Bull) zepchnął Kubicę na czwarte miejsce, a tymczasem Fisichella umocnił się na pierwszej pozycji, poprawiając swój czas o 0,1 sekundy. Następnie przed Kubicą znalazł się także Piquet Jr. Po upływie pierwszych 30 minut bez czasu byli tylko Massa, Kovalainen i Anthony Davidson (Super Aguri). Massa wkrótce ukończył jednak swoje pierwsze okrążenie pomiarowe i wskoczył na piąte miejsce, a tymczasem Raikkonen awansował na drugie miejsce (1:22,498).
Fisichella na czele klasyfikacji znajdował się aż do 40 minuty sesji, kiedy to jego czas poprawił nieznacznie jadący na bardziej miękkich oponach Coulthard (1:22,321). Kilka minut później na pierwszą pozycję wskoczył Nico Rosberg z czasem 1:22,266, którego następnie pokonał drugi kierowca Williamsa – Kazuki Nakajima, wykręcając 1:22,172 (obaj jechali na oponach z białym paskiem). Tuż po upływie godziny kierowców Williamsa rozdzielił Massa (1:22,229). Kilka minut później na torze pojawiła się żółta flaga po tym, jak Kovalainen zjechał z toru po ewidentnej awarii bolidu. Fin zajmował w tym momencie odległe, 16 miejsce.
Tymczasem na niewiele ponad 20 minut do końca sesji najszybszy czas wykręcił ulubieniec lokalnej publiczności – Fernando Alonso (1:22,034), pokonując Nakajimą o 0,138 sekundy. Kilka minut później minimalnie szybciej pojechał jego partner z zespołu Renault – Piquet Jr (1:22,019). W tym momencie Kubica zamykał pierwszą dziesiątkę (1:22,788), mając ponad 0,7 sekundy straty do najszybszego kierowcy. Pięć minut przed końcem sesji Raikkonen przełamał barierę jednej minuty i 22 sekund (1:21,935), jadąc na oponach z białym paskiem. Wyniku tego nikt nie poprawił już do końca sesji, tak więc Fina ponownie okazał się najszybszym kierowcą na torze Catalunya.
Za kierowcami Renault na czwartej pozycji uplasował się Nakajima, a pomiędzy nim i drugim kierowcą Williamsa – Rosbergiem znaleźli się Massa i Mark Webber (Red Bull). Pierwszą dziesiątkę zamknęli Coulthard i kierowcy Force India – Fisichella oraz Sutil, a oprócz nich poniżej jednej sekundy straty do Raikkonena zmieścili się jeszcze Hamilton i Kubica, a więc w sumie aż jedenastu kierowców. Jedynymi incydentami w drugiej sesji były poślizg Hamiltona i awaria bolidu Kovalainena.
Pogoda na koniec sesji
Temperatura powietrza: 25°C
Temperatura toru: 39°C
Prędkość wiatru: 0,5 m/s
Wilgotność powietrza: 39%
Sucho
Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|