F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2010
GP Bahrajnu
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Turcji
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2010
Klasyfikacje generalne 2010
Statystyki z sezonu 2010

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Istanbul.
Turkish Grand Prix 201030 maja
Istanbul Park
Długość toru: 5,338 km
Liczba okrążeń: 58
Pełny dystans: 309,396 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:25,850 - Q2, Michael Schumacher (Ferrari), 2006
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:24,770 - Juan Pablo Montoya (McLaren), 2005
Największa średnia prędkość wyścigu:
219,497 km/h - Kimi Raikkonen (McLaren), 2005
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.1Jenson ButtonMcLaren MP4-251:28,280--30
2.6Mark WebberRed Bull RB61:28,3780,0980,09824
3.5Sebastian VettelRed Bull RB61:28,5900,3100,21227
4.2Lewis HamiltonMcLaren MP4-251:28,6720,3920,08232
5.8Fernando AlonsoFerrari F101:28,7250,4450,05330
6.4Nico RosbergMercedes GP W011:28,9140,6340,18922
7.3Michael SchumacherMercedes GP W011:28,9740,6940,06022
8.11Robert KubicaRenault R301:29,2250,9450,25134
9.12Witalij PietrowRenault R301:29,5011,2210,27636
10.7Felipe MassaFerrari F101:29,6201,3400,11926
11.14Adrian SutilForce India VJM031:29,6291,3490,00916
12.10Nico HulkenbergWilliams FW321:29,9871,7070,35817
13.23Kamui KobayashiBMW Sauber C291:30,0531,7730,06634
14.22Pedro de la RosaBMW Sauber C291:30,1761,8960,12334
15.16Sebastien BuemiToro Rosso STR51:30,3862,1060,21032
16.15Vitantonio LiuzziForce India VJM031:30,6272,3470,24128
17.9Rubens BarrichelloWilliams FW321:30,7662,4860,13932
18.17Jaime AlguersuariToro Rosso STR51:30,9332,6530,16737
19.19Heikki KovalainenLotus T1271:31,6103,3300,67737
20.25Lucas di GrassiVirgin VR-011:33,0134,7331,40328
21.18Jarno TrulliLotus T1271:33,0814,8010,06811
22.24Timo GlockVirgin VR-011:33,3125,0320,23129
23.21Bruno SennaHRT F1101:33,4205,1400,10835
24.20Karun ChandhokHRT F1101:33,7405,4600,32025
107% najlepszego czasu: 1:34,460

W drugiej sesji treningowej zespół McLaren utrzymał się na szczycie tabeli czasowej, ale już tylko jednym samochodem, za którego kierownicą zasiadał Jenson Button. Brytyjczyk pokonał dwójkę kierowców Red Bulla – Marka Webbera i Sebastiana Vettela odpowiednio o 0,1 i 0,3 sekundy. Dla Webbera sesja zakończyła się jednak pięć minut przed czasem ze względu na awarię silnika. Robert Kubica po południu zajął ósme miejsce, mając ponownie tuż za sobą kolegę z zespołu Renault – Witalija Pietrowa.

Druga sesja także rozpoczęła się przy słonecznej pogodzie, choć z wiejącym nadal silnym wiatrem. Jako pierwszy na tor wyjechał Bruno Senna, dla którego była to pierwsza jazda dzisiejszego dnia po tym, jak rano jego bolidem jeździł kierowca rezerwowy HRT – Sakon Yamamoto. Po pierwszych przejazdach najszybszy był Robert Kubica z czasem 1:29,558. Drugi był Lewis Hamilton, trzeci Witalij Pietrow, a czwarty Kamui Kobayashi, który na jednym z pierwszych okrążeń przetrwał poślizg w zakręcie nr 8.

Po dziesięciu minutach na czele klasyfikacji znajdowali się już kierowcy McLarena – Hamilton (1:29,117) i Jenson Button. Kubica poprawił się następnie na 1:29,284 i był przez chwilę drugi, zanim Button wykręcił 1:28,931 i zrzucił z pierwszego miejsca zespołowego kolegę – Hamiltona. Odpowiedzią Lewisa był czas 1:28,921 i kolejność obu kierowców wróciła do pierwotnego stanu. Za Kubicą na czwartej pozycji pojawił się w 17 minucie Michael Schumacher, jednak jego czas byłby lepszy, gdyby nie błąd w pierwszym zakręcie. W chwilę później Hamilton poprawił się na 1:28,692, powiększając swoją przewagę nad Buttonem do 0,239 sekundy.

W 23 minucie Webber ukończył pierwsze okrążenie pomiarowe w drugi sesji, od razu plasując się na szóstej pozycji z czasem 1:30,476. Australijczyk poprawił się następnie na 1:29,313 i znalazł się na czwartej – tuż za Kubicą, który w międzyczasie poprawił delikatnie swój czas na 1:29,253. Trzecie okrążenie pomiarowe Webbera przyniosło czas 1:29,058 i trzecie miejsce, a w chwilę później tuż za Markiem znalazł się drugi kierowca Red Bulla – Sebastian Vettel (1:29,174). Po pierwszych trzydziestu minutach sesji pierwszą dziesiątkę zamykali Schumacher, Pietrow (Rosjanin przetrwał duży wyjazd poza tor w ósmym zakręcie), Kobayashi, Pedro de la Rosa i Vitantonio Liuzzi. Bez czasu byli tylko Nico Rosberg (dotychczas Niemiec wykonał tylko kilka okrążeń instalacyjnych) i Adrian Sutil, jednak bolid tego ostatniego był już gotowy do wyjazdu na tor po porannym wypadku.

Na początku środkowych trzydziestu minut Vettel zmniejszył swoją stratę do Hamiltona do 0,284 sekundy i wskoczył na trzecie miejsce z czasem 1:28,976. Sutil swój pierwszy przejazd w popołudniowej sesji ukończył na dziesiątej pozycji z czasem 1:30,234. W połowie sesji czas ustanowił w końcu także Rosberg – 1:29,154, który od razu dał mu szóste miejsce. Na kolejnym kółku Niemiec ustanowił najlepszy czas sesji w pierwszym sektorze, ale później stracił całą przewagę i pozostał tuż za zespołowym kolegą – Schumacherem, który wcześniej poprawił się na 1:29,107. Tymczasem Vettel wykręcił 1:28,590, po raz pierwszy umieszczając dzisiaj bolid Red Bull Racing na szczycie klasyfikacji. Następnie w czołówce pojawił się także Alonso z czasem 1:28,725, który dał mu trzecie miejsce. Odpowiedzią Buttona był czas 1:28,280 i najszybszym samochodem ponownie był McLaren.

Tuż przed upływem godzinny od rozpoczęcia sesji Massa wpadł w długi pół-poślizg w zakręcie numer osiem, rujnując zestaw miękkich opon. Brazylijczyk zajmował w tym momencie 17 miejsce, tracąc ponad 2,6 sekundy do Buttona. W chwilę później Webber poprawił się na 1:28,464 i znalazł się przed Vettelem na drugiej pozycji. Australijczyk zszedł następnie poniżej 0,1 sekundy straty do Buttona. Na 25 minut przed końcem sesji Kubica był ósmy, jako ostatni mieszcząc się poniżej jednej sekundy straty do najszybszego kierowcy. W 72 minucie Massa wskoczył w końcu do pierwszej dziesiątki, ale jego czas – 1:29,620 – nadal pozostawiał wiele do życzenia, bowiem był gorszy od najlepszego wyniku Alonso o blisko sekundę.

W końcówce sesji Webber zjechał z toru z dymiącym tyłem samochodu, co wskazywało na awarię silnika lub układu przeniesienia napędu. Australijczyk długo musiał tłumaczyć porządkowym, aby podłożyli gaśnicę pod jedno z kół i mógł spokojnie opuścić samochód, ale w końcu udało się. Ostatnim kierowcą, który miał dzisiaj problemy z pokonaniem ósmego zakrętu był Chandhok. Hindus uniknął jednak uderzenia w bandę.

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 51°C
Temperatura powietrza: 30°C
Prędkość wiatru: 3,6 m/s
Wilgotność powietrza: 21%
Sucho

Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
svt, 29.05.2010 15:24[!]
jan5, jeśli nie zauważyłeś jeszcze, to wiele osób już to powtarzało. Pojedyncze zdania na poziomie gimnazjalisty (może coś w tym jest) z błędami ortograficznymi... Aż żal na to patrzeć.
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca